Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Irriterer meg når noen blir påkjørt og de liksom står å venter på at bilen skal kjøre det ned før det skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Det kommer alltid tilfeldigvis et marching band og distraherer folk som løper etter hverandre.

- Folk springer alltid rett inn i fruktbutikker på gaten, sånn at masse frukt triller utover

- Dyr er som oftest smartere enn mennesker

- For lange kinotrailere, som røper hele handlingen

- Irriterer meg mest over idiotiske chain reactions - hvor folk snubler og faller, ting flyr veggimellom og bløtkake havner i ansiktet på noen til slutt.



Anonymous poster hash: 88145...ada
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg når barn er mer fornuftige enn voksne

Det er jo desverre sant i mange tilfeller :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg når barn er mer fornuftige enn voksne

Vel med tanke på mangel på fornuft blant voksne mennesker så er det kanskje ikke så rart.

Anonymous poster hash: a1c65...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

- For lange kinotrailere, som røper hele handlingen

Anonymous poster hash: 88145...ada

Jepp, og sånn er det med amerikanske TV-serier også. Halve episoden er "coming up, coming up, coming up." De røper jo alt som skal skje. Irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- For lange kinotrailere, som røper hele handlingen

Anonymous poster hash: 88145...ada

Det irriterte jeg meg også over før, men har nå innsett at det er en bra ting. Som småbarnsmor er jeg heldig om jeg kommer meg på kino to ganger i året, og går dermed glipp av mange filmer. Dersom det vises to trailere før selve filmen føler jeg at jeg har fått tre filmer til prisen (og tiden!) av én. Fantastisk konsept!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"When I was a kid I used to come to this roof top..."

Slår aldri feil!

Anonymous poster hash: 1ccfb...9ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will Smith redder alltid verden fra å gå under.

Jason Alexander er George uansett hvilken film/ serie han spiller i.

Anonymous poster hash: 88145...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will Smith redder alltid verden fra å gå under.

Det samme med Keifer Sutherland. Han dør aldri og om han blir skadet, går det over på noen timer i 24. (Han reddet til en viss grad verden i Touch også, for det han og sønnen gjorde hadde konsekvenser på andre kontinenter.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det ser så utrolig simpelt ut å skyte med pistol, og at rekylen er helt fraværende. Folk løper rundt som gærninger og skyter i vildens sky, og treffer! Vanlige pistoler, som Glock, er langt i fra fri for rekyl. Kan risikere å smelle seg selv i panna hvis man ikke har god nok kontroll på våpenet.

Hvorfor er det simpelt?

Anonymous poster hash: 36a04...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har de ofte "frisørhår" hele tiden. Sånt hår som man må bruke 3 timer for å få til.

Jepp... Alltid perfekte krøller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Alltid perfekte krøller!

Spesielt i Disney channel serier. Alle kidsa går på skolen med perfekte krøller og hair extensions.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- At det ikke finnes filmer (bortsett ifra ultrajentefilmer) der hvor to damer faktisk har en samtale uten at det dreier seg om en gutt.

- At de ikke spiser. Jeg forstår at de blir feite hvis de skal spise for hvert take, men det ser bare så kjipt ut å kjøpe den feite kebaben uten å faktisk spise den.

- Kommer på kaffebesøk, drikker kun 1 slurk av koppen.

- Ser bort ifra veien i opp til 10 sekunder mens de kjører bil.

- Gir ikke hestene vann (de gjorde faktisk det i Game Of Thrones, imponerende!).

- Legger seg med full sminke.

- Går inn med sko.

- Stereotypene i Disney. Det må alltid være en perfekt jente som reddes av en drømmeprins.

- Barn er så utrolig fornuftige og smarte, ofte smartere enn voksne.

- Når de feks. spiller xbox/playstation sitter de bare og fikler med kontrolleren og trykker på alle knappene som en maniac mens de ser bort ifra skjermen, slik at man klart og tydelig ser at de ikke spiller.

- Zoomer inn slik at man kan se en føflekk på haka til mistenkte, fra et satelittbilde.

- Hacking i TV-serier og filmer er helt absurd. "I'm just writing in a code for this and a code for that" og så ordner alt seg. Det er mer avansert enn som så.. Jeg vil ikke se hele prosessen altså, men vær så snill å få det til å vær litt mer troverdig..

- Leger, etterforskere og lignende som går kledd i flotte designerklær og høye hæler på jobb. Det er penere å se på, ja, men det føles bare feil.

- At "helten" er udødelig. Han tåler å bli skutt 5 ganger, mens fiendene dør momentant av et skudd i arma.

- At kvinnelige superhelter/actionfigurer alltid skal være sexy fremfor kul og awesome.

- At en kvinne på 60 kilo slenger en mann på 100 kilo over skuldra og ned i gulvet.. Greit at hun kan slåsseteknikker, men du kommer ikke unna fysikkens lover.

- At de kommer med punchlines før de dreper noen, eller eventuelt etterpå. "I said you shouldn't be doing that", "Don't underestimate a girl", "Say good bye" osv.

Endret av SuperFace
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterte jeg meg også over før, men har nå innsett at det er en bra ting. Som småbarnsmor er jeg heldig om jeg kommer meg på kino to ganger i året, og går dermed glipp av mange filmer. Dersom det vises to trailere før selve filmen føler jeg at jeg har fått tre filmer til prisen (og tiden!) av én. Fantastisk konsept!

Lol.

- At det ikke finnes filmer (bortsett ifra ultrajentefilmer) der hvor to damer faktisk har en samtale uten at det dreier seg om en gutt.

- At de ikke spiser. Jeg forstår at de blir feite hvis de skal spise for hvert take, men det ser bare så kjipt ut å kjøpe den feite kebaben uten å faktisk spise den.

- Kommer på kaffebesøk, drikker kun 1 slurk av koppen.

- Ser bort ifra veien i opp til 10 sekunder mens de kjører bil.

- Gir ikke hestene vann (de gjorde faktisk det i Game Of Thrones, imponerende!).

- Legger seg med full sminke.

- Går inn med sko.

- Stereotypene i Disney. Det må alltid være en perfekt jente som reddes av en drømmeprins.

- Barn er så utrolig fornuftige og smarte, ofte smartere enn voksne.

- Når de feks. spiller xbox/playstation sitter de bare og fikler med kontrolleren og trykker på alle knappene som en maniac mens de ser bort ifra skjermen, slik at man klart og tydelig ser at de ikke spiller.

- Zoomer inn slik at man kan se en føflekk på haka til mistenkte, fra et satelittbilde.

- Hacking i TV-serier og filmer er helt absurd. "I'm just writing in a code for this and a code for that" og så ordner alt seg. Det er mer avansert enn som så.. Jeg vil ikke se hele prosessen altså, men vær så snill å få det til å vær litt mer troverdig..

- Leger, etterforskere og lignende som går kledd i flotte designerklær og høye hæler på jobb. Det er penere å se på, ja, men det føles bare feil.

- At "helten" er udødelig. Han tåler å bli skutt 5 ganger, mens fiendene dør momentant av et skudd i arma.

- At kvinnelige superhelter/actionfigurer alltid skal være sexy fremfor kul og awesome.

- At en kvinne på 60 kilo slenger en mann på 100 kilo over skuldra og ned i gulvet.. Greit at hun kan slåsseteknikker, men du kommer ikke unna fysikkens lover.

- At de kommer med punchlines før de dreper noen, eller eventuelt etterpå. "I said you shouldn't be doing that", "Don't underestimate a girl", "Say good bye" osv.

Du må være kjedelig å irritere seg over så mye. Grunnen til at de ikke spiser eller drikker er at tallerkenen/glasset ikke skal veksle mellom å være tom, full og halvfull gjennom scenen. De tar mange opptak for å få scenen mest optimal. Rar ting å irritere seg over. Jeg regner med at du hadde blitt mer irritert dersom du hadde først sett et halvfullt glass vin som så plutselig ble helt fullt, for så å bli halvfullt igjen.

Jeg har ikke sett leger som går i designerklær og høye hæler? Hvilken film/tv-serie sikter du til?

Anonymous poster hash: 71cc4...bdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol.

Du må være kjedelig å irritere seg over så mye. Grunnen til at de ikke spiser eller drikker er at tallerkenen/glasset ikke skal veksle mellom å være tom, full og halvfull gjennom scenen. De tar mange opptak for å få scenen mest optimal. Rar ting å irritere seg over. Jeg regner med at du hadde blitt mer irritert dersom du hadde først sett et halvfullt glass vin som så plutselig ble helt fullt, for så å bli halvfullt igjen.

Jeg har ikke sett leger som går i designerklær og høye hæler? Hvilken film/tv-serie sikter du til?

Anonymous poster hash: 71cc4...bdd

Jepp men det er forskjellen mellom en skikkelig bra serie/film og en bra serie/film for meg. Nå jobber jo jeg innenfor faget da, og vet hvor strikt vi er på å følge opp slike ting (altså, at det er like mye i glasset i neste scene som det var i forrige osv.) og vet hvor sløvt det er når slike ting ikke er på plass :fnise:

Når jeg snakker om leger osv. som går i slikt tenker jeg på alt fra Greys anatomy til tilfeldige leger i utvalgte serier og etterforskere i CSI, så det er ikke noe spesifikt, bare generelt sett.

Men ja, det er den værste delen med ha arbeidet en del med mediafaget.. Man irriterer seg så sykt mye mer over slike ting i forhold til folk som ikke har arbeidet med det :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...