Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Tusen tusen takk! :happy: :klem:

Nå skal jeg snart på flyet! Det står klart,men går ikke før 14.15 :)

Utrolig hvor rolig jeg er,alt er liksom greit og jeg gleder meg :)

Har så klart kjent det i magen,men så fort billetten var ordnet og jeg sto i kø til å levere fra meg bagasjen, var alt greit. Jeg har vært mer uvell fordi jeg har måttet tatt bybussen hjemme! Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DSC01850-1.jpg

IMG_7591.jpg?t=1311018529IMG_7597.jpg?t=1311018242

1: Helsingin tuomiokirkko, domkirken, Klikk på for å få større bilde.

2: Endelig fikk jeg Jaffa! haha

3: Utsikten fra hotellrommet

Tusen takk for det, Spatula! Jeg koser meg her :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere se bilde av den nye tatoveringen min :) Hun som tatoverte meg tok bildet,så dette er hennes blogg.

Lå på en benk i smerte i 3t, med spasmer i ene beinet, så spenna jo beinet mitt hele tiden. Og til slutt svei det så mye at jeg klamra meg fast til benken.

Det var med andre ord vondt, men så absolutt verdt det :)

Nå sitter jeg her alene på hotellrommet, spiser brødskiver med gulost og drikker fun light saft med smak av appelsin, passionsfrukt og mango. Istad klarte jeg selvfølgelig å velte glasset, så det ble saft på nattbordet, Kamille, gulvet og kofferten.. :ler:

I morgen har jeg planer om å shoppe litt, hvert fall titte en god del! Og torsdag formiddag tror jeg at jeg bare skal tusle rundt og fotografere litt, sightseeing :)

Gleder meg SÅ til kjære kommer på torsdag :hjerte: Da blir det ikke så ensomt :happy:

Stusselig å sitte i restauranten å spise frokost alene.. Og middag.

Det blir koselig å tilbringe tid med han her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Ser ut som du har fine dager i Finland! Tenker det er godt å få kjæresten dit i dag :hjerte:

Tattisen din ble kjempefin! Kan tenke meg det gjorde vondt, ja. Den er jo ganske svær.

Kos dere masse videre på tur! :nigo:

Og forresten, det var koselig å se deg igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å få min kjære hit ja :happy:

Vi slapper bare av på hotellrommet i kveld, jeg er småtrøtt og han er sliten, nå skal han ta seg et bad så om ikke lenge ligger han nok her og sover :ler:

I morgen braker Tuska løs, så vi får samle energi til det :)

Middagen tok vi på hotellets restaurant, desserten ble digge donutsbolleting med vaniljekrem inni fra Arnold's :sikle:

Og idag har vi vært sammen i 4 år og 10 mnd, herregud som tida flyr :ler::)

Idag er egentlig eneste dagen jeg har gjort noe! Forrige uke sov jeg så altfor lite, så når alt ble så stille og ensomt, tok jeg virkelig igjen litt søvn. Sov til 11.30 igår...

Men idag var jeg oppe før og jeg tråkka rundt på Forum og i byen for å shoppe litt!

Jeg fant ut at den grå genseren jeg kjøpte på Seppälä i fjor, fortsatt er der, og at de hadde den i lilla! Så den blir med hjem til Norge, jeg fant også en cardigan med litt puffermer - utrolig søt!

Igår var jeg på Sokos, første etasjen der er himmelen for de som liker sminke! De har alt mulig av absolutt alle merker! Så noen Lumene produkter fikk bli med meg :)

Må jo kjøpe finske produkter når jeg er her ;)

Etter shoppingen idag, la jeg varene på hotellrommet før jeg tråkket avgårde mot domkirken før jeg fulgte veien langs havkanten. Jeg skulle absolutt på cafe carusel!

Og jeg kom dit, tok meg bare over 30min.. Men det var en fin tur, mye å se på langs veien egentlig :) Og da jeg gikk tilbake var det så hyggelig å plutselig se domkirken og uspenski katedralen bli større og større, reise seg over byen :)

Så ja, jeg koser meg :)

Koselig å se deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så fint å høre om hvor godt du koser deg, og gleder deg til hver dag du er der. Du er jo utrolig tøff som reiser alene og tar deg frem som du gjør, tøffingen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Tusen takk for det Spatula, koselig å høre sånn! :):klem:

Dere kommer ikke til å tro hva som har skjedd i kveld!!

Kjære og jeg satt i baren på hotellet og bestemte oss for å gå til utestedet On The Rocks.

Kuleste stedet, mitt i blinken for meg/oss! Bare rock og metallmusikk, herlig sted og atmosfære og bare langhåra, kule folk.

Men så! Så så jeg plutselig han som spiller keyboard i Amorphis!

Etter en stund så vi vokalisten i Moonsorrow! Og da kjære skulle på do sto han der og tissa, så han spurte om han var vokalisten i Moonsorrow, "well I think so" sa han, så sa kjære "see you on saturday" for da spiller de på Tuska.

Da vi skulle ut en tur, sto plutselig bassisten i Amorphis i døråpningen! Jeg begynte bare å pipe mens jeg gikk ut og dytta til kjære, han skjønte ikke noe og jeg bare "ææh det er bassisten i Amorphis!"

Da vi gikk inn igjen klappa kjære han på skulderen og sa "see you on sunday" :ler:

Jeg elsker On The Rocks og Helsinki! :hjerte:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! :hoppendeglad: Ser ut som ferien virkelig lever opp til forventningene, og ingenting er vel bedre enn det! Kos deg videre! :nigo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

For en herlig kveld da! Ikke rart du ble litt starstruck :ler: Høres ut som et skikkelig kult utested :jepp:

Ha det gøy på Tuska :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det kuleste utestedet, skal ta med kamera neste gang så får dere se :)

Hadde jeg bodd i nærheten hadde jeg sikkert blitt alkis, hvert fall hengt der altfor mye :ler:

Jeg ble starstruck ja! Jeg satt i en sofa og smilte stort og glodde rundt meg som bare det :ler: Så moro å se de fra Amorphis, jeg er jo så fan! Dritt at jeg ikke hadde med kamera.. Men men!

Vi var en tur oppi Suvilahti idag, på Tuska :) Ikke noe særlig som spiller idag, så vi var der ikke så lenge. Men nå vet vi hvordan det er der, vi fikk kjøpt oss t-skjorter det står Tuska 22-24.07.11 på, bak står alle bandene, og det var moro å kjøre metro :)

Vi så litt på Arch Enemy, men det er ikke pent med damer som growler.. Damer har liksom ikke noe i metall band å gjøre, med mindre de spiller keyboard :sjenert::fnise:

I morgen skal vi opp dit tidlig og det blir en lang dag, MyGrain begynner klokka 13.00, etterfulgt av Epica, Moonsorrow, Tarot, Katatonia, Wintersun og Enslaved :)

På søndag blir det Amorphis :hoppendeglad:

Takk takk jenter, gjett om jeg skal kose meg videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har vært enda bedre! Se hvem jeg har møtt! :hoppendeglad:

DSC01958.jpg?t=1311454468DSC01960-1.jpg?t=1311454829

Wintersun hadde signingsession, så vi møtte alle de og fikk autografen dems! :) Jeg tok bilde med de alle, og jeg visste ikke at bassisten var så søt :fnise:

Men se hvem andre jeg så!

DSC019782-1.jpg?t=1311494339

Vokalisten i Amorphis! :hoppendeglad:

Han gikk plutselig forbi meg! Kjære så han ikke men jeg ble stående og glo, da han var forbi dulta jeg borti kjære og fikk fortalt hvem jeg så. Vi gikk like så greit etter han, og da han stoppet midt i publikum på Moonsorrow konserten, gikk vi å spurte om vi kunne ta bilde med han :happy:

Nå begynte jammen The Dudesons på tv'n! Hva er vel bedre enn å få se Dudesons på finsk kanal, i Finland ;)

* De fleste her vet hvordan jeg ser ut, derfor la jeg ut bilde av Tomi og meg en stund, men nå er det bare Tomi :) Litt anonym får man være :ler:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker om årets ferietur, da!!!

Den gruppa var ikke heeeeelt min smak, men hadde jeg møtt mine helter Godsmack eller Turboneger.

Jeg hadde besvimt av lykke.

Then again...

