Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

På jobb, men rimelig tett i skolten. Sliter med å konsentrere meg...

Jeg bestilte meg julekjole i går kveld, denne. Fikk den til £19, så det var slettes ikke galt, synes jeg. Litt usikker på tilbehøret, mulig jeg prøver å få strikket meg en enkel bolero. Jeg synes denne er fin, og den strikkes med tykke pinner av tykt garn. Burde være gjennomførbart. Men det spørs litt hva jeg rekker...

Ellers er jeg i gang med å sy litt til meg selv, sakte, men sikkert. Jeg har klippet kjole nr 12 her i dette stoffet (som jeg vil påstå at er mørkegrått, ikke svart), må bare finne ut hvilken farge jeg vil ha på kantingen. Jeg har også klippet en tights (nr 6/13 - usikker på om jeg skal ha lommer på, men tror det) og har tegnet mønsteret til en tunika (nr 5) her, tightsen av dette stoffet. Usikker på om jeg skal bruke ensfarget eller mønstret stoff til tunikaen. Så gjenstår det å få sydd det sammen, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for innspill, lurven! :)

---

I går ble det visst nye sko på meg også... Disse. Jeg har vært på utkikk etter et par ganske enkle, sorte pumps en stund. Jeg har blitt så gammel at jeg ikke orker å ha på meg sko som ikke er gode å gå i, og da jeg fant disse med 20% avslag på medlemskveld på det lokale senteret, så ja. ;) Aller helst skulle jeg hatt Nine West-sko (herrrrlige på foten), men det er ikke så lett å få fatt på i Norge. Brandos har noe, men jeg liker ikke spisse tupper og vil heller ikke ha så veldig høy hæl, og da var utvalget veldig begrenset. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine sko! Har noen lignende selv, veldig gode å gå i - lite vits med fancy sko om man ikke klarer å gå med de! Nine West har jeg aldri prøvd, har du kjøpt de i London kanskje?

Hvordan er formen? Er skolten bedre? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine sko! Har noen lignende selv, veldig gode å gå i - lite vits med fancy sko om man ikke klarer å gå med de! Nine West har jeg aldri prøvd, har du kjøpt de i London kanskje?

Hvordan er formen? Er skolten bedre? ;)

De hadde Nine West i en butikk i Oslo en periode, husker ikke helt hvor det var, men skoene er ihvertfall fine... ;) Men London er nok en god mulighet, ja. :)

Tja. Jeg hadde feber i gårkveld og er relativt tett i pappen i dag, men er nå på jobb. Mannen kommer sent hjem i dag, så noen rolig ettermiddag blir det neppe. Men, men - det er jo helg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde Nine West i en butikk i Oslo en periode, husker ikke helt hvor det var, men skoene er ihvertfall fine... ;) Men London er nok en god mulighet, ja. :)

Tja. Jeg hadde feber i gårkveld og er relativt tett i pappen i dag, men er nå på jobb. Mannen kommer sent hjem i dag, så noen rolig ettermiddag blir det neppe. Men, men - det er jo helg!

:klemmer:

God bedring og forsatt god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med sying! Jeg kan ikke sy, men har en gammel Bernia stående... De mønstrene; hvordan fungerer de? Får du noe papier eller noe i riktig størrelse som du klipper ut etter? Finnes det fine prosjekter for nybegynnere? (som om jeg har overskudd til det... kanskje på nyåret?).

Jeg tror jeg har akkurat maken sko!! De er gode å gå med, men allikevel litt slitsomme. Høye hæler er høye hæler tross alt. Har aldri hørt om Nine West enda, shocking!! Jeg elsker gode OG lekre sko.. (som Unisa som er et favorittmerke). Når jeg googla nine west fikk jeg opp endel på Zalando også.. FYI.

Hvordan har helga vært? fri for feber? Håper du er klar for en ny uke!

Klem fra meg ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring og forsatt god helg! :klemmer:

Takk - og takk i like måte for den kommende helgen! :hug:

Så gøy med sying! Jeg kan ikke sy, men har en gammel Bernia stående... De mønstrene; hvordan fungerer de? Får du noe papier eller noe i riktig størrelse som du klipper ut etter? Finnes det fine prosjekter for nybegynnere? (som om jeg har overskudd til det... kanskje på nyåret?).

Jeg tror jeg har akkurat maken sko!! De er gode å gå med, men allikevel litt slitsomme. Høye hæler er høye hæler tross alt. Har aldri hørt om Nine West enda, shocking!! Jeg elsker gode OG lekre sko.. (som Unisa som er et favorittmerke). Når jeg googla nine west fikk jeg opp endel på Zalando også.. FYI.

Hvordan har helga vært? fri for feber? Håper du er klar for en ny uke!

Klem fra meg ;=)

Jeg bruker i stor grad mønstre fra blader - Ottobre eller Burda. Der følger det med snittmønsterark som du tegner av og klipper i rett størrelse, for så å klippe i stoffet. Allrighte nybegynnerprosjekter kan jo være f.eks. en enkel kjole av stumt stoff. Tenker du til deg selv eller jentene, forresten? Jeg syr mye i stretchstoffer, og har en overlockmaskin som jeg i stor grad bruker til det. Jeg synes det er nokså knotete å sy stretchstoffer med vanlig maskin...

Måtte sjekke Zalando, men fant ikke noe som falt i smak der heller. Jeg er nokså sær på sko, altså! Men jeg er veldig fornøyd med Unisaene - så moro at du har like! God smak! ;)

Mer om uka senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Rimelig spesiell uke. Bombe sluppet på jobb om at de utreder mulighetene for å kutte halvparten av min avdeling, dvs oppunder 50 årsverk. Dagen etter hadde jeg intervju et annet sted, hehe. Ga jernet der, og er spent på utfallet. Uansett blir det vel helt sikkert ikke noe mer jobb der jeg er nå når kontrakten går ut. Synd, for jeg trives veldig godt, men jeg har vel i grunnen hatt mine bange anelser en stund alt.

I går ringte de fra bhg om at Snorkfrøken hadde kastet opp, og i natt var jeg også dårlig. Bedre nå, men slækk, som man jo blir etter sånt. Og urolig i magen fremdeles. Snorkis har litt feber, men er i fin form forøvrig. Dette ble visst virkelig sykdomsnovember. Men vi har hengt opp litt pynt her, laget en liten juletregirlander, hengt opp julekalendere (uten gaver på, da) og driver og rydder litt her og der. Ser at jeg må få det unna nå, de kommende ukene er det MYE på programmet, så sånn sett var det jo helt greit med en hjemmedag. Mye sånt puslegreier kan jeg gjøre selv om formen er sånn halvveis. Det er ganske koselig også! I kveld får jeg sende gubben på Ikea, må ha et par ting derfra. Jeg holder stadig på med prosjektet mitt med å få til en mer organisert hverdag. ;)

Jeg får tilbake til lillesnuppa mi, før hun roter ut alt jeg har ryddet igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for jobben!

God bedring til deg og lillesnuppa :):hug:

Du, har du noen tips ift formsydde tb? De butikkene jeg brukte når T var liten er lagt ned (bleieboden, hippe hippo)

Vil ha formsydde til de første ukene så os er ikke aktuelt :)

God helg vennen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER fikk jeg innmari lyst til å kjøpe meg symaskin (overlock- jeg vil også sy jersey og silke osv)... det virker genialt med en maskin som kapper og gir fine kanter osv osv.. (uten at jeg egentlig aaaner hva den gjør). Jeg elsker jo å skape og liker klær, og så mye kjekt å sy til jentene. Og sikkert til meg selv også.

Hvilken symaskin har du? Har du gått på kurs? ;) Er det en 5-6000 jeg må ut med evnt.?

@@@

så kjedelig med jobb-bomba! Da er det innmari godt at du er godt inni prosessen med å finne noe annet... kanskje du får en ny jobb i "julegave"?

Ikea må besøkes hyppig... det er jo støtt noe greier man trenger ! (jeg må også der snart).

KJedelig med sykdom... har det her i huset også, denne gangen mannen (så jeg er litt "alenemamma").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare titte innom og nevne to streker, dog en av dem veldig svak, på dagens g-test... Mensen er nå 1-2 dager på etterskudd. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for jobben!

God bedring til deg og lillesnuppa :):hug:

Du, har du noen tips ift formsydde tb? De butikkene jeg brukte når T var liten er lagt ned (bleieboden, hippe hippo)

Vil ha formsydde til de første ukene så os er ikke aktuelt :)

God helg vennen :)

Takk, vennen! Har ikke hørt noe mer, så jeg har i grunnen mistet troen på at jeg får den... Men likevel, det var nesten 100 søkere, og jeg var en av 8 til intervju, de sjekket referanser etc, så jeg får vel være fornøyd med det. Prøver å tenke sånn. :)

Hmm, lillegullbleier er vel kanskje den som er størst nå? Evt har de litt på Bæreglede, vet jeg. Det er få bleieforhandlere igjen nå... Ser dog ut til at Kenguruloftet holder stand, men de har aldri hatt det helt store utvalget... Du kan sikkert låne litt her, fikk akkurat tilbake de minste bleiene fra en venninne. :) Skal dere til Østlandet i jula? Eller jeg kan sende dem i posten. Har litt ymse.

Snart helg igjen - håper den blir fin! :klemmer:

Og DER fikk jeg innmari lyst til å kjøpe meg symaskin (overlock- jeg vil også sy jersey og silke osv)... det virker genialt med en maskin som kapper og gir fine kanter osv osv.. (uten at jeg egentlig aaaner hva den gjør). Jeg elsker jo å skape og liker klær, og så mye kjekt å sy til jentene. Og sikkert til meg selv også.

Hvilken symaskin har du? Har du gått på kurs? ;) Er det en 5-6000 jeg må ut med evnt.?

@@@

så kjedelig med jobb-bomba! Da er det innmari godt at du er godt inni prosessen med å finne noe annet... kanskje du får en ny jobb i "julegave"?

Ikea må besøkes hyppig... det er jo støtt noe greier man trenger ! (jeg må også der snart).

KJedelig med sykdom... har det her i huset også, denne gangen mannen (så jeg er litt "alenemamma").

Hvis du ser inni en t-skjorte eller annet sydd av jersey, så ser du den sømmen som en overlock lager. Den i sidene og langsmed ermene som stikker litt ut og har mange tråder som går i hverandre.

Jeg har nå en fancy-schmancy Bernina 750 som jeg fikk til 30-årsdagen. :) I tillegg har jeg en arvet overlock (den er vel omtrent jevngammel med meg, tror jeg) og en coverlock (brukes til å legge opp med) som jeg har kjøpt brukt. Man må ha både "vanlig" symaskin og overlock hvis man skal sy i stretchstoffer, spør du meg. De fleste moderne maskiner har forøvrig en eller annen form for elastisk søm som kaster over, men du mangler kuttedelen, da. For 5-6000 burde du kunne finne deg en bra maskin. :jepp:

Jeg har sydd bestandig, og har også en mor som er tekstillærer, så jeg har nok fått en del gratis derfra. I tillegg er jo svigermor bunadssyerske, så jeg har lært mye av henne også. Har gått noen kurs i mønsterkonstruksjon og sånt, men ikke direkte sykurs. Begynte med Barbie-klær og overførte etterhvert erfaringene til min egen størrelse. :ler:

Ikea er vel i kategorien farlig, farlig, tror jeg. ;)

Håper mannen er bedre, det er så utrolig kjipt når de er syke. Og så håper jeg at helgen som snart er her blir bra. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooiohhhhhhh

Det er vel omtrent der jeg også er. :ler: Relativt dårlig timing, tør jeg påstå. Akkurat som med Snorkfrøken. ;) Jaja, det ordner seg, hvis det nå går veien. Har vel ikke sånn voldsomt stor tiltro til det, egentlig. Vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare titte innom og nevne to streker, dog en av dem veldig svak, på dagens g-test... Mensen er nå 1-2 dager på etterskudd. :sjokkert:

Oi! Spennende! Krysser fingrene for at det går bra denne gangen, dårlig timing pleier vel også hjelpe ;) Tenker du/dere å se hva som skjer, eller prøve å få tak i progesteronstøtte eller noe lignende?

Takk for godt råd ang. bilstol, er helt enig i at det er best å sitte bakover så lenge det går. Vi tenker så det knaker, vil gjerne prøve sete i bilen og utvalget her i gokk er heller dårlig..

:klemmer: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takk for syinfo.. har bestilt meg en sybok idag (type alt du trenger å vite om sying i bilder..), og skal lese meg opp litt. Jepp, vet hvordan overlock ser ut... kjedelig at det ikke finnes EN maskin som gjør alt, dvs. kjedelig for lommeboka. Har en gammel Berninamaskin, men har aldri prøvd den. Men det skal jeg.. over jul engang.

Ønsker meg overlock som sagt, en enkel og rimelig en. coverlock har jeg ikke vurdert engang. Ville du anbefale brukte maskiner?

Tenk så gøy hvis du måtte begynt å sy guttebabyklær...?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...