Populært innlegg kaprifolen Skrevet 3. august 2012 Populært innlegg #261 Del Skrevet 3. august 2012 For all del, jeg ser argumentasjonen for bryllupet ditt, og fantastisk at du hadde drømmedagen med din mann! Enda bedre at det har fortsatt slik! Men har du ikke råd til å servere folk lovlige varer, har du ikke råd til å ha åpen bar i bryllupet. Å servere hjemmebrent er det eneste som er verre enn å servere bare farris, spør du meg.... 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 3. august 2012 #262 Del Skrevet 3. august 2012 For all del, jeg ser argumentasjonen for bryllupet ditt, og fantastisk at du hadde drømmedagen med din mann! Enda bedre at det har fortsatt slik! Men har du ikke råd til å servere folk lovlige varer, har du ikke råd til å ha åpen bar i bryllupet. Å servere hjemmebrent er det eneste som er verre enn å servere bare farris, spør du meg.... Veldig flott at du og din mann har det fint sammen, det er jo hele grunnen til at man gifter seg, men jeg synes og det er ganske suspekt å servere noe som strengt tatt er ulovlig. Har man ikke råd til åpen bar med ekte vare så lar man det heller være, så der er jeg helt enig med Kaprifolen. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #263 Del Skrevet 3. august 2012 Jeg er et moralsk menneske, men jeg er ikke moralistisk. Jeg synes det er helt greit å lage sin egen sprit så lenge det ikke blir industri av det. Å invitere tjue blakke bohemer i et byllup der de først måtte betale ganske mye for å komme dit og etterpå måtte måtte bruke en formue på alkohol, var faktisk uaktuelt. De ville rett og slett ikke ha kommet. Det er mulig du er så prinsippfast at du ikke inviterer broren din, men det er ikke jeg. For øvrig blir jeg nesten litt smigret når du tror at jeg er kvinne. Anonym poster: 3eb0e5d33e94999807ccfaed5ad5a7f4 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #264 Del Skrevet 3. august 2012 Ikke sånn forferdelige greier, men litt uheldig ihvertfall. Foreldrene mine skulle gifte seg i år etter mange år som samboere og det skulle gjøres på tinghuset sammen med meg og min bror og min samboer og hans datter. Med middag på en av byens dyre flotte resturant også skulle vi ta bilder hos fotografen. Vielsen var kort og grei og da vi skulle ta bilder hos fotografen så var ikke han der fordi hannes far hadde dødd den natten. Heldigvis så var det konferanse/kurs-greier hos fotografer over hele landet i byen den helgen og de i fotobutikken jobbet iherdig med å få noen til å komme og ta bilder av oss. Så ettermiddagen gikk med å vente på hotellrommet i finstasen på at vi skulle bli oppringt av fotobutikken for å komme å ta bilder. Når bildene var tatt omsider, så var det middag litt senere og det var veldig skuffende. Vi bestilte hjortekjøtt og det var rødt og blodig inni kjøttet og bare stekt helt ytterst på kjøttet. Vi ba om å få det helt gjennomstekt og kelneren tok med seg kjøttbitene vår og sa at de skulle bli gjennomstekt. Hun kom tilbake med de kun stekt litt og fortsatt rød og blodig inni. Vi klaget igjen og hun kom til slutt med en glovarm sten og satt på bordet vårt så vi kunne steke det selv. Ikke var resten av maten spesielt mye å skryte av heller så det ble en dårlig opplevelse egentlig, men faren min klaget og slapp og betale for alt. Til tross for det så var vi positive og koste oss og vi fikk noen knallfine bilder, siden vi fikk en veldig flink fotograf. Så det ble noe hell i uhell ihvertfall :happy: Anonym poster: 3696b9790923078f526e278ce73addde 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet 3. august 2012 #265 Del Skrevet 3. august 2012 Hm? Hva er dette? Ikke invitere broren fordi man er prinsippfast? Ville ikke gjestene ha kommet hvis de ikke hadde fått servert alkohol i noen form (hjemmebrent eller ikke)? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg murray Skrevet 6. august 2012 Populært innlegg #266 Del Skrevet 6. august 2012 Når bildene var tatt omsider, så var det middag litt senere og det var veldig skuffende. Vi bestilte hjortekjøtt og det var rødt og blodig inni kjøttet og bare stekt helt ytterst på kjøttet. Vi ba om å få det helt gjennomstekt og kelneren tok med seg kjøttbitene vår og sa at de skulle bli gjennomstekt. Hun kom tilbake med de kun stekt litt og fortsatt rød og blodig inni. Vi klaget igjen og hun kom til slutt med en glovarm sten og satt på bordet vårt så vi kunne steke det selv. Anonym poster: 3696b9790923078f526e278ce73addde Måtte humre litt av denne Skjønner at mange liker kjøttet gjennomstekt, men når dere går på en så dyr og flott restaurant kan kokken sine steketeknikker og da steker man ikke ihjel noe så fint og delikat som hjortekjøtt 104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 13. august 2012 #267 Del Skrevet 13. august 2012 jeg har veldig vonndt av å skrive dette for resten av bryllupet var så nydelig. Men de hadde ikke tatt hensyn til at min samboer ikke spiser svin. Og det var langt utti hutti heita. Han spise masse kake, så ble det Esso-burger dagen etter! Stakkar han var sulten! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 13. august 2012 #268 Del Skrevet 13. august 2012 Han spiste vel tilbehør? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2012 #269 Del Skrevet 13. august 2012 Mulig jeg har svart før, husker ikke. Drar kjensel på tråden. Bruden drakk seg dritings, hvor hun etterpå oppsøkte kjøkkenjefen og søkte seg jobb. Hun syns maten var så god,hun selv var en elendig kokke. Brudeparet satt der de skulle i hesteskoen under middagen. før alle var ferdige å spise (de var ferdig) så tar brudeparet opp tobakk og beg. å rulle seg røyk,og deretter fyre opp. det var barn,spedbarn til stede. Grøss. Dro ned intrykket voldsomt. I et bryllup var det så fint laget til. Deilig mat, fin pynt,ja alt var toppers. Vi fikk likør til kaffen,eller cognac. Fy f.....laget av hjemmebrent. Mange glass som sto igjen. En ting er at du drikker hjemmebrent selv,men å servere gjester dette, og later som det er kjøpevare......grrrr Anonym poster: 4bb68d77f7a2c8334f0232594c9a14a4 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petalouda Skrevet 29. august 2012 #270 Del Skrevet 29. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2012 #271 Del Skrevet 31. august 2012 Det verste må väre fölelsen jeg satt med når jeg og sambo satt og venta på at gjestene skulle bli ferdig med middagen på en time overtid. Vi satt da i naborommet til det rommet gjestene henta dessert, og åpne dobbeltdörer så vi så jo alle gjestene og i rommet innenfor der igjen med åpne dobbeldörer hörte og så man gjestene når de holdt taler osv...Föltes ut som om man var 15år tilbake i gymtimen på skloen og ble valgt sist på laget Vi var i tillegg 2 av 6 som kom til kaffe og kaker mens over 50stk kom til middagen. Hadde jeg visst vi bare var en så liten kaffegjeng hadde jeg droppa å kjört de 50milene... Anonym poster: bae5106921bdf7d7ff30daaff7ddb245 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 1. september 2012 #272 Del Skrevet 1. september 2012 Det verste må väre fölelsen jeg satt med når jeg og sambo satt og venta på at gjestene skulle bli ferdig med middagen på en time overtid. Vi satt da i naborommet til det rommet gjestene henta dessert, og åpne dobbeltdörer så vi så jo alle gjestene og i rommet innenfor der igjen med åpne dobbeldörer hörte og så man gjestene når de holdt taler osv...Föltes ut som om man var 15år tilbake i gymtimen på skloen og ble valgt sist på laget Vi var i tillegg 2 av 6 som kom til kaffe og kaker mens over 50stk kom til middagen. Hadde jeg visst vi bare var en så liten kaffegjeng hadde jeg droppa å kjört de 50milene... Anonym poster: bae5106921bdf7d7ff30daaff7ddb245 Huff, man hører stadig slike historier fra kaffegjester. Vi ble faktisk så redd for at dette skulle skje at vi inviterte kaffegjestene til å være med på hele dagen i stedet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brud3813 Skrevet 1. september 2012 #273 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg var i et bryllup nå i sommer til et par hvor bruden har et elendig forhold til sin far. Da han holdt sin følelsesløse tale bare himlet hun med øynene og lo av han fordi hun visste at alt det fine han sa om henne kun ble sagt fordi han måtte. Det var så kleint! Resten av kvelden flørtet han med alle venninnene hennes, hvilket hun åpenbart (og fullstendig forståelig) var sur for. Kleint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anita871 Skrevet 1. september 2012 #274 Del Skrevet 1. september 2012 Huff, man hører stadig slike historier fra kaffegjester. Vi ble faktisk så redd for at dette skulle skje at vi inviterte kaffegjestene til å være med på hele dagen i stedet. Ja den opplevlsen får både mg å samboer til å ville skippe kaffegjester i vårt bryllup, det kleineste var vel at vi var så få. Når man har invitert over 50 til middag synes jeg man kan skvise inn bare 6 til. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ishtar- Skrevet 7. november 2012 #275 Del Skrevet 7. november 2012 dette var en artig tråd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #276 Del Skrevet 7. november 2012 Det verste må väre fölelsen jeg satt med når jeg og sambo satt og venta på at gjestene skulle bli ferdig med middagen på en time overtid. Vi satt da i naborommet til det rommet gjestene henta dessert, og åpne dobbeltdörer så vi så jo alle gjestene og i rommet innenfor der igjen med åpne dobbeldörer hörte og så man gjestene når de holdt taler osv...Föltes ut som om man var 15år tilbake i gymtimen på skloen og ble valgt sist på laget Vi var i tillegg 2 av 6 som kom til kaffe og kaker mens over 50stk kom til middagen. Hadde jeg visst vi bare var en så liten kaffegjeng hadde jeg droppa å kjört de 50milene... Anonym poster: bae5106921bdf7d7ff30daaff7ddb245 Hjelp. Langveisfarende gjester skal være med på middagen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2012 #277 Del Skrevet 9. november 2012 Akk ja... Leser en del om håpløse gjester i bryllup, vel, jeg kan fortelle jeg selv var en av disse håpløse gjestene.... Jeg ble invitert i bryllupet til brevvennen min i USA etter mange år med utveksling. Jeg takket ja, og gledet meg til å møte mannen bak alle brevene. Meeen jeg hadde da ikke noen kjole, så glup som jeg var tok jeg på meg bunaden. Hjelpes... Aldri fått så mye oppmerksomhet i hele mitt liv der jeg satt! Alle spurte og grov om bunaden, om meg, hvor jeg var fra, hvordan jeg kjente brudeparet, om snø, piggdekk, ski og whatnot. Følte jeg stjal showet fra både brud og brudgom! Var så flau at jeg følte for å krype under bordet! Heldigvis syntes brudeparet at dette var ufattelig festelig, og inviterte meg til å holde en tale. En tale jeg panisk skriblet ned på en serviett i hui og hast. Og så stod jeg der da, med sceneskrekk så jeg skalv som en skyskraper i gele, og stotret på engelsk mens stemmen sprakk. Oh yes.... I det minste falt bryllupsgaven deres i smak da:) Var også i søskenbarnet mitt sitt bryllup, lite, søtt og enkelt:) Hans brødre sang og talte og fortalte om all "jævelskapet" de gjorde da de var små(brudgommen og hans eldste bror ble blant annet drukket kanon dritings som 8åringer av russen! ). Men det går jo som det går når jeg er noe sted med min mor; drama! Hun ble sint fordi jeg danset med brudgommens far(min onkel, hennes bror), og hun ble sint på broren sin fordi han ikke klarte en svingom med henne også(han har skikkelig KOLS), hun ble sint da jeg ikke satt ved bordet hennes hele kvelden(jeg så etter datteren til brudgommens bror mens han holdt tale), hun ble sint fordi broren min ikke ville drikke vin, hun ble sint fordi broren min ble irritert på vin-maset... Til slutt listet jeg meg ut mens det var litt dau-tid for å trekke pusten. Normalt er jeg og min mor i tottene på hverandre etter ti minutter, men ikke faen om jeg ville ødelegge noen andres bryllup så jeg holdte meg i skinnet. Det synes jeg ærlig talt hun også kunne gjort:\ Men rett før vi skulle dra så kommer brudgommen, søskenbarnet mitt, og sier at han visste hvordan moren min kunne være, og at jeg bare skulle ringe til ham om det noen gang var noe. Vi var jo en så liten familie. Flau var jeg fordi han hadde lagt merke til stemningen mellom min mor og meg på bryllupsdagen sin, og samtidig glad fordi han ville stille opp... Anonym poster: c4a9978295f2982bc5ad74b6d4093813 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2012 #278 Del Skrevet 10. november 2012 Akk ja... Leser en del om håpløse gjester i bryllup, vel, jeg kan fortelle jeg selv var en av disse håpløse gjestene.... Jeg ble invitert i bryllupet til brevvennen min i USA etter mange år med utveksling. Jeg takket ja, og gledet meg til å møte mannen bak alle brevene. Meeen jeg hadde da ikke noen kjole, så glup som jeg var tok jeg på meg bunaden. Hjelpes... Aldri fått så mye oppmerksomhet i hele mitt liv der jeg satt! Alle spurte og grov om bunaden, om meg, hvor jeg var fra, hvordan jeg kjente brudeparet, om snø, piggdekk, ski og whatnot. Følte jeg stjal showet fra både brud og brudgom! Var så flau at jeg følte for å krype under bordet! Heldigvis syntes brudeparet at dette var ufattelig festelig, og inviterte meg til å holde en tale. En tale jeg panisk skriblet ned på en serviett i hui og hast. Og så stod jeg der da, med sceneskrekk så jeg skalv som en skyskraper i gele, og stotret på engelsk mens stemmen sprakk. Oh yes.... I det minste falt bryllupsgaven deres i smak da:) Var også i søskenbarnet mitt sitt bryllup, lite, søtt og enkelt:) Hans brødre sang og talte og fortalte om all "jævelskapet" de gjorde da de var små(brudgommen og hans eldste bror ble blant annet drukket kanon dritings som 8åringer av russen! ). Men det går jo som det går når jeg er noe sted med min mor; drama! Hun ble sint fordi jeg danset med brudgommens far(min onkel, hennes bror), og hun ble sint på broren sin fordi han ikke klarte en svingom med henne også(han har skikkelig KOLS), hun ble sint da jeg ikke satt ved bordet hennes hele kvelden(jeg så etter datteren til brudgommens bror mens han holdt tale), hun ble sint fordi broren min ikke ville drikke vin, hun ble sint fordi broren min ble irritert på vin-maset... Til slutt listet jeg meg ut mens det var litt dau-tid for å trekke pusten. Normalt er jeg og min mor i tottene på hverandre etter ti minutter, men ikke faen om jeg ville ødelegge noen andres bryllup så jeg holdte meg i skinnet. Det synes jeg ærlig talt hun også kunne gjort:\ Men rett før vi skulle dra så kommer brudgommen, søskenbarnet mitt, og sier at han visste hvordan moren min kunne være, og at jeg bare skulle ringe til ham om det noen gang var noe. Vi var jo en så liten familie. Flau var jeg fordi han hadde lagt merke til stemningen mellom min mor og meg på bryllupsdagen sin, og samtidig glad fordi han ville stille opp... Anonym poster: c4a9978295f2982bc5ad74b6d4093813 En sånn mor hadde jeg også... Allikevel savner jeg henne nå som hun er borte. Rare greier. Vær glad for at fetteren din uttrykte forståelse og hjelpevillighet du - noe sånt opplevde aldri jeg fra min familie, selv om alle visste hvordan det var. Syns du var flink jeg, som holdt deg i skinnet! Anonym poster: 973e1e82700ebb24045101c8fe7fd1f9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dove Skrevet 11. november 2012 #279 Del Skrevet 11. november 2012 Da en venninne av meg giftet seg ble det brukt mye tid og penger på smådetaljer som servietter med monogram og den typen ting. Hun var skikkelig bridezilla gjennom hele planleggingsprosessen. Alle hadde inntrykk av at det ikke skulle spares på noe og at de slo skikkelig på stortromma. Da toastmaster ønsket velkommen ble det gitt beskjed om at det ville bli servert 1 glass vin til hver til for- og hovedrett og dessertvin til desserten. Dersom noen ønsket alkohol utover dette var det mulig å kjøpe fra baren. Hadde det vært et budsjettbryllup, hvor det virkelig var spart inn på alle unødvendigheter kunne jeg forstått det, men det var ikke tilfelle i det hele tatt. Det var 120 gjester, dyre blomsteroppsatser på bordet, brudekjolen kostet 25000, selskapslokalet var det dyreste i byen, fjonge invitasjoner (og senere takkekort), bryllupsreise til et eksotisk reisemål og det var bra mat. Til tross for at det meste kostet mye penger tok de seg ikke råd til å spandere mer enn tre glass vin på gjestene sine. Det irriterte mange, og det har nok blitt snakket endel om det i ettertid. Det hadde som sagt ikke vært noe "problem" om hele bryllupet var holdt på budsjett, men når ALT var flott og fancy ble det bare teit å kreve betalt for drikkevarene. Det der er IKKE greit. Jeg giftet meg i august, og vår prioriteringsrekkefølge var at vi skulle invitere hele familien og de nærmeste vennene, og at alle skulle få god mat og godt drikke. Deretter fulgte alle mindre viktige detaljer, som brudekjole og servietter. Når det er sagt; vi hadde knallbra koldtbord og nok drikke til alle, men hadde likevel råd til servietter med monogram. Venninnen din var tydeligvis på en egotrip av de helt sjeldne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2012 #280 Del Skrevet 11. november 2012 Jeg var i et bryllup i september hvor bruden hadde en minibrud, dvs en liten pike kledd opp i brudekjole maken til sin egen. Det ble skikkelig creepy. Anonym poster: 6688212b0498473b2555defc55a2bbd0 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå