*Joyce* Skrevet 4. desember 2011 Forfatter #2341 Del Skrevet 4. desember 2011 Har ikke klart å pelle meg opp trappa enda, gitt... Stikke og spy litt, ja. Vel, jeg bedriver jo denslags om dagen også, men ikke så mye på kvelden - heldigvis! Hmm, hvordan bevegelsene kjennes ut... For min del har det startet med disse "fiskehaleslagene" begge ganger. Som om noen drar en hale langsmed innsiden av magen, eller dulter borti. Nå er det mer "bestemte" bevegelser - små dult. I sted tror jeg Maiblomsten drev og hoppa på tarmene mine, for det kom sånne små støt av å måtte veldig på do. Jeg husker godt fra Turnerose at det gikk et lys opp for meg da jeg ble sikker på at det var bevegelse jeg kjente - da innså jeg at jeg hadde kjent det samme en stund, bare svakere. Det kan lett forveksles med luft som beveger seg i tarmene, men den fornemmelsen forekommer da virkelig ikke så ofte normalt sett - ikke hos meg, ihvertfall! Så... tja. Fortsett å kjenn etter. Når du først blir sikker på hva det er, så vet du også hva du skal kjenne etter. Jeg er visst i det hjelpsomme hjørnet i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 4. desember 2011 #2342 Del Skrevet 4. desember 2011 Jeg er visst i det hjelpsomme hjørnet i dag... snille Joyce med gode erfaringen sin Thanks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #2343 Del Skrevet 5. desember 2011 snille Joyce med gode erfaringen sin Thanks Håper du blir sikker på at du kjenner bevegelse snart! Det er så herlig! --- Hmm, dette ble en lang og rar natt... Turnerose kom tuslende inn til oss rundt midnatt, men da hadde hun ingen umiddelbare planer om å sove. Tror hun var våken i en god time - jeg slumret litt, men merker i dag at det har gått utover søvnen. Turnerose var også fryktelig lei seg da jeg skulle levere henne i barnehagen, så hun merket nok også at det hadde blitt litt lite søvn... Jaja, sånne dager har man jo innimellom. Det hjalp heller ikke at vi ble vekket av at alarmen gikk av rett før kl 7 - den hadde blitt utløst i garasjen, men der så vi ingenting. Sannsynligvis er det noe som har veltet eller flyttet på seg nok til å bli oppdaget av "øyet" - ski eller hageredskaper eller denslags. Ikke den beste måten å våkne på! Jeg har forøvrig ikke kastet opp i dag! Det var på nære nippet, men det passerte. Det kom akkurat da vi var på vei ut døra til barnehagen, og jeg tror den friske luften da vi åpnet døra var redningen. Turnerose er så søt med meg når hun ser jeg er kvalm - "Det går bra, mamma!" Nå tror jeg faktisk at jeg skal legge meg nedpå litt igjen, er så trøtt, så trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #2344 Del Skrevet 5. desember 2011 Altså... Hvor pokker har det blitt av svibelen min? Den er sporløst forsvunnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 5. desember 2011 #2345 Del Skrevet 5. desember 2011 Svibeltjuv i garasjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #2346 Del Skrevet 5. desember 2011 Svibeltjuv i garasjen! Ja, jeg pleier å pynte med svibler i garasjen... Mysteriet løste seg raskt da Turnerose kom hjem. "Vet du hvor det har blitt av blomsten som sto på bordet?" "Ja." "Hvor er den, da?" "Her!" sa hun, og løp bort til skapet med stearinlys. Der hadde den stått fint hele dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 5. desember 2011 #2347 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er fortsatt litt i overkant spennende med Turnerose og levende lys, da, så de fikk ikke brenne så voldsomt lenge. Vi er visst omvendt, litt i overkant skjødesløse... Her ligger det fort lightere og slenger . I går ropte A ned til meg på badet om hun kunne slå på lys. Jaaada, ropte jeg. Men så kom D løpende ned til meg med lighteren. "Mamma, A skulle til å tenne på med denne!" Vi er altfor slurvete, huff og huff. Det er ikke særlig babysikkert for E heller her, det ligger smålego, kinderegg-leker og runde pyntesmåstein rundt overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 6. desember 2011 #2348 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja, jeg pleier å pynte med svibler i garasjen... Mysteriet løste seg raskt da Turnerose kom hjem. "Vet du hvor det har blitt av blomsten som sto på bordet?" "Ja." "Hvor er den, da?" "Her!" sa hun, og løp bort til skapet med stearinlys. Der hadde den stått fint hele dagen... Ler litt av begge! Du så er så ordentlig og ryddig har vel blomar i garasjen, tenkte eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #2349 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Dagens: "Mamma, det snørøver!" Endret 6. desember 2011 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #2350 Del Skrevet 6. desember 2011 Vi er visst omvendt, litt i overkant skjødesløse... Her ligger det fort lightere og slenger . I går ropte A ned til meg på badet om hun kunne slå på lys. Jaaada, ropte jeg. Men så kom D løpende ned til meg med lighteren. "Mamma, A skulle til å tenne på med denne!" Vi er altfor slurvete, huff og huff. Det er ikke særlig babysikkert for E heller her, det ligger smålego, kinderegg-leker og runde pyntesmåstein rundt overalt. Jeg har alltid vært fryktelig redd for levende lys selv, og turte ikke å tenne fyrstikker før jeg var sikkert 14, så det er nok der det kommer fra. Jeg brant hull i votten min med et stjerneskudd da jeg var 3-4 år gammel, det er nok der det kommer fra. Stjerneskudd turte jeg ikke å holde igjen før jeg var 16. Men altså... Det går jo helst bra. Ler litt av begge! Du så er så ordentlig og ryddig har vel blomar i garasjen, tenkte eg. Åja, garasjen er vår ekstra stue. Om man trives blant verktøy, akebrett, sykler og ski, ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #2351 Del Skrevet 6. desember 2011 Her har altså snøen kommet i dag! Det var fint - det blir så mye lysere ute når mørket senker seg enn når det bare er mørk asfalt. Turnerose syntes det var veldig spennende (de hadde gått inn før det begynte å snø), og vi brukte laaang tid på de 100 metrene eller hva det er fra barnehagen og hjem. Og så kom kommentaren om at det "snørøver". Fellesplenen utenfor huset er full av unger, og de har tilogmed klart å lage en liten snømann. Mannen er utenbys i dag, og har enda ikke kommet hjem. I påvente av middagsmat (som jeg ikke gadd å gå og handle ), laget Turnerose og jeg oss kakao med krem da vi kom hjem fra barnehagen. Nam! Man blir jo dessuten like mett av det som av middag, så det var jo ikke så dumt. Dagen i dag har blitt brukt til noe særdeles fornuftig - jeg har ryddet i klesskapet! Det var på høy tid, og jeg har tatt ut en søppelsekk med klær som skal til Fretex. Er sikkert nesten tre år siden jeg har tatt en grundig opprydning (noe jeg gjorde hvert halvår før Turnerose kom til verden), og det er tydelig at det er en del plagg som ikke har blitt brukt etter at Turnerose ble født. Så da er det greit å få det ut av skapet og ut av huset! Jeg har dessuten funnet frem og lagt på plass mammaklærne sånn at de er klare til bruk. Favorittene fra forrige svangerskap passet fortsatt fint. Jeg har også lagt til side noen slitne favoritter som jeg skal tegne av for å lage mønster, så kan jeg sy meg nye selv! Litt lettere å se hva man har behov for når skapet ikke flommer over. Alt som ikke passer for tiden + sommerklær er lagt vekk i kasser. Storfornøyd med dagens innsats! Nå sitter vi og ser på Fantorangen, dvs vi så på Peppa og Timmy - Charley bjørn er totalt uinteressant her i huset. Nå venter vi på Blåfjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 6. desember 2011 #2352 Del Skrevet 6. desember 2011 Charley Bjørn er så gnålete at jeg får vondt i ørene. Her liker frøken rosa best de tingene som kommer først, sånn som Peppa Gris, Musti, og Timmy er evig favoritt. Hun elsker også Lalla uten skall, av en eller annen grunn jeg ikke helt forstår. Jeg har også funnet fram mammaklær fra sist, men utbyttet var magert siden jeg fikk barn midt på verste sommeren sist. To-tre par bukser og kanskje en kjole blir nok det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #2353 Del Skrevet 6. desember 2011 Charley Bjørn er så gnålete at jeg får vondt i ørene. Her liker frøken rosa best de tingene som kommer først, sånn som Peppa Gris, Musti, og Timmy er evig favoritt. Hun elsker også Lalla uten skall, av en eller annen grunn jeg ikke helt forstår. Jeg har også funnet fram mammaklær fra sist, men utbyttet var magert siden jeg fikk barn midt på verste sommeren sist. To-tre par bukser og kanskje en kjole blir nok det hele. Uff, ja, Charley bjørn er... blæh. Lalla uten skall er jo litt sjarmerende, da. Rar, men sjarmerende. Av det som går på Fantorangen er Peppa og Timmy favorittene, her også. Vi har mye av det på engelsk, da. På DVD/laptop. Jeg tror vi har sett "Peppa's Christmas" 15 ganger den siste uka. Ah, ja, sommer/vinter-problematikken slipper jeg nesten unna. Må sikkert ha litt nytt utover på våren, men alt i alt har jeg et brukbart utvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #2354 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg har fått opp mammas fancy Pfaff-maskin! (Som knapt nok er så fancy som jeg husker den, men dog. Moro er det likevel!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rhubarb Skrevet 7. desember 2011 #2355 Del Skrevet 7. desember 2011 Var utrolig hyggelig å se deg i dag! Håper du kom deg greit hjem Så gøy med "ny" symaskin Pfaff, hvertfall de litt nyere jeg har brukt tidligere, er vidundelig å sy på! Å, fikk veldig lyst til å dra fram min maskin, kjente jeg. Sitte og sy mens jeg drømmer om Pfaff Ha en riktig god kveld, søta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #2356 Del Skrevet 7. desember 2011 Var utrolig hyggelig å se deg i dag! Håper du kom deg greit hjem Så gøy med "ny" symaskin Pfaff, hvertfall de litt nyere jeg har brukt tidligere, er vidundelig å sy på! Å, fikk veldig lyst til å dra fram min maskin, kjente jeg. Sitte og sy mens jeg drømmer om Pfaff Ha en riktig god kveld, søta Takk i like måte! Hjemover går det litt raskere, der korresponderte banene - ihvertfall i dag. Kom hit og sy på Pfaffen en dag, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #2357 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg har altså vært på besøk hos kjære rhubarb i dag, og det var så koselig! Ikke at det var noen stor overraskelse, altså. Men det var en stund siden sist. Også fikk jeg nydelige, røde tulipaner av henne som nå står og pynter opp i stua. Ellers har vel i grunnen dagen gått sin vante gang, jeg har oppdaget at det å gå i snø ikke er det helt store for bekkenet, ihvertfall ikke når fortauene ikke er skikkelig måkt. Men det blir nok litt mer tettpakka snart. Jeg har funnet frem brodder og innsett at jeg ikke får dem over Emuene mine, så jeg får se om jeg får skaffet meg noen andre... Brodder, altså, ikke sko - utetøflene kan ikke byttes ut. De er så varme og myke og gode og deilige og jeg elsker dem, selv om de er aldri så ulekre. Nå i kveld har jeg klippet meg - på høy tid, bare spør rhubarb hvor rar jeg var på håret. Ikke gjort allverdens, egentlig, men fikk tynnet en del rundt ørene, der håret mitt har en lei tendens til å stikke veldig ut pga fall/krøller. Og så hjalp mannen meg med å stusse litt i nakken og sånt. Nå ligner det vel litt på dette, men jeg er fortsatt litt kortere på toppen. Etter hårklipp må man jo dusje (for å ikke klø seg i hjel av småhår), og da tok jeg like greit en grundig overhaling med peeling og kroppsbørsting og litt rask fotpleie. Deilig! Deretter ble det en kopp te og litt sjokolade (mannen hadde funnet Walters-sjokolade på tilbud i dag og kom hjem med fire store plater ) i nattkjolen, og nå er jeg nokså klar for senga. Så natta til alle! (Jo, forresten - jeg må nesten nevne at overflytting til eget rom for Turnerose har gått over all forventing, til tross for et lite mytteriforsøk fra mannens side i går, da han ikke evnet å synge nattasang for henne. Jeg fikk dog avverget det, og i natt kom hun ikke inn til oss før klokka 2.30! I kveld har hun også sovet fint til nå, så det blir spennende å se når hun kommer tassende. ) NÅ! er det natta. Sov godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. desember 2011 #2358 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg rydda også i klesskapet denne uka... Klarerer allerede til flytting. 2 poser til Fretex, og 4 poser med klær som er for små/sommertøy - som bare er klar til flytting etterhvert. Fikk en betydelig mindre mengde klær som faktisk passer nå fremover. Men er nå litt å ta av ) Full overhaling og hårklipp høres nice ut... Hvor gammel er Turnerose blitt egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 8. desember 2011 #2359 Del Skrevet 8. desember 2011 Åh, jeg gleder meg til å klippe meg på lørdag jeg også! Sjanser ikke på å ta alt selv. Luggen kan jeg til nød ta selv, men det er godt å bare sette seg ned i en stol og bli fin og fjong på en halvtime Sveisen ligner litt på dette (bare ikke så voldsomt lang og dominerende lugg), men når jeg ser det bildet får jeg lyst til å farge/stripe håret også. Men tror jeg holder meg til mitt brune hår i denne omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #2360 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg rydda også i klesskapet denne uka... Klarerer allerede til flytting. 2 poser til Fretex, og 4 poser med klær som er for små/sommertøy - som bare er klar til flytting etterhvert. Fikk en betydelig mindre mengde klær som faktisk passer nå fremover. Men er nå litt å ta av ) Full overhaling og hårklipp høres nice ut... Hvor gammel er Turnerose blitt egentlig? Oi, skal dere flytte? Det har jeg ikke fått med meg! Så spennende! Haha, ja, det er litt å ta av i mitt skap fremdeles, også. Turnerose blir 3 i februar. Vi samsov lenge, og så har hun sovet i egen seng på vårt rom en god stund. Blir nok noe tilsvarende med Maiblomsten, men ser for meg at det kan gå an å flytte på eget rom noe tidligere siden h*n skal dele med Turnerose. Men samsoving er kos, og det funket så utrolig bra mtp amming hos oss. Så det gjør jeg gjerne igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå