lille katt Skrevet 11. mai 2010 #641 Del Skrevet 11. mai 2010 Nei, egentlig ikke. Jeg er mest opptatt av at det hadde vært praktisk at nestemann også blir født i februar. Har du sjekket, da? Lillejenta vår ble unnfanget ca. 11-12. mai, og da var termin 3. februar, og så kom hun 28. januar . Ikke bare-bare å sikte på samme måned, forresten - vi sitter nå med to bursdager to dager på rad . Om det blir en nr. 3, så hopper vi glatt over EL i denne måneden, iallfall (som forøvrig er ca. NUH, så da hadde vi risikert tre bursdager på rad). Spennende på dine vegne, uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. mai 2010 #642 Del Skrevet 11. mai 2010 Næh så spennende, håper håper håper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #643 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Trekkoppfuglen: Mischa: Jaaa, fiiine kåpen! Synes du skal forhåndsbestille. lille katt: Jeg tenker mest omtrentlig, synes det var en veldig grei tid av året å få barn på! Om det blir januar eller mars er det samme, altså. Ja, dere traff jo eksepsjonelt godt på bursdagsfronten! Greit når de er små, da, dere kan vel kanskje kjøre felles familieselskap? Blir det en nr 3 etterhvert, tror du? Milla: Håper dette er måneden det klaffer for dere også! Ikke sånn kjempelenge til EL for din del, er det? (Edit: Og der så jeg tickeren... ) Endret 11. mai 2010 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #644 Del Skrevet 11. mai 2010 Ah, for en herlig kveld! Jeg tok en impromptu tur til en venninne, og det var rett og slett herlig. Hun var alene hjemme - dvs datteren hennes var jo der, men sov - og det var herlig å bare sitte ved kjøkkenbordet der med en kopp te og bare skravle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 12. mai 2010 #645 Del Skrevet 12. mai 2010 Synes du også burde ha en prøver ticker Så herlig med veninneskravling, det er en absolutt nødvendighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 12. mai 2010 #646 Del Skrevet 12. mai 2010 Blir det en nr 3 etterhvert, tror du? Jeg drømmer om en til, men tror ikke mannen er helt på den kanalen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 12. mai 2010 #647 Del Skrevet 12. mai 2010 Kjenner jeg er veldig spent på dine vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #648 Del Skrevet 13. mai 2010 Synes du også burde ha en prøver ticker Så herlig med veninneskravling, det er en absolutt nødvendighet Burde sikkert, men vet ikke om jeg gidder å lage en nå. Kanskje hvis det ikke klaffer denne måneden! Jeg drømmer om en til, men tror ikke mannen er helt på den kanalen... Hehe, det er vel en ikke helt uvanlig situasjon, tror jeg. Du får bruke din kvinnelist for alt den er verdt! Kjenner jeg er veldig spent på dine vegne! --- Litt spotting i dag, eller mer brun utflod. Ligner ikke på det som pleier å komme dagen før mensen, så jeg er fortsatt positivt innstilt. Dessuten venter jeg jo ikke mensen før om 5-6 dager. Fortsatt spent! Tenk om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #649 Del Skrevet 13. mai 2010 I går kom det pakke til lillejenta, fra bestemoren hennes. Hun har sydd bunad til henne! Knøttliten og sååå søt. Med sølv og full pakke. Ikke verst til en ettåring. Det er ikke allverdens med sølv på den aktuelle bunaden, da, og halssøljen fikk hun til bursdagen sin. Bunadssøm er jo det svigermor jobber med, så hun har brukt stoffrester fra voksenbunader. Hun hadde brukt et litt tynnere ullstoff enn det som egentlig skal være i denne typen, men det tror jeg bare var lurt. Det hadde blitt veldig mye stoff på veldig liten bunad med det rette stoffet. Flott at restene kan brukes til noe! Og tanken er at den skal gå på rundgang etterhvert som broren til mannen (kanskje) får barn. Veldig koselig, ihvertfall! Og hun hadde sydd fast forkleet. Genialt, for ellers tror jeg det hadde falt av lasset et sted på veien på mandag. Ellers var det pakke fra H&M (alt til meg går i retur, med unntak av denne nattkjolen. Beholder det som var til lillejenta, dvs en tights i caprilengde, en kjole/tunika, to t-skjorter og en solhatt. Vi var en tur nede i byen også, der hovedmålet var å bytte en kjole jeg kjøpte på Indiska forrige uke, og å kjøpe sykkelhjelm til Turnerose. Begge deler ble greit ordnet. Vi var også på Ultra og handlet. Mannen møtte oss på sistnevnte. Veldig kult å ha plass til vogn, handleposer, noe småplukk mannen hadde handlet og den blå Ikeaposen vi har liggende baki bestandig, uten problemer! Veldig fornøyd med ny bil, virkelig! I dag er jeg bare sløv og slapp, deilig med fridag. Litt kjøligere i dag, så allergien merkes ikke fullt så godt, men jeg er utrolig sliten om dagen. Helt utmattet på kvelden, sitter i sofaen her som en zombie. Gleder meg til det er slutt på bjørkepollenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #650 Del Skrevet 13. mai 2010 Jo, også har jeg sendt mail på en Bugaboo Bee på Finn.no. Blir spennende å se om jeg var rask nok. Den var ganske billig, og "bor" på Østlandet. Vi tenker at det kan være greit å ha den hvis (når) det kommer småsøsken til verden, pluss at den jo er en del mindre enn Cameleonen. Vi bruker mer vogn nå, det merkes jo at Turnerose veier 12 kg ved bæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 13. mai 2010 #651 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei! Her er eg igjen... No var det visst på tide å registrere seg igjen her. Det har vore praktisk å ikkje hatt mulighet for å poste noko her uten brukar, men no er eg altså 'med' igjen. Så moro med bunad! Mi fekk bunad til ettårsdagen, svigermor syr jo óg bunadar. Ho har sydd ein til kvar av sine foreløpig 6 barnebarn. Det er 'vanleg' hardangerbunad då, som eg sjølv hadde som lita. Så brukar ho også samme huva som eg gjorde, sidan besto mi sydde bunad til meg og mine søstre. Det blir nok moro å kle opp Turnerose på 17. då. Eg har aldri sett den bunaden eg reknar med du har fått til så små, men eg veit at ho blir veldig fin! Me har allerede brukt bunaden på A i konfirmasjon førre helg. Kjekt med heile familien i bunad, sjølv om min er litt annleis Har du og mannen din bunad? Er veldig spent på testing om litt! Eg testa positivt 25. mai for to år sidan, det virkar veldig lenge sidan... Og kanskje blir det ny positiv test her i haust? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 13. mai 2010 #652 Del Skrevet 13. mai 2010 Hei! Her er eg igjen... No var det visst på tide å registrere seg igjen her. Det har vore praktisk å ikkje hatt mulighet for å poste noko her uten brukar, men no er eg altså 'med' igjen. Så moro med bunad! Mi fekk bunad til ettårsdagen, svigermor syr jo óg bunadar. Ho har sydd ein til kvar av sine foreløpig 6 barnebarn. Det er 'vanleg' hardangerbunad då, som eg sjølv hadde som lita. Så brukar ho også samme huva som eg gjorde, sidan besto mi sydde bunad til meg og mine søstre. Det blir nok moro å kle opp Turnerose på 17. då. Eg har aldri sett den bunaden eg reknar med du har fått til så små, men eg veit at ho blir veldig fin! Me har allerede brukt bunaden på A i konfirmasjon førre helg. Kjekt med heile familien i bunad, sjølv om min er litt annleis Har du og mannen din bunad? Er veldig spent på testing om litt! Eg testa positivt 25. mai for to år sidan, det virkar veldig lenge sidan... Og kanskje blir det ny positiv test her i haust? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #653 Del Skrevet 13. mai 2010 Frida! Så hyggelig at du er her igjen! Håper alt er bra med deg og dine! Lager du deg dagbok igjen, også? Ja, stas med bunad! Deres høres jo også nyyydelig ut. Hardangerbunaden er jo utrolig vakker! Jeg tror vel nesten alle bunader må bli søte i miniatyr, men noen er klart finere enn andre. Så kjekt å få brukt bunaden litt flere ganger! De vokser jo fort... Men regner med at jenta di sin også er sydd for å vokse litt i, kanskje? Hehe, svigermor hadde aldri sydd den i så smått, så hun var litt spent på hvordan det ble, hun også. Men det ble jo riktig bra! Hun hadde brukt litt tid på å pønske ut det med å få sydd fast forkleet og sånt, så det ble funksjonelt uten å se feil ut. Og selene hadde hun brodert mens hun satt "fødevakt" i lammingen for et par uker siden. Travel tid på vårparten! Jeg har bunad, dvs jeg må ordne litt på den før jeg får brukt den. Har arvet bestemors Vest-Telemarkbunad, men siden hun er 20 cm kortere enn meg og bittebitteliten sånn jevnt over, i motsetning til meg (jeg har ikke benbygning og kroppsfasong fra den siden av slekta...), må den ihvertfall legges ned, og muligens litt ut. Jeg har brukt den før, da, i konfirmasjonen min, så jeg håper jeg passer inn i den fremdeles. Svigermor skal fikse. Men siden vi nå prøver på nummer to, kan det se ut som om det er like greit å vente til etter en evt ny graviditet. Takk og lov for at det er snøring over brystet på den, ellers hadde jeg ikke hatt sjans! Mannen har ikke, av eget valg. Han liker seg rett og slett bedre i dress. Hva slags bunad har du nå? Den samme som Turnerose? Og hva slags har mannen din? Det var vel omtrent den 25. jeg testet positivt også, den gangen. Ganske sprøtt at det er to år siden, ja! Spennende med snart prøvestart hos dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 14. mai 2010 #654 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har masse murringer nederst i magen, og det er for tidlig til å være mensmurringer. ååh, tenk om? Jeg prøver å la være og håpe for mye, men, det er jaggu ikke lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #655 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg har masse murringer nederst i magen, og det er for tidlig til å være mensmurringer. ååh, tenk om? Jeg prøver å la være og håpe for mye, men, det er jaggu ikke lett Tell me about it! Man tolker jo den minste lille endring som "tegn". Krysser fingrene for oss begge, jeg! Og apropos - jeg lurer virkelig på hva som foregår nå. I går kveld var jeg sikker på at jeg hadde bomma helt på dato og alt og fått mensen, og tok på nattbind. Men i dag morges var alle spor av blødning borte. :klø: Mystisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 14. mai 2010 #656 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg krysser fingrene for oss begge jeg også, tenk så moro det hadde vært om vi fikk full klaff nå Festeblødning? Jeg temper jo, og i dag var jeg sikker på at jeg hadde 'festedipp', men aner ikke jeg altså. Jeg blir helt skrullete i huet av dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 14. mai 2010 #657 Del Skrevet 14. mai 2010 Det er moro og spennende å følge med på dere. Tusel: Hvordan tenker du å gjøre det i bryllupet hvis du er gravid? Tenker du å fortelle det så tidlig? Krysser alt jeg kan for full klaff hos dere begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 14. mai 2010 #658 Del Skrevet 14. mai 2010 Det er moro og spennende å følge med på dere. Tusel: Hvordan tenker du å gjøre det i bryllupet hvis du er gravid? Tenker du å fortelle det så tidlig? Krysser alt jeg kan for full klaff hos dere begge! Hva tenkte du på? Om det er alkohol du mener, så er jeg avholds, så den biten er null problem Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #659 Del Skrevet 14. mai 2010 Jeg krysser fingrene for oss begge jeg også, tenk så moro det hadde vært om vi fikk full klaff nå Festeblødning? Jeg temper jo, og i dag var jeg sikker på at jeg hadde 'festedipp', men aner ikke jeg altså. Jeg blir helt skrullete i huet av dette Ja kanskje? Jeg kan ikke huske at jeg hadde det sist, men det kan jo være at jeg har det nå fordet. Det kommer og går litt nå, men ikke mer enn at det kommer en liten stripe i truseinnlegget. Ligner overhodet ikke på vanlig mens, ihvertfall. Minner mest om den lille blødningen jeg hadde i uke 9 sist. Men hjelpe meg, jeg har nå virkelig hengt meg opp i det. Syntes jeg kjente ligamentsmerter da jeg reiste meg opp på banen i sted. Blir nok litt skuffa hvis det viser seg at det er mensen som driver og kødder med meg. Men samtidig - det er jo ikke verre enn at vi prøver igjen! Det er en fin tanke, da... Det at jeg muligens bærer på en ørliten menneskespire inni meg. Kan jo bli religiøs av mindre. Trekkoppfuglen: --- På jobb. Kom meg sent av gårde, for mannen var ikke i form i dag morges og trengte å sove. Men nå er jeg her, og jeg blir vel i et par timer til. Helt allright, det er så stille og rolig overalt i dag, og deilig å sitte i et airconditioned kontorbygg og slippe allergiplager. Var ute etter litt mat nettopp, og da klarte jeg ikke å dy meg - jeg MÅTTE kjøpe en fluesoppkrakk til Turnerose. Jeg har kikket på den lenge, og nå hadde de bare tre igjen. Den er fra Kremmerhuset, og bare dødskul! Det er rett og slett en liten sittekrakk/puff som er formet som en fluesopp. Tenker hun kan ha den på verandaen i sommer, og at den kan brukes inne som fotskammel i tillegg. Nei, nå får jeg vel jobbe litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 14. mai 2010 #660 Del Skrevet 14. mai 2010 Det blir ikkje ny dagbok nei, ikkje ennå i alle fall. Alt vel her Eg har nok lik bunad som vetlo di ja. Sydd av mamma. Sambo og A har hardangerbunad, begge sydd av svigermor. Veldig kjekt! Ville veldig gjerne sett korleis Turnerose ser ut i fin bunad! Veldig greit med kreative sydamer forresten God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå