Gå til innhold

Bortevekkistan


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Hurra for Snorkfrøken på 2årsdagen sin! Feiring idag? ;)

Vi har feiret idag, en nydelig dag... akkurat fått veslemor (overtrøtt og hylende) i seng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hipp hurra for Snorkis! Håper dere har hatt en fin feiring i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, en miniferie til og med! Høres kjempekjekt ut! ;)

skikkelig klar for fridager i mai og sommerferie du, føler jeg.. skjønner deg godt. er rimelig innstilt på en deiligere tid fremover jeg også.

har du stor bikinisamling? jeg har noen "gamle", men er ikke av typen som kjøper stadig nye. er sjelden på stranda, liker ikke å svømme, og i hagen sitter jeg helst i en liten shorts og singlet og den slags.

Håper dere har hatt like fin helg på østlandet som vi har hatt her! jeg DIGGER aprilsommer ;)

Miniferien var knall! Sommeren kaller veldig her også om dagen, både mtp temperatur og vær, og ferie. Det blir godt med et litt lengre avbrekk, tror jeg!

Njei, ikke kjempestor samling, men noen har det blitt. Favoritten har spennen bak brukket på, så den må jeg forsøke å fikse. Jeg har kjøpt når jeg har syntes at Freya har hatt fine modeller, egentlig. Gjerne på eBay året etter. :ler: Ingen stor bikinifantast, jeg heller, men greit å ha litt å bytte på når vi er på hytta og sånt. :)

Aprilsommeren var super, men den forsvant med mai, sånn ca. :ler: Nå er det litt mer normale vårtemperaturer her! Helt greit det også. ;)

:hug:

(Du så at jeg hadde gratulert Fløtepusen i dagboka di, sant? Nederst på siden før den du er på nå...)

Oi, høres ut som en perfekt påskeferie! Jeg er helt underernært på storbyliv! Så gøy at dere har kosa dere både stor og små :nigo:

Kan absolutt anbefales! :jepp: Gøteborg er en fin by, altså.

:klemmer:

Herlig med litt storbyferie og familiekos da! Og veldig godt med det fine været som har vært i det siste! En smak av sommer! Da er det klart man trenger bikini! Minnes at jeg ikke solte meg noe særlig i bikini den sommeren Frøken Fryd kom til verden, så jeg tror jeg dropper å investere i en ammevennlig bikinitopp. Har vel alltids et eller annet i den overfylte skuffen min :ler:

Er det bursdagsplanlegging på gang for toåringen nå, kanskje? :lillesky:

Hehe, nei, ammevennlig og bikini går sjeldent hånd i hånd. :ler: Der har du en forretningsidé - ammebikini! :lol:

Planleggingen var nok i full gang da du skrev her, ja! Litt mer om det senere. :)

Hurra for Snorkfrøken på 2årsdagen sin! Feiring idag? ;)

Vi har feiret idag, en nydelig dag... akkurat fått veslemor (overtrøtt og hylende) i seng..

Gratulera med dagen i heimen!

Hipp hipp hurra for Snorkis! Håper dere har hatt en fin feiring i dag :)

Hipp hurra, for Snorkfrøken! :smilyblomst:

Tusen takk for gratulasjoner! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppjepp, feiring av TOÅRINGEN vår er overstått, det er helt sprøtt! Hun har blitt så innmari stor! Prater som en foss, synger hele dagen, hopper absolutt alle steder det lar seg gjøre (ned fra nederste trappetrinn, fra sofaen, krakken sin, ned hele trappa i bhg, you name it...), sier VELDIG tydelig fra når søstersen ikke gjør som Snorkis vil (morsomme ettermiddager... Not.), nekter å sove om kvelden (vi må nok kutte dagsovingen snart), og er i det hele tatt en tipp-topp liten racer på alle måter. :hjerte:

Vi feiret på torsdag, med familieselskap. Serverte suppe og rundstykker, kake og kaffe, meget vellykket som det pleier å være (suppe må være verdens mest geniale bursdagsmat!) Hun fikk masse fint! Uteleker - trillebår, kost, rake, spade (barnevarianten fra Fiskars), vannkanne, ny ball, koppestell til sandkassebruk, ringeklokke til løpesykkelen. Inneleker - tunnel til togbanen (den gamle etter meg er for lav for de nye lokomotivene), lekebutikk (kassaapparat med diverse varer, penger og bankkort - braksuksess), postmann Pat-bil med Pat og Miss, egen dukkeseng (de har kranglet så busta fyker om den Turnerose har, fra Ikea. Så da fikk Snorkis sin egen av Turnerose!) Og litt klær, disse jentene våre stemmer ikke overens ifht størrelse/sesong, så det vi har i 92 etter Turnerose er for det aller meste vinterklær. Så da ønsket vi noen t-skjorter og tights og sånt, og det fikk hun. :)

I går tok jeg meg luksusdag - jeg tok ut en feriedag og virkelig nøt å ha huset for meg selv i noen timer. Fikk gjort unna ting som å gå gjennom Snorkfrøkens skap og rydde vekk for smått bomullstøy fra i fjor, samt finne frem det i 92, sydd ferdig et par halvsydde plagg, reparert 5-6 plagg som har ligget i reparasjonshaugen en stund (type løsnede knapper, hull som må lappes, sømmer som må forsterkes). Og ikke minst fikk jeg strukturert planene for rommene i 2. etasje, og i dag har vi gjort unna steg én av planen!

Dagen i dag har dermed gått med til innkjøp og montering av to 35 cm dype Pax-skap til vårt soverom. Videre følger det at rommet som nå er kontor tømmes for rusk og rask, bøkene skal tildels pakkes vekk og tildels flyttes til andre rom (vi har et par meter med bokhyller der inne, for å si det sånn), sypulten skal flyttes ned i kjelleren - etter at våre klær flytter inn på vårt rom, håndklær og sengetøy flytter til skapet der våre klær ligger per i dag, og det dermed kan fjernes kurvskuffer i kjelleren for å gi plass til nevnte pult. Puh! Jeg har litt av et ryddeprosjekt foran meg... Håper å få gått gjennom og kastet/solgt/sendt vekk en hel masse. Det trengs!

Så skal Snorkfrøken få en Brimnes på rommet sitt, som da altså vi fungere som gjesteseng ved besøk, ihvertfall én av Malm-kommodene vi har hatt på vårt rom til nå, de lave Billy-hyllene vi har igjen fra stua i den gamle leiligheten, litt lekeoppbevaring (sikkert Trofast), samt et lite barnebord som nå er for lavt til Turnerose. Snorkfrøken får det største av de to små rommene, men da som kompensasjon for at 1) hun må låne bort rommet sitt ved besøk, og 2) det er gjennomgang til kottet/boden som mannen om jeg er innom sånn nesten daglig gjennom dette rommet.

Jeg må si at det har vært en lang prosess med å bo seg inn i dette huset, fem år har det tatt, og vi er ikke helt i mål ennå, men jeg tror det blir bra. :) Det er rart hvordan møblene fra den gamle leiligheten ikke helt passer til behovene her. Det handler om takhøyde (eller mangel på sådan, hehe), størrelsen på rommene, mengden veggplass - og selvsagt at vi nå faktisk har to barn som har behov for hvert sitt rom. Mannens og mine hobbygreier må skyves litt tilside (eller dumpes ned i kjelleren, mer korrekt!) Men steg etter steg får vi ordnet til gode løsninger på det meste. :)

Vi har også fikset litt på Turneroses rom, ettersom nevnte barnebord nå er for lite til henne (hun har hatt det som "arbeidsbord" på rommet til nå), har hun fått en liten "pult" i form av et vegghengt klaffebord og en juniorstol. Veldig stas, hun sitter der stadig og "gjør lekser" - dvs tegner, leker med skoleboka si, eller bare drømmer seg bort. Herlighet, hun har blitt så stor! Mistet sin første tann, er veslevoksen så det holder, leker ute alene, sykler som en helt... Men samtidig er hun ikke mer enn 5 år, med alt det innebærer av drama og kaos. Ikke bare-bare å være liten-stor, storesøster, mammas lille jente (gud, så herlig det er når hun kommer krypende opp på fanget mitt og bare vil kose - bortsett fra at Snorkfrøken da protesterer vilt og prøver å gjøre krav på det samme fanget...) Jeg tror det mange greier som foregår i hodet hennes om dagen, uten at jeg helt slipper inn. Jeg tror fritimen min med henne i morgen (mens mannen og Snorkfrøken er på svømming) skal vies helt og holdent til hennes greier. Prøve å være i nuet med henne. :) Ikke alltid så lett, men hun fortjener virkelig at jeg får det til i ny og ne!

Forholdet til gubben har virkelig tatt seg opp etter at jeg sluttet på p-ringen igjen (Aldri mer hormoner! Grøss!), han lurer på om han har fått en ny kone. :ler: Det eneste er at vi nå lurer på om vi har klart å produsere en lillebrøster "by accident". Den som lever får se - en evt positiv test vil vel dukke opp i løpet av de nærmeste dagene. Han er litt sånn uææh, samtidig som jeg tror tanken er i ferd med å "grow on him". Så får vi se, da, om det blir en tredjemann her etterhvert, enten det skjer nå eller litt senere. Blir det ikke, så er jeg strålende fornøyd med de to jeg har også, jeg, selv om jeg føler veldig at det er plass til en til i hjertet mitt. :)

Det er litt av det som beveger seg i mitt liv og mitt hode om dagen... Oppussing/ommøblering, tanker om de fine jentene mine, glade dager på kjærestefronten, og ellers vanlig, hektisk hverdag med full jobb og stormende jubel (og dertil stadige minikriser, hehe). Det blir ikke allverdens tid til forum om dagen, selv om jeg gjerne er innom og leser på banen til og fra jobb og sånt. Holder meg nogenlunde oppdatert, men skriver lite! No offense, jeg må bare prioritere IRL for tiden. :)

Nå er det tid for å finne senga, det har vært en lang dag, og jeg er rimelig sliten. Så da er jo den logiske slutningen å sette seg på KG og skrive et laaaangt innlegg, såklart... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å lese. Litt av en rydde økt dere har. Vi har også det pga bittelillebror. :)

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Joyce!

Så koselig innlegg og oppdatering fra deg! Skulle bare mangle at du har liten nettid med det aktive livet dere lever! :)

Det høres jo ut som det ble en vellykket toårsdag! suppe ja, hvilken supper lagde du? Jeg hadde grillmat/stekemat, populært det også. (men kanskje litt mer jobb). masse fine gaver fikk Snorkis også!

Her hadde vi også fri på fredag... sendte Fløtepusen i barnehagen og koste oss i byen sammen. Herlig!!!! miniferie og skikkelig luksus.

Så gøy med ryddeprosjekt, og at dere allerede er godt i gang. Blir nok bra! Vi har endel planer her, men det drar seg ofte litt ut. Særlig sambo er litt av oppfatning" det kan vi jo gjøre ved en annen anledning.." no stress liksom!

OMG, så spennende med mensenventing... tenk om! Skjønner deg veldig godt det der med at du har plass til flere i hjertet ditt, men at du er nå fornøyd som det er også! Veldig fornøyd jeg, enn så lenge iallfall. Har jo enda tilgode å treffe mitt andre barn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så koselig det var å lese dette innlegget, vennen :hug:

:klemmer:

Koselig å lese. Litt av en rydde økt dere har. Vi har også det pga bittelillebror. :)

Ha en flott kveld!

Jøje meg, tenk at det ikke er så lenge til dere har tre! Jeg synes ikke det er så lenge siden jentene våre var i magen, jeg... :ler: Lykke til med ryddingen!

:klem:

Hei Joyce!

Så koselig innlegg og oppdatering fra deg! Skulle bare mangle at du har liten nettid med det aktive livet dere lever! :)

Det høres jo ut som det ble en vellykket toårsdag! suppe ja, hvilken supper lagde du? Jeg hadde grillmat/stekemat, populært det også. (men kanskje litt mer jobb). masse fine gaver fikk Snorkis også!

Her hadde vi også fri på fredag... sendte Fløtepusen i barnehagen og koste oss i byen sammen. Herlig!!!! miniferie og skikkelig luksus.

Så gøy med ryddeprosjekt, og at dere allerede er godt i gang. Blir nok bra! Vi har endel planer her, men det drar seg ofte litt ut. Særlig sambo er litt av oppfatning" det kan vi jo gjøre ved en annen anledning.." no stress liksom!

OMG, så spennende med mensenventing... tenk om! Skjønner deg veldig godt det der med at du har plass til flere i hjertet ditt, men at du er nå fornøyd som det er også! Veldig fornøyd jeg, enn så lenge iallfall. Har jo enda tilgode å treffe mitt andre barn :rodmer:

Denne gangen lagde vi en kyllingsuppe med eple, kokosmelk og curry. Den ble veldig god! Tidligere har vi hatt gulrot- og ingefærsuppe, verdens beste linsesuppe, og en thaisuppe med kylling. Må variere litt! ;) Grillmat/stekemat høres kanskje ut som litt mer jobb, ja, men det er jo veldig godt! :jepp:

Hehe, disse gubbene våre har noen sammenfallende egenskaper... Min er også sånn, men da setter jeg bare i gang på egenhånd, og så blir han dratt med i dragsuget. :lol: Det er dog litt lettere å dra i gang denslags uten mage. ;)

Mensen kom, men noen dager for sent. Helt greit å ikke være preggers akkurat nå, kjenner jeg. Nok annet som foregår. Men lysten på en til er der fortsatt...

:kose:

Så koselig lesing! :rodmer: Det er deilig med vår. Gjør underverker for kropp og sinn :jepp:

Vår er fantastisk! :jepp::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. Dagen i dag burde egentlig vært helt topp, men jeg er litt sånn utafor, sliten og sur likevel. Skjønner ikke helt hvorfor, men jeg har en ekkel mistanke om at jeg brygger på ettellerannet... Blæh. Det er vel bare å vente å se.

Men det positive fra i dag - jeg har fått forlenget vikariatet mitt, så nå har jeg jobb et stykke ut i neste år. Hurra! Veldig deilig å vite, og veldig allright fordi jeg jo trives godt og gjerne vil fortsette. :) I tillegg har jeg hatt hjemmekontor i dag og fikk vært med på barnehagens 17. (16.!) mai-tog. Var jo med i fjor også, og det er veldig moro. Full pakke med korps, politi, flagg og utallige blåsegreier. :ler: Litt av et spetakkel! Etter at toget var ferdig dro jeg hjem igjen og fikk jobbet en del. Litt som måtte avklares før morgendagen. (Glad jeg ikke har noe ansvar for de tingene, gitt!)

Nå burde jeg egentlig rydde og ordne her, men alt står på hodet, og jeg o-r-k-e-r bare ikke.... Ny bokhylle (Bestå) står ferdig montert på gulvet, men blir jo ikke hengt opp i dag, akkurat. (Upopulært å lage hull i murveggene her langt på kveld, høhø.) Lekene flyter, som alltid, og mannen har funnet ut at den ene stolen i stua egner seg som klesskap. :dum: Kjøkkenet er sånn halvveis, det bærer preg at jeg mekket pavlovabunn og -krem mens jeg egentlig holdt på med noe annet på dagtid. Og jeg er ør og trøtt og vil egentlig bare sove...

Jeg kan dog anbefale denne fra Ikea! Jentene har storkost seg på den de siste dagene, den kom i hus sammen med nevnte Bestå tidligere i uka. Den har akkurat passe motstand for kråkestuping og denslags. Snorkfrøken har faktisk lært seg å stupe kråke på egenhånd, og mor er mektig imponert! Hun tar det fra stående, lille gærningen. :ler: Bøyer hodet under og triller av sted. Så jentene mine stuper kråke annenhver gang på gulvet her halve ettermiddagen - mor er også imponert over hvor flinke de begge er til å vente på tur. ;)

Nei, nå må jeg ta meg sammen her. God 17. mai til alle som måtte kikke innom, håper det blir en fin dag! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koslig å lese at du har det bedre, det fortjener du :kose: Hadde dere en fin 17. mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig koslig å lese at du har det bedre, det fortjener du :kose: Hadde dere en fin 17. mai?

Takk, søte du! :kose:

17. mai var fin, vi var en tur i sentrum og så på livet, og så hjem igjen for å være med på arrangementet på skolen her. Stor stas, særlig Turnerose storkoste seg. Det ER virkelig barnas dag, og det er fint å se at jentene synes det er koselig. (Selv har jeg aldri vært noen stor 17. mai-fan, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor.)

---

Jentene er levert til foreldrene mine, så nå skal jeg helst være litt effektiv mtp ommøblerings- og ryddeprosjektet. Så da sitter jeg selvsagt her. :ler: Neida, har båret bøker fra 2. etasje og ned i stua, og det er nokså tungt arbeid, gitt! Så jeg tok meg en liten pause. Vi har kjøpt oss sånn Aqvia-kullsyresak, så det var godt med et stort glass vann med bobler i!

I går var vi på markedsdag i Bogstadveien. Litt slitsomt, men ganske allright, og vi fikk med oss litt rabatt på ting vi uansett måtte ha kjøpt - sandaler og nye jeans til mannen, sandaler til meg (ok, ikke helt nødvendig, men fine sko satt ned fra 1300 til 200 = for godt tilbud til å la det passere), høstsko til Turnerose i tidenes grelleste rosafarge, men hun elsket dem. Og liv og røre, god mat på Bondens marked osv. Fin dag. :)

Nå får jeg fortsette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kjekt med ommøblering og ordning også, selv om man blir ganske sliten etterhvert... og det skjer typisk når alt ser 2 ganger verre ut enn når man starta ;) Får dere ting på plass i løpet av dagen? så herlig med litt barnefri!

Markedsdag og rabatter er jo alltid kjekt! Heldig du som kan shoppe rundt i Oslo.. Ikke så verst her heller, er vel aller mest lommeboka som setter begrensningene tenker jeg. Ønsker meg noen superlekre sko fra Laura Bellariva til 2200 NOK , men jeg er mest opptatt av å spare om dagen. Får heller unne meg en gravidtights og en topp eller noe, billig fra HM ;)

get on with the work! Kjenner jeg må slenge meg litt på sofaen og nyte freden... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, søte du! :kose:

17. mai var fin, vi var en tur i sentrum og så på livet, og så hjem igjen for å være med på arrangementet på skolen her. Stor stas, særlig Turnerose storkoste seg. Det ER virkelig barnas dag, og det er fint å se at jentene synes det er koselig. (Selv har jeg aldri vært noen stor 17. mai-fan, uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor.)

---

Jentene er levert til foreldrene mine, så nå skal jeg helst være litt effektiv mtp ommøblerings- og ryddeprosjektet. Så da sitter jeg selvsagt her. :ler: Neida, har båret bøker fra 2. etasje og ned i stua, og det er nokså tungt arbeid, gitt! Så jeg tok meg en liten pause. Vi har kjøpt oss sånn Aqvia-kullsyresak, så det var godt med et stort glass vann med bobler i!

I går var vi på markedsdag i Bogstadveien. Litt slitsomt, men ganske allright, og vi fikk med oss litt rabatt på ting vi uansett måtte ha kjøpt - sandaler og nye jeans til mannen, sandaler til meg (ok, ikke helt nødvendig, men fine sko satt ned fra 1300 til 200 = for godt tilbud til å la det passere), høstsko til Turnerose i tidenes grelleste rosafarge, men hun elsket dem. Og liv og røre, god mat på Bondens marked osv. Fin dag. :)

Nå får jeg fortsette her!

Jeg er ikke så glad i 17. mai jeg heller, blir fort litt mye stress & styr for min smak. Folk overalt osv. I tillegg var jeg skikkelig forkjøla, ikke det beste utgangspunktet akkurat. Fint å høre at dere koste dere! Sånn kullsyre maskin vurdere jeg også, elsker farris særlig om sommeren. Er den bra? Gode kjøp du fikk gjort, så mye nedsatt er det ikke noe å lure på syns jeg :nigo: "Kos" deg med ommøblering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deilig med litt barnefri ;) Ikke så lett å ommøblere med to små dansende rundt føttene, kan jeg tenke meg :fnise: Ble det vellykket ommøblering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratla med dagen idag!!! :) Jeg håper du blir verdig behandlet- som en dronning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kjekt med ommøblering og ordning også, selv om man blir ganske sliten etterhvert... og det skjer typisk når alt ser 2 ganger verre ut enn når man starta ;) Får dere ting på plass i løpet av dagen? så herlig med litt barnefri!

Markedsdag og rabatter er jo alltid kjekt! Heldig du som kan shoppe rundt i Oslo.. Ikke så verst her heller, er vel aller mest lommeboka som setter begrensningene tenker jeg. Ønsker meg noen superlekre sko fra Laura Bellariva til 2200 NOK , men jeg er mest opptatt av å spare om dagen. Får heller unne meg en gravidtights og en topp eller noe, billig fra HM ;)

get on with the work! Kjenner jeg må slenge meg litt på sofaen og nyte freden... ;)

Haha, ferdig, sa du? :ler: Alt står på hodet fremdeles. ;) Men det var vel omtrent som forventet...

Veldig sjelden jeg er på shopping i Oslo for tiden! Men det er fint å ha ting tilgjengelig når det er noe vi skal ha. Merker stor forskjell etter at vi flyttet ut i suburbia - da vi bodde i sentrum var alt så tilgjengelig. Men det gjør jo ikke noe - ihvertfall ikke for lommeboka. ;)

:klemmer:

Jeg er ikke så glad i 17. mai jeg heller, blir fort litt mye stress & styr for min smak. Folk overalt osv. I tillegg var jeg skikkelig forkjøla, ikke det beste utgangspunktet akkurat. Fint å høre at dere koste dere! Sånn kullsyre maskin vurdere jeg også, elsker farris særlig om sommeren. Er den bra? Gode kjøp du fikk gjort, så mye nedsatt er det ikke noe å lure på syns jeg :nigo: "Kos" deg med ommøblering!

Veldig fornøyd med kullsyremaskinen! :jepp: Den har vel alt lønnet seg, tror jeg, det går ihvertfall et par litersflasker om dagen. Anbefales absolutt!

:hug:

Deilig med litt barnefri ;) Ikke så lett å ommøblere med to små dansende rundt føttene, kan jeg tenke meg :fnise: Ble det vellykket ommøblering?

Er på ingen måte i havn enda. :ler: Men det blir veldig bra, tror jeg!

:klem:

Gratla med dagen idag!!! :) Jeg håper du blir verdig behandlet- som en dronning!

Oi, har du bursdag?! Gratulerer!!! :klemmer:

Tusen takk for gratulasjoner, begge to! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...