Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

I pinsehelgen var vi på hytta, helt fantastisk fint! Turnerose øvde seg på å ro, og fikk det faktisk godt til - selv om vi må øve litt mer på retninger og manøvreringer, hehe! Enn så lenge må hun ha med noen i båten, såklart, men jeg tror ikke det er utenkelig at hun kan øve seg i "bukta" alene senere i sommer, hvis det er pålandsvind. Store, flinke jenta mi! Jeg har hørt en del på Abbas "Slipping through my fingers" i det siste, føler litt på det der om dagen. Hun er så stor blitt, stadig mer selvstendig og bestemt. Og så fin! :hjerte:

Snorkfrøken er en liten spilloppmaker, hun tøyser og tuller dagen lang og har blitt så stor, hun også. Prater i ett sett, elsker å være ute og er en litt mer uredd type enn søsteren på mange områder. Men motorbåten på hytta, den var skummel! Omkvedet siden har vært "ikke kjøje båten!" Ikke så greit!

Nå skal jeg til legen med Turnerose, hun har reagert så voldsomt på et stikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det med Turnerose? ikke bra med stikk, og iallfall ikke når det blir kraftig reaksjon.

Har dere egen hytte, eller er det en familiehytte? Vi skal få "hytte" i London vi--- *biiiiiig smile*

hehe.. så kan hyttefolket her hjemme ha det så godt!

Fine sommerdager hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sangen er så fin :hjerte: Jeg såg Mamma Mia i helgen og måtte tørke noen tårer når jeg hørte den sangen, syns det er litt trist at disse søte små jentene våre blir store så fort, det er så skummelt å måtte gi slipp på de og sende de ut på egen hånd (etterhvert) :trist: Håper det gikk bra med stikket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, den sangen er så fin! Husker jeg så filmen sammen med mamma på kino og fikk en klump i halsen den gang. Men nå når jeg er mamma selv så føler jeg på det på en annen og mer intens måte. De vokser så fort! :cry3:

Håper det gikk bra med stikket :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med Turnerose? ikke bra med stikk, og iallfall ikke når det blir kraftig reaksjon.

Har dere egen hytte, eller er det en familiehytte? Vi skal få "hytte" i London vi--- *biiiiiig smile*

hehe.. så kan hyttefolket her hjemme ha det så godt!

Fine sommerdager hos dere?

Det gikk fint, vi var hos legen en tur og fikk Zyrtec. Skal tilbake for prikktest i slutten av uka som kommer. :)

Det er familiehytte, besteforeldrene mine bygde den på 50-tallet. Fantastisk beliggenhet, som man jo fikk tak i på den tiden. Hehe. "Hytte" i London høres slettes ikke dumt ut! :ler: Det var jo i praksis det jeg vokste opp med, vi hadde jo et "familiehjem" der frem til jeg var 20. Savner det!!!

Fantastiske sommerdager! Dog finest i helgene - det er ikke så kult å sitte inne på kontor når det er sommer ute, altså. ;) Hos dere også? Kos dere med ferie! :hug:

Den sangen er så fin :hjerte: Jeg såg Mamma Mia i helgen og måtte tørke noen tårer når jeg hørte den sangen, syns det er litt trist at disse søte små jentene våre blir store så fort, det er så skummelt å måtte gi slipp på de og sende de ut på egen hånd (etterhvert) :trist: Håper det gikk bra med stikket!

Rart med det, ja... Turnerose begynner å ville ferdes litt rundt på egenhånd nå, og jeg kjenner det er dritskummelt, selv om jeg har sverget at jeg ikke skal være sånn overbeskyttende hønemor (for jeg tror jo at det er sunt å få prøve seg på egenhånd). Men det er ikke så lett, altså!

Gikk fint med stikket, ja! :)

Ååh, den sangen er så fin! Husker jeg så filmen sammen med mamma på kino og fikk en klump i halsen den gang. Men nå når jeg er mamma selv så føler jeg på det på en annen og mer intens måte. De vokser så fort! :cry3:

Håper det gikk bra med stikket :Nikke:

Det er noe med hele scenen i filmen som er veldt várt og fint. Og trist. :ler: Og ja, de vokser utrolig fort.... Spennende dager hos deg, tvi-tvi når det skjer! :klem:

Kan se for meg (og høre) Turnerose som lærer seg å ro :)

Hvordan gikk det med stikket?

:hug:

Hehe, det kom noen begeistrede utrop og veldig mye latter når hun sprutet vann på meg med årene. :fnise:

Stikket kom seg, som sagt fikk vi Zyrtec og skal sjekke litt mer om hun bør være litt ekstra forsiktig. :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh! Åleinetur til London høyres fantastisk ut!

Me skal til London med kollegaer i oktober, det gler eg meg til! Har aldri vore i London før, har du tips? Shoppinggater, cafeer/restauranter, favorittdistrikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joyce! ;))

London ja, så utrolig gøy!! fikk du et plutselig innfall, eller hur? høres bra ut.. 1 år siden jeg var der nå, har abstinenser. Men utpå nyåret blir det nok endel turer ;)

Pluss akkurat nå sugler jeg veldig på noe designergoods som de ikke har her, og jeg må til storby for å kikke på.. jaja, da får jeg vel spart de pengene enn så lenge. London :rodmer:

nå opp til lille prikkejenta mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Åleinetur til London høyres fantastisk ut!

Me skal til London med kollegaer i oktober, det gler eg meg til! Har aldri vore i London før, har du tips? Shoppinggater, cafeer/restauranter, favorittdistrikt?

London med kollegaer høres bra ut - skal dere på konferanse eller sånt? Deilig med tur uten barn er det vel uansett, vil jeg tro? ;)

Har mange London-favoritter... Men jeg er også litt utdatert ifht spisesteder og sånt, så det kan jeg ikke si allverdens om. Jeg er glad i Covent Garden/Neal Street, selv om det er mye folk og mye turister der. Men det er også mange hyggelige småbutikker og mye å se på. Oxford Street blir fort masete, men skal du til de store flagship stores og department stores er det jo der de er. Jeg liker Marble Arch-enden bedre enn området rundt Oxford Circus, men igjen kommer det an på hva man skal. For klassisk shopping er både Liberty (Regent Street) og Fortnum & Mason (Piccadilly) vel verdt et besøk. Sjarmerende, gammeldagse department stores, og litt mindre enn f.eks. Selfridges. En annen idé er jo å dra til et kjøpesenter, kanskje særlig hvis været ikke er det helt store - jeg er glad i Brent Cross, mest fordi det var det vi var på da jeg var barn. ;) Det er tubestasjon i nærheten, to stykker mener jeg - en som heter Brent Cross og en til, Hendon? På Northern Line, den svarte.

Ellers er det ikke så dumt å finne hotell i nærheten av Piccadilly Line (mørkeblå) hvis dere flyr til Heathrow, veldig greit å ta tuben inn til sentrum heller enn tog eller buss som det gjerne er fra Gatwick og Stansted.

Forøvrig anbefaler jeg å sjekke museene for bra utstillinger - jeg sjekker bestandig V&A (som stort sett alltid har noe jeg har lyst til å se), British Museum, National Gallery og evt O2 Bubble. Jeg har aldri vært på musikal i London, så sånt vet jeg ikke allverdens om - men en tur i operaen (Covent Garden) kan anbefales. Sånn for å høres skikkelig finkulturell og snobbete ut, lissom. ;)

Åh, gled deg! :jepp:

(Koselig å se deg her, forresten! Alt bra med dere?)

Hei Joyce! ;))

London ja, så utrolig gøy!! fikk du et plutselig innfall, eller hur? høres bra ut.. 1 år siden jeg var der nå, har abstinenser. Men utpå nyåret blir det nok endel turer ;)

Pluss akkurat nå sugler jeg veldig på noe designergoods som de ikke har her, og jeg må til storby for å kikke på.. jaja, da får jeg vel spart de pengene enn så lenge. London :rodmer:

nå opp til lille prikkejenta mi ;)

Hehe, det er kompensasjonstur fordi mannen skal til Las Vegas i en uke i august. Så da får jeg litt husmorferie i juli, mens han tar med jentene vestover til svigers. Vi driver og plotter sommerferien om dagen...

Fortsatt god bedring til prikkejenta! :klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilslag på et rom i Muswell Hill på Airbnb, i nærheten av "barndomshjemmet" vi hadde tilgang på tidligere. Gleder meg sånn! Skal møte litt familie, håper jeg (hvis de er hjemme), shoppe litt nødvendigheter, gå på museer... Flyr SAS til/fra Heathrow, så det blir bra. Foretrekker Heathrow fremfor Gatwick og Stansted.

På handlelista står litt odde greier:

- Bolst's curry powder

- Truser fra M&S

- Tannboks til Snorkfrøken :ler:

- Ymse fra Boots, vil jeg tro

- Gaver til jentene! Kanskje en tur til Hamley's? *young at heart*

Men har ingen voldsomme shoppingplaner, egentlig. Blir nok en tur innom Bravissimo/Pepperberry, Monsoon, og sikkert litt annet, men jeg har ikke lyst til å bruke opp tiden min i butikker. Vil heller suge til meg London-stemningen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du og jeg må en husmortur til London en gang? :)

Kos deg i allefall masse med heltalenetur, er deg vel fortjent :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du og jeg må en husmortur til London en gang? :)

Kos deg i allefall masse med heltalenetur, er deg vel fortjent :hug:

Det høres ut som en glimrende plan, spør du meg! :jepp: Det må vi gjøre, altså!

Takk, søte du! :kose:

---

Jeg forbereder sommerferien, og har bestilt meg badedrakt (billigsak fra HK, men jeg synes den var fin) og kaftan. :)

Ellers er jeg skikkelig sliten - det har vært en intens uke med et heldagsseminar, en dagstur til Trondheim, og en hel drøss med møter på de tre øvrige dagene. Gleder meg ordentlig til helg! Vi har ingen store planer, men Turnerose skal i en bursdag og litt sånt. Må nok gjøre litt mer ifht Snorkfrøkens nye rom også. Har kommet et stykke, men det er jamen mye som gjenstår...

Har sett første episode av Hotel Adlon nå, den var fin! Ble overrasket over at det var på tysk, det så ut som et klassisk britisk kostymedrama. :ler: Men bra greier likevel.

Tror jeg skal tusle i seng, jeg. Trøøøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sippet meg gjennom siste episode av Hotel Adlon. Makan, så trist! *snufs*

Ellers en supereffektiv helg, alle de store tingene er på plass, så selv om det gjenstår en god del rydding, føler jeg at vi har tatt et sjumilssteg i helgen. Sybordet er flyttet ned i kjelleren (og jeg tror egentlig det blir en helt ok syplass, når ting kommer ordentlig på plass), seng til Snorkfrøken er handlet og montert (Brimnes dagseng), alle bokhyllene som skulle til mampap er fraktet dit, vi har vært på Fretex med ymse kurvstativer og annet småplukk... Huset står fremdeles på hodet, men nå ser jeg i litt større grad slutten. Jeg har mye rydding og sortering foran meg, men det er egentlig ganske allright - jeg har hatt lyst til å ta en grundig opprydning lenge, sånn som jeg gjorde et par ganger i året før vi fikk barn... Det var andre tider, det. :ler: Når det mest nødvendige er på plass her oppe, har jeg lyst til å fortsette med boden. Mye av det som står der nede kan sendes av gårde, som ørten CDer og DVDer. Og enkelte av kassene vi satte der da vi flyttet inn i 2009, har stått urørt siden den gang... Da er det vel knapt nok snakk om ting som det er viktig å samle på. ;)

Men nå får jeg slenge sammen matpakker til jentene og komme meg i seng. Merker at jeg har stått på i helgen med mange tunge løft, jeg er stiv og støl i hele kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en effektiv ryddehelg!! :) Eller ommøblering kanskje... så får rydding komme i 2. omgang. Har 2 boder som trenger en skikkelig endevending hos oss, fikk ryddet bittelitt i den ene i helga.

Har Snorkfrøken flyttet inn i ny seng? ;) Hos oss ligger FP så godt i sprinkelseng enda, så vi utsetter litt å ta vekk frontdelen. tenker til høsten/vinteren, når det er mørkt ute og baby2 er etablert inn i rytmen.

hva handler hotel adlon om? og hvor ser du det hen? Noe for gravide kvinner ? :) må finne endel serier jeg kan se på i den o store ammesesongen til høsten.

Ha en super mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med en effektiv ryddehelg!! :) Eller ommøblering kanskje... så får rydding komme i 2. omgang. Har 2 boder som trenger en skikkelig endevending hos oss, fikk ryddet bittelitt i den ene i helga.

Har Snorkfrøken flyttet inn i ny seng? ;) Hos oss ligger FP så godt i sprinkelseng enda, så vi utsetter litt å ta vekk frontdelen. tenker til høsten/vinteren, når det er mørkt ute og baby2 er etablert inn i rytmen.

hva handler hotel adlon om? og hvor ser du det hen? Noe for gravide kvinner ? :) må finne endel serier jeg kan se på i den o store ammesesongen til høsten.

Ha en super mandag!

Ja, det var så godt å få unna den store sjauen! Særlig fordi svigers sannsynligvis kommer på besøk i helgen, så da er senga på plass til dem. :tommelsmil: Synes du er flink som rydder, godt å få det unna før den lille kommer. :jepp:

Snorkfrøken samsover fremdeles med oss, hun. Hehe. Har aldri hatt sprinkelsenga nede til henne. Styrer nok ikke med egen seng i sommer, men kanskje til høsten, ja. Nå avsluttes pupping helt om et par uker, så da er forutsetningene litt mer til stede for flytting til egen seng - det har vært veldig greit å amme i senga før hun legger seg, roe ned før lesing og soving. Turnerose sov først en stund i egen seng på vårt rom, men det tror jeg ikke blir tilfellet med Snorkfrøken. Derav også "stor" seng, så er det enklere å legge seg inn sammen med henne når det trengs. Turnerose hadde juniorseng, og der lå jeg IKKE godt, for å si det sånn! :ler:

Hotel Adlon er et tysk generasjonsdrama, litt à la danske Krøniken, som gikk for noen år siden... Ligger ute i tv-spilleren til NRK i en ukes tid til. Handlingen går fra før 1. verdenskrig til i dag. Typisk kostymedrama, men artig at det er tysk og ikke britisk. Fikk litt innsyn i hverdagen i Tyskland under krigene etc. :) Kanskje ikke noe for høsten, men kan anbefales!

Takk i like måte, søte du! :klemmer:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smart å få en stor seng/gjesteseng til Snorkfrøken.. håper hun vil sove godt der etterhvert da. Blir litt pupping enda ja, heldige SF. Bra kos det! Det hender FP kommer på at hun vil ha litt melk, men bare sånn 2. hver måned (men sluttet jo for en 8 mnd siden- ikke noe melk her i gården (enda)).

Vi har Leanderseng som vokser med barnet- men enda i sprinkelsengvariant. skal ta av den fremre veggen om ikke for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ganske åpent tidsperspektiv på det med soving i egen seng, hehe. Sikkert mye fordi vi faktisk har nok plass til begge inne hos oss. Det varer neppe til de er konfirmanter, uansett, og jeg synes det er koselig med samsoving. :hjerte: Men det er jo en prosess, og den må startes om ikke altfor lenge, tror jeg. :)

Jeg har heller ikke stresset med å avslutte ammingen, nei... Det har stort sett vært lite de siste månedene (som regel på kvelden før legging + innimellom på morgenen), men mens hjørnetennene hennes har kommet opp, har det vært mer. Synes det har vært greit med puppen da, for hun har ikke spist så mye mens det har stått på. Tror den siste er på vei ut nå, så nå er det mye våkning igjen - men som sagt forsvinner nok puppen for godt når vi skal være på hvert vårt sted om et par uker. :)

I dag er det skikkelig stille på jobb, veldig deilig! ;) Sånn bortsett fra at de pusser opp fasaden rett utenfor her, da. Mye during og dunking og ordning. Har lukket vinduet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samsoves her og! Dvs, hun legger greit i egen seng hver kveld, men kommer inn til oss i løpet av natten :ler: Innrømmer gjerne at jeg nikoser meg med det, dessuten sover vi godt alle tre og da ser jeg ikke problemet. Hvor lenge er de så små at de vil ligge sammen med mamma & pappa liksom? Hører mange som gleder seg til barna blir store, jeg vil helst ha de små hele livet! Det er så fint å ha en varm, liten klump mellom seg i senga :rodmer:

Godt at det er roligere på jobb, merker at hele Norge er i ferd med å komme i feriemodus :sol: Deilig tid egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samsoves her og! Dvs, hun legger greit i egen seng hver kveld, men kommer inn til oss i løpet av natten :ler: Innrømmer gjerne at jeg nikoser meg med det, dessuten sover vi godt alle tre og da ser jeg ikke problemet. Hvor lenge er de så små at de vil ligge sammen med mamma & pappa liksom? Hører mange som gleder seg til barna blir store, jeg vil helst ha de små hele livet! Det er så fint å ha en varm, liten klump mellom seg i senga :rodmer:

Godt at det er roligere på jobb, merker at hele Norge er i ferd med å komme i feriemodus :sol: Deilig tid egentlig!

Jeppjepp, Turnerose kommer stadig inn om natta, hun også. Jeg gjorde det selv til jeg var langt over fem år! Bare koselig, og vi har jo mer enn nok plass. :) Samtidig må jeg si at det er enkelte ting ved litt større barn jeg liker godt. Som i dag, da mannen var borte, og Turnerose ordnet seg kveldsmat helt alene mens jeg la Snorkfrøken. Det var veldig allright. Og jeg tror storingen min synes det er allright å få være litt i fred for mamma og masesøster også. :ler:

Hele Norge i feriemodus, ja. :lol: Som nevnt dog utenom de karene som holder på utenfor vinduet mitt på jobb. Hehe! Men det mest bråkete skal visst gjøres mellom 6 og 8, så det er ikke så galt, alt tatt i betraktning. Bare TRE dager igjen til FERIE! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...