Gå til innhold

Prosjekt ned i vekt!

Gjest Problematique

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b

Så flink du er for tiden! Bra at du har kommet deg av den dumme sykdommen og kan begynne å trene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest O-Ren Ishii

Så bra! Det er jo det som er det aller beste; det å merke fremgang i den generelle formen sin.

Bra jobba! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Vi har forresten bestemt oss mer eller mindre for å melde oss inn på et senter, når vi får økonomien litt mer i orden. Fordi vi ser jo hvor utrolig bra det funker å trene styrke samtidig hjemme, selv om vi ikke trener sammen, om dere skjønner. Vi har hvert vårt program, men vi gjør det liksom samtidig. Så da tror jeg det hadde funket å trene på senter også, selv om vi driver med helt forskjellige ting.

Jeg har nemlig en utrolig angst for å være på senter aleine :sjenert: Dårlig erfaring, kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Så flink du er med treninga - det med lydboka var smart. :nigo:

Trening er dessuten veldig bra for psyken også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innom her en tur jeg også. Driver med det samme som deg - nemlig å komme ned i triveselsvekt (ikke helt sikker på hva den er, men den er i allfell endel lavere enn jeg ligger nå :ler:).

Jeg trener ganske mye allerede, men har begynt på andre uka med South Beach fase 1 - veldig bra, for jeg merker at kiloene begynner å gli av.

Måtte bare kommentere det med mål og bilder, for det var innmari lurt. Lurer på om jeg skal ape etter deg og gjøre det samme, for da ser jeg sikkert litt mer forskjell og blir mer motiovert.

Lykke til med mer trim og håper du føler deg frisk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Hei på deg Suzy! Så hyggelig at du stikker innom :jepp:

Det med mål og bilder er fordi jeg desperat trenger å kunne se forskjellen, for å føle meg ordentlig fornøyd :Nikke: Skal ta bilder en gang i måneden, og måle annenhver uke. Du kjenner sikkert til det at du føler at du ser en liten endring i speilet, men er ikke heeeelt sikker også blir det bare frustrerende! :fnise:

Ikke heelt frisk enda, hoster fortsatt endel, men er bedre enn jeg var forrige uke hvertfall :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med mål og bilder er fordi jeg desperat trenger å kunne se forskjellen, for å føle meg ordentlig fornøyd :Nikke: Skal ta bilder en gang i måneden, og måle annenhver uke. Du kjenner sikkert til det at du føler at du ser en liten endring i speilet, men er ikke heeeelt sikker også blir det bare frustrerende! :fnise:

Det er AKKURAT det jeg kjenner igjen, så derfor syns jeg det var en god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Bare glad for å kunne være til hjelp! :tommelsmil:

Edit: Skryt av Sondre! Han har allerede fått større muskler i overarmen! :jepp: Bare synlig når han flekser, men det er seriøst bra synes jeg!

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Hvor ble dagen av? :sjokkert:

Idag har jeg vært så opptatt av at jeg er GLAD og har det fint, at tida fløy og klokka var plutselig over midnatt og jeg har ikke trent :overrasket: Jaja, får bare kjøre på litt ekstra i morgen!

Og jeg har både spist is og et par browniesbiter og drukket en øl idag og. Fysjameg! Skjerpings i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Igår ble det "bare" styrketrening, energien min fra de siste dagene forsvant litt, men styrke ble det nå hvertfall! Noe jeg kjenner godt idag, jeg må finne ut hvordan jeg kan strekke ut ryggen, for det er faktisk der jeg er verst støl idag.

Gjort litt små endringer på styrkeprogrammet:

Push-ups mot vegg 3x15

Knebøy 2x20

Utfall 3x10

Sit-ups 3x10

Bekkenløft 3x10

Ryggstrekkere 2x15

Rygghev 2x15

Tåhev 2x18

Beinløft 2x10s

Jeg kjører hardt på magemusklene, siden det er et av "problem"områdene mine, og fordi det gjør at jeg føler meg bra!

Gleder meg til å måle og ta bilder på onsdag, for både jeg og Sondre synes vi begynner å se forskjell på kroppen min! :strix: Synes både lårene og magen min ser mindre ut, og rumpa ser litt mer snerten ut :sjarmor: Men så vet jeg ikke heeelt om det bare er ønsketenkning da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Idag har jeg syklet nesten 1.5 mil! :dåne: På ordentlig sykkel ja, ikkeno' spinningtull! :fnise:

Også fikk jeg kommentarer fra både mamma og en venninne idag om at de så forskjell på meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Og idag bare forsvant tid igjen, så det var sen kveld innen jeg kom på at jeg burde ha trent...

Men det går fint, idag har jeg spist veldig bra, og er fornøyd bare pga det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Ser ut som om det blir dårlig med trening idag og gitt... Vært i dårlig form idag, og når jeg begynte å bli bedre, var det rett opp til mamma for å sitte barnevakt for lillebror (hun måtte i et møte) og her blir jeg nok et par timer. Får se hvor mye overskudd jeg har når jeg kommer hjem igjen...

Men! Tenkte kanskje jeg skulle begynne å skrive opp her hva jeg har spist og drukket i løpet av en dag.

Igår:

2 små glass pepsi (restene fra søndagen)

3-4 kopper te m/melk

1 glass appelsinjuice

1 1/2 speltrundstykke med smør og kyllingskinke til frokost

1 kyllingfilet m/salat av crispysalat, tomat, agurk og rødløk til middag

1/2 speltrundstykke med 1/2 omelett ved siden av til kveldsmat

også endel vann/bonaqua, men det gidder jeg liksom egentlig ikke skrive opp.

Idag:

4 kopper te m/melk

1 speltrundstykke med smør og kyllingskinke til frokost

Frossen italiensk pizza til middag

...ser mamma har melkesjokolade i kjøletskapet :sjenert: Burde ikke! Ikke èn liten bit engang. Men viljestyrken min er så lav de dagene jeg er er syk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Idag:

4 kopper te m/melk

1 speltrundstykke med smør og kyllingskinke til frokost

Frossen italiensk pizza til middag

+

1 stripe melkesjokolade

1/3 ciabatta med omelett

Jeg holdt på å sulte ihjel hos mamma, derfor sjokoladen. Kom hjem for et kvarter siden, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Grafica

+ 1/2 glass appelsinjuice... Skulle gjerne hatt mer, men må spare litt til frokost i morgen.

I morgen er forresten veie/måle/bildedag. Jeg gruer meg. Treningen de siste to ukene har ikke akkurat vært imponerende :sjenert: Har ingen håp om å bli positivt overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Æsj.... Vekta ligger på 81.9. Når jeg målte på fredag (greide ikke dy meg) lå den på 80.9.... Jeg liker det tallet bedre.

Har liten tro på at mål og bilder gir noe mer oppløftende resultat :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes uansett du er kjempeflink, og man kan faktisk variere med over 1 kg fra en dag til en annen. Kjempeimponert over at du står på sånn som du gjør.

Når det gjelder å strekke ut ryggen kan du stå på alle fire og skyte rygg , så svaie og strekke litt og skyte rygg igjen, omtrent som en katt. En annen øvelse for å strekke mellom skulderbladene er å folde hendene foran brystet og strekke på armene mens du skyver ryggen bakover, deretter i en bevegelse strekker du armene (fortsatt foldet) opp over hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Jeg kan kjapt variere nesten 2-3 kg på ett døgn; dagen etter treningsfrie dager veier jeg nesten uten unntak mindre på grunn av mindre vannasamlinger i musklene. Har jeg spist mye karbohydrater veier jeg alltid mer også. Det er ikke fordi jeg har lagt på meg fett to dager etter høyt karboinnatk, det er fordi kroppen binder mer vann med høyt karboinntak.

A propos tøying: Tøying vil ikke gjøre at du blir mindre støl etter en treningsøkt, men bedre bevegelighet er uansett viktig. :)

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...