Tusle Skrevet 11. oktober 2011 #2161 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg fikk dilla på sure føtter dyppet i jordbæryoghurt når jeg gikk gravid. Hva er egentlig verst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #2162 Del Skrevet 12. oktober 2011 Tusle: Usikker på den... --- I dag ble det hjemmedag for Turnerose. Hun var våken lenge i natt og klaget over vondt i øret. Hun sovnet til slutt igjen etter en høyst ufrivillig dose med Ibux. Hun har snakket litt om vondt i øret i dag også, men ikke like mye. Jeg husker jo selv at det var verst på kvelds-/nattestid (jeg var skikkelig ørebarn), så det er jo ikke så rart. Tenker nok det blir hjemmedag i morgen også, hun har vært småforkjøla i noen dager og ørebetennelser kommer jo gjerne i kjølvannet av sånt. Vi har hatt en super dag, da! Vi har malt, laget julekort med potettrykk (de ble kjempefine! ), puslet, vært på lekeplassen der hun husket og husket og husket - jeg er faktisk stiv i armene etter all dyttingen, tror jeg sto der i en halvtime uten pause! - sydd en veske jeg har lovet henne å lage, laget mat sammen... Kos! Også har hun gjentatte ganger fortalt meg om hvordan hun ikke ville ha "medesinen" i natt, at hun spyttet den ut og at det ikke smakte godt. Masse tull og tøys å moro - det er jo ganske trivelig å være hjemme med sykt barn når allmenntilstanden tross alt er god. Jo, også dagens kommentar! Det var noen skjærer på lekeplassen som drev og hoppet rundt i løvet, og de pratet vi jo om. Jeg spurte henne hvor fuglene bor hen, hvorpå hun svarte skråsikkert: "I postkassa!" Vi har lest om Kokos som hilser på fuglene i fuglekassene i det siste, så det var nok en aldri så liten feilkobling... Kvelden har gått med til julegavestrikking, en film ("The notebook", visstnok noe i nærheten av the ultimate chick flick), noen biter Green&Blacks mintsjokolade og en stor kopp te, alt i sofakroken. Deilig! Har på meg et par joggebukser som begynner å stramme markant i livet, det er det eneste jeg har å klage på. Men det er jo fordi jeg ikke har giddet å gå opp trappa for å bytte. Magen begynner å merkes nå. Direkte stor er den jo ikke, men det går ikke å trekke den inn, og på kveldstid er jeg oppblåst i tillegg. Natt til i dag var ikke akkurat optimal mtp søvn, siden Turnerose hadde så vondt. Men vi sov lenge i dag morges, til kl 10, så formen har ikke vært så verst, likevel. Nå er jeg egentlig på vei i seng, må bare rydde vekk noen rester fra middagen som burde være kalde nå () og kommandere mannen ned for å henge opp en vask. Trøtt, og gleder meg til å krype inn i en varm armkrok om en halvtimes tid. (Håper ikke at jeg har ødelagt sjansene mine nå, og at Turnerose våkner igjen med ørevondt... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 13. oktober 2011 #2163 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det er så koselig med slike hjemmedager dere har hatt, litt syke barn er egentlig helt greit innimellom. Her i huset er det tre unger hjemme de neste ti dagene. Store-M opererte bort mandlene, polypper og la inn nytt dren i går. Formen er på topp og is glir ned på høykant. Dog er ti dager muligens litt i lengste laget for alle mann. Ha en flott dag, med trange bukser og det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 13. oktober 2011 #2164 Del Skrevet 13. oktober 2011 Så gøy når magen begynner å synes. Da blir det liksom enda mer ekte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 13. oktober 2011 #2165 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg fikk dilla på sure føtter dyppet i jordbæryoghurt når jeg gikk gravid. Hva er egentlig verst? Hvordan kom du i det hele tatt på den ideen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 13. oktober 2011 #2166 Del Skrevet 13. oktober 2011 Mmmm... Gulrot dyppet i jordbæryoghurt, noen? Turneroses kveldsmat of choice. Jeg leste Tusles versjon først, men denne var ganske spesiell den og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. oktober 2011 #2167 Del Skrevet 13. oktober 2011 Åh, det er så fint med gravidmage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 14. oktober 2011 #2168 Del Skrevet 14. oktober 2011 God helg, søte Joyce! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 14. oktober 2011 #2169 Del Skrevet 14. oktober 2011 Koselig . Minner meg forresten om når vi skulle få barna til å ta Vermox, da vi mistenkte småmark hos den ene. Vi brukte masse tid på å forklare og forklare til D (4,5) at medisinen kanskje smakte vondt, men at man kunne svelge med vann, og bla bla bla. Vi forklarte oss nesten ihjel , mens A (2,5) stod og maste "jeg vil også ha", og vi bare "jaaaa, vent litt!". D slet skikkelig med å svelge tabletten med vann, den hang bare fast på tunga, og vi styrte verre for å få den i henne. Tilslutt ga vi etter for maset til A, og hun fikk en hun også. Hvorpå hun puttet den i munnen, knasket den i seg og sa "nam!". Uten noe mer mikkmakk . Noen ganger er det enkleste det beste . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #2170 Del Skrevet 14. oktober 2011 Det er så koselig med slike hjemmedager dere har hatt, litt syke barn er egentlig helt greit innimellom. Her i huset er det tre unger hjemme de neste ti dagene. Store-M opererte bort mandlene, polypper og la inn nytt dren i går. Formen er på topp og is glir ned på høykant. Dog er ti dager muligens litt i lengste laget for alle mann. Ha en flott dag, med trange bukser og det hele. Hehe, ti dager høres litt drøyt ut, ja. Jeg merker at jeg er i ferd med å nå en grense etter tre dager, og nå er det helg. Så gøy når magen begynner å synes. Da blir det liksom enda mer ekte! Tja, synes og synes... Jeg føler vel ærlig talt mest at jeg ser feit ut akkurat nå. Hvordan kom du i det hele tatt på den ideen? Jeg leste Tusles versjon først, men denne var ganske spesiell den og Åh, det er så fint med gravidmage God helg, søte Joyce! Takk i like måte! Koselig . Minner meg forresten om når vi skulle få barna til å ta Vermox, da vi mistenkte småmark hos den ene. Vi brukte masse tid på å forklare og forklare til D (4,5) at medisinen kanskje smakte vondt, men at man kunne svelge med vann, og bla bla bla. Vi forklarte oss nesten ihjel , mens A (2,5) stod og maste "jeg vil også ha", og vi bare "jaaaa, vent litt!". D slet skikkelig med å svelge tabletten med vann, den hang bare fast på tunga, og vi styrte verre for å få den i henne. Tilslutt ga vi etter for maset til A, og hun fikk en hun også. Hvorpå hun puttet den i munnen, knasket den i seg og sa "nam!". Uten noe mer mikkmakk . Noen ganger er det enkleste det beste . Herlig! Turnerose fikk nok litt skrekken da hun var innlagt på sykehuset i vinter, mye medisiner (type full dose 8-9 ganger i døgnet - både flytende Ibux og stikkpille Paracet, samt innhaleringer og greier), og hun husker det fortsatt godt. Så jeg tror kanskje hun blir redd for å måtte på sykehuset igjen når hun får medisiner, selv om vi snakker om at man noen ganger må ta medisiner uten at man er så syk at man må på sykehuset. Ikke så greit å være liten alltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 16. oktober 2011 #2171 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hvilke produkter til ansiktet kjøper du på iherb? Tenker spesielt på merker, det er en jungel der inne, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Håper dere har en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #2172 Del Skrevet 16. oktober 2011 Hvilke produkter til ansiktet kjøper du på iherb? Tenker spesielt på merker, det er en jungel der inne, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Håper dere har en fin helg. Har vært godt fornøyd med denne serien/merket, og om sommeren er denne super, men den blir for uttørrende på huden min nå som det begynner å bli kaldt. Ellers har jeg bestilt en masse oljer i det siste, som jeg skal blande til en liten cocktail. Jojoba, macadamia nut oil, aprikoskjerneolje, neem oil, rosehip oil, e-vitaminolje... Spent på hvordan det blir. Huden min må visst ha oljer om vinteren, ellers blir det krise. Men ja, det er en jungel, og det er jamen ikke så lett å finne frem til noe som funker! Helgen er fin, håper deres også er bra! --- Her kom broren min og ringte på i 9-tiden, stakkaren har gått rundt i Oslo i natt og frosset siden han mistet siste nattbussen hjem. Og han var tom for strøm på telefonen, så han fikk ikke ringt meg, og ville ikke ringe på midt på natta... Men nå har han fått sovet litt på sofaen her under et varmt ullteppe, drukket litt kaffe og fått litt mat i kroppen, så nå er alt så meget bedre. Turnerose var helt fra seg av begeistring da hun så hvem som kom, har listet seg rundt og sagt at "XX sover, XX hviler". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. oktober 2011 #2173 Del Skrevet 16. oktober 2011 Har du forresten funnet noen naturlige bodylotioner (gjerne iherb ) som funker på tørre legger med eksemtendenser? Jeg synes alle naturlige produkter trekker så dårlig inn, og ikke gir noe særlig fuktighet. Jeg var for så vidt fornøyd med olive&grape seed fra Avalon Organics, men den luktet litt rart etter kort tid fordi jeg ikke brukte den alene. Det som jeg husker som ikke funker, er REN, Trilogy og noen andre. Ja, og den må ikke være superklissete eller for sterkt parfymert, og oljer funker ikke for meg. Jeg liker Mama Mio (dyr, temmelig naturlig) og Biotherm (ikke naturlig), men ellers synes jeg det meste på markedet er bare sorgen. :masekråke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter #2174 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Har du forresten funnet noen naturlige bodylotioner (gjerne iherb ) som funker på tørre legger med eksemtendenser? Jeg synes alle naturlige produkter trekker så dårlig inn, og ikke gir noe særlig fuktighet. Jeg var for så vidt fornøyd med olive&grape seed fra Avalon Organics, men den luktet litt rart etter kort tid fordi jeg ikke brukte den alene. Det som jeg husker som ikke funker, er REN, Trilogy og noen andre. Ja, og den må ikke være superklissete eller for sterkt parfymert, og oljer funker ikke for meg. Jeg liker Mama Mio (dyr, temmelig naturlig) og Biotherm (ikke naturlig), men ellers synes jeg det meste på markedet er bare sorgen. :masekråke: Denne er jeg strålende fornøyd med! Begynte å bruke den på vinteren i fjor, og den var helt knall. Lukter litt sånn... mildt. Det er altså litt parfyme i den, men det er en lukt jeg trives godt med. Funker knall på min tørre, eksemaktige vinterhud! http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_tommelsmil.gif' alt=':tommelsmil:'> Den finnes forresten i mindre flaske også, hvis du vil prøve det først. Men det må være den dry skin formula-varianten. På det kaldeste har jeg brukt olje under - http://www.iherb.com/Monoi-Tiare-Tahiti-Monoi-Tiki-Tahiti-Coconut-4-fl-oz-120-ml/13254?at=0denne. Finnes i mange forskjellige lukter, min favoritter er kokos og vanilje. Jeg har også vært fornøyd med Mama Mio og Biotherm tidligere! Endret 16. oktober 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 16. oktober 2011 #2175 Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Takk. Den har jeg sett på før, også, men jeg mener anmeldelsene på MUA var litt spredte mht. lukten. Men mildt høres bra ut, definitivt. Med huskjøp og forestående permisjon med kompliserte jobbforhold osv er det greit å ha noen litt billigere alternativer i stedet for å måtte lete i blinde, og ikke like ting, som så ender opp i søpla eller blir gitt bort. Burt's Bees Aloe&Buttermilk Lotion var for eksempel helt grusom; limaktig i konsistensen, og null fukt. Giovanni har forresten veldig bra hårprodukter, men det er nok litt smak og behag. Endret 16. oktober 2011 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 17. oktober 2011 #2176 Del Skrevet 17. oktober 2011 Har vært godt fornøyd med denne serien/merket, og om sommeren er denne super, men den blir for uttørrende på huden min nå som det begynner å bli kaldt. Ellers har jeg bestilt en masse oljer i det siste, som jeg skal blande til en liten cocktail. Jojoba, macadamia nut oil, aprikoskjerneolje, neem oil, rosehip oil, e-vitaminolje... Spent på hvordan det blir. Huden min må visst ha oljer om vinteren, ellers blir det krise. Men ja, det er en jungel, og det er jamen ikke så lett å finne frem til noe som funker! Helgen er fin, håper deres også er bra! --- Her kom broren min og ringte på i 9-tiden, stakkaren har gått rundt i Oslo i natt og frosset siden han mistet siste nattbussen hjem. Og han var tom for strøm på telefonen, så han fikk ikke ringt meg, og ville ikke ringe på midt på natta... Men nå har han fått sovet litt på sofaen her under et varmt ullteppe, drukket litt kaffe og fått litt mat i kroppen, så nå er alt så meget bedre. Turnerose var helt fra seg av begeistring da hun så hvem som kom, har listet seg rundt og sagt at "XX sover, XX hviler". Takk for tips, Joyce! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 17. oktober 2011 #2177 Del Skrevet 17. oktober 2011 Så koslig å lese om magen som vokser Det er fantastisk å være gravid, jeg husker jo bare det koslige nå.. rart hvor fort man glemmer trøtthet og kvalme Kan tenke meg at det sikkert er litt annerledes å være gravid med nr 2? Uansett supert å lese at dere har det fint alle sammen Søte Turnerose håper hun er helt frisk igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #2178 Del Skrevet 17. oktober 2011 UL i dag! Jeg gruet meg voldsomt, siden det var omtrent på denne tiden at MAen i vinter ble oppdaget. Men alt var bra! Vi fikk se en særdeles aktiv liten krabat som veivet med armer og bein og knapt lå stille nok til at gyn fikk målt og sånt. Hehe! En enorm lettelse, og nå kjenner jeg at jeg klarer å slippe redselen litt. Det blir nok baby på oss i mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #2179 Del Skrevet 17. oktober 2011 Har forresten endret tickeren igjen, endret termin igjen i dag... Forholder meg bare til menstermin, jeg, så får jeg vente til ordinær UL med å endre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 17. oktober 2011 #2180 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hurra for sprellande minibaby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå