Gå til innhold

Diddles


Diddles

Anbefalte innlegg

Nei vi er ikke facebook venner, ennå...

Jeg kan virkelig anbefale tillegg på flaske rett før dere skal ta natta. Trenger ikke være så mye - prøv med 30 ml, for å toppe det du har av melk selv. Skal se hun sovner god og mett og sover noen timer. E får litt mer på kvelden og sover alt fra 4-6 timer i strekk da. Noen triks må man kunne bruke for å få gode netter som foreldre også!

:klemmer:

Vi gjorde det inatt, ga henne 30 ml tillegg og 10 ml av det stoffet vi fikk på sykehuset mot gulsott - og jenta sov som en stein frem til kvart på 3 :tommelopp: Så gav jeg henne selv og hun sov videre til klokka 6 - da våknet jeg med spreng og omtrent tvang henne til å spise :ler:

I tillegg til å gi henne ekstra kjøpte vi varmeflaske og la nedi vugga hennes sånn at madrassen og dyna var varm når jeg la henne nedi :) Så flyttet jeg varmeputa ned til fotenden hennes, hun er alltid kald på føttene til tross for ullsokker, så jeg tror det også gjorde underverker, hun liker å ha det varmt ;)

Så inatt har slettes ikke vært verst :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nå håper jeg vi har løsningen :hoppe: Ga hennne nettopp det jeg hadde pumpet meg igår, 60 ml pluss 10 ml av tillegget fra sykehuset - og jammen drakk hun ikke opp alt :daane: Det er bare 2 timer siden sist hun fikk mat!! Matvrak :fnise:

Nå har vi bestilt time til nyfødtfotografering :strix: Skulle egentlig tatt bildene innen hun var 11 dager, men det ble litt vanskelig å kombinere inn og ut av sykehus med fotograftime...vakker er hun uansett :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg full fart innom mens lille tordensky sover og kjære har tatt med seg storesøster på en liten handletur - det er litt intenst her om dagene :fnise: Kjære har heldigvis ferie de neste 2 ukene, samtidig med storesøster, alt er så mye lettere når vi er to :tunge1:

Lille tordensky er endelig blitt utskrevet, 24 dager etter hun kom til verden :tommelopp: Så nå har vi èn liten kontrollprøve igjen på fredag før vi er helt "på egenhånd" ;) Deilig å kjenne på at hverdagen kommer snikende, merkelig at en savner rutiner og "den gamle tralten" - men det har altså vi gjort..det har vært mye kjøring frem og tilbake og faste klokkeslett å forholde seg til, en utfordring når en er førstegangsmamma - alt er nytt, spennende, ganske slitsomt og litt skummelt :Nikke: Men nå begynner vi altså så smått å komme inn i ting og tang!

Hun har matvett ihvertfall, legger godt på seg og strekker seg også - på fredag var hun 3085 gram :hoppendeglad: Er spent på hvor mye hun har vokst i lengden, merker på klærne hennes at hun har strekt seg, hun passer snart str 50 (ihvertfall hvis vi har tørket de i tørketrommelen :ler:) Tenk hun er snart 1 mnd allerede :hakeslepp:

Hadde en helt forferdelig opplevelse i forrige uke, og har måttet gå flere runder med meg selv for å føle det er greit å si det til noen andre enn kjære :sjenert: Jeg hadde lillegull ved siden av meg i sofaen, hun sov oppå sofaputen jeg bruker når jeg ammer. Så skulle jeg bare ha tak i fleeceteppet hennes som lå i andre enden av sofaen...i det jeg "letter på rompa" for å strekke meg etter teppet, ser jeg min 3 uker gamle baby trille av puta og rett i gulvet :sjokkert: Hun begynte å hylskrike, antagelig bare fordi hun fikk seg en støkk, for det var ikke noen lyd som tilsa at hun slo hodet i gulvet, og jeg fikk helt panikk :bond: Jeg fikk verdens dårligeste samvittighet, og dedikerte meg selv som vinneren i konkurransen om tittelen "dårligste mor ever" :grine: Jeg ringte til storesøster og til kjære for å høre hva jeg skulle gjøre, jeg ble helt tom innvendig! Storesøster hadde barseltreff, der en av jentene var jordmor - hun sa jeg skulle ta det helt med ro så lenge hun gråt med en gang, virket ellers "som seg selv", ikke var sløv eller at fontanellen ble hard...Snakk om å bli symptomjeger, jeg slappet ikke av før vi var på gulsott-kontroll på sykehuset på fredag - da bekjente jeg mine synder, og fikk de til å ta en sjekk også..Jeg fikk ros for at jeg turte å fortelle om det, og beskjed om å slappe helt av - de tåler en trøkk disse små! Sykepleieren fortalte også om et par som skulle ha med seg sin lille baby hjem på perm, og mistet han i bakken når de skulle sette han inn i setet i bilen :daane: og hun selv hadde gått fra sin baby på stellebordet, og sett i sidesynet at babyen falt i gulvet...Det gikk også bra! Men snakk om å få seg en støkk, det er det verste jeg har opplevd!!! Aldri aldri aldri mer skal hun ligge på enden i sofaen, selv om jeg sitter ved siden av :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er kjempetøff som tørr å fortelle om det og jeg skjønner at du syntes det var kjempetøft å oppleve. Jeg tror faktisk at de aller, aller fleste en eller annen gang opplever noe slikt.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, for en ekkel opplevelse det må ha vært! Høres heldigvis ut som det var verst for deg.. Godt alt gikk bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:klemmer: Skjønner godt at det var veldig skummelt, jeg hadde nok reagert på akkurat samme måte hvis det var meg!! Men hun er en tøffing den lille jenta di, jeg tror hun har arvet det fra sin mamma! :jepp: Håper dere koser dere med lille tordensky :fnise:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter, det gjør godt med klemmer :sjenert: Det er utrolig vanskelig for meg å svelge det faktum at det skjedde, og jeg er fortsatt symptomjeger...men jeg må gjøre som de sa på sykehuset; legge det bak meg og være glad det gikk bra! Så har jeg lært noe...tøff lærdom, men...

Vi har fått ei lita sovedukke i hus :strix: Hun sov fra 02 til 07 idagmorges :daane: Fantastico, 5 timer sammenhengende søvn har jeg ikke hatt siden lenge før hun ble født!! Det skal feires med shopping, jeg trenger klær med litt farger som sitter fint :nigo: Gleder meg! På lørdag kjøpte jeg verdens kuleste sandaler, nå gjenstår det bare at sommeren kommer så jeg kan få brukt de :ler:

Hun er bare vakker her hun ligger :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke vært noe gøy å se hun dette i gulvet... Det er jo enhver mors frykt at noe sånt skal skje. Godt det gikk bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...