Schadenfreude Skrevet 18. februar 2014 #4301 Skrevet 18. februar 2014 Skulle gjerne lånt bort svigers. De sier mye rart, men de er flinke med poden og bortsett fra at han får alt for mye snop og mat der så er det ikke noe problem. De tar ham gjerne på natta og, ikke at jeg har latt de gjøre det så ofte.. vil ha ungen for meg selv Jeg ble faktisk helt ute av vater psykisk av p-ringen. Jeg trodde ingen likte meg lenger og at jeg var et forferdelig menneske. Helt snodig og veldig ubehagelig fordi det kom så snikende. Men hornonelle p-midler og lavt stoffskifte går visst veldig dårlig sammen i utgangspunktet. Deadlines er noe drit... krysser fingrene for at mannen snart blir ferdig!
Pasjonsblomst Skrevet 18. februar 2014 #4302 Skrevet 18. februar 2014 Det går mot lysere tider, Joyce! Stor klem til deg! Allerede neste uke er jo mannen i mål med lanseringen, og for hver dag nå så blir dagene lysere og lettere og lengre.. og man får mer overskudd av sola (nøøøøt solstråler i går jeg også- var ute før middag heeeelt frivillig). Hva med å booke en kveld på en god restaurant for deg og mannen til neste helg/uka etter? - så kan du glede deg. Må jo skaffe barnevakt også såklart. Jeg skjønner deg godt da.. småbarnstida sliter på mammaer, og du har to! Og for lite avlastning... jeg ville IKKE hatt dårlig samvittighet for jobben din, alt til sin tid. Med to små hjemme så blir det en balanse her. Og den viktigste jobben er som mamma og også kjæreste, i grunn. Kan du få mannen til å komme hjem litt tidligere en dag denne uka for å ta ungene? Og bestill deg time hos frisør eller hudpleie for litt nødpleie. Det som er litt kult at å være "egoistisk" med å tenke på seg selv og sin egen velvære, faktisk gjør kjempegodt for både mann og barn også. Glad mamma/kjæreste- glade mann og barn Så nå fremover blir det like viktig for deg å ha datekvelder med typen, gjøre litt yoga, sy litt, være kreativ, treffe venner- som å lage middag og vaske klær. Faktisk enda viktigere. Det er så kjipt å ha det slikt, har jo et et par knekker etter Fløtepusen ble født jeg også... Og eneste utvei er å få litt hvile- og her trenger du litt hjelp. Kanskje du kan la ungene være litt lengre i barnehagen? tenker sånn hvis du stresser hver dag for å hente dem så tidlig så mulig... stikk heller hjem og hvil deg 45 minutter. Hent dem og lag Fjordland til middag. Ønsker deg en god dag med enda mer sol som varmer hode og sinn!
Haley Skrevet 18. februar 2014 #4303 Skrevet 18. februar 2014 Trøsteklem til deg, søte, gode Joyce Du er slett ingen dårlig mamma, og det beviser du godt ved refleksjonene dine rundt dette. Det er slitsomt når man stadig går og hangler og ikke får den hjelp og støtte som man trenger. Ikke hjelper det med mørketiden heller! Om ikke mampap eller mannen kan stille opp til barnepass har du kanskje noen venninner som kunne tatt ihvertfall en av jentene noen timer en dag, slik at du kunne fått gjort litt ting som du føler gir deg energi? Det er ikke alltid så enkelt å prioritere seg selv, men som Pasjonsblomst sier så gagner det også mann og barn at man har det bra. Det er lov til å være litt egoistisk innimellom! Prevensjon kan være skumle greier, men en veldig enkel ting å rette på heldigvis! Og sammen med litt vårsol, yoga og smoothies/juice (og supermat?) proppet med vitaminer, kan det helt sikkert lette litt på tungsinnet. Ønsker deg en fin og avslappet dag!
*lilly* Skrevet 18. februar 2014 #4304 Skrevet 18. februar 2014 Kjære Joyce Trist å høre at du ikke har det så bra for tiden. Jeg tror det er viktig å huske på at det er en veldig klar årsak til det; for lite søvn, egentid og voksentid med mannen! Du har også vært mye syk i det siste. Jeg vet hvor frynsete, sur og gjennomsliten man blir av å ha det sånn for lenge, men husk: nå er deadlinen til mannen snart her, og da tenker jeg at du må få lov å bygge litt overskudd. Sove skikkelig, sy litt og bare prøve å kose deg. Du er en kjempeflink mamma, det vet alle vi som har fulgt deg i mange år. Ikke tvil på det, husk at det er søvnmangelen som fører til sånne tanker! Jeg skulle gjerne hjulpet deg med barnepass, hadde jeg bare bodd litt nærmere!
