Gå til innhold

The story of Snuppa & Snoppen


mocci

Anbefalte innlegg

Alle par finner det som passer best for de, om det betyr middag hver for seg, vel, så gjør det det :) Her synes vi begge at det er greit med sen middag, men klart, om du er hjemme 5-6 timer før han så skjønner jeg godt at dere gjør som dere gjør.

Ja det er utrolig kjekt å slutte kl 14, har jo fortsatt mye igjen av dagen til å bruke til andre ting enn jobb :) Jeg trives godt i jobben min, det er ikke det, men kjekt å ha mye fritid også :)

Vi har fått mange kommentarer fra familie, venner og kollegaer på at vi ikke spiser middag sammen i ukedagene, vi bryter liksom med det tradisjonelle A4 livet som absolutt alle "må" passe inn i, jeg blir litt oppgitt av det hele :glare:

Mange syns også synd på meg som må spise middag alene, det må jo være så trist...men jeg har det helt utmerket jeg :) jeg trives godt i eget selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har fått mange kommentarer fra familie, venner og kollegaer på at vi ikke spiser middag sammen i ukedagene, vi bryter liksom med det tradisjonelle A4 livet som absolutt alle "må" passe inn i, jeg blir litt oppgitt av det hele :glare:

Mange syns også synd på meg som må spise middag alene, det må jo være så trist...men jeg har det helt utmerket jeg :) jeg trives godt i eget selskap.

Sier meg enig i alt dette, har erfart alt det der selv. Det der med å passe til A4-formatet provoserer meg, sikkert fordi jeg ikke passer inni det selv.

Spise middag sammen er kjempekoselig, men det er ingen skam å spise alene heller. Verre er det nå med selve middagen, gidder lissom ikke å lage noe stort til bare seg selv. Men blås, noe enkelt kan være minst like godt.

Nyt det med god samvittighet, sier nå jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: mocci

Hurra for mennesker som ikke er A4 :tommelopp: Hvorfor skal man være det. Det er jo så kjedelig.

Nå er vi ganske A4 når det gjelder middagspising, men vi er absolutt ikke det ellers.

Vi gjør det vi har lyst til og så får venner og familie mene hva de vil om det, og det gjør de jo også :ler:

Men det er vårt liv, og det lever som vi vil.

Ha en fin dag mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise middag sammen er kjempekoselig, men det er ingen skam å spise alene heller. Verre er det nå med selve middagen, gidder lissom ikke å lage noe stort til bare seg selv. Men blås, noe enkelt kan være minst like godt.

Nyt det med god samvittighet, sier nå jeg. :)

Ja hehe jeg gidder ikke mekke noe store middagsgreier til meg selv så det går mye i Fjordland og halvfabrikata..... :rodme:

:vinke: mocci

Hurra for mennesker som ikke er A4 :tommelopp: Hvorfor skal man være det. Det er jo så kjedelig.

Nå er vi ganske A4 når det gjelder middagspising, men vi er absolutt ikke det ellers.

Vi gjør det vi har lyst til og så får venner og familie mene hva de vil om det, og det gjør de jo også :le

Hurra for Ulva og Tante Brun som heller ikke er A4, way to go Girlies! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det dags for nok en Fjordland middag..uhm...medisterkaker på menyen idag namme nam :spise:

Etterpå blir det avslapping på sofaen med en god bok og diverse opptak av serier....:) masse kos med andre ord, jeg er altfor flink til det :Hehe:

Men jeg har nå vært flink jente å tørket støv i stua idag så da fortjener man litt slaraffenliv etterpå :) Jeg er sånn at jeg må først gjøre alle "chores"/to do list for så å slappe av, hvis ikke klarer jeg ikke å slappe av og får dårlig samvittighet for all burde burde må må ting.......huff ikke rart jeg er så messed up stressa hele tiden..... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: mocci

Sånn er jeg også. Hvis jeg vet jeg bare må gjøre noe en dag, ja så må jeg gjøre det før jeg slapper av. Klarer ikke slappe av hvis jeg vet jeg må vaske huset eller noe annet i løpet av dagen.

Først :husarbeid: og så kos.

Ha en fin kveld mocci :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73

Jeg koser meg selv om jeg vet det er mye som skulle ha vært gjort..... :sjenert:

Det er nemlig bare å lukke øynene!!

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her regner det stikker og strå, men det er litt deilig også :) Jeg liker sommerregn :regn:

Idag har jeg systematisert, katalogisert bokhylla blant annet, jeg elsker å sette ting i system :) Inspirert av kiosk litteratur tråden hos Ulva, så dro jeg en tur til søstern for å hente alle kiosk seriene jeg har kjøpt gjennom tidene, søs har lånt dem av meg. Det var kjekt å få samlet alle seriene igjen, det mangler noen bøker her og der, ikke så rart siden de har vandret frem og tilbake. Jeg skal bestille utgavene som mangler.

Ellers litt husarbeid idag også, tok badet en runde. Nå er det så rent og pent her til svigerfar kommer imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg selv om jeg vet det er mye som skulle ha vært gjort..... :sjenert:

Det er nemlig bare å lukke øynene!!

:fnise:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg selv om jeg vet det er mye som skulle ha vært gjort..... :sjenert:

Det er nemlig bare å lukke øynene!!

:fnise:

:skratte: Der har vi løsningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på et lite hei :klem: sååå koselig at du "henger" i boka mi vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da sitter jeg her i sofaen og venter på storinnrykk av svigers, eh bare svigerfar da :) Arbeidskolonien er flyttet hit og imorgen skal svigerfar male gjerdet rundt hagen, type hvitt stakittgjerde. Det var jo egentlig min jobb denne sommeren men så lenge svigerfar insisterer så skal jeg ikke nekte han :) Han må bare ha noe å pusle med ellers så går han på veggene......han er absolutt ikke typen til å bare slappe av med en god bok. Snoppen er på samme måte, han driver nå alltid på med et eller annet prosjekt i snekkerboden sin :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er svigerfar installert på vårt nyoppussede to be bebis rom :)

Han stod opp kort tid etter meg idag, han er en skikkelig morgenfugl men det er vel kanskje de fleste pensjonister. Bullefrøken stilte seg sporenstreks opp foran døren hans imorges, han var jo allerede våken da men hvis ikke hadde nok hun vekket han med å skrape på døra.....Hun elsker å ha besøk av andre mennesker :) vil være skikkelig kompis med vedkommende :)

Svigerfar har aldri hatt hund selv men han er veldig fasinert av bullefrøken, hehe hun kan sjarmere en stein i senk :fnise: men det er jo faktisk de som ikke lar seg sjarmere også....har hørt om de som syns hun er stygg, er enig i at hun har et spesielt utseende (typisk bulldog dog fransk ikke engelsk! Det er stoor forskjell i utseende) Jeg falt pladask for rasen første gang jeg så den på en utstilling, de har de vakreste, dyp-mørke øynene man kan tenke seg :hjerter_rundt: samt en personlighet som gir meg daglige latteranfall - ikke å forakte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm er i det tankefulle hjørnet idag.....Pappa kom på besøk igår med sin boxer vofse (vi har slike "playdates" med hundene våre, de storkoser seg sammen, raser rundt som noen torpedoer.)

Iallefall pappa hadde usedvanlig mye på hjertet, han er ikke av de som ytrer seg i utrengsmål og snakker aldri om følelser, men igår overrasket han meg virkelig. Han uttrykka bekymring over min og snoppens manglende ferievirksomhet, til orientering så har vi ikke reist utenlands de siste årene grunnet mine mageproblemer. Jeg har følt meg altfor dårlig til å dra noe sted, har hatt nok med å takle full jobb hver dag samt hverdagen ellers. Jeg vil virkelig ikke belemre noen med mine plager så jeg tar på meg "the brave face" noe som gjør at omverdenen ikke oppfatter meg som syk. Mamma sier at jeg virker så glad og frisk hele tiden........men samtidig så fører det til at de nærmeste ikke forstår hvor mye jeg egentlig sliter......

Pappa forstår ikke helt hvorfor jeg og snoppen ikke har dratt på noen lengre ferieturer sammen, spesielt i og med at jeg elsker å reise og reiste hele tiden før jeg traff Snoppen. Jeg savner virkelig det å kunne reise, å ikke reise begrenser min livskvalitet men samtidig så vil jeg ikke utsette meg for den belastningen, det skal ikke mye stress til før jeg ligger nede for telling.

Men jeg ble så trist av hele samtalen.....prøvde å holde tåreflommen tilbake.... :trist: ville ikke begynne å sippe foran pappa.

Ble så umåtelig trist av nok en gang å tenke på hvor mye mine mageproblemer begrenser utøvelsen av livet, ikke minst med tanke på Snoppen som jo hele tiden må leve med mine begrensninger, det er jo ikke bare meg det går utover.......Jeg virkelig hater de mageproblemene mine, har alltid vært frisk som en fisk inntil for noen få år siden da en forferdelig situasjon i arbeidslivet knakk meg fullstendig og påførte meg disse psykosomatiske plagene, oppleves mest som fysiske plager.

Auda blir et laaangt innlegg det her......

Uansett denne sommeren blir ikke noe annerledes enn forrige år, men i år skal vi prøve på bebis da jeg nekter å la mine mageplager komme i veien for dette, selv om det kan bli tøft. Det er også en grunn til at jeg ikke vil reise i sommer, vil bare slappe av hjemme og gjøre meg klar for ruging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg selv om jeg vet det er mye som skulle ha vært gjort..... :sjenert:

Det er nemlig bare å lukke øynene!!

:fnise:

Sånn er jeg også. Jeg lukker øynene hele tiden jeg. Og da ser det ut som det gjør i hjemmet mitt også... :fnise:

hmmm er i det tankefulle hjørnet idag.....Pappa kom på besøk igår med sin boxer vofse (vi har slike "playdates" med hundene våre, de storkoser seg sammen, raser rundt som noen torpedoer.)

Iallefall pappa hadde usedvanlig mye på hjertet, han er ikke av de som ytrer seg i utrengsmål og snakker aldri om følelser, men igår overrasket han meg virkelig. Han uttrykka bekymring over min og snoppens manglende ferievirksomhet, til orientering så har vi ikke reist utenlands de siste årene grunnet mine mageproblemer. Jeg har følt meg altfor dårlig til å dra noe sted, har hatt nok med å takle full jobb hver dag samt hverdagen ellers. Jeg vil virkelig ikke belemre noen med mine plager så jeg tar på meg "the brave face" noe som gjør at omverdenen ikke oppfatter meg som syk. Mamma sier at jeg virker så glad og frisk hele tiden........men samtidig så fører det til at de nærmeste ikke forstår hvor mye jeg egentlig sliter......

Pappa forstår ikke helt hvorfor jeg og snoppen ikke har dratt på noen lengre ferieturer sammen, spesielt i og med at jeg elsker å reise og reiste hele tiden før jeg traff Snoppen. Jeg savner virkelig det å kunne reise, å ikke reise begrenser min livskvalitet men samtidig så vil jeg ikke utsette meg for den belastningen, det skal ikke mye stress til før jeg ligger nede for telling.

Men jeg ble så trist av hele samtalen.....prøvde å holde tåreflommen tilbake.... :trist: ville ikke begynne å sippe foran pappa.

Ble så umåtelig trist av nok en gang å tenke på hvor mye mine mageproblemer begrenser utøvelsen av livet, ikke minst med tanke på Snoppen som jo hele tiden må leve med mine begrensninger, det er jo ikke bare meg det går utover.......Jeg virkelig hater de mageproblemene mine, har alltid vært frisk som en fisk inntil for noen få år siden da en forferdelig situasjon i arbeidslivet knakk meg fullstendig og påførte meg disse psykosomatiske plagene, oppleves mest som fysiske plager.

Auda blir et laaangt innlegg det her......

Uansett denne sommeren blir ikke noe annerledes enn forrige år, men i år skal vi prøve på bebis da jeg nekter å la mine mageplager komme i veien for dette, selv om det kan bli tøft. Det er også en grunn til at jeg ikke vil reise i sommer, vil bare slappe av hjemme og gjøre meg klar for ruging :)

Langt eller kort innlegg, få det ut! :klem:

(Det fikk jeg høre her om dagen :) )

Det med å sette opp "the brave face" og ”ingenting er i veien”-ansikt gjør jeg også. Vil ikke at altfor mange skal vite altfor mye, men det fører jo til som du sier at man ikke tror at noe er galt, eller også fører det til spekulasjoner fordi man vet noe, men ikke nok/alt.

Jeg føler med deg og har full forståelse. Håper det bedrer seg for deg :)

God helg, mocci :)

Endret av -TanteBrun-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

Hei mocci :)

Har ikke tid å kommentere noe særlig nå for tiden flyr avgårde og vi får snart besøk.

Men jeg skjønner godt at du er frustret over sykdom som setter begrensinger for hva du har lyst til å gjøre. :klem:

Men husk, du må ta hensyn til deg, og ikke ha dårlig samvittighet ovenfor andre. Det er lettere sagt enn gjort, tro meg jeg vet det.

Er der ingen ting du kan få av legen som kan fjerne/begrense mageproblemene dine? Dumt spørsmål sikkert, men.

Ha en fin kveld mocci :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å sette opp "the brave face" og ”ingenting er i veien”-ansikt gjør jeg også. Vil ikke at altfor mange skal vite altfor mye, men det fører jo til som du sier at man ikke tror at noe er galt, eller også fører det til spekulasjoner fordi man vet noe, men ikke nok/alt.

Jeg føler med deg og har full forståelse. Håper det bedrer seg for deg :)

God helg, mocci :)

Du er så klok Tante Brun! Ja det er nettopp det, jeg vil at så få folk som mulig skal vite noe, hehehehehe kanskje ikke så lurt å utlevere meg her på KG da når jeg tenker meg om :sjarmor:

Jeg føler de tunge tankene har flydd sin vei, iallefall gjemt seg bak en sky, de er jo alltid med meg men i det daglige vil jeg ikke kjenne etter, da blir jeg bare så deppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der ingen ting du kan få av legen som kan fjerne/begrense mageproblemene dine? Dumt spørsmål sikkert, men.

Ha en fin kveld mocci :)

Takk for at du tok deg tid til å komme med en kommentar :klem:

Jeg har prøvd ulike remedier hos legen men de gjorde meg mye verre.....:( Jeg gikk også til psykolog i en periode men følte ikke at det hjalp noe nevneverdig. Jeg har sakte men sikkert blitt bedre av egen hjelp men er ikke helt frisk enda, terskelen for hva jeg tåler av stress er betraktelig senket, ofte blir jeg stresset av de minste ting :(

Når det gjelder fysiske undersøkelser så har jeg ikke vært til gastroskopi, det er vel det neste som står for tur medisinsk sett, men klarer bare ikke tanken på det en gang. Jeg tror jeg lider av stressmage kombinert med kronisk magekatarr. Ikke no big deal men ganske plagsomt til tider. Heldigvis klarer jeg å jobbe 100 % så det er da noe :)

Nei nå må jeg vel finne loppekassa, altfor tidlig på en fredda men svigerfar annonserte nettopp at han står opp kl 8 også i helgene........iiiikkkkkkkkkkk......det er da umenneskelig tidlig på en helgedag.....men jeg må vel også opp da for å lage til frokost. For å se det fra en positiv side så får jeg forhåpentligvis gjort mye imårra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: mocci

Sånn som du beskriver det høres det skremmende likt ut sånn som niesen min har det. Hun er bare 18 år, men har vært masse på sykehus fordi de har trodd hun har hatt nyrestein. Det var det ikke da, men jentungen har jo konstant vondt i magen, og jeg tror det er stress jeg.

Klart det er plagsomt :troest: , og veldig synd at medisiner bare gjør det verre.

Før hadde jeg sagt meg helt enig med deg i at klokka 8 er alt for tidlig å stå opp i helga.

Men mange år med en ekstrem a-menneske mann, har forandret min døgnrytme også. Litt etter litt.

Men jeg jobbet skift i 16 år da, og sov til alle tider. Når jeg sluttet med det og traff Ulvemannen min fikk jeg etterhvert en annen døgnrytme.

Han står opp mellom klokka 4-6 han da, uansett om det er hverdag eller helg.

Jeg står sjelden opp før mellom 7-8, men lenger klarer jeg ikke å sove :riste:

Det er direkte plagsomt noen ganger. Som når man har vært på noe, eller har hatt besøk og vært lenge oppe. Egentlig har man lyst og behov for å sove lenger, men øya bare spretter opp av seg selv, senest klokka 8, og det er det umulig å sove lenger. :sur:

Ha en fin lørdag mocci :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...