Gjest Purple Haze Skrevet 16. september 2011 #2441 Del Skrevet 16. september 2011 Så fint å høre at du hadde en artig tur! Du er tøff som reiser alene på noe sånn altså! Var det nedtur å komme hjem? Så på FB at dere hadde en morsom biltur til skolen her en dag God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 16. september 2011 Forfatter #2442 Del Skrevet 16. september 2011 Først skoleturen; et lys begynte plutselig å blinke, og bilen ble tregere og rarere. Vi ringte ford og forklarte problemet og de sa vi bare kunne kjøre.. Kjørte litt men svingte så av, da stoppa bilen helt! Så da var det å ringe forsikring og naf og greier. Viftereima var løs, noe med vannpumpa var galt og litt sånn, så da fikk vi skyss til verkstedet i studiebyen. Bra ikke noe var obligatorisk den dagen for å si det sånn! Så, Helsinki Jeg hadde det skikkelig moro på tur!! Jeg kom frem sent på kvelden fredagen, og så fort jeg kom på hotellrommet og skrudde på tv'n begynte Dudesons, så da satte jeg meg i senga å så på det! Lørdagen begynte med god frokost på hotellet, så tusla jeg rundt omkring i byen og utforska og shoppa litt. På kvelden unna jeg meg en biffmiddag! Så kom søndagen, jeg hadde kjøpt meg ny, trang, kølsvart bukse og kjøpte meg da to nye par sko! Jeg måtte jo ha pensko på byen! Kjøpte meg så supergod kakao på Roberts coffe og tuslet rundt i byen med et av mine nye, fine par sko og nøt kakaoen på domkirketrappa :happy: På kvelden var det tid for Apocalyptica afterparty! Kom på Bäkkäri i 22.30 tiden, rundt 23.00 gikk plutselig Perttu Kivilaakso forbi meg :') Etter hvert gikk jeg dit bandet var, for jeg måtte jo ta bilde! Jeg sa til ei at jeg kunne ta bilde av henne hvis hun tok av meg, som sagt så gjort, jeg tok henne i armen og dro henne med meg rundt for å få tatt bilder Hun og ei venninne var fra Frankrike, kjempe koselige jenter som jeg var sammen med til de måtte dra 1.15. Men jeg hadde det så moro, at jeg ville jo ikke dra! Slukte den ene drinken etter den andre, ene bartenderen sa til slutt "the same?" til meg mens en annen dro seg i håret fordi han måtte blande den litt kompliserte drinken enda en gang! Etter som tiden gikk ble de færre og færre folk på Bäkkäri, til slutt var ikke vaktene til VIP område der heller, så da sklei jeg så klart inn dit og satte meg ved Mikko i Apocalyptica og Jussi i 69 Eyes Så dro Mikko og Eicca rund 3.50, og jeg forlot til slutt lokalet jeg også. Rundt 9 mandagsmorgen våkna jeg og var lys våken.. Sovna gudskjelov igjen og forlot ikke senga før 14.30 Da var det en fyllesjuk Minttu som tok seg en dusj og gikk de svært få meterne til Iguana og fikk i seg en classic chicken burrito Da maten var fortært møtte jeg de to franske jentene utenfor Stockmann, og vi gikk sammen opp til Helsingin Musiikkitalo hvor Apocalyptica konserten var Det er sitte plasser inne i hallen, og jeg hadde plass skikkelig nærme scena! Konserten var rett og slett helt fantastisk! Beste jeg har vært på Og det var så flott å høre Perttu ha solo! De er så talentfulle, flinke, energiske, morsomme...! Etter konserten hang jeg med de to franske, og ei fra England som de hadde møtt på Bäkkäri, og moren hennes. Koselig gjeng! Vi var en stund utenfor Musiikkitalo, og vet dere hva, plutselig gikk Olli Vänskä fra Turisas forbi oss! Etter hvert tusla vi sammen mot trikkestoppet franskjentene måtte til, og til hotellet mitt. Facebook er kjekt, for jeg er venn med de alle der,så vi kan holde kontakten! :happy: Så var mandagen over og tirsdagen var dessverre kommet.. Hadde pakket dagen før og sjekket ut før 12. Men siden jeg ikke trengte å dra til flyplassen før i 17 tiden, satte jeg igjen kofferten og vandra byen rundt noen timer. Handla en bok til lillebror, et armbånd til mamma, marimekko sko og Turisas cd'ene og dvd'en til meg selv. Og 2 sixpack med små Jaffa flasker, og noen ølbokser. Så da jeg henta kofferten måtte jeg pakke litt om, og tror dere ikke jeg fikk 2kg overvekt! Da jeg endelig sto pakket og klar på tog/busstasjonen, kjente jeg det var litt trist å måtte dra.. Og da bussen mot flyplassen begynte å kjøre, boret jeg øreproppene med Apocalyptica på høyt volum inn i ørene og kjente det kom noen tårer På flyplassen ble humøret bittelitt bedre, da jeg hørte fuglesang inne på do, og fant ut at de ikke bare hadde den Finlandia flaska vi har her men også en på 50.5%, og kjøpte masse finsk sjokolade og te, og enda litt mer Lumene produkter Men jeg skal så klart tilbake på en eller annen festival til sommeren, og som dere kan se har jeg kjøpt billett til Apocalyptica sin konsert i byen Savonlinna den 8 juli! Da spiller de i slottet Olavinlinna, det er fra 1400-tallet om jeg ikke tar helt feil. Hun engelske jenta jeg var med skal også mest sannsynlig dit, så da skal vi møtes Jeg fikk plass på første rad, og jeg gleder meg skikkelig! :happy: Digger Paavo! Han var den første jeg tok bilde med, og jeg sa "Hello I'm ******** from Norway!" "Hello, I'm Paavo from Finland", så stilte jeg meg opp ved siden av han og da kom plutselig beinet hans opp og han nussa meg litt på kinnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. september 2011 #2443 Del Skrevet 17. september 2011 Dette var skikkelig artig å lese! Ser ut som turen gikk over all forventning! Morsomt at du allerede har neste konsert å se frem til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 17. september 2011 Forfatter #2444 Del Skrevet 17. september 2011 (endret) Så koselig å høre! Ja,jeg hadde ikke forventa at turen skulle bli så bra! Kjempeglad for at jeg ble kjent med de jentene,koselig å ha noen å henge og skravle med Håper noen ser videoen,det er hun engelske som var med som filma. De spiller jo cello og trommer,så det er vel klassisk rock eller hva man skal kalle det. Men på videoen er det bare Perttu som spiller,utrolig rolig og vakkert :happy: Jammen glad for at jeg skal se Apocalyptica igjen! Og jeg har så lyst til å dra til Savonlinna,så moro at jeg skal dit neste år Så nå er det bare å vente, glede seg og spare penger til juli! Her er det de skal spille: Endret 17. september 2011 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 18. september 2011 #2445 Del Skrevet 18. september 2011 Fine turen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 18. september 2011 Forfatter #2446 Del Skrevet 18. september 2011 Jaa, perfekt :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 18. september 2011 #2447 Del Skrevet 18. september 2011 for en tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 18. september 2011 Forfatter #2448 Del Skrevet 18. september 2011 :happy: Hadde det utrolig koselig og moro, jeg ser veldig frem til neste tur Utrolig at det går ann å bli så glad i steder, men må si jeg lengter tilbake. Jeg vet ikke om jeg kunne bodd der liksom, men å vært der litt lenger enn noen dager eller to uker hadde ikke gjort meg noe Blir moro til sommeren, og få se litt mer enn bare Helsinki Hør så utrolig nydelig Det er jo klassisk musikk, så ikke som alt det andre heavy greiene jeg poster her Og se så fin Perttu er :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 19. september 2011 #2449 Del Skrevet 19. september 2011 Fin musikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 19. september 2011 Forfatter #2450 Del Skrevet 19. september 2011 Ikke sant! :happy: Nå begynte jeg å finne andre videoer jeg skulle legge til her, men det ender alltid med at jeg begynner å glo på alt og har sitti her en god stund og sett på videoer Men her kommer det noe ; http://www.youtube.com/watch?v=4stE90wjZ6E&feature=related Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 20. september 2011 Forfatter #2451 Del Skrevet 20. september 2011 Nå lurer jeg jammen på hvordan min neste sommerferie og Finlandtur blir! Jeg har jo billett til Apocalyptica sin konsert, den 8 juli i en by 4t unna Helsinki med tog. Skal jo selvsagt dit og tenkte jeg kan være der fra den 6 eller 7-10, og så dra til Helsinki eller et sted for å dra på festival. Jeg aner jo ikke hvilken festival, siden ingen så klart har kommet med band enda, men har jo Tuska litt i bakhodet. Nå har de kommet med datoer på facebook, den 29 juni til 1 juli! Så tidlig! I sommer var det 22-24 juli I tillegg skrev de at om man må ligge på hotell må man ordne det fort, for det skal være "European Athletic Championships" der samtidig! Så nå må jeg si jeg lurer litt på åssen det her blir, og hva slags festival det blir, og om det blir noe hotellrom på meg! For i Savonlinna er det opera festival i flere dager, selvfølgelig spiller Apocalyptica midt i Jaja, jeg vet ikke hva mer jeg har å si jeg. Det er vel lite interessant, er vel ikke så mye å lese om her ve.. Skolen er greit, har fått meg noen venninner som jeg henger med og sitter på med til skolen, vi er delt opp i smågrupper som jobber sammen med flere oppgaver og gruppa mi er en bra gjeng! Undervisningene er greie, tirsdager er tørre og bare teori, onsdager har vi natur før lunsj og bevegelse etter, da er det lek! I morgen skal vi på skogstur, og vi skal lage pinnebrød Men, jeg er utrolig kjei for tiden egentlig. Er litt med skolen, og i tillegg skjer det seriøst noe hver jævla helg.. Det er bursdager i haugevis! Nå til helga er det 30-årslag. Neste helg skal kjære feire bursdagen sin. Helga etter det håper jeg det ikke skjer noe, da skal jeg låse meg inne og ikke gå ut med mindre jeg absolutt vil, eller må ha noe på butikken! Skal jeg bare sitte inne og slappe av og kose meg! Mamma og gjengen er i Tyrkia for tiden, kommer hjem på torsdag. Det hadde vært noe, her er det jo så kaldt!! Så på fredag har jeg tenkt meg hjem og ligge der til lørdagen, så vi kan kose oss sammen, lage noe god mat og. Også skal de få tingene jeg kjøpte til dem i Helsinki, og jeg regner med at de har kjøpt noe til meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 21. september 2011 #2452 Del Skrevet 21. september 2011 Du er jammen tidlig på`n med å planlegge neste års sommerferie, men skjønner jo at du må det når en må bestille alt så tidlig! Tror de fleste synes at høsten kan være litt tung og kjei. Alt er liksom veldig rutinepreget, sommeren er helt over og det er lenge til det skjer noe koselig (jul osv). Synes det er kjett sjøl, jeg. Misunnelig på familien din som er i Tyrika. Det hørtes deilig ut nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 21. september 2011 Forfatter #2453 Del Skrevet 21. september 2011 Idag har kjæresten min og jeg vært sammen i 5år!! :happy: Så idag skal vi spise middag på Egon og dra på tivoliet som er i byen,er et stort tivoli i byen noen dager i september hvert år Jeg føler jeg må være litt tidlig ute! Må hvert fall få ordna hotell i Savonlinna, resten må jeg rett og slett vente med, for jeg vet ikke hvilken festival jeg vil på. Må vente til jeg vet hvilke band som spiller og når festivalene er Det er sant, men det er også litt fordi jeg ikke har fått sovet ordentlig ut på en god stund. I Helsinki måtte jeg opp for å få med meg frokosten, og hjemme må jeg opp for å dra på skolen. Også har mora til kjære kommet et par dager tidlig så jeg har ikke fått sovet lenger.. og det er mye som skjer. Så jeg ser virkelig frem til en helg uten en dritt som skjer snart! Tyrkia hadde nok ikke vært fælt, men jeg er ikke den som er mest glad i ekstrem varme eller slike steder, og ikke vil jeg gå rundt i bikini og lite klær før jeg har gått ned 15-20kg. Så like greit det ikke er jeg som er på tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 22. september 2011 #2454 Del Skrevet 22. september 2011 Gratulerer med 5 år som kjærester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 22. september 2011 Forfatter #2455 Del Skrevet 22. september 2011 Taaakk Jeg fikk en blomsterpotte til orkidèen vår Og oppi potta var en gave fra kremmerhuset, en pose med te og 5 karameller og 5 hjertesjokolader Kjære fikk et kjede av meg, Tors Hammer Eller, Torin Vasara Smykket er håndlaget og kjøpt i Finland :happy: Idag har han stukket av for å øve med bandet sitt, og siden det er lite stykket unna blir han borte i natt. Så jeg har spist laks til middag! Og nå blir det Tursisas dvd'en, så Apocalyptica, og med det skal jeg kose meg med en Jaffa (brus) og litt Fazer sjokolade. En finsk kveld med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 23. september 2011 #2456 Del Skrevet 23. september 2011 Hauskaa viikonloppua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 23. september 2011 Forfatter #2457 Del Skrevet 23. september 2011 :happy: Kiitos! Hyvä viikonloppu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 28. september 2011 #2458 Del Skrevet 28. september 2011 Hvordan står det til her da? Går det bra på skolen? I morgen kommer jeg til byen din! Satser på et besøk i barnehagen på fredag hvis jeg får tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 28. september 2011 Forfatter #2459 Del Skrevet 28. september 2011 Her går det så det suser egentlig Alt bra! Er litt å gjøre på skolen men det går bra, vi leker, lærer om moser og planter.. Og har fått meg en herlig jentegjeng Så jeg får skyss med noen til og fra skolen, og har alltid noen å være med, skravle med, tulle med og nyte lunsjen med Vi har virkelig funnet tonen, vi er to grupper (sånne kollikviegrupper eller hva faen det heter ) som har klikket sammen Hun ene på gruppa mi og jeg var så fæle mot hverandre idag Hun prøvde å tvinge mose i munnen på meg siden jeg sa jeg skulle ha salat til lunsj, og i bevegelsestimen var vi alltid et par på de forskjellige lekene og vi dytta og slo hverandre, og slo hverandre med ballonger Da vi var i noen få grupper og skulle stå på rekke, ble det alltid til at jeg ble stående først så jeg tok tak i ei annen på gruppa mi og dro hun foran meg, da sa læreren "Noen ganger er det som å være i 2.klasse" Vi er rett og slett en skikkelig tullegjeng Ja jeg har skjønt detta Gjør ikke meg noe om du drar dit, jeg er ikke der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 2. oktober 2011 #2460 Del Skrevet 2. oktober 2011 Så bra at du trives på skolen, det er kjempeviktig! Jeg dro på besøk i barnehagen på fredag, og det var skikkelig flaks, for B. fyllte jo 40 år! Fint å få gratulert henne personlig, og skravle litt med de jeg kjenner der. Du er dypt savnet, men det vet du vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå