Gå til innhold

Bøllefrøet kommer noen år for tidlig ;)


Serenity88

Anbefalte innlegg

Dette var trist å lese kjære Serenity, men du høres så klok ut og, i forhold til bitterhet og at du ikke skal snakke stygt til J om E, for det tror jeg og er kjempe viktig.

Og du, du er en bra person! Det lyser av deg at du er en fantastisk søt og hyggelig jente, og det er ingen som ikke mener at du fortjener å ha det bra! For det gjør du kjære deg!

Og jeg tror (som Sort Pastill), at det på et vis kan være bra, for J og deg, at du slipper å gå rundt å være redd for å si noe som får han til å bli sint, at du kan slappe av, bruke tid og følelser på lille J, som trenger mammaen sin. Selv om du er ung, så er du så klok og full av kjærlighet til J, så jeg er sikker på at dette kommer til å gå bra, selv om det er tungt og litt mørkt nå.

Jeg er her om du skulle ville prate, stor :klem: til deg!

Endret av Rekaaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skorpio

Som Reka sier så høres du veldig, veldgig klok ut. Og selv om det er tungt akkurat nå så vil du komme deg gjennom det. Du er ikke alene om J i den forstand at du har familie og venner som vil være der og støtte deg. En ny kjæreste finner du deg en gang vettu :) Og E har en plikt i det å bli far, så selv om dere to ikke er Dere To lenger, vil dere være to om å oppdra et barn, og det er ikke bare-bare :)

Hvordan var han i forhold til det? Ga han uttrykk for at han ønsket å være til hjelp og sånn?

:klemmer:

Endret av skorpio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da vennen min. Ikke hør på hva E har sagt til deg, du er ikke noe "bitch" eller noe, han sa nok masse som han angrer på i dag. Og han kommer til å angre på at han lot deg gå..

Uansett hvor tøft det er nå og hvor tøft det kommer til å bli så vil du klare det. Du har mammaen din som hjelper deg og mange andre. Lille J kommer til å få det bra, selv uten en pappa..

Er her om det skulle være noe :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive mål for fremtiden :):hjerte::)

- Gi seg selv tid til å komme seg

- Bli mamma! :hjerte:

- Begynne på nytt studie og bli kjent med nye interessante mennesker!

- Være stolt av seg selv

- Nyte stabiliteten jeg kan gi meg selv nå, og også stabiliteten ved bo sammen med mamma igjen og få den støtten derfra

- Spare opp penger

- Kunne gjøre hva jeg vil!

- Glede seg til våren og sommeren

- Trene og være aktiv med lille J

- Være åpen for å finne en kjæreste, men ikke stresse det

- Se J vokse opp og bli en helt egen liten person!

Skal se på denne listen hver gang jeg får lyst til å gråte, er ensom, ikke ser noe positivt ved hverdagen eller trenger en liten oppløfter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Serenity!

Det begynner å bli lenge siden du har hørt noe fra meg nå, men jeg har ikke glemt deg;)

Jeg har fulgt litt med på dagboka di selv om jeg ikke har vært så veldig aktiv på kg i det siste. Veldig trist å høre om hva som har skjedd, og jeg vil bare si at jeg har stor respekt for deg og hvor reflektert du er i forhold til din egen situasjon (og min - takk for de fine innleggene i boka mi, de har betydd mye :) ). Du er så positiv og tar ansvar for deg og barnet ditt, jeg blir både imponert og inspirert.

Håper du har folk rundt deg som er like fine som deg, så du får all den støtten du fortjener! Jeg ønsker deg masse lykke til videre :klem:

Hvilket studie skal du satse på nå forresten?

klem fra vingle :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Serenity!

Det begynner å bli lenge siden du har hørt noe fra meg nå, men jeg har ikke glemt deg;)

Jeg har fulgt litt med på dagboka di selv om jeg ikke har vært så veldig aktiv på kg i det siste. Veldig trist å høre om hva som har skjedd, og jeg vil bare si at jeg har stor respekt for deg og hvor reflektert du er i forhold til din egen situasjon (og min - takk for de fine innleggene i boka mi, de har betydd mye :) ). Du er så positiv og tar ansvar for deg og barnet ditt, jeg blir både imponert og inspirert.

Håper du har folk rundt deg som er like fine som deg, så du får all den støtten du fortjener! Jeg ønsker deg masse lykke til videre :klem:

Hvilket studie skal du satse på nå forresten?

klem fra vingle :hjerte:

Tusen takk! Hjelper med støtte, selv om alle her inne er omtrent helt ukjente... Føles godt å ha noen å dele ting med.

Vet faktisk ikke enda hva slags studie :sjenert: Noe gøy ihvertfall! Kanskje lærer, eller sykepleier, eller økonomi/administrasjon? Who knows!

*Ler* Kommer til å bli mange innlegg her de neste dagene merker jeg... Med en heftig bekkenløsning så er det lite å finne på. Kommer sikkert til å være positive og negative innlegg om hverandre! Dere får bare unnskylde meg på forhånd :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig med bekkenløsning! Med det er vel ikke noe galt i mange innlegg? ;) Og om de er positive og negative om hverandre er vel bare sunt...? :)

Jeg går jo lærerutdanningen på universitetet, så bare å spørre hvis du lurer på noe :) vet ikke om jeg kan svare, men jeg kan jo prøve ;) utpå våren skal vi ut i praksis, så vi får se litt mer hvordan det faktisk er å være lærer... Blir sikkert litt greit å finne ut! :P

Vet du noe om når du skal begynne med studier igjen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Vondt å lese hvordan du har det nå. Men det er som de andre sier at det er kanskje til det beste. Lille J vil ikke få det noe godt med et foreldrepar som ikke fungerer sammen og som kanskje bare krangler. Er mange som skulle ønske at foreldrene bor sammen, men det er vel bedre for alle parter at de ikke gjør det når det ikke fungerer.

Jeg skjønner at det er tungt for deg, på mange måter. Men prøv å tenk positivt på det. Nå slipper du å gå rundt å være redd for hvordan du skal oppføre deg, hva du kan si o.l uten at det blir rabalder.

Bruk tiden på deg selv og lille J fremover. Nyt de små tingene som er bra, kjenn etter hvor bra du egentlig har det.

Når jeg har vært litt nede, så har mormor alltid sagt at det er viktig å ligge i sengen å bare kjenne på hvordan man egentlig har det. Har man det vondt, javel da kjenner man på det. Men man skal også la seg selv få lov til å kjenne på det man finner positivt.

Ta vare på deg selv vennen.

Det er ikke sikkert at jeg rekker å komme innom her så mye fremover ettersom jeg drar på ferie.

Men jeg tenker på deg :klemmer:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, huff... Så trist dette var å lese. Men jeg er veldig imponert over hvordan du takler dette. Spesielt siden det er så kort tid til du skal bli mamma. Jeg synes det er fryktelig at dere har gjort det slutt nå så nært fødselen, men samtidig skjønner jeg at dette kanskje var best for dere begge? (Slik du skriver i allefall, jeg er ingen spåkone :gjeiper: )

Så flink du er som har satt deg så mange fine mål! Det går nok på et vis vet du, det gjør det alltid! Heier på deg og J!! Du blir nok en fantastisk mamma :rødme:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E har ringt, 3 ganger i dag, og sendt en del meldinger. Det er mer enn han noensinne pleier, selv når vi har det superbra!

Kun for å si unnskyld, at han elsker meg, god natt og at han aller helst vil at jeg skal komme så fort som mulig hjem...

Han spurte til og med pent om vi ikke kunne dra på Føderiket sammen i morgen, fellesmøte for alle gravide med termin på ca. samme tid. Hadde egentlig tenkt å "skulke" det møte, orket ikke dra alene dit og se 5 vakre gravide superglad damer med mennene sine.

What to do?

Jeg elsker ham jo, og første gang han gjør så mye for å vise at han er en god person han også.

Samtidig var jeg litt klar for å gå videre, kanskje det han merket?

Sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yup...

(Det skal sies han var full og akkurat var ferdig med en vakt på 36 timer med en døende 16-åring når han kjefet på meg...)

Han vil kjøpe seilbåt han nå... Med meg...

Bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seilbåt? Uff, jeg kjenner han jo ikke, men han virker utrolig ustabil..? Forstår at han har hatt en dårlig dag, og greit at han var full, men skal du være redd for at han gjør noe sånt igjen hver gang han har en vanskelig dag eller drikker seg full? Det virker som du fortjener så mye bedre enn det.. :klem: Spesielt akkurat nå! Men som sagt, det er jo veldig lett for meg å si, jeg kjenner ikke han og jeg vet ikke hvordan dere har det når dere er sammen, du må nesten bare føle på dette og gjøre det føler er rett :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at det er noen unnskyldning at han var full og hadde en lang arbeidsdag bak seg da han "slo opp". Man må ta ansvar for det man sier uansett i hvilken tilstand man er i. Det er ikke noe som heter at fylla har skylda.

Men det er min mening.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er enig med Frigg.. Man kan si at fylla har skylla hvis man feks. kom til skade for å knuse et glass når man hadde drukket for mye.

Men det å slå opp, det er ikke noe man bare gjør fordi man er full og dagen etterpå så trekker man det tilbake og så er alt vanlig igjen.

Skjønner du har mye å tenke på.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seilbåtmessig har vi snakket om det omtrent hele forholdet, men nå har han virkelig satt seg inn i det... Så det er ikke så ustabilt, men forholdsmessig er det jo ustabilt :/

Jeg tror jeg følelsesmessig klarer dette en gang til. Nettopp fordi jeg ble litt klar for å gå videre nå. Så ikke bare negative ting ved å bli singel. Så om/når det skjer at det blir slutt igjen så går jeg ikke så langt ned i kjelleren fordi jeg vet at J og jeg vil klare oss superbra uansett :) Men fortsatt skeptisk.

Planen idag:

- Frisørtime!

- Sove noen timer (Super Bowl tok knekken på meg)

- Dra på Føderiket med E

- Kafè Nero på Bislett med E etterpå og avslutte med evt sushi eller thaimat

Og så hjem til mamma :) Sover her uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...