Imogen Skrevet 28. april 2009 #61 Del Skrevet 28. april 2009 Det gikk heldigvis helt fint med ryggen. Har vært til kiropraktor i dag, og det føles MYE bedre. Det er nesten skummelt så dårlig man kan bli uten å skjønne hvor ille det står til når ting sniker seg gradvis innpå! Først etter timen kjente jeg hvor sliten jeg hadde vært pga det. Han mente det skulle fikses ganske greit, men ingen vekttrening enda. Kan jogge litt i morgen hvis alt føles bra. Nå er det vel tre uker siden forrige trening med vekter, men jeg tar det veldig greit, og det er jeg både overrasket og litt stolt av. Kanskje jeg endelig har klart å fått et litt mer avslappet syn på saker og ting. Det er kjedelig særlig med tanke på fremgangen som gikk så bra, og det er alltid kjedelig å måtte gå tilbake og starte på'n igjen, men sånn er det liksom bare, og det er OK. Så kjedelig med ryggen, men flott at kiropraktoren kunne hjelpe! Og fint å lese om treningstanker. Høres både sunt og fornuftig ut, og imponerende, ettersom jeg ikke synes det er så lett selv. Flinke Mags! Jeg har ikke fått trent skikkelig på to måneder, og blir sur bare av å tenke på det. Jeg har definitivt ikke roen rundt det der. Nå har jeg ikke vært i nærheten av din/deres liga når det gjelder trening, på mange år. Og jeg hadde jo ikke trent jevnt i så mange måneder heller, men jeg hadde endelig kommet godt i gang, funnet gutsen, lengtet til neste økt og, ja, du skjønner greia. Jeg var i siget, rett og slett. Så det ble en kjempenedtur, og jeg blir enda surere av å tenke på hvor beinhardt det blir å begynne på nytt. Et så langt avbrekk setter meg antagelig tilbake på start. Og nå skal jeg slutte å syte i din bok. Sorry! Ellers; kjenner meg veldig godt igjen i plassdrømmer. Vi har, kvadratmetersmessig, god plass, men planløsningen er nesten fantastisk dårlig. Vi har f.eks mange ganger så stor plass til boder og vaskerom enn vi har til f.eks kjøkken og bad. Der er vi én av gangen, til nød to om man er gode venner, og det er ikke plass til noe av det som bør finnes på et kjøkken eller et bad. Men vi vet også at det er midlertidig, og klager bare periodevis. Og som du sier, ingen vil være lykkeligere enn oss den dagen vi har plass til kjøleskapet på kjøkkenet for eksempel. Vi satser på at fremtidig lykke vil veie opp for frustrasjonene underveis. Og til alle disse kryptifistiske meldingene; og Kjempespennende, og med fare for å så enda mer uro må jeg si meg enig med Mags. Jeg har sett flere eksempler på at ting har gått veldig greit. Men jeg forstår deg altså O-Ren, jeg har også en sånn forestilling i eget hode, om det skulle bli aktuelt. (Jeg siterer ikke, i tilfelle molboen blir paranoid, og justerer eget innlegg om det skulle bli nødvendig. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 28. april 2009 Forfatter #62 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg har ikke fått trent skikkelig på to måneder, og blir sur bare av å tenke på det. Jeg har definitivt ikke roen rundt det der. Nå har jeg ikke vært i nærheten av din/deres liga når det gjelder trening, på mange år. Og jeg hadde jo ikke trent jevnt i så mange måneder heller, men jeg hadde endelig kommet godt i gang, funnet gutsen, lengtet til neste økt og, ja, du skjønner greia. Jeg var i siget, rett og slett. Så det ble en kjempenedtur, og jeg blir enda surere av å tenke på hvor beinhardt det blir å begynne på nytt. Et så langt avbrekk setter meg antagelig tilbake på start. Og nå skal jeg slutte å syte i din bok. Sorry! Tullebukk! Her er det lov til å syte, så lenge du ikke klager på meg. Da blir du sensurert. Jeg skjønner deg veldig godt - det er så kjedelig med slike pauser hele tiden! Det er noe med den kneika man må over, og selv om det som regel ikke tar lang tid før man er tilbake igjen, føles det gjerne som å begynne på nytt. Og det er aldri særlig morsomt. Men jeg må korrigere det der med "min liga" altså, jeg er ikke akkurat noen proff, for å si det mildt. Hva er det som gjør at du ikke har fått trent? Av og til er det jo noe man kan justere selv, andre ganger må man bare finne seg i at det er sånn en periode. Vi satser på at fremtidig lykke vil veie opp for frustrasjonene underveis. God plan - vi får minne hverandre om dette sånn innimellom. Jeg er normalt særdeles avslappet når det gjelder krisemaksimering, men det er litt snålt å sitte med übersår hals, begynnende verkende mandler, verkende hode også videre, når alle løper rundt og skriker om denne svineinfluensaen. Også begynner jeg å lure på om jeg bør gå til legen for å sjekke, om ikke annet for å kunne berolige alle rundt meg? Det er uansett noe dritt, og jeg fikk det omtrent fra et sekund til et annet. Da blir det ingen joggetur i kveld heller, men det er mer akseptabelt i dag, siden jeg følger meg ganske dårlig og det frister dermed ikke. Håper ikke jeg blir liggende. Jeg må ihvertfall på jobb i morra. *mantra* Ellers klarer jeg ikke helt å konsentrere meg om den nye Murakami-boka (A wild sheep chase). Tror jeg må finne noe annet i mellomtiden, før jeg prøver igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 28. april 2009 Forfatter #63 Del Skrevet 28. april 2009 Var det noen av dere som så Dagsrevyen klokka 19.00 i kveld? Var et lite innslags fra et foredrag hvor voksne menn som har blitt misbrukt seksuelt, holdt foredrag for fagfolk. Den ene av dem begynte å gråte mens han stod der (svært forståelig), og jeg fikk så inderlig vondt av ham. Av alle sammen, og jeg har en enorm respekt for folk som har en slik guts. Ekstremt verdifullt at noen tar på seg oppgaven med å gi disse ofrene ansikt (for å bruke en klisjé, men det er egentlig akkurat det som skjer). De snakket blant annet om "hvordan man kan føle seg som en mann igjen" etter slike hendelser. Det tror jeg er et enormt viktig tema, som snakkes alt for lite om. Jeg blir så forbanna når folk kimser av seksuelle overgrep mot menn - og det er ganske utbredt, blant vanligvis oppegående folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 28. april 2009 #64 Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Så kjedelig at du begynner å bli syk! Jeg holder en knapp på at det ikke er den berømmelige influensaen, men man bør jo selvfølgelig passe ekstra på nå. Var det noen av dere som så Dagsrevyen klokka 19.00 i kveld? Var et lite innslags fra et foredrag hvor voksne menn som har blitt misbrukt seksuelt, holdt foredrag for fagfolk. Den ene av dem begynte å gråte mens han stod der (svært forståelig), og jeg fikk så inderlig vondt av ham. Av alle sammen, og jeg har en enorm respekt for folk som har en slik guts. Ekstremt verdifullt at noen tar på seg oppgaven med å gi disse ofrene ansikt (for å bruke en klisjé, men det er egentlig akkurat det som skjer). De snakket blant annet om "hvordan man kan føle seg som en mann igjen" etter slike hendelser. Det tror jeg er et enormt viktig tema, som snakkes alt for lite om. Jeg blir så forbanna når folk kimser av seksuelle overgrep mot menn - og det er ganske utbredt, blant vanligvis oppegående folk! Jeg så det ikke, men jeg tror jeg må finne klippet på nrk.no. Dette høres veldig sterkt ut, og jeg er som deg møkkforbannet over at man ofte ler av at dette skjer. For en ues tid siden var det en tråd på KG (på aktuelle saker tror jeg) som dreide seg om den mannlige raneren som hadde blitt lenket ast av ransofferet og misbrukt seksuelt i tre døgn. Jeg ble sjokkert over mange av innleggene i den tråden. Hadde kjønnene være byttet om på, hadde det vært noe helt annet, det er jeg sikker på. Kvalmende dobbeltmoral! Endret 28. april 2009 av O-Ren Ishii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 28. april 2009 Forfatter #65 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg tror heller ikke at det er den influensaen, men jeg tenker at andre kan bli litt hysteriske når jeg er syk. Eller kanskje det egentlig er slik at de aller fleste er som meg selv; veldig avslappet til det hele, det bare virker som om hele Norge er i panikk pga mediedekningen? Det er nok helst det siste. Nå misliker jeg både at jeg selv og andre stiller på jobb når jeg/de er skikkelig syke, men jeg må på jobb i morgen, ihvertfall halve dagen. Får isolere meg selv i et hjørne. Det er så godt å høre at flere reagerer på holdningene til dette! Jeg ble også sjokkert over den hendelsen du nevner. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å være offer for noe slikt i utgangspunktet, men hvordan det er når "hele verden" flirer og mener at det umulig kan ha vært særlig ille - kanskje du til og med nøt det - da er det faen meg sterkt å stå frem slik som disse gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 28. april 2009 Forfatter #66 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg får den ikke frem, men klippet skal ligge her: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/488806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 28. april 2009 #67 Del Skrevet 28. april 2009 Jeg får den ikke frem, men klippet skal ligge her: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/488806 Jeg får det opp, så jeg skal å sett på det i morgen. God natt Mags, og god bedring! Håper du kommer deg fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 28. april 2009 #68 Del Skrevet 28. april 2009 Du som har logget deg ut, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 29. april 2009 Forfatter #69 Del Skrevet 29. april 2009 Hehe, nei, men det kunne vært! Jeg sitter og funderer på hvorfor Monsen fikk Fritt Ord-prisen. Jeg har ingen problemer med at det finnes folk som har andre synspunkter enn meg i "homofili-saken", og de er i sin fulle rett til å si hva de mener høyt. Men et budskap er ikke alltid mer høyverdig bare fordi det kommer fra en minoritet (her en minoritet i den offentlige debatten, kanskje ikke blant folk flest), og jeg synes ærlig talt ikke det er imponerende å være i stand til å vri ut av seg en lekse meninger som ikke viser noen som helst form for respekt for andres synspunkter. Det sies at hun fikk prisen blant annet fordi utspillene hennes er "gjennomtenkte". Jeg har selvfølgelig ikke fått med meg alt Monsen har sagt eller skrevet, men utsagn som at Kim Friele "ikke har tenkt særlig mye" i forbindelse med at Friele leverer tilbake sin pris i protest forteller meg at dette er en person som buser ut med det hun mener er riktig, uten å ha respekt for at andre gjør det samme. Og det bør ikke kvalifisere til noen pris, spør du meg. Jeg blir også litt irritert over at "politisk korrekthet" igjen blir trukket frem som argument imot Monsens motstandere. Jeg tror ikke jeg vet om et mer platt og intetsigende begrep enn akkurat dét, og jeg er drittlei av at det brukes for å kneble en debatt. Når det er sagt, er jeg like kritisk til alle de som fordømmer Monsen på grunn av hennes meninger. De har hun for all del rett til å ha. Det er prisen hun fikk for det jeg reagerer litt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 29. april 2009 #70 Del Skrevet 29. april 2009 og Så deilig å lese litt treningsprat! Joggetur, ja. Jeg har ikke jogget i dag, men i morgen har jeg store planer. I running. Også babyprat, da! Så koselig og spennende! Når skal du gifte deg, ORI? Kanskje er du like heldig som meg og lykkes på andre prøveperiode. Ooooh! Exciting! Har så mange gravide rundt meg nå, blir litt babysjuk av det. Ang. leilighet: Er det ikke slik at man alltid vil ha litt mer enn det man hadde? Fra hybel til knøttleilighet, videre til 50 kvm, deretter 60 eller kanskje 70, så 90 og så drømmer man om rekkehus og så enebolig, og når man har kommet seg i enebolig, da er barna så store at de straks flytter ut, og da ønsker man at man bodde på 80 kvm igjen... Jeg vil også ha større hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 29. april 2009 Forfatter #71 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg kom meg gjennom hele arbeidsdagen inkludert kurs i dag, og er godt fornøyd med det. Hoppende glad for at formen er noe bedre selv om jeg fortsatt er redusert - slipper ihvertfall å ligge og bade i min egen svette som i natt. Jeg kan ikke fordra å ikke fungere! Så deilig å lese litt treningsprat! Joggetur, ja. Jeg har ikke jogget i dag, men i morgen har jeg store planer. I running. Enda en treningsfreak! Det er bra. Og artig med en løpedame, jeg driver mest med styrketrening, men er periodevis veldig glad i løping også selv om jeg pleier å si at jeg har for korte bein for slikt. Som jeg skreiv i dagboka di er jeg dypt imponert over både dagens distanse og at du kun nevnte det i forbifarten. så mange gravide rundt meg nå, blir litt babysjuk av det. Jeg har også mange gravide rundt meg, og det er hyggelig - men for min del har det nesten motsatt virkning, faktisk. Har du noen fra før, Krynkel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 29. april 2009 #72 Del Skrevet 29. april 2009 Ja, jeg har barn fra før, og det er ikke så fryyyktelig lenge siden jeg fødte, relatively speaking, så egentlig bør jeg ikke hoppe SÅ høyt. Forresten: Morgendagens distanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 29. april 2009 Forfatter #73 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg har fødselsangst til og med uten planer i det hele tatt, så jeg kan ikke fatte og begripe hvordan noen kan ønske å utsette seg for dette to ganger. All respekt. Jeg er på Twitter. Det er ikke så dumt, altså, bare man klarer å unngå Facebook-fella (intetsigende statusoppdateringer, som egentlig er greit nok når man kjenner folk, men som er totalt uinteressant ellers). Jeg skriver ingenting selv, men følger med på et knippe folk som har noe å si. Artig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 29. april 2009 Forfatter #74 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Jeg har funnet et masterstudium jeg tror jeg kan være svært interessert i. Jeg har tenkt litt på en helt annen utdannelse også i det siste, men det vil ta meg 5 år, og da skal jeg eventuelt være veldig sikker på motivasjonen og utholdenheten i forhold til det. Hvis jeg blir millionær... Men dette andre tar jo bare 2 år siden jeg har en brukandes bachelor i bunnen fra før av. Hadde vært fantastisk å faktisk få utbytte av de tre årene, i tillegg til at alt dette er svært relevant til jobben og utdanningen jeg har/tar nå. Spennende og givende område. :litt ivrig: Endret 29. april 2009 av -Mags- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Mags- Skrevet 29. april 2009 Forfatter #75 Del Skrevet 29. april 2009 Sissel Vedal om "en mer tilgjengelig ektepakt", ved å skille det juridiske/økonomiske og det seremonielle. En idé jeg umiddelbart har sansen for. Vad tycks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 30. april 2009 #76 Del Skrevet 30. april 2009 Så spennede! Hvilket studium? PM? Lite å melde i dag, har det travelt; var sur som ei potte da jeg våknet opp, og hadde gå-sakte-aksjon i morges. Jeg kom derfor på jobb for ti minutter siden... Mannen måtte kjøre meg. Fine mannen. @ Krynkel: vi gifter oss om 7 uker. Og jeg ble jo ikke noe mer redd for den ovennevnte problematikken nå da. Neida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 30. april 2009 #77 Del Skrevet 30. april 2009 Sissel Vedal om "en mer tilgjengelig ektepakt", ved å skille det juridiske/økonomiske og det seremonielle. En idé jeg umiddelbart har sansen for. Vad tycks? Skummet fort igjennom, og rekker ikke å komme med et godt svar nå, men den umiddelbare tanken min er at jeg synes dette er et godt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 30. april 2009 #78 Del Skrevet 30. april 2009 7 uker! How exciting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 30. april 2009 #79 Del Skrevet 30. april 2009 7 uker! How exciting! Begynner å kjenne at det nærmer seg nå ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 30. april 2009 #80 Del Skrevet 30. april 2009 Guri! Har du alt i boks? Kjole på kontoret i dag også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå