Linnda Skrevet 13. august 2002 Forfatter #161 Del Skrevet 13. august 2002 Heisann, hoppsann, fallerallera !!! :D Vet dere hva jeg har gjort????? I går så handlet jeg mine 2 første mammabukser........ :D :D Jeg syntes det var litt rart jeg... Gikk inn på H&M som så mange ganger før, men denne gangen førte skrittene meg frem til mamma avdelingen.......... Følte meg nesten litt andektig og litt rørt, der jeg tuslet mellom stativene og kikket på bukser og topper med "ekstra" mage på.... :oops: Følte liksom at både jeg og magen min fikk et par ekstra blikk.... Sikkert bare meg som var litt overømfintelig, men det var litt rart..................... Fikk hvert fall somlet meg inn på prøverommet og fant 2 bukser som jeg likte godt og som hadde plass til magen å vokse litt i. En oliven grønn linbukse og en bers (skrives det sånn ??) tynn bukse. De henger i skapet mitt nå. Hmmmmmmm...... Ble nesten litt tårefull jeg.... Tenker på det lille nurket i magen min som vokser og vokser. Mitt lille mirakel........*snufs* Nei, dette ble nesten litt for mye følelser på en gang. Tror jeg får ta meg en runde i stua og roe meg ned jeg........... Klemmer fra Lille Håp(16+3) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 13. august 2002 #162 Del Skrevet 13. august 2002 Hei og hopp Tuvamor! Så flott å høre at alt går bra med deg da! Håper du hadde en fin tur til Tyrkia, ser i alle fall slik ut når jeg leser rapportene derfra! Regner med det var kjekt å handle mammabukser, og siden du lurte, heter det beige... (Ordboken Lily ja... ) Du må kose deg en masse med nurket i magen, er ofte innom dagbøkene her, det er jo så spennende å lese hva som skjer med dere alle sammen! Masse klemmer, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 16. august 2002 #163 Del Skrevet 16. august 2002 VELKOMMEN HJEM FRA TYRKIA!!!! Jeg hadde jo ikke ønsket deg velkommen hjem det var ikke mye fint gjort av meg :oops: Det er så gøy og lese ar alt går så bra kan tenke meg det var stas og endelig få kjøpt mammabukser heldigen. Ja jeg leder enda på de berømte to blå. er nå på dag 20 så det nærmer seg den spennende tiden så vi får se. Vet dere hvilke kjønn det er spennende om det er en gutt eller en :D jente Håper jeg hører fra deg snart, gleder meg til og følge deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 17. august 2002 Forfatter #164 Del Skrevet 17. august 2002 Heisann !! I dag er det en ny merkedag. Nå er jeg fullgått 17 uker og har startet på den 18 uka!!!! Magen min vokser og vokser, og syntes godt på utsiden nå!! :D Har virkelig vært godt med de 2 mammabuksene jeg kjøpte her om dagen. Alle de andre var jo så trange at jeg kjente meg nesten kvalt når jeg satte med ned. :o Hehe, skal jo ikke klage på at magen blir stor og fin da. Det er jo det jeg har ventet på en stund nå. At magen skal bli gravid-stor!! :D :blunke: Syntes det er morro at andre bemerker magen min og gratulerer meg med beibisen. :D Hadde det gått ann, så skulle jeg ha vist dere hvordan magen min ser ut nå. Er jo stolt av den..... :oops: :D Ellers så hadde jeg en spesiell opplevelse i dag tidlig. Jeg hadde nettopp våknet og lå på ryggen i senga og slappet av. Plutselig så sparket det til i magen min så jeg skvatt!! 5 ordentlige spark kom det på rekke og rad. Ble helt overveldet der jeg lå..... Det var helt tydelige spark fra Lille Håp... Kanskje h*n ville si God morgen til mammaen sin..???? :D :D Har jo vært ganske så sikker på at det er Lille Håp jeg har kjent tidligere også, men denne gangen kunne det ikke ha vært noe annet!! Helt ubeskrivelig herlig å kjenne!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D Så i dag har jeg gått rundt som et eneste stort smiiiiiil !!!!!!!! Ses igjen! Klemmer fra Lille Håp(17+0) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 17. august 2002 #165 Del Skrevet 17. august 2002 Heisann vennen!!! Gratulerer med 17 fullgåtte og spark i magen. Tror jammen jeg merket litt bobling i magen istad. Både jeg og sambo kjente det, og det var ikke luft i magen. Kjente lenge og vel etter.. kanskje jeg også kjenner spark snart? Hvis du trenger hjelp til å forminske magebildet ditt, er jeg den rette personen til å hjelpe deg! Har hjulpet ei annen jente med det før idag Bare send meg bilde(ne) på mail, så fikser jeg det for deg! Ellers så håper jeg du får en herlig uke! Kos og klem fra Bebis 15+5 og; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 17. august 2002 #166 Del Skrevet 17. august 2002 Jeg vil veldig gjerne se bilder av magen din!!!! Mail meg!!! *spent* Stryk lille håp fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Harefrøken Skrevet 19. august 2002 #167 Del Skrevet 19. august 2002 Eh... jeg er litt flau jeg også... :oops: :oops: Har ikke akkurat overdrevet med innlegg i dagboken din jeg heller..... Jeg mistet litt av gnisten etter at de kuttet internett tilgangen på jobben. Ikke like flittig til å sette med ned foran skjermen når jeg allerde har sittet foran en hele dagen. Åh, skulle ønske det var jeg som hadde fått mage! I dag er jeg 15+5 på vei, og det er nok enda en stund før noen kan se det. Ikke engang samboeren min ser noe enda. Men jeg merker godt at det er noe der ihvertfall. Kjenner livmoren godt over skambenet. Satser på "poppe" terorien... at magen plutselig popper ut! Jeg tenkte mye på deg i begynnelsen så det er skikkelig godt å lese at alt har gått bra..... har desverre ikke tenkt like mye på deg og lille håp i det siste.... :oops: :oops: , men det får vi jammen se å få endret på! Egentlig skulle jeg legge inn annonse på Finn.no, men jeg endte opp her istedet! Skal selge min elskede bil..... Nå må vi ha stasjonsvogn..... He, he, da er vi i rute. Begynner å bli skikkelig satt! Kos deg med godmagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 19. august 2002 Forfatter #168 Del Skrevet 19. august 2002 Heisann! Tenkte bare jeg skulle si at de som vil se på magen min kan gå inn på den vedlagte linken. http://www.snartmamma.com/plassen/showthre...=&threadid=1077 Det bildet dere finner der ble tatt på lørdagen og da var jeg akkurat 17 uker på vei. Og jeg heter Loppa på snartmamma i tilfelle dere skulle bli forvirret! :blunke: Kozer fra Lille Håp(17+2) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 20. august 2002 #169 Del Skrevet 20. august 2002 Hei Tuva Fiiiiin mage du har Artig at det begynner å synes ja!?! Det blir mer og mer virkelig fremover nå...kjempehærlig! Har også mage, det spørs om jeg har en liten januarspire istedenfor februarspire...skal til UL i morgen for å sjekke ut saken (kan være 2 der også :o) Gleder meg kjempemye! Men har ikke somla meg til å ta bilde enda jeg...er jo så innmari treig. Når jeg endelig husker det så er jeg selvsagt alene hjemme (må jo få noen til å ta bildet også ) Vi sees vel inne på SM også, tenker jeg. Leste nettopp at du lo godt av BH-opplevelsen min Typisk menn, ikke sant? Pupper for alle penga, det er tingen. Synd for han at det er bare-se-ikke-røre-tilstand enda...er øm fremdeles. Du får kose deg videre! Klem fra Zafir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 20. august 2002 #170 Del Skrevet 20. august 2002 Heisann Det var en mage til å være stolt av! Kjempefin! :D Jeg måtte bare innom og skryte litt av magen din... Er misunnelig, jeg... Kos fra Bubla (11+0) og -- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 21. august 2002 Forfatter #171 Del Skrevet 21. august 2002 Heisann ! Her i gården har det ikke skjedd så mye. Magen sitter der den skal og Lille Håp banker på flere ganger om dagen nå. Har lagt merke til at h*n er mest livelig når jeg legger meg for å slappe av etter jobben. Da har h*n gjerne et aldri så lite show for mammaen sin!! :D :D Kjenner spark og dytt både på siden og midt på magen. Har også holdt en hånd på magen, men det kan ikke kjennes utenpå ennå. Sambo blir litt utålmodig. Han vil også være med på moroa, som han sier. :blunke: Men det kommer vel etter hvert ! Ellers så har de ømme puppene kommet tilbake. Har jo hatt en pause på ca 4 uker hvor jeg har kunnet ligge på siden uten å få vondt, men det nytter ikke nå. Puppene er like vonde og ømme nå, som de var helt i starten ! Kunne godt ha hatt litt til pause, for jeg liker ikke så godt å sove på ryggen. Men må man, så må man. Flere på SM som snakker om at de har begynt å kunne klemme ut råmelk, men det har ikke jeg sett noe til. Men jeg har jo ikke noe hastverk heller da !!!! Ses. Klemmer fra Lille Håp(17+4) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 25. august 2002 Forfatter #172 Del Skrevet 25. august 2002 Hallo !! Ja, tiden går og dagene flyr ! Nå har jeg rundet min 18 uke og startet på den 19 !!! :D Det er merkelig hvor fort disse ukene har gått når jeg ser tilbake fra dagen jeg testet 2 BLÅ !! Den 26.mai var dagen....... Noen ganger virker det som en evighet og andre ganger virker det som om det var i går. Mye har iallefall skjedd med meg og kroppen min. Nå har jeg en liten kul som stikker ut og jeg kjenner liv flere ganger hver dag!!! :D :D Det er herlig å kjenne det lille nurket mitt gi lyd fra seg!! Sambo kan fortsatt ikke kjenne noe utenpå, så han venter tålmodig på sin tur. I morgen skal jeg til kontroll og få høre hjertelyden for første gang. Det skal bli spennende. Sambo skal være med. Han ville gjerne høre han også. Syntes det er kos jeg! :D :D Men nå tror jeg at jeg skal finne køya mi. Kommer tilbake med rapport fra kontollen i morgen. Klemmer fra Lille Håp(18+1) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 26. august 2002 Forfatter #173 Del Skrevet 26. august 2002 Heisann, hoppsann !! :) Jeg har fått høre hjertelyden i dag!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D Med en gang legen satte doppleren på magen min så kunne vi høre lille nurket sitt hjerte!!!!!!!! *smelt* :D Det banket jevnt og trutt og målte 133 slag i minuttet. Så utrolig deilig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ellers så var alt annet bra også. BT: 120/80 Urin: bra HB: 12,8 SF-mål: 16 cm Ødem: 0 Vekt: gått ned 1 kilo (det gjorde ingen ting når alt annet var så bra, så legen når jeg spurte) Livmoren min rekker nå akkurat til navelen og er så stor som den skal være i uke 18. Alt er som det skal med meg og Lille Håp !!!!!!!!!!!! Jeg er sååååååå GLAD, sååååå GLAD !!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Kozer fra Lille Håp(18+2) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 26. august 2002 #174 Del Skrevet 26. august 2002 Når skal du på UL?? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 26. august 2002 Forfatter #175 Del Skrevet 26. august 2002 Vinga: Jeg skal på UL 2.september kl 10.00! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 31. august 2002 Forfatter #176 Del Skrevet 31. august 2002 Heisann ! Nå er jeg fullgått 19 uker og startet på den 20 uka !! :D :D Dette står det på nettdoktor om uke 20: ---------------------------------------------------- uke 20, 31. August til 6. September, 2002: Barnet måler nå ca. 16 cm og veier over 300 g. Tåneglene dannes. Hårveksten på resten av kroppen starter. Huden blir tykkere. Hjertet kan nå høres med stetoskop. ----------------------------------------------------- Det er helt utrolig hva som skjer. Fra å være en pitteliten eggcelle og sædcelle, har det nå utviklet seg til en liten baby, med alle indre organer intakt. Tenk snart så veier Lille Håp en halv kilo !!!!! :D :D Ul-timen nærmer seg med stor fart også. På mandag klokka 10.00 ligger jeg nok på benken å får se Lille nurket mitt igjen. Har litt vonde tanker om at det kan være noe galt...... Man har jo ingen forsikringer mot det. Kommer tilbake med rapport på mandagskveld tenker jeg. Hadet bra så lenge! :) Klemmer fra Lille Håp (19+0) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 1. september 2002 #177 Del Skrevet 1. september 2002 heisann tuva Ville bare ønske deg lykke til på UL det går sikkert kjempebra. Vil dere vite hvilke kjønn det er?? Heldigen deg som har en voksende mage håper jeg snart får et lite håp i magen min. Lykke til gleder meg til å høre referat!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 3. september 2002 Forfatter #178 Del Skrevet 3. september 2002 Heisann !!! :) Troppet opp på SIA i dag klokken 10 og hadde litt sommerfugler i magen. Hadde hatt mareritt natten i forveien om at Lille Håp hadde store misdannelser......... Heldigvis så var alt i orden!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D Jordmoren var kjempe hyggelig og tok seg god tid. Hun forklarte og viste alt hun gjorde, noen som var veldig deilig. Hadde litt problemer med å få tatt mål av magen og lårbeinet for Lille Håp ville ikke ligge rolig! H*n sparket og veiet omtrent ustoppelig, men jordmor tok seg tid! Fikk se alle vitale organer som hjerte med 4 kammer, urinblære, magesekken, nyrene og hjernen!! Syntes det var helt utrolig å kunne se alt så tydelig. Så at hjernen var delt i to og at hjertet dunket regelmessig med 4 kammere! :D :D Jordmor så også hovedpulsåren fra hjertet og blodårene i navlestrengen, det klarte ikke jeg å se, men nå har vel hun gjort dette litt flere ganger enn meg! Så dette har vært en helt utrolig dag for meg. Fikk med 3 flotte bilder som jeg har vist til omtrent alle på jobben!! Måtte jo skryte av lille nurket mitt. :blunke: Terminen min ble flyttet fra 27. januar til 31.januar, og jeg ble da 18+4 istedenfor 19+3. Det er jo ikke store forskjellen, så jeg skal ikke klage! Jeg holdt meg jo innenfor januar da!! :D Og jeg fikk en overraskelse når jeg kom hjem fra jobb i går også da. Sambo hadde kjøpt reker og loff som vi skulle kose oss med til kvelden for å feire at alt var bra med beibis!!!!!! Jeg elsker jo reker!!!!!!! JEG ER SÅÅÅÅÅÅÅ GLAD & LYKKELIG !!!!!!!!!!!!!!! Masse kozer fra Lille Håp(18+4) og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 4. september 2002 #179 Del Skrevet 4. september 2002 Ja, kan godt forstå at du er lykkelig nå, og jeg er så glad på dine vegne!!! :D Så bra at alt gikk bra på UL da!!! det var nok spennende!! Ville dere ikke vite kjønnet på Lille Håp, eller var det ikke mulig å se??? Lykke til videre med magen og Lille Håp, kos dere masse!!! kos fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 5. september 2002 #180 Del Skrevet 5. september 2002 Hei Tuva og Lille Håp!!! Har ikke akkurat rent ned dagboken din, så her kommer en liten hilsen. :oops: Så kos å høre at det går bra med dere!! Vi har det bare bra, vokser og trives. Så du hadde fått termin 31. januar, da er vi nesten likt. Jeg fikk 8. februar istedet for 26.januar. Men jeg har en følelse av at den kommer i månedskiftet... Dere får kose dere med den voksende magen, det gjør vi!!! Vi er 17+6 i dag. Klæm fra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg