Pasjonsblomst Skrevet 11. oktober 2014 #4461 Skrevet 11. oktober 2014 Så deilige ut de vinterskoene, Joyce! Jeg skal lete etter noen i år, trenger noen nye. noen varme og helst vanntette, er jo mer vann enn snø her på disse kanter av landet. Jeg liiiker wolford strømpebukser, bruker å handle det når jeg er i London. (av en eller annen grunn). søt hundegenser du hadde funnet deg..
*lilly* Skrevet 13. oktober 2014 #4462 Skrevet 13. oktober 2014 Sånn, da er vi på nett igjen. Var og byttet modemet på en butikk i nærheten tidligere i dag, men tok litt tid å få koblet det opp. Skal vi se, lilly, hva har jeg shoppet i det siste? Denne genseren kjøpte jeg i går. En silkebluse (hvit) og et silkeskjerf (mønstret i rødlilla nyanser) fra H&M på salg, og et kasjmir-/ullskjerf (hvitt) fra samme sted i butikk. Jeg sikler på disse, men tror ikke jeg kjøper dem nå. Ellers har jeg handlet litt vinterstæsj - ullstrømpebukser fra Wolford og Janus, og en ulltrøye og ullsokker fra Pierre Robert. Vinterskomessig liker jeg fortsatt de jeg kjøpte i fjor - tror det er disse. Varme og gode og gå i. Tidligere i høst fant jeg jo denne kåpa (Bergans) på skikkelig tilbud, har tatt den i bruk nå og er superfornøyd. Det får være kveldens oppsummering, tror jeg. Ooo, mye fint her! Begge de skoene ser veldig fine + varme ut, er noe sånt jeg er ute etter. Får se litt, nå har jeg akkurat klikket hjem en rød kjole fra Ganni - som jeg strengt tatt ikke trenger, men som var veldig fin og på tilbud! Typisk meg å kjøpe det jeg ikke hadde tenkt Bilde her forresten om du vil se.
*Joyce* Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #4463 Skrevet 18. oktober 2014 Så deilige ut de vinterskoene, Joyce! Jeg skal lete etter noen i år, trenger noen nye. noen varme og helst vanntette, er jo mer vann enn snø her på disse kanter av landet. Jeg liiiker wolford strømpebukser, bruker å handle det når jeg er i London. (av en eller annen grunn). søt hundegenser du hadde funnet deg.. Jeg har noen sånne vinterstøvler også, Pasjonsblomst, disse. Ikke supervakre, men de er nokså nette, gode å gå i, holder vann og slaps ute og er varme. Jeg kjøpte dem da jeg var i permisjon med Snorkfrøken. Brukte dem vel nesten daglig gjennom den vinteren. Wolford! Mannen har kontor i nærheten av Steen&Strøm, så jeg sender ham bort der når jeg trenger nytt. Hehe! Han synes damene der er så greie, han kan bare vise dem melding fra meg, og så finner de frem. Min greie med Wolford er at de er lange nok - jeg har nokså lange bein, og har hele oppveksten irritert meg gul og grønn og blå over strømpebukser som sagger i skrittet. Det er virkelig noe av det mest ubehagelige å gå med. Uten at jeg helt husker følelsen av å ha bæsja på seg, kan jeg godt tenke meg at det kjennes omtrent sånn. Hunden er allerede godt integrert i garderoben! Og Snorkis er uhyre begeistret for hunden med "bjiller". Ooo, mye fint her! Begge de skoene ser veldig fine + varme ut, er noe sånt jeg er ute etter. Får se litt, nå har jeg akkurat klikket hjem en rød kjole fra Ganni - som jeg strengt tatt ikke trenger, men som var veldig fin og på tilbud! Typisk meg å kjøpe det jeg ikke hadde tenkt Bilde her forresten om du vil se. Fiiin kjole! Bra klikket! Det tar tid å finne bra sko, altså. For min del har jeg ofte hatt en idé om hva jeg har ønsket meg, og så har jeg plutselig ramlet over nettopp det. I tillegg har jeg fått meg en sånn arvelig hammertå (takk, bestemor og pappa!), og må være litt obs på at jeg kan gå i skoene mine uten å få vondt... Jeez, jeg føler meg sånn ca 70 når jeg skriver om hammertåen min.
*Joyce* Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #4464 Skrevet 18. oktober 2014 Hui, som det går! Ukene bare fordufter. Mye som skjer, med jobb (skal jobbe i morgen ettermiddag/kveld/natt, det blir spennende!), med jentene (foreldremøter, foreldresamtaler, FAU, Turneroses dansing), her hjemme (ikke noe utenom det vanlige, men jeg synes det er et slit å holde tritt med husarbeidet), spede forsøk på å være litt sosial og få trent en gang i blant, litt sykdom... Jeg har blitt gjort oppmerksom på at det er såvidt over to mnd til jul. Shiiiit! Kalenderen for desember er allerede proppfull. Men det går nok i år også, på sett og vis gleder jeg meg, selv om det blir hektisk i innspurten. Jeg har noen feriedager til overs (riktignok ubetalte, siden jeg ikke jobbet hele fjoråret, men som jeg likevel kan ta ut), og jeg har planer om å ta et par dager i slutten av november/begynnelsen av desember for å få unna litt julegaver, gjøre litt juleforberedelser osv. Og så spare noen til jula, det hadde vært deilig å kunne ta fri de siste par dagene før julaften, sånn at jeg får en hel uke fri, og i tillegg begrense stresset litt. Forutsatt at det er greit, såklart. Enn så lenge er det dog bare oktober, så jeg får trøste meg med det, selv om været er bedritent og jeg generelt ikke er noe glad i mørke, regntunge dager. Rart med det, jeg lengter ofte etter høsten på sommeren, når jeg synes det blir for varmt, men når høsten er her, så kan jeg ikke utstå den. Hehe. Jeg prøver å gjøre det litt hyggelig her inne med lyslykter i varme farger (jeg har visst hevet meg på gull- og kobberbølgen), blomster, og gjør kål på store mengder te. Også henger det en og annen edderkopp og noen spøkelser rundt her, Turnerose er mildt sagt tent på halloween. Bhg har planleggingsdag den 31., så da skal vi være hjemme og kose oss! Det blir fint, tror jeg. Jentenes vintergarderober måtte søren ta meg oppgraderes litt selv om jeg trodde vi hadde alt klart. Hvordan er det MULIG å vokse så mye på tre mnd? Men nå er arvetøy fra Turnerose funnet frem til Snorkfrøken, nye Dockboots, vinterstøvler og skistøvler (fant fjorårsfarge på tilbud i dag, hurra!) på plass, fôret regndress kjøpt inn til Snorkis, ulltøy lagt på plass i skuffene deres, votter, luer og halser på plass... Urk. Jeg kan styre min begeistring for denne årstiden på opptil flere områder, ja. Men nå: Ost, kjeks og Iron Man. Fortsatt god helg, folkens!
pusilus Skrevet 19. oktober 2014 #4465 Skrevet 19. oktober 2014 Åh, jeg har kjøpt ullkjole fra wolford og noen tynne strømpebukser, elsker dem Jeg også hater å sagge med strømpebukser, det er grusomt.
*lilly* Skrevet 21. oktober 2014 #4466 Skrevet 21. oktober 2014 Hvor kjøper man Woldford egentlig? Har lyst til å prøve, har (i år også) en plan om å bruke mer kjoler/skjørt. Oppgradering av vintergarderoben ja. Akk, det tar aldri slutt. Greit å kunne arve litt da, så slipper man å tenke så mye på farger osv. Her har jeg akkurat kjøpt docboots + vintersko (Viking), men lurer på om frøkna skulle hatt støvletter også, eller om det bare er unødvendig? Tenker til bruk utenom barnehagen, til jul, besøk ++. Har dere hatt brukt for det til Turnerose? Jeg kunne jo sagt at hun ønsket seg til jul, men jeg er veldig kresen *kremt* på sko og vil helst kjøpe noen litt skikkelige. Men det koster jo..
