*Joyce* Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #4481 Del Skrevet 31. oktober 2014 Forrige helg ble litt amputert, for Snorkfrøken ble forkjøla og hadde en heftig runde med falsk krupp fredag-lørdag-søndag-mandag. Blæh. Nå er hun frisk igjen, da. Det er bare så sabla slitsomt med den kruppen, det gjør at hverken hun eller jeg får så mye søvn. Hun var hos mampap på dagtid lørdag, og så hentet vi henne på kvelden. Turnerose ble over til søndag. Men vi fikk unna mye av det vi skulle, gjenstår bare å ta presenning på de to verandamøblene vi ikke har plass til i garasjen. Uka har vært rimelig hektisk, og det blir neste også, med jobbseminar og ørten møter på toppen av de faste oppgavene mine. Men det er jo forsåvidt ok, det nærmer seg tross alt februar og kontraktsutløp, og det gjør jo ikke noe å putte inn litt ekstra akkurat nå. Vanskelig å si om det blir noe mer, men nå er det to stykker som har sagt opp, og det gjør vel kanskje mulighetene litt større. I dag har det vært planleggingsdag i barnehagen, og jeg har vært hjemme med jentene. Dagen startet kl 7 for min del, da var Snorkis lys våken. Mannen endte med 12-timers arbeidsdag... Vi har hatt det fint, da, Turnerose var strålende fornøyd med å få være hjemme på selveste halloween. Hun fant til slutt ut at hun skulle være "skummel prinsesse", og hadde på seg svart penkjole, flaggermusvinger fra H&M, hjemmelaget pappkrone med edderkopper og spøkelser, samt at hun sminket seg svart rundt øynene, med hvite kinn og svarte lepper. Hun så i grunnen nokså skummel ut, ja. Snorkfrøken måtte jo også være med på moroa, men hun har jo ikke på seg klær særlig lenge på en god dag (Hun kler av seg! Hele tiden!), og i hvertfall ikke fancy kjoler og sånt. Så hun fikk skjelettdrakt fra H&M, denne. Egentlig en pysj, men hun ropte "Den vil jeg ha!" da hun så den, etter å ha passert stativene med kjoler som Turnerose drømmer seg bort i. Innmari kult med glow in the dark, da. I morgen er det først venninnebursdag for Turnerose, så oldemorbursdag (altså jentenes oldemor - min bestemor), samt at mannen skal en tur på Toys'r'us på morgenen for å hamstre julegaver med 25% avslag. (Mulig vi bare bestiller på nett, egentlig, så kan han hente det i butikken en annen dag...) Søndag har vi - heldigvis - ingen planer. Trenger en dag for å komme meg etter dagen i dag, kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 1. november 2014 #4482 Del Skrevet 1. november 2014 Kjenner igjen Frøken Fryd når det kommer til den avkleningen altså! Så fort vi skal ta av klær for å gå på potte så vrenger hun av seg ALLE klærne. Kan jo ikke sitte på do me klær, må vite! Og så stikker hun av før vi rekker å i det minste ha på en trøye! Jeg må huske å sjekke Toys'r'us på nett for å se om det er noen kule gaver til frøknene og tantebarnet Er det noe strikking eller sying på gang for tiden da? Jeg har begynt prouksjon av lange nisseluer Tenkte til frøknene og tantejenta, men ene broren min og kjæresten var raskt frempå med å ønske seg de også (de er i midten av tjueårene, men man blir jo aldri for gammel til nisselue ) så da må det bli en pakke i posten. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 1. november 2014 #4483 Del Skrevet 1. november 2014 hihi.... Joyce og Haley; jeg har også en liten pus som elsker å kle av seg! Og som helst ikke vil ha på klær om morgenen... upps jeg ble våt: aaaav med klærne. Skal på do: aaaav med klærne. Turnerose hørtes rimelig skummel ut, yikes! Sikkert kjekt for henne, og sikkert for hun minste også. Gikk de knask eller knep? FP gjorde ikke det, litt for liten/uinteressert/har ingen å gå med. Kos dere i oldemorsbursdag, og lykke til med Toys`r us.. mannen kjørte forbi der idag, det var visst stappa fullt. En regnfull lørdag- og folk har vel ikke så mye annet å finne på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. november 2014 #4484 Del Skrevet 1. november 2014 Nei guri meg, det går da ikke an å ha på seg klær når man er på potten Har glemt å spørre i bhg om de har 12 kliss nakne toåringer på pottene før lunsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 2. november 2014 #4485 Del Skrevet 2. november 2014 Godt å høre at det (tydeligvis) er normalen for toåringer med slik anti-klær oppførsel Sånt noe står det ingenting om i bøkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 4. november 2014 #4486 Del Skrevet 4. november 2014 Hehe, husker fasen der alt av klær måtte av for å sitte på do/potte - heldigvis var det nettopp det, en fase, og som med det meste gikk det heldigvis over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. november 2014 Forfatter #4487 Del Skrevet 7. november 2014 Må jo bare le av alle disse toåringene som kler av seg. Haley: Jeg holder på litt... Sydde nylig en softshellbukse til Snorkfrøken, skjørt til begge og litt annet småplukk. Burde egentlig strikket en ny nisselue til Snorkis, den fra i fjor er litt trang... Takk for tipset! Lurt å gi bort sånt! Pasjonsblomst: De gikk ikke knask eller knep, nei, vi har kledd oss ut hjemme, pyntet litt og spist snop så langt. Jeg har lovet Turnerose at hun kan få gå til neste år, når hun har begynt på skolen. --- Huh, hektisk uke! Seminar med jobben, en del aktiviteter i barnehagen, syk mann og jobbe mye-mann, etc. Veldig klar for helg nå. Jeg har fått litt julestemning i dag, egentlig. Snø i lufta, november, og hodet er i ferd med å stille seg inn på julegaver, julepynt, julekalender og i det hele tatt. Desember er ferd med å fylles opp med aktiviteter av ymse slag. Det går fort frem mot jul nå! Liker å ligge litt i forkant, så det ikke blir stress de siste ukene. Ellers - yoga challenge fra yogadownload.com er i gang, og jeg prøver å henge på. Liker konseptet. I dag har jeg gjort yoga alt, så det er fint! Min nye yogaintensjon er å gi litt kjærlighet til meg selv når jeg er på matta, fokus på selvaksept. Det trengs for tiden. Og jeg tror faktisk at yogavinklingen er god for meg. Helg. Heeeelg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. november 2014 #4488 Del Skrevet 7. november 2014 Hva skulle vi tatt oss til høst/vinteren om vi ikke hadde jula å bale med? (ser for meg det hadde blitt ENDA flere sommerbabyer da..). Igang med gaver her også... mannen er typen som venter til siste liten, men det er ikke jeg. Merker jo at det er litt slit å bli enig med han nå, om hva vi skal gi til ungene. (kun FP som får, E vet jo ikke bedre). Men jeg skal nok mase litt på han, sånn at vi kommer i mål FØR den verste rushen begynner. Hva er vitsen med det liksom? (butikkjag i desember er et ork altså! det kreler jo overalt) Snø i lufta ja...?!! Her blåser det stikker og strå, skikkelig bitende kaldt og høstlig. Godt å være inne med levende lys! Håper helga blir bedre (roligere og slikt) enn uka har vært. Hvordan trives du forresten i jobben din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 10. november 2014 Forfatter #4489 Del Skrevet 10. november 2014 Hva skulle vi tatt oss til høst/vinteren om vi ikke hadde jula å bale med? (ser for meg det hadde blitt ENDA flere sommerbabyer da..). Igang med gaver her også... mannen er typen som venter til siste liten, men det er ikke jeg. Merker jo at det er litt slit å bli enig med han nå, om hva vi skal gi til ungene. (kun FP som får, E vet jo ikke bedre). Men jeg skal nok mase litt på han, sånn at vi kommer i mål FØR den verste rushen begynner. Hva er vitsen med det liksom? (butikkjag i desember er et ork altså! det kreler jo overalt) Snø i lufta ja...?!! Her blåser det stikker og strå, skikkelig bitende kaldt og høstlig. Godt å være inne med levende lys! Håper helga blir bedre (roligere og slikt) enn uka har vært. Hvordan trives du forresten i jobben din? Uff, ja, butikker i desember er bare vondt. Urk. Nei, få det unna! Samme greia her, forøvrig, mannen venter tidvis til ETTER jul, han, så da... Sukk. Snøen forsvant fort igjen. I dag var det 7,5 grader, forstå det den som kan. Jeg blir fullstendig tullerusk av all denne vekslingen! Barnehagen også, tydeligvis, jentene har så mye tøy hengende der nå at jeg tror de knapt har plass til ungene. Trives godt i jobben, men nå ser det ikke ut som om det varer lengre enn til februar. Så vi får se hva som skjer... --- Måtte bare ha denne t-skjorta. Ukestart med hodepine, gitt. Turnerose hangler (ørevondt og voksesmerter er ingen god kombo), sover dårlig og er fryktelig sutrete, og det gir dårlig søvn på mor... Snorkfrøken har begynt å sove i sin egen seng noen netter, og sover da gjerne natta gjennom der. Men i kveld ville hun sove i storesenga, greit det også. Liker å vende henne til eget rom, men hun er like velkommen i vår seng fordet. Merker jeg savner dem litt når de sover på hvert sitt rom, er jo blitt vant med å ha dem der. For min del er det med samsoving veldig naturlig, selv om det jo har sine sider å sove hver for seg også. Men det er en veldig trygghet i å ha dem så nære, å vite at alt er bra med dem, våkne hvis de er syke osv. Turnerose legger seg for det meste i egen seng, men kommer som regel inn til oss i løpet av natten. Det er helt i orden, det også, det var jo nettopp derfor vi bygde ut senga før Snorkis ble født. Jeg har fått litt "sewspiration" de siste dagene, og har hodet fullt av klær jeg vil sy. Tights av ull, tunikaer, skjørt og gensere, kåpe... Sanker inspirasjon og idéer vha Polyvore og Instyle (elsker de sakene der de setter sammen outfits og skriver litt om hvorfor det funker!), jeg har lyst til å finne tilbake til en stil jeg trives med - jeg føler at jeg falt av et-eller-annet lass sånn omtrent da jeg ble gravid med Turnerose, og aldri kom meg på igjen. Så jeg føler et behov for å gå gjennom garderoben, strømlinjeforme litt, finne gode basics til kroppen jeg har nå, sette sammen noen go-to-antrekk som kan funke når hodet er tomt for idéer om morgenen. Men før det må jeg nesten smøre morgendagens matpakker og rydde litt her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. november 2014 Forfatter #4490 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg holder seriøst på å sovne. Jeg er så trøtt, så trøtt, så trøtt... Snorkis var våken sikkert 12 ganger i natt. Aua i øret... Sukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 12. november 2014 #4491 Del Skrevet 12. november 2014 Stakkars, begge to egentlig Her har vi begynt å få tøysete kvelder og tiiiidlige morninger. Hun drømmer endel, kanskje en sammenheng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. november 2014 Forfatter #4492 Del Skrevet 12. november 2014 Åh, jeg har glemt å svare deg på mld, Tusle! Jeg leste den midt i noe annet, og så har det blitt borte for meg. Det er så vanskelig å skjønne sammenhengene når det gjelder søvn! Hos oss har jo mye løst seg etter kutt av dagsoving, men det har jo vært tull innimellom likevel. Tenner (nå om dagen får begge jeksler, det er moro, kan du tro...), sykdom, voksesmerter som Turnerose sliter med om dagen, drømmer, nattskrekk har vi vært innom, Snorkfrøken våkner innimellom midt på natta og er SULTEN... Det er ikke morsomt når det står på, men når jeg leser det her, så må jeg nesten le litt. Oppgitt latter, riktignok, men! Håper dere finner ut av det, ihvertfall! Og så er det mantraet - "this too shall pass!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. november 2014 Forfatter #4493 Del Skrevet 12. november 2014 Innkalt til intervju på en stilling et annet sted enn jeg er nå i dag. Så det blir spennende! Det er et par uker til. Men skal også søke på en fast der jeg er nå. Er vel egentlig litt utenfor mitt område, men det skader jo ikke å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. november 2014 Forfatter #4494 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg fikk tilbakemelding på at jeg hadde skrevet en god søknad her jeg er nå (og hvor jeg håper å bli værende), så da blir det spennende å se om det blir noe intervju på meg her også. De skulle gå gjennom og evt ta kontakt til uka. Nå er jeg ganske klar for helg. Vurderer å ta ut et par timer plusstid og få unna et par julegavegreier før jeg drar og henter i bhg. Prøver å få på plass det som skal vestover og nordover nå, før det verste rushet. Om vi må ta det som skal være her på Østlandet i desember, så gjør det ikke allverdens, men deilig å slippe julefulle sentra hvis vi kan. I handlegata jeg ser på vei til og fra jobb har de hengt opp julepynten for en stund siden alt, så det er julete nok rundt omkring! Ellers oppdaget jeg at Norway Designs har mange fine DIY-greier liggende på sidene sine, her. Gjett hvem som skal lage sånt! Jeg er veldig glad i "paper crafts", men det har ikke blitt allverdens av det de siste årene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. november 2014 #4495 Del Skrevet 17. november 2014 spennende med jobbsøknader da... håper du mest på der du er nå, eller nye stedet? *krysser fingene for at du lander en av dem iallfall!!* Fikk du handlet julegaver? Er såvidt i gang jeg også, men går litt trått... avhengig av at jeg og sambo blir enige om hva vi skal handle til FP, og at han kommer med en ønskeliste... (eller så må jeg jo bare finne noe, det funker det også!) Var helga kjekk? Jeg elsker også papirklipp!! men har jaggu blitt lite av det de siste par årene... men i ryddeprosjektet mitt i boden har jeg fått inn mange små, gjennomsiktige bokser med lokk- der skal jeg sortere mye av scrappeutstyret mitt etter "kategori"- så kan jeg lett ta med en boks og to ned i stuen eller noe og være litt kreativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 17. november 2014 Forfatter #4496 Del Skrevet 17. november 2014 Håper nok mest på den der jeg er nå, men det er også den mest usannsynlige, tror jeg. Får vel bare vente og se. Det går fremover med julegavene, sakte men sikkert. Men urk, det er noe styr! Heldigvis fine barnehagebilder av jentene, så da er en del i boks der. Besteforeldre og oldeforeldre ønsker seg det hvert år, viser det seg. Og det blir jo siste året med søskenbilder i bhg nå, neste år er Turnerose skolejente! Helga... Tja. Ikke den beste. 'Nuff said. Veldig lurt å gjøre stæsjet sitt lett tilgjengelig, ja! Jeg har fått dilla på å lage armbånd av glassperler og "crimp tubes" av gull/rødt gull/sølv, så her masseproduseres det i sofakroken om dagen. Kjekt å gjøre mens TVen står på! --- Jeppjepp. To jenter med feber hjemme, og syk mamma også. Med andre ord: Krangling, sutring og ett stykk LEI mamma. Pffffffff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 17. november 2014 #4497 Del Skrevet 17. november 2014 Det høres innmari festlig ut!! NOT!!! Særlig ikke når du også er litt nede for telling... masse god bedring til alle sammen! Tegn på at dere er bedre idag eller?b Hentet FP etter oppkast i barnehagen idag, håper ikke jeg også får det nå (Eller lille E).. Armbånd høres kjekt ut! Er det vanskelig å lage, eller bare type "tre på" alt sammen? Du må gjerne dele bilder Jeg har kjøpt inn utstyr til å lage antiskli hårklemmer til jentene (iallfall FP, hun er den eneste med hår foreløpig).. Men har ikke helt tid/ro til å få satt meg ned. (pluss mangler bittelitt..) reminds me: må lage en liten boks med hårklemmeutstyr også. Vi har ikke kjøpt barnehagebilder vi... sambo synes det er bortkasta penger.. Hrmmmppp, han har liksom aldri spurt meg hva jeg synes. (jepp, jeg kunne godt tenkt meg det. kunne blitt et fint album det...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 18. november 2014 #4498 Del Skrevet 18. november 2014 I fjor ble det ikke tatt noen ofisielle barnehagebilder, men i år kom endelig fotografen og vi gledet oss masse. Men akk så skuffende! Kunne jammen tatt bedre bilder selv (vi er mer eller mindre hobbyfotografer begge to)! Fotografen hadde også redigert inn en slags diffus mørk ramme, men det fikk jeg henne heldigvis til å fjerne på bildene til Frøken Fryd, men allikevel er det slett ikke det jeg forbinder med barnehagebilder (lyse, glade farger). Vi har allikevel bestilt et portrett i 20x25 og et gruppebilde i samme størrelse, fordi det helt sikkert er stas for hovedpersonen selv når hun vokser opp, og jeg synes ikke 350kr for to bilder på den størrelsen var så verst (heldigvis ingen tvang om å bestille full pakke med portrett i ulike (upraktiske) størreleser), så vi kommer nok til å bestille hvert år, for jentenes skyld Oldeforeldrene skal få søskenbilde, men de tar vi selv i forbindelse med julekortseansen vi skal prøve oss på Usj, trassig med sånne sykedager. Håper det ikke er altfor langvarig (og at mannen slipper unna - man flu er jo tross alt ikke noe å tulle med ) God bedring til alle mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. november 2014 Forfatter #4499 Del Skrevet 19. november 2014 Det høres innmari festlig ut!! NOT!!! Særlig ikke når du også er litt nede for telling... masse god bedring til alle sammen! Tegn på at dere er bedre idag eller?b Hentet FP etter oppkast i barnehagen idag, håper ikke jeg også får det nå (Eller lille E).. Armbånd høres kjekt ut! Er det vanskelig å lage, eller bare type "tre på" alt sammen? Du må gjerne dele bilder Jeg har kjøpt inn utstyr til å lage antiskli hårklemmer til jentene (iallfall FP, hun er den eneste med hår foreløpig).. Men har ikke helt tid/ro til å få satt meg ned. (pluss mangler bittelitt..) reminds me: må lage en liten boks med hårklemmeutstyr også. Vi har ikke kjøpt barnehagebilder vi... sambo synes det er bortkasta penger.. Hrmmmppp, han har liksom aldri spurt meg hva jeg synes. (jepp, jeg kunne godt tenkt meg det. kunne blitt et fint album det...) I dag er jeg på jobb igjen, jentene er hjemme med mannen. Jamen på sin plass at han får litt av kranglingen også. Formen er sånn passe, ikke helt frisk, men ikke ordentlig syk heller. Typisk høst. Håper omgangssyken passerte, og at dere kom dere avgårde! Skal se om jeg får tatt bilder og sendt deg, vil ikke legge ut bilder noe sted før jul, for det blir jo det mange får av meg i år. Jeg bruker sånn gummiaktig smykkeelastikk, trer på perler og dekker knuten med noe. Jeg synes de blir riktig så fine, så da er det bare å håpe at mottakerne synes det samme. Jeg har funnet en bra Etsy-butikk som har mange fine perler, så jeg har bestilt "litt" derfra... Hmm, antiskli-hårklemmer høres lurt ut, det må jeg sjekke! Selv om det største problemet hos oss er at Snorkfrøken rett og slett ikke vil ha i strikk eller spenner, og drar det ut etter tre minutter. Noe sier meg at antiskli ikke hjelper på den problemstillingen? Kan ikke du bare bestille bildene, da? Det hadde jeg gjort! I fjor ble det ikke tatt noen ofisielle barnehagebilder, men i år kom endelig fotografen og vi gledet oss masse. Men akk så skuffende! Kunne jammen tatt bedre bilder selv (vi er mer eller mindre hobbyfotografer begge to)! Fotografen hadde også redigert inn en slags diffus mørk ramme, men det fikk jeg henne heldigvis til å fjerne på bildene til Frøken Fryd, men allikevel er det slett ikke det jeg forbinder med barnehagebilder (lyse, glade farger). Vi har allikevel bestilt et portrett i 20x25 og et gruppebilde i samme størrelse, fordi det helt sikkert er stas for hovedpersonen selv når hun vokser opp, og jeg synes ikke 350kr for to bilder på den størrelsen var så verst (heldigvis ingen tvang om å bestille full pakke med portrett i ulike (upraktiske) størreleser), så vi kommer nok til å bestille hvert år, for jentenes skyld Oldeforeldrene skal få søskenbilde, men de tar vi selv i forbindelse med julekortseansen vi skal prøve oss på Usj, trassig med sånne sykedager. Håper det ikke er altfor langvarig (og at mannen slipper unna - man flu er jo tross alt ikke noe å tulle med ) God bedring til alle mann! Det er mye rart på barnehagebildefronten, ja! Man kan si mye om Fovea, men de siste to årene har de fotografene derfra som har vært i jentenes barnehage gjort en veldig bra jobb. Og siden vi ikke har gått til fotograf med jentene selv, synes vi det er gøy å ha. Mannen hadde noe lignende forrige uke, så jeg tror han er ferdig. Håper! Takk for god bedring-ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 19. november 2014 #4500 Del Skrevet 19. november 2014 (endret) Hei! Altfor lenge sidan sist eg var innom dagboka di. Håpar alt står bra til med deg og dine. Skal prøva å oppdatera meg litt i dagboka di, når eg får tid. ;-) Endret 19. november 2014 av Mirabella76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå