Gå til innhold

Diddles


Diddles

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg og tuttemor på blåbær-plukke-tur :nigo: Til kvelds ikveld skal vi ha varme pannekaker med hjemmelaga blåbærsyltetøy på :sikle: Imorgen tror jeg vi skal lage eplesaft :jepp: Men vi må kanskje kjøpe epler på butikken for jeg kjenner ingen som har epletrær med modne epler nå :fnise:

Jeg skal starte et "fra-jord-til-bord" opplegg på jobben og må teste ut oppskrifter, kjære og trollungen er prøvekaniner og må lide seg gjennom alt mulig :hoho:

Senere er det spinning, gleeeder meg :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåbærsyltetøy er kokt og ferdig (supergodt :sikle:) middagen er ferdig kuttet opp og klar til steking, jeg drar på spinning og kommer hjem til dekket bord og ferdig middag :nigo: Fine greier!!!

:trene:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening unnagjort, middag fortært og nå skal lille tupperelli dusje og legge seg mens jeg skal nyte kveldssola på terrassen og lese i boka mi :) Life is good - jeg elsker å ha ferie :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du driver å brifer på FB om at du skal ut i sola ja.

Sol meg her og sol meg der....

Ikke misunnelig i det hele tatt her jeg sitter inne og ser ut på møkkaværet :snurt::jolie:

:skratte:

Kos deg med bok i sola du vennen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: jeg kan trøste deg med at sola forsvant fra terrassen min ganske fort, så fleecepleddet ble min venn, og nå tuslet jeg altså inn :sjenert: Merker sommeren er på hell, og jeg som nettopp synes den kom :klø:

Jeg vet at det er tullete av meg å bli lei meg av noe som en liten unge sier, men jeg føler virkelig ikke at vi strekker til for den lille jenta lenger :sukk: Nå kunne hun gledesstrålende komme og fortelle at det ikke var lenge til hun skulle til mamma, for mamma og pappa hadde tekstet hverandre "og jeg skal til mamma ikke imorgen, ikke da, ikke da, ikke da men da" Hun bare vært her 2 dager, også er hun klar for å dra bort til mammaen allerede...Uff, jeg vet som sagt det er tullete av meg, men jeg blir altså lei meg :sjenert: Har vel mye å gjøre med at jeg ikke er så godt likt av moren heller, så jeg blir usikker - gjør jeg noe galt, er jeg ikke en god voksenperson for henne osv..

Jeg vet ikke jeg, avogtil er det ufattelig vanskelig å være stemor :sukk: Jeg har bare lyst å stikke av, eller ikke engasjere meg - men får altså ikke til noen av delene :sjenert: Jeg elsker virkelig mannen min, og forguder barna, men fy fader så vanskelig det er å være meg avogtil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PT-spinning nå halv fire :hoppe: Det trengs, for når jeg kommer hjem er svigermor her :fnise: Da må all frustrasjon være utav kroppen og rolige tålmodige meg være tilstede :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det kvelden gitt :overrasket: Denne ferieuka flyr jo avgårde jo, og det uten at jeg får gjort en eneste ting av det jeg har planlagt :sjenert: Jeg får trent da :fnise: Men det er også det eneste.....

Fikk ut endel av frustrasjonen i forhold til situasjonen med lille idag, luftet det til kjære og han forsto meg - men han ba meg også om å se det fra lille sin side; hun er jo tross alt kasteballen oppi det hele :kose: Og det ser jeg så absolutt, jeg var nok bare litt premenstruell igår ;) Men hvordan en skal gå frem for å få en god deal med mammaen, det aner jeg ikke :sukk: Svigermor bekrefter mine tanker om at hun gjør dette for å gjøre livet vårt mer kronglete, og hun får det jo til også..men vi har bestilt tur til Edinburgh, og da får hun ordne seg selv - da skal vi IKKE ha lille :regler: Vi har hatt henne alle de andre 4 ukene våre med ferie, mens hun har hatt henne 1 1/2 uke av sine ferieuker :slåss: For all del, jeg er glad vi får ha henne så mye, men samtidig er det litt urettferdig at vi ikke skal få noe ferie alene i det hele tatt mens hun selv har uke på uke...Jaja - det nytter ikke irritere seg, jeg er blitt god på å sile vekk og svelge unna etterhvert - så får jeg resten ut på trening og her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått talen presten laget til oss på bryllupsdagen i 1 års bryllupspresang :rødme: Det gjorde godt langt inn i sjela å lese den :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg blir så ufattelig sliten, lei og frustrert av dette livet som består av svigermor og hennes problemer - jeg er helt tom, og kjære enda verre - det er jo han det går verst utover :sukk: Nå har vi hatt ferie i en uke, og begge gleder seg til å komme tilbake til jobb så vi slipper å bli kritisert for å ikke gjøre noenting...Jeg orker ikke dette her jeg, å ha en psykisk syk person i familien er et sant helvete!!!!! Jeg vil helst bare ta med kjære og reise vekk - ikveld, men vi har ikke råd nå - ellers hadde vi reist på hotell en eller annen plass og skjemt oss selv bort med spa og soving :sjenert: Vi trenger tid for oss selv, til å prate om andre ting enn svigermor...jeg er så lei - han er så lei! Jeg aner ikke hva vi skal gjøre, hun har bare oss...han har ingen søsken, mannen hennes døde for 20 år siden og hun er jo en eldre dame der vennene er like ens :slåss: Jeg forstår hun er syk, men jeg klare ikke se på at hun plukker kjære fra hverandre - jeg elsker han :hjerte: Å sette foten ned og sette grenser, si fra osv er prøvt ut opp og i mente, hun går på medisiner og tilsamtaler...hva mer kan en gjøre???????

Kjære Gud, la meg vinne i Lotto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg vil ta med kjæresten på tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få all min ubrukte lottolykke :)

Takk :dåne: La oss håpe det hjelper :ler: *krysser fingre, tær, armer og bein; alt!!*

Jeg driver og vrir hjernen min for å finne ut hvem du er, tror jeg vet men :klø:

Nå skal jeg stæsje meg opp etter alle kunstens regler, ikveld er det jentefeeeest :skaal: Jeg har ny lekker grå kjole innkjøpt på Bla Bla, verdens største øredobber fra Vero Moda og sko som er så usannsynlig høye at de bare er til å sitte med :hoho: så gjelder det bare å få til å sote øynene på en kul måte - det blir liksom forskjellig for hver gang :roll: Ikke alltid det blir like bra :sexy::ler:

Wish me luck!!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Good luck!

Du kommer tilå bli smashing :jepp:

Og kos deg masse på jentefest :klemmer:

:fnise: Jeg var ihvertfall desidert mest pynta :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff vennen min! :klemmer: Det er ikke alltid det er lett å finne noe å si, men jeg tenker på deg!! :kose:

Ikke alltid det er så mye å si, og dette er vel snakka om opp og i mente også så :sukk: Men, bak skyene er himmelen alltid blå - når jeg får kravla meg opp av det sorte hullet jeg til tider befinner meg i så ser jeg at jeg har egentlig ingenting å klage over..............Jeg har det tross alt utrolig godt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stor :klemmer:

God mandag :klemmer:

Gode jentene, masse :klemmer: og :kose: tilbake!!!

Mandagen ble ikke aller verst, tungt var det å stå opp etter 1 uke ferie og late morgener, men hva kan jeg forvente når jeg legger meg så sent som jeg gjør :sjenert: Nattdyr :ler: Alltid godt å komme på jobb og ha myke varme armer rundt halsen og bygge sandslott og tuneller dagen lang mens sola steiker i nakken :nigo:

Ikveld har jeg gått lang tur med bestis og hunden min, han sprang laus hele turen og var nedi hvert myrhull han fant :ler: Han som var så fin og ren så ut som en sørpegris mot slutten av turen, ikke et hårstrå var rent :skratte: Så nå sitter han her og lukter vannmelon etter å ha blitt vasket med lillesnupp sin dusjsåpe :ler: Måtte plukke av han en haug med flått som kravla rundt oppi hodet hans, fysj så ekkelt :spy: Ulempen med å la han springe laus i lyngheia :sjenert:

Vi rakk akkurat å komme ned til bilen før alle sluser åpnet seg og regnet bøttet ned :overrasket: Vel hjemme tente jeg masse stearinlys og skrudde opp varmen, satte et halvstekt brød i ovnen og jeg er klar for ûberkos i armkroken :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en skikkelig koselig dag igår! Sånne dager er det godt å ha innimellom alle de andre.

Har selv merket at hverdagen faktisk er ganske god å komme tilbake til selv om jeg elllsker å bare være lat og ha ferie :fnise: Godt å komme litt igang igjen også!

Ha en strålende tirsdag diddles! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha kurs for ansatte i vår bedrift :nigo: Har sittet og lagt opp kursplan nå, og dette blir dødsbra :hoppe: Jeg er såååå fornøyd med meg selv :fnise:

Slik blir det seende ut:

Dag 1 - teoretisk del

Start 13.00

Innledning av regionsleder:

”Hvorfor får vi ikke tid til å gjennomføre det vi har planlagt når vi har så mye tid til disposisjon?”

(Ca 2 timer + pauser)

Jeg:

”Å inkludere ungene i matlaging – utfordringer i forhold til dette”

Bildefremvisning

”Hygiene”

Gjennomgang av dagen i morgen; fordeling av grupper, dele ut oppskrifter osv

(ca 1 time + pause)

Min med-kursleder:

”Erfaringer fra friluftsavdeling”

(Ca 1 time + pause m/ vafler og frukt)

16:30

Vi går ut for å finne bær – multer og tyttebær (væravhengig)

18:00

Sette kaldhev og evt. lage syltetøy

19:30

Middag

Dag 2 – praktisk del

07:30

Gruppe 1 og 2 baker ut rundstykker og horn

08:00

Gruppe 3 og 4 lager frokostbuffèt

Frokost 09:00 - 10:00

Start 10:15

Vi lager lunsj!

Meny:

• Salatbuffèt

• Havregrøt med oppskjært frukt

• Blomkålsuppe

• Gratinert pasta med grønnsaker og skinke

Pakke småpoteter i folie til ettermiddag / kveld

Fiskefarse til ettermiddag / kveld

Klargjøring til lunsj – dekke border osv

Lunsj 13:00 - 14:00

Pause

Oppmøte 16:30 utenfor, fordeling av utstyr og oppgaver

Opplæring i å tenne bål.

Sette opp lavvo.

Vi lager mat ute på bål!

Meny:

• Ørret/ laks/ torsk og grønnsaker i folie

• Bakte poteter

• Fiskekaker i pita

• Varme appelsiner med sukkerbit

Middagen inntas rundt bålet - når maten er ferdig :ler:

Dag 3:

Frokost 09:00 - 10:00

10:15

Gjennomgang av kursets foregående 2 dager

Bildepresentasjon

Pause

Gruppearbeid:

”Hvordan skal vi klare å gjennomføre dette i praksis”

Hver gruppe lager et utkast til en plan som omfatter gjennomføring av det de har lært i barnehagen

Presentasjon av planer i plenum

Evaluering

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...