Tusle Skrevet 21. oktober 2014 #4467 Skrevet 21. oktober 2014 Vi måtte oppgradere hele ullgarderoben, hun hadde vokst ut av alt bortsett fra to sett Har såvidt begynt på ullgarderoben til den lille og da mener jeg såvidt Så gøy med Tornerose og haloween, hun er så søt T teller ned til jul hun da, kan nesten ikke vente
*Joyce* Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #4468 Skrevet 21. oktober 2014 pusilus: Nå ble jeg også fristet til å prøve ullkjole fra Wolford. lilly: Her i Oslo har de Wolford på Steen&Strøm, Glasmagasinet, samt i en egen butikk på Frogner (som jeg ikke tør å gå inn i, scary damer! ) Jeg vet rett og slett ikke om man får kjøpt på nett her til lands? Vi hadde ekstra "penstøvletter" til Turnerose i fjor. Tror ikke vi gidder i år, de er meget pent brukt. Kan nok fint gå i arv til Snorkis, for å si det sånn. Hvis hun vil ha noe blir det noe billig, type H&M, Økonomisko e.l. Jeg er også skosnobb, men det forrige paret ble så lite brukt at det ikke var verdt de hundrelappene det kostet. (Kavat skinnstøvler med snøring, lilla, kjempefine, hehe!) Tusle: Hehe, kanskje de drev og sprøytet hverandre fulle av veksthormoner på rommet til T i sommer? Hjelpes, altså. Du må si fra om det er ting du vil låne til knøttet, forresten! Du vet, alt det jeg ikke helt klarer å sende avgårde enda. Jeg husker ikke helt når det var at Turnerose "oppdaget" halloween, lurer på om det var i forfjor? Det var ihvertfall fordi det var unger på døra her - som fikk godteri på en onsdag, eller hva det nå var. Det gjorde dypt inntrykk. Så står vel jula for tur etter der, tenker jeg... Skal dere være hjemme i jula? Og fordi du fortjener det - noen ekstra :hug:
*Joyce* Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #4469 Skrevet 21. oktober 2014 Hjemmedag i dag, Snorkfrøken hadde feber i natt og har sovet veldig dårlig de siste nettene. Tror nok det er 2-årsjekslene som plager. Hun hadde vært veldig utafor i bhg i går. Fin form i dag, om enn litt sutrete, så jeg tror nok det var rett å holde henne hjemme. Turnerose ble hjemme, hun også, som hun som regel blir hvis Snorkis er det. Litt varierende humør på dem gjennom dagen, men det har alt i alt vært en fin dag. Vi var borte på senteret og spiste skoleboller og drakk kakao til lunch, det slo an (ikke så overraskende, kanskje!), og kjøpte - sånn apropos jul - et lite juletre til Snorkis' rom på Nille. Turnerose har et fra før, og i år tror jeg det kommer til å komme "krav" om tilsvarende til Snorkfrøkens rom (i fjor hadde hun jo ikke noe rom, hehe). Det ble også med en pakke edderkopper, det var visst helt nødvendig å ha til neste fredag. Nå må jeg ærlig innrømme at jeg gleder meg til de er i seng. Mannen kom ikke hjem før ganske sent, og nå er han ute igjen. Men først skal vi lage ferdig tyvekostymer til halloween! (Masker av stoff, svarte klær og "tyvepose".)
*lilly* Skrevet 22. oktober 2014 #4470 Skrevet 22. oktober 2014 lilly: Her i Oslo har de Wolford på Steen&Strøm, Glasmagasinet, samt i en egen butikk på Frogner (som jeg ikke tør å gå inn i, scary damer! ) Jeg vet rett og slett ikke om man får kjøpt på nett her til lands? Vi hadde ekstra "penstøvletter" til Turnerose i fjor. Tror ikke vi gidder i år, de er meget pent brukt. Kan nok fint gå i arv til Snorkis, for å si det sånn. Hvis hun vil ha noe blir det noe billig, type H&M, Økonomisko e.l. Jeg er også skosnobb, men det forrige paret ble så lite brukt at det ikke var verdt de hundrelappene det kostet. (Kavat skinnstøvler med snøring, lilla, kjempefine, hehe!) Hm, får lete litt på nett. Alternativt håpe på en bytur! Ser poenget ang. støvletter. Blir vel neppe mye brukt.. men det er så mange fine, type Bisgaard. Nei, får tenke litt.
Haley Skrevet 23. oktober 2014 #4471 Skrevet 23. oktober 2014 Vintersko er vanskelige greier! Jeg kjøpte Docboots til Frøken Fryd for en uke siden, men de var hammen store i størrelsen! Med ullsåle og ullsokker var de litt bedre, men hun kan nok bruke de en stund - så lenge temperaturen tillater det. Akkurat nå har hun et par overgangssko som skal ha en form for gore-tex (Skooty tex), men det funker ikke. Hun blir alltid bløt på beina selv om jeg har sprayet med impregneringsspray flere ganger I fjor la ikke Frøken Fryd noe merke til Halloween, men i år er det kanskje litt mer spennende med de som kommer på døra. Mannen har innstallert en bryter i sikringsskapet som gjør at man kan koble ringeklokka av/på, så det blir nok til at vi skurer den av når det er leggetid, men de fleste er vel ute i god tid før det
*Joyce* Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #4472 Skrevet 23. oktober 2014 Hm, får lete litt på nett. Alternativt håpe på en bytur! Ser poenget ang. støvletter. Blir vel neppe mye brukt.. men det er så mange fine, type Bisgaard. Nei, får tenke litt. Bisgaard har mye fint, ja! Vintersko er vanskelige greier! Jeg kjøpte Docboots til Frøken Fryd for en uke siden, men de var hammen store i størrelsen! Med ullsåle og ullsokker var de litt bedre, men hun kan nok bruke de en stund - så lenge temperaturen tillater det. Akkurat nå har hun et par overgangssko som skal ha en form for gore-tex (Skooty tex), men det funker ikke. Hun blir alltid bløt på beina selv om jeg har sprayet med impregneringsspray flere ganger I fjor la ikke Frøken Fryd noe merke til Halloween, men i år er det kanskje litt mer spennende med de som kommer på døra. Mannen har innstallert en bryter i sikringsskapet som gjør at man kan koble ringeklokka av/på, så det blir nok til at vi skurer den av når det er leggetid, men de fleste er vel ute i god tid før det Problemet er ikke at fuktigheten kommer oppi "over kanten", da? Her blir de tidvis våte oppi skoene, og da er som regel en eller annen stor sølepytt synderen. Hmm, vi opplever egentlig ikke Dockboots som spesielt store, Snorkfrøken måtte opp i str 25 i det nå... Men det kommer kanskje an på formen på foten også? Våre har f.eks. nokså høy vrist. Her er det ganske grei enighet om at hvis man slår av lyset i entreen, evt også utelyset, så vil man ikke ha besøk. Det er alltids en ungdomsgjeng eller to som ignorerer det signalet, typisk sånne som jeg ikke gidder å åpne for uansett (går uten kostyme og er bare ute etter snopet, litt rølpete og kjipe ofte), men det har stort sett gått veldig fint. Vi setter ut en lykt også, så det synes at det er ok å ringe på. I år er det jo også på en fredag, det er hendig! Da gjør det ikke så mye om det blir litt senere enn vanlig, for våre to, ihvertfall.
*Joyce* Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #4473 Skrevet 23. oktober 2014 Usj, jeg blir ordentlig deppa av dette været her, altså! Regn, regn, regn... Det bare sildrer ned, ustanselig. Mørkt og trist og vått, vått, vått. Jeg tar meg selv i å nynne på "Rain, rain, go away, come again another day," som bestemoren min lærte meg da jeg var liten. Nei, jeg er definitivt ikke noe høstmenneske. Nå er det vel egentlig på tide med lunch, jeg håper det er noe godt i kantina. Suppe hadde vært noe, det pleier å være bra.
Tusle Skrevet 23. oktober 2014 #4474 Skrevet 23. oktober 2014 Var det suppe? Det er lite barn i nærheten hos oss (det er kjipt kjenner jeg) så jeg regner ikke med det helt store trøkket på halloween. Vi går for forede Bisgaard gummistøvler som "sherrox" denne gangen. Dockboots sitter bare ikke bra på T sine føtter. Uææh, skulle ha skrevet mer, men jeg må finne sofaen Mange, mange til deg!!
Schadenfreude Skrevet 23. oktober 2014 #4475 Skrevet 23. oktober 2014 Suppe er bra mot høstvær! Her blir det krydra tomatsuppe til middag. Burde falle i smak, tipper jeg. Småen pludra i vei på vei hjem fra barnehagen i går. "Jeg EEEELSKER søledammer! Jeg liker IKKE regn!" Jeg er egentlig litt enig med ham. Moro å plaske i søledammer (så sant man er riktig kledd).
*Joyce* Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #4476 Skrevet 24. oktober 2014 Var det suppe? Det er lite barn i nærheten hos oss (det er kjipt kjenner jeg) så jeg regner ikke med det helt store trøkket på halloween. Vi går for forede Bisgaard gummistøvler som "sherrox" denne gangen. Dockboots sitter bare ikke bra på T sine føtter. Uææh, skulle ha skrevet mer, men jeg må finne sofaen Mange, mange til deg!! Det var suppe - gulrotvarianten. Den var god, om enn litt i salteste laget. I dag ble det knallgod kylling med ris, nam! Dere bor jo litt mer "spredt" enn vi gjør, det er liksom regelen at det må være trøkka inn masse unger i et rekkehus- og blokkområde. Jeg fant et par fôrede Kavat-støvler etter Turnerose til Snorkfrøken - de passa aldri særlig godt til Turnerose fordi hun hadde for tjukke legger, så de ble brukt typ to ganger. Disse, tror jeg. Veldig fine nå! Håper det kom seg med sofa! Suppe er bra mot høstvær! Her blir det krydra tomatsuppe til middag. Burde falle i smak, tipper jeg. Småen pludra i vei på vei hjem fra barnehagen i går. "Jeg EEEELSKER søledammer! Jeg liker IKKE regn!" Jeg er egentlig litt enig med ham. Moro å plaske i søledammer (så sant man er riktig kledd). Høh, heldiggriser som får inn god tomatsuppe, her avvises alt annet enn Barnas tomatsuppe fra pose. Det er det de har i bhg, nemlig! Hjemmelaget er for klumpete/for tomatete (!)/(fyll inn det som måtte falle dem inn for å slippe å spise). Veldig godt sagt av Småen! Snorkfrøken tar løpefart foran enhver sølepytt hun kommer over.
*Joyce* Skrevet 24. oktober 2014 Forfatter #4477 Skrevet 24. oktober 2014 Mutters, putters alene på jobb i dag, stiiiille. Jeg har vært på lunchyoga, spist god kylling og gjort unna dagens større oppgaver, og lurer på om jeg skal sitte her ut tiden eller om jeg snart skal stikke og ta meg en liten luftetur før henting i bhg. Heller nok mot det siste... Det virker egentlig som om halve huset er borte i dag, det er rolig overalt. I morgen skal jentene til mampap, sånn at mannen og jeg får båret inn verandamøbler, ordnet med planter, forhåpentligvis fikset nye vinterdekk til bilen m.m. Ingenting er som litt effektiv alenetid! Usikkert om de skal overnatte der eller ei, vi får se hva de vil. Vi får uansett noen timer. Ellers er det i grunnen lite nytt, altså. Dagene går sin vante gang...
Pasjonsblomst Skrevet 26. oktober 2014 #4478 Skrevet 26. oktober 2014 Håper dere hadde en effektiv og hyggelig jobbedag i går! Flinke hvis dere får gjort sånt.. Ha en fin søndag også!
*lilly* Skrevet 29. oktober 2014 #4479 Skrevet 29. oktober 2014 Hvordan var helga? Fikk dere gjort det dere hadde tenkt? Den kantina dere har på jobben høres veldig bra ut Deilig med suppe særlig nå på høsten, jeg er ihverfall sikkelig i suppemodus. Gulrotsuppe har jeg ikke prøvd ennå, høres godt ut!
*Joyce* Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #4480 Skrevet 31. oktober 2014 Håper dere hadde en effektiv og hyggelig jobbedag i går! Flinke hvis dere får gjort sånt.. Ha en fin søndag også! Effektiv vet jeg ikke, men vi fikk ihvertfall gjort mesteparten av det vi skulle. Hvordan var helga? Fikk dere gjort det dere hadde tenkt? Den kantina dere har på jobben høres veldig bra ut Deilig med suppe særlig nå på høsten, jeg er ihverfall sikkelig i suppemodus. Gulrotsuppe har jeg ikke prøvd ennå, høres godt ut! Fikk unna mesteparten, ja. Kantina vår er fin, absolutt - men det skulle jo også bare mangle, egentlig, i et hus med +/- 2000 ansatte. De har suppe hver dag, litt varierende om det er noe som frister, og de er litt i overkant begeistret for salting der, men stort sett bra. Gulrotsuppe er kjempegodt, har laget det her hjemme et par-tre ganger også. Anbefales!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå