Haley Skrevet 17. oktober 2011 #2181 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så koselig å få se den lille på UL! Og hurra for 12 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. oktober 2011 #2182 Del Skrevet 17. oktober 2011 Åh, så herlige nyheter! Og hurra for 12 uker!! Gøy med ultralyd når alt ser så fint ut, de ser jo nesten ferdige ut der de ligger og spreller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 17. oktober 2011 #2183 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så godt å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #2184 Del Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er så letta over at alt var bra i dag! Skuldrene har senket seg mange cm, og jeg føler meg rett og slett lettere. Så nå har jeg begynt å planlegge hva slags strikkeprosjekter jeg skal ha med meg til Madeira. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 18. oktober 2011 #2185 Del Skrevet 18. oktober 2011 Grattis med fin ul! Når skal du på ordinær ul og når reiser dere til Madeira? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 18. oktober 2011 #2186 Del Skrevet 18. oktober 2011 Du har passert de magiske 12 første ukene! Hurra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #2187 Del Skrevet 18. oktober 2011 Grattis med fin ul! Når skal du på ordinær ul og når reiser dere til Madeira? Takk! Ordinær UL 30. nov. og vi drar til Madeira 5. Du har passert de magiske 12 første ukene! Hurra!! Ja! Helt sprøtt! Snart er du der også. Lykke til i dag, håper å lese en god oppdatering i boka di i ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 18. oktober 2011 #2188 Del Skrevet 18. oktober 2011 Takk! Ordinær UL 30. nov. og vi drar til Madeira 5. Ja! Helt sprøtt! Snart er du der også. Lykke til i dag, håper å lese en god oppdatering i boka di i ettermiddag! Det må være veldig betryggende! Håper jeg kommer meg dit også.. Når får storesøster beskjeden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #2189 Del Skrevet 18. oktober 2011 Det må være veldig betryggende! Håper jeg kommer meg dit også.. Når får storesøster beskjeden? Har forsåvidt nevnt det for henne, men jeg tror ikke helt hun skjønte tegninga... Greit nok at hun har vært inne i magen min, men at noen andre skulle kunne være det, det tror jeg ble litt for abstrakt. Akkurat som at pappa har vært inne i magen til besto. For hvordan får en nesten to meter høy mann plass inni magen til besto på 1,75, liksom? --- Dagens! Kommentarene hennes er bare helt fantastiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 19. oktober 2011 #2190 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hun synes sikkert at du var rar som trodde at det var mulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 19. oktober 2011 #2191 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så herlig lesning det var her inne! Og det er skjønt å lese at man deler stil med Moa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 19. oktober 2011 #2192 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hurra for alt godt i livet Lo godt av kommentarene i hjemme-hos reportasjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 19. oktober 2011 #2193 Del Skrevet 19. oktober 2011 Så herlig lesning det var her inne! Og det er skjønt å lese at man deler stil med Moa! Me too . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. oktober 2011 #2194 Del Skrevet 19. oktober 2011 Spesielt fin var kommentaren om systemet for skittentøy: Rene på benken, skitne på gulvet. Jeg er dessverre en notorisk rydder selv om det hjelper i ca. ti minutter før det er like ille igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 19. oktober 2011 #2195 Del Skrevet 19. oktober 2011 Spesielt fin var kommentaren om systemet for skittentøy: Rene på benken, skitne på gulvet. Den likte eg og! Og den om 'strykebrett frå Jernia' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2196 Del Skrevet 20. oktober 2011 til alle! Ja, jeg hadde sansen for Moa. --- I går gikk tiden fort! Jeg fikk gjort en god del i huset; vasket vinduer, ryddet, støvsuget og vasket klær. Jeg gjorde yoga, og på kvelden hadde jeg en venninne på besøk. Så koselig! Hun er også gravid, så det ble mye gravidskravling. Vi rakk også en tur bortom senteret for å kjøpe "vintergummistøvler" til Turnerose. Vi endte med noen i neopren fra Skofus. Jeg ble bare så himla oppgitt over hun som hjalp oss. De hadde ikke Turneroses størrelse i "jentemodellen", så vi spurte om de hadde i en av "guttemodellene". Hvorpå hun svarte "jeg skal sjekke, men bare så dere vet det, det er guttesko, altså!!!" Hallo? For det første - Turnerose digget edderkoppen, hun, og jeg er glad hun ikke hørte ekspeditrisens lite gjennomtenkte kommentar. Og for det andre, er det sånn at det er anatomiske forskjeller på jente- og gutteføtter som jeg ikke har fått med meg? Åh, jeg blir så irritert av sånt! Det er så unødvendig! Men Turnerose ble fornøyd, og det er jo det viktigste. Lille Petter edderkopp-støvler og lilla ulltøfler fikk bli med oss hjem. Oooog i natt har jeg sovet nogenlunde godt for første gang siden helgen! Utrolig deilig, og på høy tid. Jeg har slitt med å sovne de siste dagene, og ikke funnet søvnen før i 2-3-tiden. Litt for seint når dagen begynner 7.30, og man i tillegg er gravid. Slet litt med å sovne i går også, men klokka var ihvertfall ikke mer enn 1 siste gang jeg så på den. Og vi forsov oss i dag, så alt i alt ble det hele 8 timers (nesten) sammenhengende søvn. Luksus! Tror kanskje yogaen i går hadde litt å si, så det blir yoga i dag også. Har begynt å trene etter Vibeke Klemetsens "Yoga for gravide" nå, og den er knall! Liker den veldig godt. Nå leste jeg at hun skal komme med video til også, som helst skulle være ute før jul, så da håper jeg det skjer! Den skal jeg definitivt ha. Nei, nå må jeg skrive et par søknader + ordne med litt klesvask. Madeiraturen er plutselig ikke så langt unna, og jeg må tenke litt så vi får vasket det som skal være med til rett tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 20. oktober 2011 #2197 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg blir også irritert når de spør "er det til gutt eller jente" i butikkene . For noe tull! Til og med gavepapiret på Babyshop er blått eller rosa! Jeg pleier ofte å svare "jeg tar gjerne den som er mørk" når de spør om det er til gutt eller jente. Nå som jeg har fått gutt, er det stort sett slutt på å kjøpe rosa brukstøy (sånt som kan arves), så i år fikk jentene blå parkdresser. Og de er søren meg de ENESTE jentene i barnehagen som har blå dress! A protesterte heldigvis ikke på svarte Cherrox, mens eldstejenta D fikk rosa - hun er litt mer kresen på farge. Det er jo søren meg upraktisk med "jentefarger" også, mange plagg blir jo aldri skikkelig rene etter noen runder med søle og grønske. Det var en annen tråd her forleden hvor mange mente at de ikke ville latt guttene gå i rosa, mens jentene (til nøds) kunne gå i "guttefarger". Jeg er nesten tilbøyelig til å si at jeg ikke vil at lillebror skal gå med rosa parkdress, fordi jeg ikke synes at noen burde gå i rosa parkdress . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 20. oktober 2011 #2198 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det er jo klin umulig å finne kjønnsnøytrale klær uten å lete med lys og lykter nå for tida. Jeg funderer på om produsentene spekulerer i det, rett og slett. De to siste gangene har snuppa fått "guttedress, hhv. brun med turkise og grønne "monstre" og mørkeblå med lyseblå og lilla hunder. Men ellers må vi nok veldig ut på klesshopping om det viser seg at babyen i magen er en gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #2199 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jeg blir også irritert når de spør "er det til gutt eller jente" i butikkene . For noe tull! Til og med gavepapiret på Babyshop er blått eller rosa! Jeg pleier ofte å svare "jeg tar gjerne den som er mørk" når de spør om det er til gutt eller jente. Nå som jeg har fått gutt, er det stort sett slutt på å kjøpe rosa brukstøy (sånt som kan arves), så i år fikk jentene blå parkdresser. Og de er søren meg de ENESTE jentene i barnehagen som har blå dress! A protesterte heldigvis ikke på svarte Cherrox, mens eldstejenta D fikk rosa - hun er litt mer kresen på farge. Det er jo søren meg upraktisk med "jentefarger" også, mange plagg blir jo aldri skikkelig rene etter noen runder med søle og grønske. Det var en annen tråd her forleden hvor mange mente at de ikke ville latt guttene gå i rosa, mens jentene (til nøds) kunne gå i "guttefarger". Jeg er nesten tilbøyelig til å si at jeg ikke vil at lillebror skal gå med rosa parkdress, fordi jeg ikke synes at noen burde gå i rosa parkdress . Urk, ja, det er så TEIT! Jeg sier at jeg heller pakker inn selv, jeg, når de bare har kjønnsdelt papir. Turnerose har en grå og grønn parkdress (gutte-Reima) og den som nesten er frakvokst er også egentlig til gutt (blå-turkis-grønnmønstret med noe helikoptre og biler og greier på - knallfin!). Så hun og Viktor har like dresser. Vi (jeg) har prøvd å kjøpe kjønnsnøytralt av de "store" tingene der det har vært tilgjengelig - handler dresser og sånt på salg, så det er ikke alltid jeg finner noe kjønnsnøytralt, men så langt det går. Og da ender vi uten unntak med "guttemodellen". Bekymrer meg heller ikke særlig å skulle sende en evt lillebror i bhg med rød dress. Hun er den eneste jenta i "guttedress", hun også. Ellers er det rosa, lilla, blomster, sommerfugler og jeg vet ikke hva over hele fjøla. Turnerose er etterhvert ganske så opptatt av farger, her om dagen sa hun at "lilla og josa er yllingsfargen min, mamma", og det har hun definitivt ikke hjemmefra. (Altså, jeg er lillafantast, det har hun nok litt herfra. Men det å snakke om yndlingsfarger og denne rosadilla, det kommer definitivt ikke herfra.) Og det irriterer og provoserer meg at dette med kjønnsdelte farger plantes i hodene deres når de er så små! Sånn som hun i butikken i går. Jeg lurer på hvordan Turnerose hadde reagert om hun hadde hørt kommentaren. det er så unødvendig! Hun har mye klær i forskjellige farger, turkis, grønt, gult... Men om hun skal velge selv plukker hun helt klart rosa og lilla først. Pfff. Jeg er veldig glad for at de "billige" settene med ull fra Janus og sånt er røde og orange. Nei, om det kommer en lillebror her, så blir det nok litt rosa, ja. På ren trass. (Nå hadde vi ikke så mye rosa til Turnerose da hun var liten , og jeg ser vel at sesongmessig vil klærne neppe stemme uansett, så det kan hende vi må kjøpe en del nytt likevel. Men dog.) Endret 20. oktober 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 20. oktober 2011 #2200 Del Skrevet 20. oktober 2011 Apropos den bloggen: i dag da jeg var på vei inn i barnehagen med jentene, ringte det en megler som skulle komme på verdivurdering... Noe jeg hadde glemt! Og det så virkelig BOMBET ut hjemme. Bildene på den bloggen var som tatt ut fra Bonytt i forhold . Det var virkelig dødspinlig å slippe inn en dresskledd mann. Så nesten ut som om han ikke hadde lyst til å ta av seg skoene . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå