Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Har du blitt helt finsk nå? :overrasket: Ikke tenkt å gjøre finne av deg, vel? ;)

Høres ut som en fin 17. maifeiring for deg. Så innslag fra byen på nrk sin sending, men syns det var nesten litt pinlig. Bikkjer i bunad og Vespa-tog er det man har å by på, lissom. Huttetu! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg måtte bytte tittel på boka, den jeg hadde passet men er en sang jeg ikke hører på lenger og jeg ble lei tittelen.

Undertittelen er to sanger ;)

Jeg visste ikke hva det skulle bli, så måtte bare ha noe på finsk, og det betyr Min verden :)

Jeg har ikke tenkt til å gjøre helt finne av meg, kanskje bittebittelitt? ;) Besteforeldrene mine sier det er finner litt bak i slekta, men jeg har ikke begynt med noe slektsforskning enda. Skal se det bare er samer, da blir jeg sur :fnise:

Hadde det kjempekoselig! :)

Så på høydepunktene på nrk, var ikke store greiene her i fra.

Den hunden så jeg på G.gård :ler:

Men men, byen var da på tv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: Fyyyyyy, som eg sakner Helsinki.

:vinke: nytt fjes gitt :)

Det skal jeg jammen tro på, og det har du god grunn til! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er fly til og fra, og hotellopphold i Helsinki ordnet! :hoppendeglad:

Slenger med en video av Amorphis som kom ut igår! Utrolig bra sang, gleder meg til plata kommer ut, og gleder meg hvert fall til å se dem på Tuska!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy med billetter og hotell i boks! :hoppendeglad: Hvor lenge blir du? Er det fortsatt planen å være der litt alene og litt med din kjære? Og hva med mora hans, ble det noe av at hun skulle være med? Er ikke helt oppdatert for tida som du kanskje skjønner.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempemoro, nå er alt i boks! :happy:

Jeg hadde planer om å reise søndag den 17 juli, men da var det ikke rom ledig på hotellet. Så reiser den 18, helt alene! Kjære kommer på ettermiddagen den 21 :) Det er Scandic Marski vi skal være på, vi var der i fjor og. Flott hotell, superior rommet er helt herlig! Og restauranten er fin, og har god mat og flott frokost buffè.

Blir litt moro å reise og være der litt alene, bare være helt for meg selv og gjøre som jeg vil, gå hvor jeg vil.. Det er litt godt å ikke tenke på andre og dems behov, når andre vil ha mat, hvor andre vil gå osv. For jeg tenker så på det, jeg vil ikke at andre skal gjøre ting de ikke vil pga meg osv.

Jeg skal passe på å shoppe masse de dagene jeg er alene! :fnise: Falt for butikken Seppälä sist, så dit skal jeg, og det er et par butikker og kjøpesentere jeg vil innom! :)

Jeg gikk rundt på google maps idag, streetview, og har funnet en flott tur jeg skal ta! Jeg skal gå fra hotellet til cafè carusel, der i fra skal jeg gå nedover langs havet og så utforske kaivopuisto parken, den er stor og det er noen bygg der :fnise: Så der i fra og langs havkanten mot kauppatori og den hvite, svære domkirken.

Jeg var ikke på den kanten i fjor, ved den kafeen og parken, så blir gøy å se litt mer denne gangen :)

cafecaruselHelsinki.jpg?t=1306005980

Det hvite rare bygget der, er kafeen. Også ser du den veien langs havkanten og øverst i bildet er den parken :)

For litt siden sa kjære til meg at han sagt til moren at vi skulle dra og når, så sa han at da skal hun komme ned i leiligheta i blant og passe katten hans! Må si jeg ble litt lettet der :sjenert:

Sorry kjære, men denne turen er litt spesiell for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yvonne:

Kjære og jeg har vært sammen i 4 år og 8 mnd idag! :rodmer:

Jeg visste det ikke før jeg så tickeren min istad, mens kjære sa han visste det var noe idag men ikke hvor lenge vi hadde vært sammen!

Bra vi koste oss med biffmiddag idag da :happy:

Nå sitter vi her med godis og tente lys, kjære spiller Assassin's Creed mens jeg ser på, og suller litt på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så herlig at Helsinkituren er i boks :strix: Og veldig greit at svigermor ikke blir med, tenker jeg ;)

Gratulerer med 4 år og 8 måneder - tenk, dere har snart vært sammen i 5 år! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så herlig! Jeg gleder meg så :) Jeg har planlagt så, og gleder meg til å gjøre alt og se alt! Jeg falt helt for Helsinki sist, så gleder meg til å oppleve mer av byen :)

Istad sa kjære, at om to mnd står vi å rocker på Tuska! :happy:

Så begynte han å mobbe meg ved å riste/svinge litt på hodet, for jeg er så dårlig til å digge musikk! Musikken går så inn i meg at jeg vil helst begynne å danse, men det passer liksom ikke helt til den musikken jeg hører på, hvert fall ikke i offentligheten. Og ikke klarer jeg å headbange ordentlig, så da står jeg der og digger og nikker med hodet :fnise:

Tusen takk! :happy:

Ja, 21 september er dagen :)

Måtte alt gå bra til da :sjenert:

:klem:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Klart alt går bra til september, og enda lenger enn det! Ingenting som tyder på noe annet, vel?

Har barnehagen åpent fredagen etter Kr. Himmelfart, eller har dere jobbet inn og tar fri? Her har vi fri, så jeg tar skikkelig langhelg og freser over fjellet på onsdagen i neste uke. Om dere har åpent, kan det hende jeg stikker innom en tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg :vinke:

Jeg er ikke så flink å skrive noen plasser om dagen, men leser ofte :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PH: Ting har ikke alltid gått på skinner disse 4 årene.. Og det er ikke så lenge siden det var noe. Men nå går det bra, føler jeg. Men det har jeg jo gjort flere ganger.. Men men, må bare jobbe med det!

Her er det åpent, har ikke hørt noe annet ;)

Jeg er så heldig å har tidligvakt den dagen, så drar nok tidlig da ja, er sikkert flere som har fri! :happy:

Hadde vært koselig om du kom innom en tur! :)

DD: Koselig at du er innom! :)

Er bare å slenge inn en smiley om man ikke har mye å si ;):fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Purple Haze

PH: Ting har ikke alltid gått på skinner disse 4 årene.. Og det er ikke så lenge siden det var noe. Men nå går det bra, føler jeg. Men det har jeg jo gjort flere ganger.. Men men, må bare jobbe med det!

Her er det åpent, har ikke hørt noe annet ;)

Jeg er så heldig å har tidligvakt den dagen, så drar nok tidlig da ja, er sikkert flere som har fri! :happy:

Hadde vært koselig om du kom innom en tur! :)

DD: Koselig at du er innom! :)

Er bare å slenge inn en smiley om man ikke har mye å si ;):fnise:

:klem:

Godt å høre at det er bra mellom dere nå da. En kan jo ikke regne med at alt går på skinner hele tiden, men klarer man å ordne opp, er det flott :)

Ikke sikkert jeg rekker innom barnehagen når jeg er oppover til uka. Nå ble det jo leilighetssalg på meg, så det spørs om det er mye annet jeg må prioritere. Men du får hilse gjengen, også ses vi en annen gang :)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Fyyy minne meg på Hellcity på den måten :fnise:

Savner Helsinki noe voldsomt. Er 6 år siden vi i vennegjengen leide leilighet der for et par uker, det var ferien sin det. Var der minst 3 ganger i året i 3 år, konserter og festivaler og whatnot. Savner domkirka, Scandic Simonkentta, Chico's, Morticia, Cornerbar.... I det hele tatt!

Vurderer å dra med meg kjæresten din en dag, er på tide snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PH: Den er grei, skal gjøre det! :)

Heloise: Kommer man inn hit er man dømt til å få høre om Helsinki, noe som har med Helsinki/Finland å gjøre :ler:

Jeg har bare vært der en gang, kjæresten min og jeg var på Ruisrock i Turku og så i Helsinki etterpå, var der vel i 10 dager.

I år blir det to uker! Og Tuska Metal Festival! :happy: Skal ligge på Scandic Marski, var der i fjor også, superior rom! :)

Gleder meg såå!

Du må dra med kjæresten din dit en tur :jepp:

Det er så fint i Helsinki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også får jeg vel fortelle litt om ellers da :)

Hadde en herlig dag på jobb, bare 6 av 12 barn! Resten hadde fri eller var syke. Så vi var ikke bare en småbarnsavdelig, men også en fåbarnsavdelig :lol:

Vi lagde hytte med bord og tepper, barna fikk ta litt bilder av hverandre, vi lekte på tjukkasen, malte, spiste boller etter lunsj og bare koste oss! :)

Jeg tok masse bilder og lagde en plakat, så foreldrene kunne se hvor artig vi hadde det idag :fnise:

Da jeg hadde lille N stående på benken foran meg, spurte jeg om jeg kunne få en kos, hun klemte meg godt på hvert kinn. Som takk nusset jeg henne på kinnet og da ga hun meg et skikkelig smask mitt på truten! Da lo jeg godt :ler: For ei søt tulle :hjerte:

Jeg trodde jeg ikke hadde noen helgeplaner. Men igår fikk jeg melding av kjære om at han hadde vunnet en billett til Dimmu Borgir! Så imorgen blir det konsert! :hoppe:

Blir nok utrolig bra, og moro, Kringkastingsorkesteret er også med! :) Kjenner jeg trenger en metall konsert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...