Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du hatt bursdag? I såfall: gratulerer med overstått og håper du hadde en fin dag  :smilyblomst:

 

Jeg tenkte å sy et babynest (evt få mamma til å gjøre det :lur:) og ser jeg trenger platevatt til fyll. Har ikke så lyst til å bruke det siden det er 100 % syntetisk, så jeg lurer på om du har noen forslag til hva jeg kan bruke istedet? Det er jo en fordel at den kan vaskes uten å klumpe seg sammen.. Har tenkt på om en tynn sommerdyne f.eks kan brukes - hva tror du?

 

Vurderer å kjøpe et teppe i ullfleece til å ha på vogna. Det står mellom Røros og Klippan, du har hatt Røros før eller? Jeg syns de fra Klippan var veldig fine, og litt rimeligere - kjenner du noe til de?

 

Og ang. det jeg skrev om ullsettet fra Nøstebarn, så er jeg helt enig i at jenter kan bruke litt blått, men dette er veeeldig blått og dessuten i en størrelse hvor vi har endel fra frøkna ser jeg nå så vi trenger det egentlig ikke selv uansett. Sender det gjerne om du vil ha det! (Men da må jeg få adressen din ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen! :klemmer: Det er utrolig koselig å se deg her inne igjen! Og jeg setter stor pris på å høre om dine erfaringer, det kommer godt med. :) 

 

Jeg er ikke så god på magebilder... Er ikke glad i bilder av meg selv, rett og slett. Har et par fra Turnerose, ett eneste fra Snorkfrøken, så får vi se om det blir noen denne gangen. Magen er stor nok, ihvertfall. ;) 

 

Kontroll hver 14. dag, ja. Blæh. Jeg liker ikke leger og sykehus! Lurer litt på hva som skjer hvis jeg bare dropper å dukke opp... 

 

Håper alle fire er friske og fine igjen nå, høres rimelig intenst ut med alle nede for telling samtidig! Jeg synes det er slitsomt nok med to. :tunge1: 

 

Stor klem! :hug: 

 

Pasjonsblomst: Tusen takk! :) Det var en bra dag. :) Begynner å føle meg gammel, dog!

 

Englands-turné til sommeren høres herlig ut! Hvilke områder skal dere være i? Jeg er best kjent nedover kysten i områdene rundt Bristol og Plymouth, så du får si fra hvis du vil ha tips til aktiviteter i den retningen. :) 

 

lilly: Takktakk! Bursdag overstått, ett år eldre i år også, pussig nok. ;)

 

Jeg syr også babynest nå, og har endt opp med å bruke innmaten fra Turneroses ullmadrass til sprinkelsenga til madrass. (Vi har sendt avgårde sprinkelsenga, kommer uansett ikke til å bruke den. Så da slakter jeg madrassen, som består av tre ullplater inni et trekk.) Til kanten rundt har jeg endt opp med soyabasert vatt fra Stoff&Stil, Freudenberg, står det på den (kom i posten i dag, så den ligger ved siden av meg i sofaen, hehe.) Tynn sommerdyne kan helt sikkert brukes! Eller et par-tre lag av ullstoff av noe slag - vadmel eller ullfilt eller sånt.

 

Vi har Røros-teppe til vogn, ja, har vært godt fornøyde med det. Har sett Klippan-tepper på nett, men ikke kjent på dem. Fine de også, og jeg har vanskelig for å tro at de er så veldig annerledes enn de fra Røros. Go for it! :) 

 

Jeg tar gjerne ulla, men da må jeg få betale deg for det, altså! Jeg sender deg adresse etc litt senere, nå må jeg straks avgårde til barnehagen en tur. :) Minn meg på det om jeg glemmer det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, for en dag... Vi har vært på tvillingforberedende kurs, som av ulike grunner var nokså intenst for meg. Mentalt sliten etter det... Det dro opp mye gruff fra første fødsel, som jeg egentlig trodde jeg var ferdig med. Ikke så kult å sitte der og kjempe mot tårene i et rom fullt av ukjente. Men det gikk jo, og jeg har mannen her til å snakke med nå. Fineste mannen min. :hjerte:  

 

Siden vi har barnefri ifbm nevnte kurs, benyttet vi anledningen til å dra til Barnas hus etterpå for å bestille vogn etc etterpå. Fikk en god deal på det vi skulle ha. :) Utover vognbestillingen (som tar 6-8 uker), kjøpte vi den ekstra bilstolen vi trenger, dobbel brystpumpe (som jeg egentlig hadde tenkt til å drøye, men etter kurset i dag ombestemte jeg meg), litt smått tilbehør til vogna osv. Utrolig godt å ha det ute av verden! Både svigers og mampap har sagt de skal sponse oss med penger til utstyr vi trenger, så vi slipper nokså billig unna. Nå gjenstår det bare å få ordnet med vaskemaskin og tørketrommel, og så er faktisk alle de store tingene på plass. Det føles både godt og litt skremmende, for plutselig kan jeg liksom konsentrere meg om det faktum at vi skal ha tvillinger. :S

 

Nå er det snart leggetid, vi var tidlig på'n i dag, og vi har hatt mye på programmet. Men godt å være ferdig med kurset, jeg gruet meg litt på forhånd, sikkert helt unødvendig, men sånn er jeg nå. Ser frem mot litt roligere tider nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilly: Takktakk! Bursdag overstått, ett år eldre i år også, pussig nok. ;)

 

Jeg syr også babynest nå, og har endt opp med å bruke innmaten fra Turneroses ullmadrass til sprinkelsenga til madrass. (Vi har sendt avgårde sprinkelsenga, kommer uansett ikke til å bruke den. Så da slakter jeg madrassen, som består av tre ullplater inni et trekk.) Til kanten rundt har jeg endt opp med soyabasert vatt fra Stoff&Stil, Freudenberg, står det på den (kom i posten i dag, så den ligger ved siden av meg i sofaen, hehe.) Tynn sommerdyne kan helt sikkert brukes! Eller et par-tre lag av ullstoff av noe slag - vadmel eller ullfilt eller sånt.

 

Vi har Røros-teppe til vogn, ja, har vært godt fornøyde med det. Har sett Klippan-tepper på nett, men ikke kjent på dem. Fine de også, og jeg har vanskelig for å tro at de er så veldig annerledes enn de fra Røros. Go for it! :)

 

Jeg tar gjerne ulla, men da må jeg få betale deg for det, altså! Jeg sender deg adresse etc litt senere, nå må jeg straks avgårde til barnehagen en tur. :) Minn meg på det om jeg glemmer det! 

Først: ulla får du, jeg nekter å få betalt for den! Dessuten er den kjøpt på salg, og ikke til full pris  :jolie:

 

Takk for gode tips ang. babynest! Gøy at du også skal sy (eller kanskje du er ferdig nå?). Syr du en til hver eller ligger de sammen i en ekstra stor? Jeg har kjøpt stoff på nett, tror den blir veldig fin. Siden vi ikke har noe egnet madrass eller annen ull jeg har lyst til å ofre tror jeg at jeg satser på en sommerdyne.

 

Jeg bestilte et teppe fra Klippan, tror det blir fint å ha  :nigo:

 

Hvordan går det med deg ellers da? Vil tro det begynner å bli skikkelig tungt, du skal kanskje ikke jobbe så mye mer før fødselen? Godt å ha bestilt både bil og vogn, det er litt enklere å slappe av når man vet at sånne stor og viktige ting er på plass!  :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten ferdig med et dobbelt nest. :) Må klippe til den ullplata og sy rundt kanten på det, samt stappe i "pølsa" og lukke endene, men ellers er jeg ferdig. Kjapt og greit å sy!

 

---

I dag er jeg helt skutt. Sommerfest i barnehagen i går, jeg er i FAU og pushet meg altfor hardt ifbm arrangementet. Jeg lærer visst aldri... Vondt i hodet, vondt i kroppen, trøtt og tung. Tar det helt piano i dag. Prøver å strikke ferdig buksa til hentesettet til tvilling nummer 2, men innså nettopp at jeg har akkurat for lite garn. Hadde håpet å slippe å bestille mer (bruke av lageret og alt det der), men mer må jeg ha. Fordelen er at jeg bestilte en oppskrift samtidig som jeg har hatt lyst på lenge, men ikke tatt meg råd til (må bestilles sammen med garn, og dette garnet er nokså dyrt - Duo silke/merino). Så da blir det gensere til jentene utover høsten (forhåpentligvis), tenker å ha det som strikkeprosjekt ifbm amming osv. 

 

I går kom stellesekken i posten, den er ordentlig fin! Det er altså denne. Tror jeg skal bli fornøyd med den. :) Utrolig hendig å kunne ha den på ryggen når jeg skal bære to babyer. :O Jeg er glad for alt som kommer på plass her. Jeg er i ordentlig nestingmodus, prøver å få unna alt av vask (typisk ting som blir liggende lenge - putetrekk fra jula, bæretøy, finvaskting som jeg aldri får somlet meg til å gjøre noe med...), har ryddet skapene til jentene og lagt vekk det som er for smått til den ene og for stort til den andre, osv. Og da helst balansere aktivitetene sånn at jeg ikke bruker for mye krutt på én dag, for da går det dårlig dagen etterpå. Jeg har visst litt lite jern (Hb), så jeg skal knaske jernpiller og håper at det får opp energinivået litt. Men jeg ser at det kan komme til å bli en lang sommer, dette her. 

 

Men nå sier magen at det er tid for lunch. Satser på min store dille for tiden, mozarella- og tomatsalat. Mmmm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikkeplaner fremover:

- Ekstra hentesett

- Ny lue til eksisterende hentesett (så får den Snorkis brukte være bare hennes)

- To enkle strikketepper (silkealpakka, naturhvite med farget heklekant rundt)

- Regnbueteppe til Snorkfrøken - påbegynt, men myyye igjen

- Luer til jentene (Drops Big Merino)

- Lue til meg (men av Rowan Alpaca Chunky) - eller noe lignende, klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker den eller ikke.

- Enda en lue til meg - har kjøpt garn, men ikke helt bestemt meg for oppskrift. Petrolfarget, ihvertfall. Big Merino + Kid Silk.

- Votter til jentene

- Skjerf til Turnerose (av merino av noe slag)

- Vester til magetrollene, tenkt til jul (har kjøpt Drops Babymerino)

- Genser til meg selv (har kjøpt garn - til to, faktisk - Drops Brushed Alpaca) - nærmer meg halvveis.

Har jeg nok å strikke på frem mot september, mon tro? :tunge1: Men luer, votter osv går veldig kjapt, ferdig på en (litt lang) kveld. Har alt strikket en lue til hver av jentene, så trenger de litt mer hver.

Syplaner fremover:

- Gjøre ferdig tvillingnest

- Vognpose

- To ringslynger av dupionisilke

- Gjøre ferdig luer til magetrollene

- Oppbevaringsdings til kluter og stellesaker

- Smokkesnorer og lekesnorer til vogna (en ekstra av hver, ihvertfall, har etter Snorkfrøken)

- Noen tights og topper til Turnerose

- Sy opp tights, topp og tunika til meg selv, som ligger ferdig klippet

- Ullbukser til magetrollene

Annet håndarbeid:

- Hekle vognleker

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig stellesekk (har lurt litt på hvordan den ser ut!) og veldig fine strikke- og syplaner! Hvilket hentesett er det du strikker? Jeg syns å huske at du har strikket "Mini" tidligere, strikker du et til av det samme? Jeg hadde egentlig bestemt meg for omslagsjakken fra Nøstebarn, syns den er enkel og likvel fin, men så kom jeg over dette fra Ministrikk. Men er litt i tvil om det er så lurt med knapper på ryggen? Det må vel både bli litt ekkelt å ligge på (?) og upraktisk ifht påkledning vel? Jaja, får tenke litt. Holder på å strikke Eirajakken til Nøstebarn til meg selv, *skal* gjøre den ferdig før jeg begynner på mer babystrikk  :filer:

 

Håper du tar det litt rolig fremover, nå er vel det meste av avslutninger overstått. Men jeg kjenner jo til det, er ikke så lett å begrense seg når det er mye man helst skulle gjort. Det blir vel ikke mer jobb på deg før fødsel kanskje (?)

 

God helg  :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å strikke og sy altså, jeg er skikkelig imponert! :)

 

Skjønner godt at det er lett å slite seg ut altså, kjenner det selv at jeg tar på meg litt mer enn jeg burde innimellom. Men jeg er jo vant til å klare det så fint, så da sier jeg jo ja eller legger lista litt for høyt bare av gammel vane. Og enda vanskeligere å roe ned må det jo være når det gjelder barn man allerede har og deres aktiviterer.

 

Jeg har visst også jernlager på vei nedover, men trengte ikke begynne med tilskudd helt enda. Men jordmor var ganske sikker på at jeg kom til å måtte begynne om noen uker, siden lille i magen blir større og krever mer og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG...! Tror du virkelig at du får strikket og sydd alt det der?? synes det så veldig mye ut...(for meg iallfall!). Er du sykemeldt nå? Men altså: thumbs up for håndarbeidet!  :danse:

 

Så bra at du får gjort mange forberedelser og ser ut til å kose deg med det.. selv om du har mye fra før, så må vel mye nytt også på plass når man plutselig får 2 nye av nytt kjønn (kanskje?).

 

Håper dere får ei fin helg borti storbyen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt. Høres ut som om du har det bra! :klem: Du er virkelig effektiv på håndarbeidet, altså! Jeg begynte på en jakke til lillemann som ble ferdig til lillesøster, og så begynte jeg på en jakke til lillesøster i høst som jeg er halvveis på, og den er nok snart for liten...  :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så kjekt og oppdatere seg her :) Høres ut som du er rimelig klar når det kommer til utstyr i alle fall! Og jeg må si meg imponert over strikke-/sylista di! Jeg har begynt å få litt fart på strikkepinnene jeg også, men kan nok se langt etter å få til alt det der på 2-3 måneder - selv om baby-/barnestørrelser går betydelig fortere enn mannfolkstørrelser :tongue:

 

Mozarella og tomatsalat! :hjerte:

 

God helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laptopen min pakket sammen for tre uker siden, og siden jeg ikke er noe glad i å knote på mobilen, har det vært stille her. Men nå har den gamle traveren min fått seg pacemaker eller noe deromkring (les: ny disk), og lever forhåpentligvis noen måneder til. ;)

 

I tillegg har jeg vært en real tur i kjelleren, har isolert meg skikkelig. Ikke så bra, men det føles likevel rett nå som jeg begynner å komme opp igjen. Tror jeg på sett og vis trengte rom til den reaksjonen, og det at laptopen røk bidro kanskje litt til at jeg fikk den. Fjernet jo hoveddistraksjonen min! ;)

 

Stilig stellesekk (har lurt litt på hvordan den ser ut!) og veldig fine strikke- og syplaner! Hvilket hentesett er det du strikker? Jeg syns å huske at du har strikket "Mini" tidligere, strikker du et til av det samme? Jeg hadde egentlig bestemt meg for omslagsjakken fra Nøstebarn, syns den er enkel og likvel fin, men så kom jeg over dette fra Ministrikk. Men er litt i tvil om det er så lurt med knapper på ryggen? Det må vel både bli litt ekkelt å ligge på (?) og upraktisk ifht påkledning vel? Jaja, får tenke litt. Holder på å strikke Eirajakken til Nøstebarn til meg selv, *skal* gjøre den ferdig før jeg begynner på mer babystrikk  :filer:

 

Håper du tar det litt rolig fremover, nå er vel det meste av avslutninger overstått. Men jeg kjenner jo til det, er ikke så lett å begrense seg når det er mye man helst skulle gjort. Det blir vel ikke mer jobb på deg før fødsel kanskje (?)

 

God helg  :klemmer:

"Mini", ja, og en selebukse (men uten seler) fra Strikk til Nøstebarn. Lua ble denne gangen "Liten lue" fra Myk start, og sokkene blir vel disse her. Miks og match, med andre ord!

 

Jeg er nok litt enig i skepsisen til knepping på ryggen. Liker ikke hetter på babytøy, og tenker at knapper på rygg blir litt i samme gate? Har du bestemt deg? 

 

Blir nok ikke mer jobb, nei. Fullt sykemeldt nå, venter på svar ang. svangerskapspenger fra NAV. Så får vi se hva de sier om det. 

 

Så flinke dere er til å strikke og sy altså, jeg er skikkelig imponert! :)

 

Skjønner godt at det er lett å slite seg ut altså, kjenner det selv at jeg tar på meg litt mer enn jeg burde innimellom. Men jeg er jo vant til å klare det så fint, så da sier jeg jo ja eller legger lista litt for høyt bare av gammel vane. Og enda vanskeligere å roe ned må det jo være når det gjelder barn man allerede har og deres aktiviterer.

 

Jeg har visst også jernlager på vei nedover, men trengte ikke begynne med tilskudd helt enda. Men jordmor var ganske sikker på at jeg kom til å måtte begynne om noen uker, siden lille i magen blir større og krever mer og mer.

Jeg har alltid sydd, men strikkingen kom med graviditeten med Turnerose. Kunne det fra før, men syntes det var såååå kjeeeedelig. Nå, derimot! 

 

Det er skikkelig vanskelig å finne balansen mellom aktivitet og hvile som gravid! Husker jeg tenkte på det første gang, og ja, det blir mer utfordrende med barn fra før. Jeg får jo ikke ligge i fred på sofaen, akkurat!

 

Ja, graviditet stjeler mye jern! Godt det følges opp hos deg også! 

 

 

OMG...! Tror du virkelig at du får strikket og sydd alt det der?? synes det så veldig mye ut...(for meg iallfall!). Er du sykemeldt nå? Men altså: thumbs up for håndarbeidet!  :danse:

 

Så bra at du får gjort mange forberedelser og ser ut til å kose deg med det.. selv om du har mye fra før, så må vel mye nytt også på plass når man plutselig får 2 nye av nytt kjønn (kanskje?).

 

Håper dere får ei fin helg borti storbyen! ;)

Jeg er et stykke på vei alt! Hehe. Men mulig ikke alt kommer helt på plass, vi får se. Teppet til Snorkfrøken kan godt være ammestrikketøy, så kan knøttene ha teppet over seg mens jeg strikker. Har ikke fått sydd alt jeg hadde tenkt, men så har jeg fått gjort ferdig litt annet jeg hadde liggende i stedet, så det får være greit. Godt med alt som er ferdig!

 

Det må litt nytt til, selv om det minste her er nokså nøytralt fargemessig. Også er det litt gøy å lage ting til dem også. Særlig det med tepper er jeg opphengt i, jentene har fått hvert sitt, og da må disse to også få! Hehe. Tvangstanker, er det det man kaller det? 

 

Innom og leser litt. Høres ut som om du har det bra! :klem: Du er virkelig effektiv på håndarbeidet, altså! Jeg begynte på en jakke til lillemann som ble ferdig til lillesøster, og så begynte jeg på en jakke til lillesøster i høst som jeg er halvveis på, og den er nok snart for liten...  :fnise:  

Haha, jeg har min andel UFOer jeg også... Bl.a. en kjole som jeg begynte på til Turnerose for to år siden, den er neeesten ferdig (gjenstår et halvt erme og raglanfelling), men den får nok gå til Snorkfrøken i stedet...

 

 

Så kjekt og oppdatere seg her :) Høres ut som du er rimelig klar når det kommer til utstyr i alle fall! Og jeg må si meg imponert over strikke-/sylista di! Jeg har begynt å få litt fart på strikkepinnene jeg også, men kan nok se langt etter å få til alt det der på 2-3 måneder - selv om baby-/barnestørrelser går betydelig fortere enn mannfolkstørrelser :tongue:

 

Mozarella og tomatsalat! :hjerte:

 

God helg! :sol:

Ja, nå begynner det meste å komme på plass på utstyrsfronten. Det er godt, jeg kjenner at det er en av de få tingene jeg føler jeg har kontroll på i denne situasjonen, som føles mest som en berg- og dalbane...  Åja, det er noe helt annet å strikke klær til voksne (eller større barn, for den saks skyld - til Turnerose går det i str 8 år nå, og det er ikke akkurat knøttsmått!) Men i tillegg må jeg ha noe å henge fingrene i, og da er søm og strikking prima om dagen. 

 

---

Urk, smileypolitiet tok meg! Så da røk klemmene deres og alt annet av smileyer fra min side... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

For noen lister. Jeg tror jeg må si meg fornøyd om jeg rekker å gjøre ferdig sukkertøypleddet jeg holder på med. Lita lagde jeg jo fire pledd til og stakkaren i magen får bare ett :sjenert: , jeg har et c2c pledd liggende som er ferdig men det skal gis bort til sykehuset hvis jeg blir ferdig med det jeg holder på med nå før knøttet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkertøypledd, pusilus? *nysgjerrig* Høres fint ut! Hehe, vi har jo en del tepper fra før av, jentene har hvert sitt Nøstebarn-teppe med heklet kant, og jeg synes nesten at jeg må lage sånne til de to i magen også. Og er det noe som blir brukt hos oss, så er det strikketepper! :ler: 

 

---

Den mest aktive delen av ferien er overstått, og gikk etter forholdene bra. Jeg pushet meg nok litt vel hardt til tider, men nå, etter et par dager hjemme, kommer det seg litt igjen. Dyreparken var som vanlig braksuksess, selv om vi hadde en ikke fullt så fin dag der værmessig, og Sabeltann-forestillingen på kvelden var fryktelig spennende for de to yngste i huset. Opphold i Abra havn kan absolutt anbefales, og vi hadde også en fin dag på Aquarama ved Bystranda i Kristiansand. 

 

I dag har jeg vært til fødselssamtale på sykehuset, og det var godt. Ble møtt av en fin jordmor som skjønte meg, og jeg, som var livredd for å bli sittende som en hulkende haug på stolen, kom meg gjennom det uten å felle en tåre! Nå er informasjonen lagt inn i journalen min, med ekstra varsel om at det skal leses av alle som har med meg å gjøre. Det er en lettelse, og veldig godt å ha ute av verden. 

 

Videre denne uka er det UL/vekstkontroll/livmorhalssjekk, levering av ny vaskemaskin + tørketrommel (samt litt forberedelser i den forbindelse), rørleggerbesøk i samme anledning, diverse rydding og ordning. Og å bare ta dagene som de kommer. Ingen store planer utover den ene dagen der vi er bundet av tre avtaler.

 

Godt å ha flokken min hjemme, dette blir vår siste felles tid som en familie på fire, og jeg prøver å suge til meg alle inntrykk og opplevelser med jentene nå disse siste ukene før babyene kommer. Har nok fortsatt ikke landet helt i at det er to til på vei, selv om det stadig kommer seg, men jeg prøver ihvertfall å være der for godjentene mine nå. Se dem litt ekstra godt for en stakket stund, det blir nok hektisk her utover høsten. De er så fine, og jeg er så redd for å ikke strekke til for dem fremover. Hvordan skal jeg klare å fordele oppmerksomhet og kjærlighet på fire barn? 

 

Turnerose er klar for skolestart, men samtidig ikke. Stor og liten på én gang. Den ene dagen gleder hun seg, den neste vil hun heller være i barnehagen et år til. Jeg skjønner henne så godt! Det er en enorm endring å begynne på skolen, for både henne og oss. Jeg er sikker på at hun kommer til å klare seg utmerket, hun er mer enn klar akademisk sett, hun kan lese og skrive, regne, resonnerer seg frem til svar og løsninger på ting hun lurer på, men hun er seks år, med følelsene utenpå, mange endringer i hodet og helt tydelig i en brytningsfase. Jeg håper så inderlig at jeg klarer å støtte henne nok gjennom høsten og vinteren, sånn at det første skoleåret hennes blir en god opplevelse, at hun finner en trygg platform og finner seg til rette. Hun kan og vet så mye, men sliter nok litt med å skjønne seg på alt det som foregår inni hodet. Jeg skulle ønske jeg kunne trygge henne på at hun er den flotte jenta vi ser, flott og flink og fin og god på alle måter, og at hun kunne hvile trygt i den vissheten. I stedet prøver vi å hjelpe henne til å se det. Jeg vil så gjerne at hun skal gå gjennom livet uten den usikkerheten som har gnaget meg i så mange år. Store, lille jenta mi... :hjerte: 

 

Snorkfrøken VIL gjerne begynne på skolen, sånn som Turnerose, men skal for første gang være "alene" i barnehagen, uten den trygge havnen storesøsteren har vært. Hun fortsetter sammen med veldig mange av vennene sine, alle 2012-barna skal fortsette på samme avdeling, men med ny ped.leder. Hun kommer fra Turneroses avdeling og er en flott dame, så jeg er ikke så bekymret for den delen - men det blir en del endringer og omveltninger for Snorkfrøken, også. I tillegg skal hele barnehagen tilbake til nybygget hus på den gamle tomta utpå høsten en gang, så der vil det jo også skje en del. Fordelen da er at hun vil være rett over veien for huset vårt igjen. Hun har vokst så mye de siste månedene, både fysisk og mentalt. Plutselig er hun en stor jente, med masse tanker og ideer (påfallende mange av dem av det noe bøllete slaget), og hun er også tydelig i en overgangsfase. Hun har blitt så lang, har passert meteren med god margin. Hun leker mye og fint, både alene og med andre (selv om det veksler mellom lek og latter og krangling og lugging når det er Turnerose som er makkeren - men sånn er det vel ofte med søsken...) Hun har mange og tydelige meninger om det meste. Stor og liten på én gang, hun også - og jeg nyter fremdeles stundene når hun kommer smygende opp på fanget mitt, sier "gode mamma" og lener seg inntil meg med en god kos. :hjerte: 

 

Jeg kommer til å klare å se dem og lage tid til dem når jeg har to knøtt å ta meg av også, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer til å klare å se dem og lage tid til dem når jeg har to knøtt å ta meg av også, ikke sant? 

Selvfølgelig, kjære deg  :hjerte:

 

Tenker stadig på deg. Er jo en evighet siden sist!

 

Flott at du traff en bra jordmor! Er det en liten bør av skuldrene dine, oppi det hele?

Vært på UL? Kjenner jeg er litt spent, om du vil dele :briller2: 

 

Hurra for vaskemaskin! Det er godt å ha i hus :Nikke:

 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusilus, så fint teppe! Kul effekt av nokså enkel strikk, det kan jeg like! :jepp: 

 

rhubarb, jeg har planer om å lande litt etter ferien (hehe), og så skal jeg ta meg en runde og hilse på folk. Savner deg! 

 

Ja, det var godt å få pratet med den jordmoren, har fått noen tanker ut av hodet, og det er deilig. Hun så dessuten passe overrasket ut da hun skjønte at jeg ville argumentere meg vekk fra KS, epidural og whatnot, det var litt artig. ;) 

 

Vi har vært på UL, og de to magetrollene følger i sine søstres fotspor - de ligger foreløpig godt over snittet for enlinger, den ene på 97,5-persentilen og den andre på 85-persentilen, mener jeg. Rett rundt 2 kg hver nå. Hvis de fortsetter i det samme tempoet får jeg visst ikke gå lenger enn til uke 38. Alt ser fint ut, de er ganske jevnstore (ca 100 g forskjell), vokser og har det tilsynelatende fint. De klarer fortsatt ikke å gi noe entydig svar angående kjønn, men det ser stadig ut til å være to gutter. Og de har fortsatt ikke skjønt at det er ledig hybel på min venstre side, så de kliner seg sammen til høyre og på midten. :ler: 

 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg skulle liksom ta det rolig i dag, jeg. Den planen feilet monumentalt, gitt. Nå har jeg ordnet og fikset og sjauet i kjelleren. Vet ikke helt hvor lurt det var, men utrolig godt å få gjort! Hyller og skittentøysopplegg er på plass igjen (ting måtte naturligvis flyttes på ifbm vaskemaskinendringene), sybordet nogenlunde ryddig og i det hele tatt. Det gjør også at det faktisk er håp om å få sydd litt senere i uka. ;) 
 
Må sende mannen på Ikea i kveld etter topplatene til Algot som han ikke fant forrige dagen (det skulle være 150+ på lager, men de kan jo ha ligget på en pall oppunder taket på lageret der - eeeeller han har atter en gang demonstrert hvor dårlig han er til å lete etter ting ;) ) og litt annet småplukk, et par kurver og sånt. Vi byttet ut de gamle, skranglete Antonius-stativene med Algot til skittentøy, og det er faktisk et hav av forskjell. Deilig med kurver som ikke hopper ut av spor bare du ser på dem, og stativer som i det minste har en viss grad av retningsstabilitet. :tunge1: Men jeg får ikke ryddet alt på plass før topplatene er på. Tipper han gleder seg vilt til enda en Ikea-tur. :ler: 
 
Nå har jeg drukket et glass juice med isbiter i (eller isbiter med litt juice på er kanskje mer beskrivende, jeg er helt vill etter isbiter om dagen), satt meg med bena opp og skal slappe av littegrann før jeg henter i barnehagen. Middagen må fikses også, men er heldigvis av sorten som stort sett fikser seg selv. Har fine kyllingfileter fra Stange, og grubler på om de skal slenges på grillen eller i ovnen. Ved siden av blir det nypoteter og nykål, ihvertfall til meg. Alltid like spennende å se om jeg får lurt i de andre litt kål. ;) Og forhåpentligvis jordbær til dessert. Det er min andre store dille om dagen, altså jordbær. Mmmm. Fordelen med å være gravid om sommeren, har jeg funnet ut! 
 
Jeg er veldig i redebyggingsmodus om dagen. Akkurat nå synes jeg alt står på hodet (fordi det gjør det, antar jeg), men det ble en del flytting av saker og ting i forbindelse med kjellerprosjektet, og så snart det er helt på plass, blir det enklere å få ryddet andre steder også. Jeg har masse småprosjekter som jeg holder på med, blant annet har jeg sortert hobbystæsj i Moppe-kommoder til den store gullmedaljen. Merket skuffene med tavle-kontaktpapir og krittusjer, det ble kult! Det hadde faktisk utrolig mye å si for hvordan hobbyhylla ser ut, mye ryddigere visuelt. Den lille tralla vi har jentenes hobbygreier oppi har fått en delvis bruksendring, og skal nå fungere som leksetralle for Turnerose. Hun kan fint gjøre lekser på rommet sitt, men jeg blir ikke utpreget overrasket om hun ender med å sitte ved kjøkkenbordet. :) Oppe har vi fått litt orden på kottet/garderoben igjen, og vi har fått sendt avgårde ting som skulle vært ute herfra for lengst. Vi har også litt av hvert som skal legges ut på finn. Jeg går utfra at det blir minimalt med tid til sånt om noen uker, så jo mer jeg får unna nå, jo bedre. Så gjelder det bare å finne balansen mellom hvor mye jeg orker og bør gjøre, og hva jeg har lyst til å få gjort...
 
Men nå - beina opp, ny H&M-katalog fra postkassa (så jeg kan få kastet den!), og så er det slutt på alenetilværelsen for i dag. :) 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er - atter en gang - mektig imponert over alt du rekker over som høygravid tobarnsmamma! Send litt av den energien hitover 'a ;) Er vel redebyggerinstinktet som gjør seg gjeldende? :)

 

Selvsagt kommer du til å ha nok kjærlighet til alle fire, og du kommer til å både se og delta i jentenes liv også utover høsten. Det vil nok bli en overgangsperiode (skulle bare mangle!), men du er så dreven fra før, og så reflektert over og bevisst disse to frøknenes indre og ytre liv (jfr inlegget ditt), at jeg tror det kommer til å gå kjempefint :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...