Jeg ble totalt starstruck av og se BlomsterFinn i fjor.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spatula: :klem:

MarianneE: Jeg var redd jeg hadde for store forhåpninger for denne turen.. Vel, så langt har hele turen vært bedre enn jeg forventa :ler:

Og de er ikke helt meg :fnise: Det er jo så moro når man møter kjendiser man ser opp til :) Jeg er stor fan av Amorphis, så det er så moro å ha vært på samme utested som to av dem og møtt vokalisten :) Og jeg begynte å høre på Wintersun for litt siden, siden de skulle spille på Tuska, så jeg ville på signingsession bare for å ha møtt dem, og det er jeg veldig glad for! :)

BlomsterFinn ja.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en finsk artist i dag og!! :nigo::ler:

Denne gang var det Ari Koivunen :)

Han vant idol i 2007 var det vel, og har gitt ut to plater.

Nå er han med i bandet Amoral :)

Kjære og jeg satt utenfor Corona bar, jeg med en cola og kjære selvfølgelig med en corona :ler:

Så sa plutselig kjære "nå gikk det inn en som likner så på Ari Koivunen at det må være han!"

Og jeg ble jo helt forstyrra, "men jeg skal på do så jeg kan jo se etter" sa han og forsvant. Litt senere kom han tilbake, "kom da, så skal vi ta bilde!" gjett om hjertet mitt dunka :ler:

Visste jo ikke hva jeg skulle si eller gjøre, men jeg rakte nå frem hånda og hilste på han :)

Nå skal dere få et par bilder fra Tuska :)

DSC02214.jpg?t=1311610545

DSC02216.jpg?t=1311610676DSC02210.jpg?t=1311610622

DSC02051.jpg?t=1311611687

Amorphis :hjerte:

DSC02089.jpg?t=1311611768DSC02168.jpg?t=1311611571DSC02118.jpg?t=1311610489DSC02161.jpg?t=1311611522

Hovedscena, solnedgang over Suvilahti, og Amon Amarth som avsluttet Tuska Open Air Metal Festival 2011 med flammer og fyrverkeri :)

Og så herlige Amorphis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

Koselig å høre at du blir glad av å titte innom her! :jepp:

Jeg koser meg ja, Helsinki er en så flott by og har så mye å by på! :) Idag var jeg innom akademiska bokhandeln,akateeminen kirjakauppa, og kjøpte boka "Helsinki My Love, Rakkaudella", og vel, jeg skjønner hvorfor jeg liker Helsinki når jeg ser de flotte bildene boka byr på! Og det står litt om stedene bildet er fra, på finsk og engelsk :)

I løpet av denne uka skal vi til fornøyelsesparken Linnanmäki, ta en sightseeingbåt og jeg tror vi skal til Sibeliusparken og kanskje opp i det olympiske tårnet for å få utsikt over byen :) Og på torsdag eller fredag starter vi bykvelden på trikken spårakoff som også er en bar, for så å gå innom icebar hvor man ja, er inne i et kjølerom hvor vegger, bardisk og bord er av is. Og så på et eller annet utested, en skikkelig bykveld :ler: Jeg skal innom On The Rocks igjen! Tenk om jeg ser noen fine langhåra menn eller artister :):fnise:

Også må jeg bruke en formiddag på å se litt mer og ta bilder av en del bygninger og slikt jeg vil ta bilde av :)

Bare slappe av, utforske og nyte livet i Helsinki :hjerte:

Jeg må si jeg er glad for at jeg skal tilbringe et par dager i herligheten igjen i september :)

Da helt alene, også blir det Apocalyptica konsert! :happy:

Legger ved en sang av Ari, siden jeg møtte han idag :happy:

Og denne fordi sangen er bra, de var utrolig bra på Tuska! For et livlig, artig band :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_7787.jpg?t=1311703382

IMG_7859.jpg?t=1311703500IMG_7858.jpg?t=1311703623

IMG_7803.jpg?t=1311703713

Var i Sibeliusparken idag :) Utrolig moro å ta bilder av monumentet, kunne gå inni der og ta bilder opp, ble en del bilder ;)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på Linnanmäki, fornøyelsespark :)

Kjempemoro! Var der fra 11-18.20, så litt sliten i bena!

Kjørt masse karuseller! :happy: Og spist god burger og pommes frites som går i spiraler liksom, og en stor soft is :sikle:

Er ikke som på Tusenfryd, hvor man bare ser fjell og skog, på Linnanmäki har man oversikt over så og si hele Helsinki, fra hver eneste karusell :)

Nå sitter jeg i senga, men kjenner begynner å bli sulten igjen.. Så blir nok middag enten på hotellet eller kanskje Iguana snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...