Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Haley, iingvild og Frida: Takk! :klemmer:

lilly: Nei, ingen medisiner denne gangen. Det var så tilfeldig sist, at jeg testet positivt den dagen jeg hadde time hos gyn, og hun mente at det mest var for sikkerhets skyld, siden jeg ikke var utredet for noe som helst. (Jeg hadde jo hatt 3-4 aborter på nokså kort tid innimellom jentene.) Nå tenker jeg mest på det som en slags bonus om det går bra. Vi har jo allerede de to beste jentene i hele verden, liksom. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Har rett og slett ikke fått med meg spørsmålet her, Tusle. Men nå har vi jo sladra litt likevel. ;):hug:

---

Jeg har en sterk mistanke om at jeg brygger på noe... Føler meg feberaktig og matt i kroppen, og er fryktelig frossen. Hvis ikke det blir normalinnstillingen i de neste månedene, da... :eeeh: Har vært hjemme med Turnerose de siste dagene, hun har gått hen og fått urinveisinfeksjon, og har vært ganske dårlig, stakkars. Så nå er det antibiotika og hjemme resten av uka for hennes del. Hva kommer urinveisinfeksjon hos barn av, egentlig? Er det så enkelt som det ble sagt da jeg var barn selv, at hun har blitt for kald? Jeg har utrolig nok vært forskånet for UVI selv, så jeg vet ikke helt hvordan det er...

Formen forøvrig er sånn passe, småuggen og småtrøtt og nokså hormonell. :ler: Jeg hadde visst glemt litt hvor ukule disse første ukene er. Men snart 7 uker nå, så jeg synes i grunnen det går ganske raskt, tross alt. Vanskelig å ha fokus på magen når det er så mye annet som skjer her, både med sykdom, hverdag og på jobb.

Alt i alt kjennes det veldig riktig ut å ha en tredjemann på vei, selv om jeg gjerne skulle hatt h*n levert på døra i september. :ler: Jeg gleder meg faktisk til ny spedbarnstid, å se et siste lite nurk vokse seg stort. :hjerte: Finne frem igjen bittesmå tøybleier og små klær, slyngevuggen og stellebordet. Men tredje blir definitivt siste. Mannen er helt klar til å klippe når tredjemann er trygt levert. :lol:

Nå burde jeg gjøre yoga, men middagen (fiskekaker...) ligger fortsatt og duver et sted rett etter lukkemuskelen, så jeg er usikker på hvor lurt det er. Kan drøye en time og ta en rolig kveldsøkt. Kanskje det kan hjelpe mot potensiell sykdom også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke holde meg unna vet du :hug:

Håper Turnerose er på bedringens vei. Her er T nede for telling. Bare snørr og hoste og generelt litt pjusk.

Jeg har gjort i stand bittesmå tøybleier nå og det er så koselig :hjerte: kjører ikke tb på sykehuset, men har pakka ned slynga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh så hyggelig at tredjemann er på vei! Gratulerer så masse :hjerte:

Tusen takk, søte du! Og så koselig å se deg her! :klemmer:

Jeg klarer ikke holde meg unna vet du :hug:

Håper Turnerose er på bedringens vei. Her er T nede for telling. Bare snørr og hoste og generelt litt pjusk.

Jeg har gjort i stand bittesmå tøybleier nå og det er så koselig :hjerte: kjører ikke tb på sykehuset, men har pakka ned slynga ;)

:kose:

Turnerose er absolutt bedre, men fortsatt hjemme. Tar ikke sjansen på at hun blir kald og dårligere igjen. I morgen er siste dag av antibiotikakuren, og hun er helt klart på rett vei, men er nok litt preget av flere dager uten å ha spist skikkelig. Blir fort sliten, stakkars. Nå ligger hun på sofaen og ser Løvenes konge. :)

Håper T er bedre igjen! :jepp:

Åh, de ørsmå tøybleiene... Det er ganske sprøtt hvor små nyfødte er! Herlig med slynge, også. :hjerter_rundt: Ikke lenge igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet, jeg er så hormonell. Sitter og stortuter av "The Young Victoria". :grine:

Jeg er visst i ferd med å bli syk. Vond hals, utrolig stiv i musklene og litt feber. Mannen og jentene har vært ute mye av dagen, og det har vært godt å sløve i sofaen. Unntatt at jeg plutselig fikk det for meg at jeg skulle lage morgendagens middag, så jeg har mekket kjøttkaker (mannens ønske), og spist én av dem sammen med tre poteter, en gulrot og saus. Poteter med saus smakte altså mye bedre enn kjøttkaken. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forkjølelsen tar returen før den rekker å komme skikkelig :hug:

Men så godt at du har fått sløvet litt på sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forkjølelsen tar returen før den rekker å komme skikkelig :hug:

Men så godt at du har fått sløvet litt på sofaen :)

Det gjorde den ikke... Så jeg har sløvet masse på sofaen. :ler: Og det er fascinerende deilig. Er nok litt mer redusert av trøtthet og uggenhet enn jeg har vært klar over.

Gratulerer med en ny liten spire på vei. Håper det holde i mål!

Tusen takk, søte du! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så kjedelig :troest:

Men :hoppe: for ticker!

Tickeren er feil. :ler: En dag eller to, like termin-forvirret som jeg alltid har vært frem til OUL. Terminkalkulatoren sier en ting, Lillypie en annen, og legekontoret en tredje. Hvem vet? :vetikke::lol:

---

Kvalm-kvalm-kvalm-kvalm-kvaaaalm. Blæh. Som jeg skrev i terminklubbskravletråden:

Jeg sliter en del med kvalme om dagen. Har kastet opp noen ganger, og synes egentlig det er bedre enn å gå og være konstant kvalm... Med første var jeg jo veldig dårlig, i grenseland til hyperemesis iflg legen jeg hadde dengangen, men da kastet jeg opp flere ganger daglig, så jeg slapp den vedvarende kvalmen... Slitsomt det også, men på en annen måte. Dog kan det jo hende det uansett oppleves annerledes nå, med to som stadig krever sitt. Det blir lite sofatid, for å si det sånn... Nå kjennes det nesten bedre å være sulten, for det overdøver kvalmen litt. Urk. Jeg har gått ned et par kilo, så det er tydelig at det påvirker hele systemet.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalme!!! Uggh.. det høres liksom "ganske vanlig ut", og det er vel ikke så farlig.. men jaggu om det påvirker livet til en gravid når det står på over lang tid. Prøv å hvil deg så mye du kan! Og kanskje til og med gå til legen, kanskje det blir vurdert litt gradert stilling. Det er jo ofte i starten av svangerskapet man er "sykest" og trenger det mest. Tipper du trenger litt hvile og ro, og det er jo rimelig håpløst med full jobb og 2 relativt små hjemme.

Har det vært ei slitsom helg? Gratulerer med morsdagen forresten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for en hyggelig dag :blomst: Barnet sovnet med ett sukk i bilen, straks etter avreise :fnise:

Jeg kom på at jeg måtte komme meg tilbake i KG-modus, så gjør herved et forsøk!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med deg? :klemmer: Skjønte av termintråden at du er litt mindre kvalm? Får håpe du er over "kneika" da, og du nærmer deg jo 12 uker! Har du hatt første legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Savner oppdateringene dine! Du er vel opptatt med ny jobb og livet generelt, men jeg håper ihvertfall at alt står bra til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...