Molo Skrevet 18. februar 2014 #4305 Skrevet 18. februar 2014 Bare en kjempestor klem til deg! Kjenner meg veldig igjen
Tusle Skrevet 18. februar 2014 #4306 Skrevet 18. februar 2014 Min kjære, gode venninne. Er her om du vil prate eller bare lufte
pusilus Skrevet 18. februar 2014 #4307 Skrevet 18. februar 2014 Innom med mange klemmer og stemmer i på at du ikke er en dårlig mamma, sliten, ikke dårlig. Søvn, hvile og litt egentid er alfa omega og gjør livet så mye bedre. Jeg vet selv hva oppstykket og for lite søvn kan gjøre, håper avvenning av snorkis går bedre enn forventet når dere kommer til det skrittet
iingvild Skrevet 20. februar 2014 #4308 Skrevet 20. februar 2014 Stor klem herfra også! Helt enig med at det er godt å være ferdige med bursdagsstyr!
*Joyce* Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #4309 Skrevet 20. februar 2014 Tusen takk for alle gode, fine ord! Jeg svarer ikke alle ordentlig nå, må komme meg i seng, men alt er lest og tatt inn. Det varmer virkelig! ...og der vokna Snorkis. Kort innlegg!
*Joyce* Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #4310 Skrevet 27. februar 2014 Yay, snille mannen har kjøpt coverlock til meg! En Janome Cover Pro 1000 CPX, kjøpt (veldig pent) brukt av en dame her i Oslo. Er kombinert morsdags- og valentine's-gave, og så skal mampap sponse med bursdagspenger på forskudd. Lite forumtid om dagen, men jeg er inne og leser fra mobilen, så jeg holder meg oppdatert selv om jeg ikke skriver stort. Mannens lansering skjer på mandag, så frem til det er han stort sett på jobb, enten det er fysisk eller mentalt. Stadig liksom-alenemortilværelse på meg, med andre ord. Sliten, men greit å se en (sannsynlig) ende på det.
Schadenfreude Skrevet 28. februar 2014 #4311 Skrevet 28. februar 2014 Måtte google for å se hva coverlock var Blir sikkert mye fint til jentene fremover! Og kanskje til deg selv også? Jeg klinte til med hjemmesnekret karnevalskostyme i dag, jeg... Som alt annet jeg lager selv ble det skakt og litt rart, men så lenge Småen er fornøyd er det jo bra. Håper det blir litt roligere dager på dere fra og med neste uke! Kanskje du kan snike deg ut på jentekveld eller no?
*Joyce* Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #4312 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Måtte google for å se hva coverlock var Blir sikkert mye fint til jentene fremover! Og kanskje til deg selv også? Jeg klinte til med hjemmesnekret karnevalskostyme i dag, jeg... Som alt annet jeg lager selv ble det skakt og litt rart, men så lenge Småen er fornøyd er det jo bra. Håper det blir litt roligere dager på dere fra og med neste uke! Kanskje du kan snike deg ut på jentekveld eller no? Hehe! Jeg har lyst til å sy litt mer til meg selv også fremover, ja. I går fikk Turnerose en ny genser. Skakt og rart gjør da ingenting - tipper det var kjempefint, jeg! En jentekveld hadde vært fint. Eller egentlig hva som helst som innebærer barnefri. --- Bah, jeg blir helt skrullete av familien min... Vi har takket nei til å komme i min tantes bursdagsselskap i dag, tildels fordi det krasjer med svømmingen til Snorkfrøken, og tildels fordi vi rett og slett trenger denne helgen fri. Men det godtas visst ikke... Mampap har ringt to ganger, første gang for å overtale oss om å komme, andre gang (da de skjønte at det ikke gikk), begynte de å mase om at de kunne jo ta med seg Turnerose. Jah, kjempegøy for henne i et voksenselskap med én annen unge - en som nettopp har fylt året. *not* Bestemor og bestefar har nå ringt meg 3 ganger på en time (jeg har ikke hørt telefonen og dermed heller ikke svart), og kusina mi har sendt meg melding. Jeeeeez. (Akkurat kusina mi tar jeg ikke så tungt, altså, det hadde vært koselig å se henne og familien, men det er resten av gjengen jeg bare ikke orker i dag.) Tanten bor også en drøy halvtimes kjøring unna, og når det begynner kl 15 og slike selskaper alltid varer i MINST 4 timer i min familie, blir det også krøll med sovingen på vei hjem. Hvis de sovner i bilen, kan jeg garantere at de våkner igjen når vi er fremme, for så å holde det gående til kl 23. Jeg blir helt matt av at det ikke går an å takke nei én jævla gang - vi pleier jo stort sett alltid å komme i disse familiegreiene, selv om jeg ikke liker det i det hele tatt. Nå har vi ikke egentlig spesielt tette barn med 3 år mellom, men det er faktisk det tetteste i familien, og de har så lite forståelse for at vi innimellom faktisk blir SLITNE, særlig etter to uker med maratonjobbing for mannen og tilhørende alenemammatilværelse for meg. Jeg blir både sint og lei meg for at de ikke kan respektere vårt avslag denne gangen. Endret 2. mars 2014 av *Joyce*
Schadenfreude Skrevet 2. mars 2014 #4313 Skrevet 2. mars 2014 Litt spesiell familie? Svigers er gjerne sånn, det er helt katastrofe å ikke delta én eneste gang. Men hittil har de ikke mobilisert HELE slekta for å gnåle (bare halve). Jeg tror mange glemmer hvordan småbarnstiden var, og dermed ikke skjønner hvorfor det innimellom er vanskelig å få til å fungere. Jula er vårt store stridstema her... bursdager prøver vi å vise trynet, men tar ikke fem flate for å dra før kakene er på bordet. Når det da sutres om at vi misser kakene, er jeg dessverre ikke så stor i kjeften at jeg sier vi får starte tidligere neste gang, men jeg burde vel egentlig det... Åååhrg, det irriterer meg egentlig grenseløst at enkelte virkelig ikke klarer å se at kompromiss er tingen. Vi strekker oss faktisk ganske langt, men enkelte ting går ikke. Det jeg prøver å si: all medfølelse, jeg villeggjort akkurat det samme. Felles skjebne, felles trøst eller noe? Jentekveld ute - snart!!
pusilus Skrevet 2. mars 2014 #4314 Skrevet 2. mars 2014 Svigermor klaget også i godt over året, respekterte ikke at lita faktisk hadde en leggetid, vi dro alltid før dessert/kaker fordi når kl nærmer seg 7 er det på tide å komme seg hjem. Hun klarte tom det kunststykket å bli fornærmet i litas navnedag fordi min yngste niese som da var fire la seg før kakene var satt frem. Niesen min hadde fått sjokoladekake som hun og jeg hadde pyntet sammen, så det var ikke synd på henne på noen måte, jenta ville legge seg. Men svigermor som hadde overkjørt neg totalt, bakt fem kaker som jeg ikke hadde spurt om, var skuffet fordi det var en kake hun hadde bakt spesielt til barna Over en kake pr gjest inkl lita, trengte vi ikke. Huff jeg kjenner dette gjør meg arg enda Vil bare si at dere gjør som dere vil og det som er vest for dere! Støtter deg fullt ut og kan hjerne kjefte litt på dem.
pusilus Skrevet 3. mars 2014 #4315 Skrevet 3. mars 2014 (endret) Innom med en klem Skrev et langt innlegg her som skulle i min bok skjønner du Endret 3. mars 2014 av pusilus
Tusle Skrevet 5. mars 2014 #4316 Skrevet 5. mars 2014 Jepp, kjenner til det der! Tenker stadig på deg
*lilly* Skrevet 14. mars 2014 #4317 Skrevet 14. mars 2014 Misunner deg ikke den familien din gitt.. makan til lite forståelsesfulle folk Håper du får en fin helg, og at det er litt roligere nå når mannen forhåpentligvis ikke har like mye å gjøre på jobben
*Joyce* Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #4318 Skrevet 15. mars 2014 Hui, hvor det går! To uker siden sist jeg skrev her, gitt. Sånn er det... Schaden: Jepp, tror nok også at de har glemt småbarnstiden. Særlig de av dem som i praksis har hatt to enebarn (nærmere bestemt mamma og bestemor). De VET rett og slett ikke hva det innebærer å ha to med 3 år mellom. Det er jo ikke kjempetett, men veldig annerledes enn nesten 7 år og 9 år mellom ungene, som de har. Men jeg tror også det handler om manglende respekt, rett og slett. Det har alltid vært sånne greier, selv om det har endret seg akkurat hvordan det har artet seg opp gjennom. Alt fra slengkommentarer om vekt og utseende fra ung alder, til nå masing om at vi ikke "gjør nok" på familiefronten. Jentekveld, ja! Har du tid en dag? pusilus: Gah! Sånt er så himla unødvendig. Mangel på forståelse, ja... Tusle: I like måte... Må snakkes en dag! Skal dere denne veien i påska? lilly: Takk!
*Joyce* Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #4319 Skrevet 15. mars 2014 To uker siden sist, ja... På den tiden har jeg hatt en uke med magevirus (mindre moro), mann som fortsatt jobber ca 1,5 gang normal arbeidsuke, febersyk Turnerose; men også litt tid til å sy, intervjuforespørsel på ny jobb, og generell begeistring over lysere tider og SOL. Sånn går nå dagan! Jeg har laget meg et lite forsett om at jeg ikke skal kjøpe så mye klær fremover - men heller sy ting selv hvis det er en gjennomførbar mulighet. Til nå har det blitt en topp og et skjørt, og i dag kom en pakke med stoffer til meg fra S&S. Det har blitt handlet mye barnevennlig mønstret jersey de siste årene, og t-skjorter med rosa elefanter eller dansende alvefeer er vel kanskje ikke helt det jeg har mest lyst på selv. Så da legges planene for vår- og sommergarderoben med litt mer sobre farger og mønstre. Jeg fikk sydd en hel del de dagene jeg var hjemme med dårlig mage (det var heldigvis bare nedover, så sying var en strålende aktivitet - nære doen, hehe), så Turneroses garderobe er oppdatert med opptil flere enkle jerseygensere og tights. Jeg har også fikset litt på prosjekter fra i fjor - byttet strikk i en tights som var blitt for trang i livet, flyttet knapper på en overall så den passer også i år, strikket ferdig et par prosjekter som har blitt liggende en stund... Kjempegreit å få ordnet. Vi gikk gjennom skapet hennes forrige helg og fikk oversikt over hva som passer, hva som skulle legges vekk, og ikke minst hva hun trenger til vår og sommer. Nå gjenstår det å gjøre det samme med Snorkfrøkens klær, men for hennes del insisterer vi på ulltøy en liten stund til. (Turnerose er klar for våren og vil ha på bomull, og det får hun, så sant været og temperaturen er ok.) Til meg selv går det i ganske basic topper, jeg har litt manko på gode sådanne. Jeg lar dem være nokså enkle, men leker meg med mønstret stoff, heat transfers og screen prints. Moro, moro! Har også planer om en enkel, lett bomullskjole, kanskje et par shorts... Det er veldig ok å kunne sy selv, tilpasse fasong og passform, velge stoffer man liker, og ikke minst slippe at plagget vrir seg fordi det er klippet skeivt og dårlig/raskt sydd. Det vanskeligste er faktisk å finne gode mønstre på det jeg ser for meg. Hva ønsker og trenger dere andre til vårgarderoben? Inspirer meg, da! Åh, som jeg gleder meg over varmere og lysere dager. Vinter er bare ikke tingen for meg... Ellers presterte Snorkfrøken å smelle bakhodet HARDT inn i nesa mi natt til fredag, så jeg går og lurer litt på om den kan være brukket... Jeg hørte det knaste inni der, og den er fortsatt øm, litt hoven og kjennes liksom litt... rar. Får se om jeg tar en tur til legen. Men utfra hva jeg forstår er det ikke nødvendigvis så mye de gjør, om den ikke har blitt skeiv. Og det tror jeg ikke den har blitt - det er dog litt vanskelig å si sikkert pga nevnte hovenhet. Av alle rare skader å få, liksom... Turnerose har fått ny sykkel for bursdagspenger, denne. Hun er akkurat i grenseland høydemessig, så vi valgte å gå opp et hakk heller enn ned et hakk, noe som gjør at hun trenger litt øvelse i å sette i gang - men hun syklet helt utmerket på den ellers. Det med start og stopp var jo bøygen med den forrige sykkelen hennes også, det er vel noe av det vanskeligste med prosessen. Jeg synes det er artig at hun sykler så godt som hun gjør når hun akkurat har fylt 5, jeg. Mannen er god på det der, og har vært veldig opptatt av dette med å lære balansen med løpesykkel og sånt. Turnerose er veldig fornøyd, og har alt avskrevet den gamle som "barnesykkelen". Snorkis er i gang på trehjulssykkel og sparkesykkel, løpesykkelen er nok hakket for stor for henne fortsatt, men kanskje mot slutten av sommeren? Hun vil gjerne gjøre det samme som søsteren gjør, det er ihvertfall helt sikkert. Begge to er veldig ivrige på å leke ute om dagen, og det er jo ingenting som er bedre enn det! Jeg fikk raket og ryddet litt rundt et bed med peoner mens de lekte ute i dag, det tas ikke av de som har ansvaret for uteområdene her, og jeg har sett meg lei på mengder med brennesle og dårlig luking rundt favoritthageblomsten min. Jeg vil kunne plukke med meg en inn uten å brenne hele armen, liksom. Bedet er under en syrinbusk, kan det bli bedre? Mangler bare noen valmuer, så hadde samlingen vært perfekt! Men nuh skal jeg henge opp den siste tøybiten som har fått seg en runde i vaskemaskinen i dag, jeg tar unna krympingen på forhånd (og vasker ut stivelse og annet fra produksjonen). Og faktisk være Fornuftig og komme meg i seng.
Tusle Skrevet 16. mars 2014 #4320 Skrevet 16. mars 2014 Vi skal den veien i påska ja. Hvertfall T og jeg skal oppover. Usikkert med mannen, da jeg har fri mandag, tirsdag og hele onsdag, det har ikke han
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå