lille katt Skrevet 4. mai 2009 #141 Del Skrevet 4. mai 2009 Snuing er gøy! Husker at vi var suuuperstolte da D snudde seg fra mage til rygg før hun var 6 uker gammel. Og da holdt vi selvsagt på å dø av stolthet da A gjorde det samme bare 2 dager gammel! ...helt til vi måtte erkjenne at det ikke var snakk om snuing, men om velting . Foreløpig har vi hatt et par velt her, men noen snuing har vi ikke sett tendenser til enda . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #142 Del Skrevet 5. mai 2009 Frk. Grønn: LekeHusmor: Kan sende den en PM. Drabantby. hverdagslykke: Nei, jeg har hørt rykter om at papirbleier og bæsjeeksplosjoner ikke er det helt store. Må si jeg var imponert over bleia der, altså! Og det beste er at jeg faktisk fikk skyldt godt nok av den også, så den er fortsatt hvit på innsiden. lille katt: Det er rundt 4-5 måneder de begynner å snu seg bevisst, er det ikke? Jeg tror nok ikke det kommer til å skje hver dag akkurat, men så faktisk et slags forsøk på snuing i dag også. Hun drev og dyttet armen under brystet. Ikke vet jeg... Men hun er visst relativt langt fremme motorisk ifølge helsestasjonlegen, så hvem vet. Skulle gitt en del for å vite litt mer om hva som foregår oppe i knollen hennes innimellom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #143 Del Skrevet 5. mai 2009 Puh, lang dag i dag. Lillejenta har vært ganske utilpass, og jeg blir mer og mer sikker på at det er en tann som er på vei opp. Hun er ikke 3 måneder en gang! Men jeg og broren min var visst også tidlig ute med tenner (ca 3 måneder begge to), så det er vel ikke helt usannsynlig. Håper det tar litt tid før hun skjønner at hun kan bite i puppen. Ellers er det fortsatt masse å gjøre her, men jeg får ikke tid til mye på dagtid for tiden. Lillejenta krever veldig mye oppmerksomhet, særlig fordi hun bare har korte lurer på dagen - 30-45 minutter er som regel max, innimellom opptil 1 time-1 time og et kvarter, men sistnevnte forekommer bare når hun får sove oppå meg. Det er egentlig helt greit ettersom hun sover så fint om natta, men akkurat nå som vi har mye å ta oss til hadde det jo vært greit om hun kunne hatt litt lengre økter på dagtid også. Jeg rekker jo knapt nok å pusse ett vindu på 30 minutter, og jeg skal jo helst ha litt mat innimellom også. Men mamma og pappa kommer kanskje og hjelper oss litt i helgen, og mamma kommer på fridagen sin til uka også. Får håpe vi får tatt unna en del da. Forøvrig er det lite nytt å melde. Jo, jeg fant sånne fine oppbevaringsbokser fra Rosti på tilbud (til restemat og sånt), så de har jeg kjøpt noen av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 6. mai 2009 #144 Del Skrevet 6. mai 2009 Fant deg!! For du er den jeg tror du er, ikke vel...? Gratulerer så mye med hus!! Så moro!! Når overtar dere? Ås å moro, deilig med hage og god plass!! Skal dere pusse opp mest selv, eller ha folk til å gjøre det? Godt å se det går bra med dere! Har lurt fælt på hvor du ble av, og nå bestemte jeg meg bare for å finne deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #145 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg tror jeg er den du tror jeg er, ja. Jeg trengte en ny start, men det var visst ikke alle jeg husket på å ta med videre... Sorry! Vi overtar 1.7., noe som kjennes fryktelig fjernt akkurat nå, men som egentlig ikke er så lenge til. Hva vi gjør med oppussing og sånt avhenger egentlig mye av hva vi får for leiligheten, så vi får se... Men maling og sånt tar vi uansett selv. Vi vurderer dog å pusse opp badet hvis vi får mye her, og det må vi jo ha folk til å gjøre. (Jeg har sååå lyst på badekar! ) Så du vil ikke ha februarbarn, du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 7. mai 2009 #146 Del Skrevet 7. mai 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #147 Del Skrevet 7. mai 2009 Puh... Hektiske dager. I går var det kontraktsmøte, i dag takstmann og interiørdesigner, mandag flyttefolk for mellomlagring osv osv. Nok å gjøre! Nå har jeg nettopp vært og hentet redningsvest til lillejenta på posten, vi kjøpte den for Trumf-poeng, hehe. Den er jo omtrent like stor som henne, jo! Men vi har hytte ved sjøen og skal også en tur til en øy langt uti havgapet i sommer, så redningsvest må hun ha. Og vi har ny (brukt-) båt på hytta, så det er klart den må testes. Det har skjedd en ting eller tre med redningsvestene siden jeg var liten, da! Min var veldig mye mer klumpete. Tror hun har litt bevegelsesfrihet i denne. Pluss at den varer til 15 kg, så hun har den en stund! Forøvrig er det lite nytt å melde. Vi rydder og pakker og det er stort sett det vi har tid til om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #148 Del Skrevet 7. mai 2009 Nå logget jeg meg på for å se etter deg, men du var ikke der... Tenker på deg, håper det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Golden Girl Skrevet 7. mai 2009 #149 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg tror jeg er den du tror jeg er, ja. Jeg trengte en ny start, men det var visst ikke alle jeg husket på å ta med videre... Sorry! Vi overtar 1.7., noe som kjennes fryktelig fjernt akkurat nå, men som egentlig ikke er så lenge til. Hva vi gjør med oppussing og sånt avhenger egentlig mye av hva vi får for leiligheten, så vi får se... Men maling og sånt tar vi uansett selv. Vi vurderer dog å pusse opp badet hvis vi får mye her, og det må vi jo ha folk til å gjøre. (Jeg har sååå lyst på badekar! ) Så du vil ikke ha februarbarn, du? Godt du ikke var borte! Syns det er så koselig å lese hos deg. Deilig med ny start! Det gjør seg det iblant. Jeg også har lyst på badekar, vi har heller ikke det... Krysser fingrene for at det går kjeeempebra med salg da, så du får drømmebadet!! Ja du har vel februarbarn når jeg regner etter.. Ikke noe galt i det i det hele tatt, bare litt mer praktisk å kunne ha barnebursdager utendørs.. Men hvem har sagt man ikke kan ha snøballkrig i bursdagsselskap!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hverdagslykke Skrevet 8. mai 2009 #150 Del Skrevet 8. mai 2009 God helg! Håper dere får gjort det dere skal, og kost dere litt også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 8. mai 2009 #151 Del Skrevet 8. mai 2009 Skjønner godt det blir travle dager. Det er mye som skal falle på plass når man skal flytte, men på en side er det godt å få ryddet litt opp i gamle ting som samler seg opp. Ønsker *Joyce* familien en riktig god helg, og en ekstra hilsen til lille skjønne jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 9. mai 2009 #152 Del Skrevet 9. mai 2009 Du bruker også Aussie 3 minute miracle? Bruker du den som hårkur eller avsluttende balsam? :klø: Det står jo conditioner på den, men jeg har fått inntrykket av at det er en hårkur..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #153 Del Skrevet 9. mai 2009 Golden Girl: Badekar er hverdagsluksus, det! Vi får satse på at vi får badekar begge to om ikke altfor lenge. Barnebursdag med snøballkrig, ja! Men jeg må få si at jeg har bursdag på sommeren, og vi var ikke så mye ute i bursdagene allikevel. Det blir jo gjerne nokså organisert med leker og sånt når man har 10 unger i huset, og man kan liksom ikke gjemme godteposene i rosebusken. Ikke at dere ikke skal få barn akkurat når dere vil! hverdagslykke: Takk i like måte! Milla: Ja, det er godt å få ryddet litt. Håper helgen din har vært bra så langt, og at resten også blir det! dalieo: Jeg bruker den som hårkur, en gang i uka eller annenhver uke. Den blir for "rich" om jeg bruker den for ofte, synes håret blir fort fett da. Liker forresten best den varianten for "frizzy hair". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. mai 2009 Forfatter #154 Del Skrevet 9. mai 2009 I dag har vi fått gjort en hel masse! Først var det dugnad i sameiet, så bakgården er fin og ren og ryddig - veldig greit at vi slapp å gjøre det selv før fotograferingen. Og i ettermiddag har foreldrene mine hvert her og passet lillejenta så mannen og jeg fikk ryddet på loftet. Vi tømte hele boden og fikk kastet en hel masse! Supergreit, jeg var bare nede og ammet to-tre ganger, og eller sto vi på som bare det der oppe. Hadde aldri fått gjort så mye om vi ikke hadde hatt barnevakt. Vi ser enden på mellomlagringpakkingen nå, heldigvis. Tror det blir veldig bra, og det er ikke så mange dagene til det blir veldig mye mer oversiktlig her. Akkurat nå står det kasser overalt... Det er et helt lite prosjekt å få barnevogna forbi. Jeg var nok ikke helt forberedt på hvor mye jobb det faktisk er å gjøre klart til visning. Før vi flyttet inn her hadde vi jo bare leid, og da slipper man den jobben... Men samtidig er det utrolig godt å få ryddet skikkelig. Vi kvitter oss med masse fra loftet - noe er søppel, annet går til Fretex. Og noe til mamma og pappa - de ble bl.a. veldig glade for å få med seg min gamle koffert, som er helt fin, men av den gamle typen som man må gå helt tvekroket for å trille. Vi er såpass høye at vi foretrekker upright-kofferter, men m+p krymper jo, så da går det vel bra. Og ikke minst var de lykkelige for å få passe lillejenta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hverdagslykke Skrevet 10. mai 2009 #155 Del Skrevet 10. mai 2009 Høres ut som en bra deal med besteforeldre som er glade for å være barnevakt og foreldre som er glade for å ha barnevakt. Så effektive dere har vært! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Blaise Skrevet 10. mai 2009 #156 Del Skrevet 10. mai 2009 Halla på `rei=) Kjenner til det med korte dagdubber ja! Utrolig irriterende igrunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #157 Del Skrevet 11. mai 2009 hverdagslykke: Ja, det var en veldig grei deal. Ms.Blaise: Hallo! Hehe, ja, disse små kunne godt sove litt lenger i slengen... Men som jeg sikkert har sagt før - det er bedre med korte daglurer og masse nattsoving enn motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #158 Del Skrevet 11. mai 2009 Mine nye helter er to flyttefolk fra flyttebyrået vi skal bruke. De har vært og hentet for mellomlagring i dag, og makan til effektivitet tror jeg man skal lete litt etter! De brukte en snau time på hele lasset! Vi hadde sikkert brukt hele dagen selv. De tok 2-3 esker på strak arm, og løp omtrent ned trappa med dem. Helt herlig. Så nå er leiligheten ganske mye tommere. Uvant... Og nesten så jeg har lyst til å fortsette å ha det sånn. Men kan jo ikke godt hive ut alle bøkene våre, heller. Heldigvis får vi nå både bod og garasje der vi kan gjemme unna litt rot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #159 Del Skrevet 11. mai 2009 (endret) Det er jamen dyrt å skulle ha visning! I dag har jeg vært og kjøpt noen pene vaskekluter (badet vårt på 3,5 kvadrat skal gi "spa-følelse" ), og jamen ble det ikke nytt sengetøy også. Sengetøy skulle jeg uansett ønske meg til bursdagen min siden et av de settene vi har nå begynner å gå i oppløsning, men så var det 30% på alt fra Høie på Hansen&Dysvik, så da kjøpte jeg det selv. Hvit sateng med ruter i Elegant-serien. Greit å slippe å skifte frem og tilbake til visningene. Men interiørdama som megleren anbefalte (og som forøvrig var kjempekoselig, samt en liten smule verpesyk da hun gikk herfra ) anbefalte å bruke noen kroner på f.eks. sengetøy, håndklær og ikke minst planter, siden man gjerne får igjen for det i form av flere bud. Og det er jo absolutt et poeng. Nye orkideer til vinduene i stua kjøpte vi forrige dagen, og også en hortensia til kontoret. I morgen skal vi handle snittblomster til fotograferingen. Jeg tror egentlig jeg har nok estetisk sans til at det kan bli ganske bra. Endret 11. mai 2009 av *Joyce* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 11. mai 2009 #160 Del Skrevet 11. mai 2009 Vi har og det sengetøyet, og det er bare så lekkert Når begynner visningene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå