Tusle Skrevet 19. juli 2011 #1941 Del Skrevet 19. juli 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 19. juli 2011 #1942 Del Skrevet 19. juli 2011 Det var en god ide med CD-hylle som skohylle til barnesko. Vi har en CD-hylle stående nede på kontoret som uansett bare støver ned, så det spørs om jeg stjeler ideen når vi etterhvert får flyttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 19. juli 2011 #1943 Del Skrevet 19. juli 2011 Det var en god ide med CD-hylle som skohylle til barnesko. God idé. Jeg må bare få barn først.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #1944 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Det var en god ide med CD-hylle som skohylle til barnesko. Vi har en CD-hylle stående nede på kontoret som uansett bare støver ned, så det spørs om jeg stjeler ideen når vi etterhvert får flyttet. Ja, ikke sant? Jeg var fornøyd med den ideen! Turnerose synes også det er stas, hun peker på den og sier "min skoene!" God idé. Jeg må bare få barn først.. Hehehe! Det blir litt trangt med plass for voksensko, ja... --- Apropos sko - i går var vi en tur på Grændsens Skotøimagazin med Turnerose, fordi jeg så at de hadde en del vintersko i rett størrelsesorden på salg for et par uker siden. Det hadde gått i glemmeboken helt til jeg så på senteret her at de hadde fått inn noen av årets vintersko forrige dagen - til den nette sum av 850 kr paret. Det er jo helt vanvittig dyrt! Så da ringte vi ned, og joda, de hadde fortsatt en del i str 26/27. Vi dro ned og prøvde, og kom hjem med to par Ecco-vinterstøvler, et par i 26 og et par i 27, samt et par badesandaler kjøpt mtp Madeira-turen vår. Alt til den nette sum av 822 kr. Så det kan jo anbefales til Oslo-boere eller Oslo-farere. Ellers møtte vi broren min da vi var i sentrum (planlagt ), og tok ham med oss hjem. Hehe. Han er uten tvil Turneroses store helt. "NN leke Lego (Duplo)! NN pusse (pusle med) meg! NN sove meg (legge meg)! NN ikke gå ljem!" Akkurat leggebiten gikk ikke helt som den skulle, der måtte jeg trå til etterhvert siden lillebror lot henne turne og herje akkurat som hun ville i senga (), men ellers var det bare storveis. Han er veldig flink med henne, og synes nok det er mye morsommere nå som hun prater og er litt mer til å leke. Også er han ikke så redd for å "ødelegge henne", som han sier. Hehe. Nå sitter Turnerose og jeg og pusler på andre timen. Ingen tvil om hva som er favorittaktiviteten om dagen! Det, og Duplo. Mamma og pappa har ryddet på loftet, og der dukket alle mine gamle puslespill opp. Skikkelig fine Ravensburger- og Litor-puslespill av den mildt pedagogiske arten, jeg har jo tross alt to lærere til foreldre. Og i tillegg masse Duplo og Brio-tog. Stor stas! Endret 21. juli 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 21. juli 2011 #1945 Del Skrevet 21. juli 2011 Å, så supert med skosalg! Skikkelige sko er dyrt, både til store og små... Puslespel er jo kjempebra, pedagogiske eller ei, nye og gamle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 22. juli 2011 #1946 Del Skrevet 22. juli 2011 Så artig med besøk av onkel. Herlig når dei små snakkar så mykje. Eg gleder meg til pjokken seier meir enn berre "babababa". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 23. juli 2011 Forfatter #1947 Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg går rundt i en tilstand av vantro. Terroranslaget er noe som ikke overrasker meg voldsomt, men massakren på Utøya er meg fullstendig ubegripelig. Jeg prøver å fatte, men klarer det ikke. Å våkne til nyheten om over 80 drepte i dag var grusomt. Samtidig har vi jo Turnerose her, da. Hun gjør jo at hverdagen må gå sin gang, og også at vi ikke kan sitte klistret til skjermen sånn vi kanskje egentlig hadde ønsket i dag. Vi har sett på NRK Super, puslet, vært i butikken, plasket i sølepyttene... Hun er (heldigvis!) for liten til å skjønne hva som foregår, men vi prøver å skjerme henne mot det som går over skjermen og bilder. Og på samme tid venter jeg på mensen som ikke kommer... Begynner å få forhåpninger om å være gravid igjen. Men om det varer, er jo en helt annen sak. Det er uansett merkelig å gå og lure på om jeg er gravid i disse dager. Kontrasten mellom liv og død blir så veldig tydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 23. juli 2011 #1948 Del Skrevet 23. juli 2011 Jeg har tenkt som du, Joyce. Det er deilig å ha en sprellevende toåring oppi det som nå skjer. Vi har tullet og rast, og har vært og matet (kjempeskumle!) ender (og måker). Håper virkelig at du er gravid, og at det holder denne gangen. Jeg tør ikke helt håpe ennå for min egen del, heller, men jeg har symptomer som for meg er ukjent, og holder pusten en stund ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 24. juli 2011 #1949 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg går rundt i en tilstand av vantro. Terroranslaget er noe som ikke overrasker meg voldsomt, men massakren på Utøya er meg fullstendig ubegripelig. Jeg prøver å fatte, men klarer det ikke. Å våkne til nyheten om over 80 drepte i dag var grusomt. Fullstendig enig. Manglar ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 24. juli 2011 #1950 Del Skrevet 24. juli 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 24. juli 2011 #1951 Del Skrevet 24. juli 2011 klemmer! Enig i at det er godt å ha noe som gjør at en har annet å tenke på! Vi har uansett hatt tv av da det blir for mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #1952 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Mensen kom i går - eller mandag, da, nå er vi vel strengt tatt på onsdag. Det var litt tøft denne gangen. Jeg er lei av prøving, lei av aborter, og ikke minst møkklei av å ha mensen. Jeg blør mye og lenge, og føler at en fjerdedel av hver bidige måned blir ødelagt av det. Sover dårlig (får lekkasjer selv om jeg sover med menskopp), får hodepine, skikkelig magesmerter, merker at jeg får lavere jern (knasker jernpiller når jeg blør, men dog), og blir i det hele tatt sliten av det. Etter at jeg begynte å bruke menskopp har jeg jo ganske god regning med hvor mye jeg blør, og det ligger langt over det som anses som "normalt" - jeg ligger på 150-200 ml per runde. Normalen er visst på 50-100 ml... Jeg er nok av dem som får et bedre liv på hormonprevensjon - når den fungerer bra, vel å merke. Har så lyst til å bli ferdig med prøving og slippe mensen i halvannet år, for så å begynne med p-ring igjen ved første anledning etter ammeslutt. Men det ser ikke ut til å være meningen... På grunn av dette har vi i dag snakket litt om at vi ikke skal ha flere barn for enhver pris. Både fordi dette med mensen er slitsomt, det tærer veldig på meg mentalt etterhvert å bli skuffet hver måned + ved aborter, og fordi jeg (spesielt) er opptatt av at jeg ikke vil ha så stor aldersforskjell. Det er langt mellom meg og broren min, og selv om jeg er mer glad i den gutten enn jeg kan sette ord på, så er det jo ikke i form av et tradisjonelt søskenforhold. Jeg var mer som en ekstra forelder for ham, på mange måter. Så om det ikke har klaffet innen Turnerose blir fem, så forblir hun enebarn. Prøverør er uaktuelt, for både mannen og meg. Det er en belastning vi ikke vil gjennom, hverken for vår egen del eller for Turneroses. Kjenner det er godt å ha hatt den samtalen, godt at vi er så på linje. Og jeg tror ikke Turnerose vil lide om hun ender opp som enebarn - jeg synes søsken er flott, men prosessen med å skaffe dem skal jo ikke ødelegge forholdet og familielivet, heller. --- Ellers har vi dratt i gang et lite impromtu kjøkkenprosjekt i dag. Jeg har jo vasket kjøkkenvifta her flere ganger etter at vi flyttet hit, og hver gang har jeg blitt fysisk kvalm - det virker ikke som den har vært skikkelig rengjort på de, tja, 15-20 årene den må ha hengt der, før vi flyttet inn. Jeg kan jo forsåvidt skjønne det, for den er virkelig umulig å rengjøre skikkelig. For stor for oppvaskkummen, filteret kan ikke i oppvaskmaskin m.m. Likevel er det mulig å gjøre litt, da. Men i dag oppdaget jeg til min store forskrekkelse at det lå masse gammelt, brunt fett inni selve vifta - og det er jo rett og slett skikkelig skummelt. Med sånne motorer skal det ikke allverdens til for at det kommer en gnist - og tenk hva en gnist ville føre til inni der? Så nå har vi demontert den og skal kjøpe ny i morgen. Demonteringen var jo en historie i seg selv... Makan! Vi har jo sett før at i dette huset finnes det knapt to like skruer - de har brukt en salig blanding av det de har funnet, nytt og gammelt, og med alle typer spor og i alle størrelser. Da jeg skulle skru ned en persienne i stua måtte jeg bruke intet mindre enn to forskjellige flate bits og to forskjellige stjerner. Ventilatoren har de da skrudd fast med: 2x10 cm lange murskruer inn i murveggen mot naboen (som forøvrig hadde så mye drit på seg at hodene hadde begynt å forvitre... Takk høyere makter for at vi fikk dem ut!); 4 forskjellige skruer i overskapet; nye 2 forskjellige skruer i skapet ved siden av. I tillegg (!) var det lagt fugemasse opp over kanten på vifta der hvor det er fliser på veggen under, så den regelrett måtte brekkes løs, og til slutt hadde de pøst på med en halv flaske silikonfug i forkant. Hva pokker? De må jo ha vært direkte livredde for at den skulle ramle ned! Men nå er den demontert og forvist til plassen utenfor garasjen. I morgen skal vi på Euronics og handle ny, ikke noe fancy, for det går det ikke an å få inn her, men en som kanskje faktisk ventilerer, i det minste. Og som vi kan vaske alt av løse deler på i oppvaskmaskinen. Så ofte som vi vil! I tillegg må vi ha nytt rør fra vifta og opp til det innbygde ventilasjonsrøret, samt hullsag/hullbor siden uttaket naturlig nok ikke er plassert på samme sted på den vi skal kjøpe. Så litt prosjekt blir det jo i morgen også. Men det skal bli godt å få gjort. Grunnen til at jeg demonterte den i dag var nemlig at det hadde dryppet gammelt, brunt fett ned på komfyren... Altså det som jeg litt senere oppdaget inne i selve viftemotoren. Hjelpe meg. Så det så! Herlighet som jeg gleder meg til å få pusset opp kjøkken og bad her skikkelig. Men økonomisk sett må det nok pent vente til jeg får meg jobb på fulltid. Endret 26. juli 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 27. juli 2011 #1953 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg kjenner meg litt igjen i tankene dine ang. prøving og feiling. Nå har jeg ikke mer enn en SA bak meg, men jeg har ikke alderen på min side, så jeg har vel tenkt at dersom det ikke skulle gå bra nå, er det nok. Samtidig har både jeg og mannen bittesmå familier (min tildels ikke-fungerende), så det hadde vært fint for I å få søsken. Bor dere i en bolig dere ser for dere å bo mer permanent i? Vi er på flyttefot, dvs. vi legger ut leiligheten for salg, og har et par aktuelle eneboliger i kikkerten. Det er nå man merker at det er knalldyrt å bo i by. Vi har egentlig greit med plass her vi bor nå; tre soverom og 100 kvm, men det er borettslag, og det begynner vi (les: mannen) å få nok av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 27. juli 2011 #1954 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Prøvinga er utrulig slitsom til tider. Det kjenner eg til. Men den kjøkkenvifta. Heslige saker! Her er det mannen som tar slike oppgaver, eg klarer det berre ikkje. Han pleier å ta den med seg i dusjen og få spylt den skikkelig. Men sikkert ikkje dumt å skaffa seg ei ny når den ser ut som den gjer. Og heller prøva å halda den meir rein i framtida. Endret 27. juli 2011 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #1955 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg kjenner meg litt igjen i tankene dine ang. prøving og feiling. Nå har jeg ikke mer enn en SA bak meg, men jeg har ikke alderen på min side, så jeg har vel tenkt at dersom det ikke skulle gå bra nå, er det nok. Samtidig har både jeg og mannen bittesmå familier (min tildels ikke-fungerende), så det hadde vært fint for I å få søsken. Bor dere i en bolig dere ser for dere å bo mer permanent i? Vi er på flyttefot, dvs. vi legger ut leiligheten for salg, og har et par aktuelle eneboliger i kikkerten. Det er nå man merker at det er knalldyrt å bo i by. Vi har egentlig greit med plass her vi bor nå; tre soverom og 100 kvm, men det er borettslag, og det begynner vi (les: mannen) å få nok av. Hehe, med tanke på famileforhold, særlig på min side, hadde det nok absolutt vært lurt med et søsken til Turnerose. Og jeg håper jo fortsatt at vi får det til, for all del! Men det er andre faktorer som spiller inn også... Akkurat aldersmessig ligger vi helt greit an -jeg har fortsatt to år igjen til jeg blir 30, og mamma var faktisk 40 da broren min ble født, så det kan kanskje være mulig en god stund fremdeles. Men det var denne aldersforskjellen, da, pluss at jeg ikke vil være altfor godt voksen når jeg har småbarn. Så så altfor godt på mamma og pappa at de hadde betydelig mindre overskudd med broren min enn med meg, og også sammenlignet med foreldrene til broder'ns venner/jevnaldrende. Vi kan bli her en god stund, ihvertfall. Vi flyttet fra leilighet i sentrum da Turnerose var 4,5 mnd, og nå bor vi i rekkehus på ca 100 kvadrat (bruksareal, kjeller og garasje i tillegg), og kan ihvertfall fint få et barn til her. Muligens ikke helt optimalt når Turnerose begynner å nærme seg tenårene, siden hennes rom er lite og det bare er en stue/et oppholdsrom, men vi kan bli her i mange år enda. Spennenede for dere, altså! Så i boka di at dere skal ha fotografering og visning nå - lykke til! Prøvinga er utrulig slitsom til tider. Det kjenner eg til. Men den kjøkkenvifta. Heslige saker! Her er det mannen som tar slike oppgaver, eg klarer det berre ikkje. Han pleier å ta den med seg i dusjen og få spylt den skikkelig. Men sikkert ikkje dumt å skaffa seg ei ny når den ser ut som den gjer. Og heller prøva å halda den meir rein i framtida. Denne vifta var altså en god del år gammel, og de tenkte tydeligvis ikke så mye på rengjøring tidligere, for det går jo knapt an å ta ut filteret for å vaske... Jeg skjønner ikke hva de har tenkt på, jeg. Selv den mamma og pappa hadde frem til de pusset opp kjøkkenet for et par år siden var langt lettere å rengjøre, og den var fra 1980... Blæh! Jeg kan love deg at filteret på den nye skal vaskes ofte! Den har tilogmed filterrengjøringsvarsler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #1956 Del Skrevet 27. juli 2011 Ny vifte er i hus, og mannen driver og sjekker hvor det er billigst med diverse ventilasjonsrør og sånt nå. Nå skal Turnerose og jeg snart bort på senteret for å møte kusina mi og spise lunch med henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 4. august 2011 #1957 Del Skrevet 4. august 2011 Joyce Så utrolig slitsomt det må være med alle opp -og nedturene i forbindelse med prøvingen, jeg føler virkelig med deg/dere. Krysser fingre for at dere lykkes, uansett må det vel sikkert føles bra å ha åpen dialog på det dere imellom og at det er felles enighet om hvordan veien videre evt. vil se ut. Mange, mange klemmer til deg! (Jeg har nå fremdeles troen på dere og er helt sikker på at dere vil lykkes på et eller annet tidspunkt). Har dere hatt en fin sommer? Og hvordan var det, er du fulltidsstudent til høsten? Håper dere fremdeles nyter fine sommerdager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 7. august 2011 #1958 Del Skrevet 7. august 2011 Håper alt er bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. august 2011 Forfatter #1959 Del Skrevet 7. august 2011 Joyce Så utrolig slitsomt det må være med alle opp -og nedturene i forbindelse med prøvingen, jeg føler virkelig med deg/dere. Krysser fingre for at dere lykkes, uansett må det vel sikkert føles bra å ha åpen dialog på det dere imellom og at det er felles enighet om hvordan veien videre evt. vil se ut. Mange, mange klemmer til deg! (Jeg har nå fremdeles troen på dere og er helt sikker på at dere vil lykkes på et eller annet tidspunkt). Har dere hatt en fin sommer? Og hvordan var det, er du fulltidsstudent til høsten? Håper dere fremdeles nyter fine sommerdager Takk for gode, kloke ord, Molo. Du har alltid så fine innspill til meg. Takk for det! Vi har hatt det fint - vært mest hjemme, men nå har vi akkurat kommet hjem fra en herlig uke på hytta. Luksus! Om jeg blir fulltidsstudent eller ei gjenstår å se... Prøver å finne jobb, men det er ikke så mye som passer for en som skal jobbe 40-50%, og kun frem til jul. Takk i like måte! Håper alt er bra med dere Takktakk, vi har det fint! Håper alt er bra hos dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. august 2011 Forfatter #1960 Del Skrevet 7. august 2011 Som jeg skrev til Molo - vi har akkurat kommet hjem fra en uke på hytta. Vi skulle egentlig bare ned på en overnatting mens mamma og pappa var der, men så ble vi. Dog hovedsaklig uten mampap - de dro hjem på mandag. Vi har hatt det helt fantastisk! Jeg tror ikke det finnes finere steder i Norge når det er knall sommervær. Elsker virkelig hytta! Turnerose har storkost seg. Hun og jeg har vært mye alene, siden mannen har jobbet fra kontoret i Tønsberg. Vi har testet stort sett alle mine barndomsfavoritter - roing med robåten vår Putte, krabbefiske, vassing etter fine skjell, steiner og slipte glassbiter... Fine sommeraktiviteter for små barn. En halvtam villkatt har vi også hatt mye besøk av, til hennes store begeistring. Den er noen måneder yngre enn Turnerose, og vi gir den (og moren og søskenet, når de er der) mat når vi er der. De dukket opp første gang sommeren 2009, da Turnerose var på hytta for første gang. Nydelig pus! Skulle så gjerne tatt den med hjem... Nå må vi få pakket ut, ryddet og støvsuget, og ikke minst vaske så mange maskiner med klær, sengetøy og håndklær som mulig før kvelden er her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå