Gå til innhold

Prosjekt ned i vekt!


Gjest Problematique

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica

Hei og velkommen til min trenings/nedgangsdagbok :)

For to år siden gikk jeg plutselig opp tjue kilo på litt over et halvt år fordi jeg begynte på p-sprøyte. Jeg har brukt to år på å prøve å bli glad i den nye kroppen min, men har innsett at dette nytter ikke. Jeg føler meg ikke som meg selv, det jeg ser i speilet greier jeg ikke kjenne igjen som min kropp. So it1s time for a change!

Jeg trener hjemme, med ellipsemaskin hver dag og basic styrke anenhver dag. Har måle-og-veiedager annenhver onsdag. Jeg begynte onsdag første april, noe som vil si at min første veie-og-måledag er onsdag 15 april.

Startvekt: 82 kg

Delmål 1: 80 kg - Nådd 06.06.09

Delmål 2: 75 kg

Delmål 3: 70 kg

Ønskevekt: 65 kg

Startmål 1.04.09

Overarm 31.5 cm

Pupper u/bh 97 cm

Midje 86 cm

Mage 99 cm

Hofter 108 cm

Lår 66,5 cm

Legg 41 cm

Vekt 82kg

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Treninger så langt:

Uke 1 var jeg bortreist lørdag-tirsdag. Greide likevel 4 økter med ellipse og 3 økter med styrke.

Uke 2 (nåværende) bortreist onsdag-søndag, så langt 1 økt med ellipse og 1 økt med styrke.

Dette er styrkeprogrammet mitt:

Push-ups mot vegg 2x15

Knebøy 2x15

Utfall 3x10

Sit-ups 3x10 x2

Bekkenløft 3x10

Ryggstrekkere 2x12

Rygghev 2x12

Tåhev 2x20

Beinløft 2x10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Hei O-ren :klem: Ja jeg føler meg faktisk ganske super når jeg står og hiver etter pusten etter tjue minutter på ellipsemaskinen :ler: Idag fikk jeg bekreftet at formen min ikke har fortalt så mye som jeg trodde, for Sondre måtte gi opp etter fem minutter på ellipsen i samme tempo og tyngde som meg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Hei O-ren :klem: Ja jeg føler meg faktisk ganske super når jeg står og hiver etter pusten etter tjue minutter på ellipsemaskinen :ler:

Jeg synes du er super som har startet, jeg. Jeg håper også at treningen (bl.a produksjonen av artige hormoner som endorfiner) kan hjelpe på psyken din. :hug:

Idag fikk jeg bekreftet at formen min ikke har fortalt så mye som jeg trodde, for Sondre måtte gi opp etter fem minutter på ellipsen i samme tempo og tyngde som meg :sjarmor:

:tommelsmil:

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Hei Grafica!

Lykke til med programmet ditt, det høres ut som om du er godt igang allerede! :trene: Har du i tillegg lagt noen kostholdsplaner?

Jeg følger med deg jeg, kanskje jeg blir litt mer inspirert til å ikke bare trene men også kutte litt i maten slik at jeg går litt ned jeg også. For tiden bare øker jeg i vekt pga hard styrketrening :ler:

Heia heia!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Du er så flink, Grafica. Heier på deg!

:kyss:

Hei Grafica!

Lykke til med programmet ditt, det høres ut som om du er godt igang allerede! :trene: Har du i tillegg lagt noen kostholdsplaner?

Jeg følger med deg jeg, kanskje jeg blir litt mer inspirert til å ikke bare trene men også kutte litt i maten slik at jeg går litt ned jeg også. For tiden bare øker jeg i vekt pga hard styrketrening :ler:

Heia heia!! :duskedame:

Hei Lucy! Nei jeg har ikke endret kostholdet så mye enda. Jeg vet jeg ikke spiser helt riktig, men det får så være. Motivasjonen til å endre kostholdet mer kommer sikkert etterhvert når jeg ser jeg begynner å gå ned :) Så langt har jeg greid å kutte alvorlig ned på brusavhengigheten min, og det er godt nok for nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hei Lucy! Nei jeg har ikke endret kostholdet så mye enda. Jeg vet jeg ikke spiser helt riktig, men det får så være. Motivasjonen til å endre kostholdet mer kommer sikkert etterhvert når jeg ser jeg begynner å gå ned :) Så langt har jeg greid å kutte alvorlig ned på brusavhengigheten min, og det er godt nok for nå!

Man starter selv der man føler det passer :jepp: Gleder meg til å følge deg videre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg falt for fristelsen til å veie meg idag til morgenen, selv om det var en dag for tidlig. Da stod vekta på 82.3, men jeg er ikke misfornøyd av den grunn. Forrige onsdag glemte jeg meg nemlig og gikk på vekta, da stod den på 83, og jeg fikk mensen seinere den dagen, og var ferdig med mensen igår. Så det har nok vært litt vann i kroppen. Målene derimot skal jeg greie å vente med til i morgen.

Jeg har også tatt bilder i bare undertøyet, og sånne bilder skal jeg ta en gang i måneden. Det er fordi jeg vil ha visuelt bevis på nedgangen. Når det skjer gradvis merker man det jo ikke så godt selv. Jeg vil kunne sammenligne bilder og SE hvor mye finere kroppen min har blitt! :jepp:

Idag er planen tjue minutter på ellipse igjen. Men jeg har ganske sterk hodepine, så venter til kvelden, tenker jeg. Det fine med å trene slik hjemme, er at jeg har fullstendig frihet til når på dagen jeg vil trene, jeg er ikek avhengig av åpningstider til et senter, eller dagslys ute. Eneste jeg må gjøre før jeg trener er å skifte klær. Det er utrolig befriende og en av grunnene til at jeg tror jeg kommer til å greie å gjennomføre dette.

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Idag ble det bare 15 minutter. Et trøblete kne/lår, hodepine og forkjølelsen jeg pådro meg i påska gjorde at jeg ikke greide mer. Men, jeg er nå god og svett og om ikke direkte andpusten, så hvertfall litt tungpustet. Så jeg sier meg fornøyd for idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Så flink du er! Har du stor stue siden du har plass til en elipsemaskin? Og hvor mye betalte du for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Maskinen er ikke så stor, jeg har fått den av mamma som kjøpte den på TV shop eller noe sånt for et par år siden. Stua vår er vel ca 15-18 kvadrat tipper jeg? Er ikke så god på å beregne størrelse på øyemål :ler: Jeg vet at badet er 10 kvadrat, og stua er ikke fullt dobbelt så stor, men likevel endel større :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Kult! Jeg har ei venninne som har en tredemølle i stua, og den er gigantisk selv når den er slått sammen. Jeg hadde aldri orket å ha et slikt monster i min stue, men en liten nett elipsemaskin høres ikke så ille ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg kan ta et bilde i morgen og vise hvordan den ser ut :jepp: Den er vel kanskje ca en meter lang og en halv meter bred? :klø: Også er den ganske spinkelt bygget, så den ruver liksom ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Ja, gjør det! Vet du, jeg så for meg en av de maskinene som er i treningsstudioet, de er bare gigantiske, en sånn hadde tatt halve stua :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg falt tifeldigvis innom her.. så flink du er til å trene :) Det høres herlig ut å slippe stresset med å dra noe sted for å trene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Hei!

Jeg falt tifeldigvis innom her.. så flink du er til å trene :) Det høres herlig ut å slippe stresset med å dra noe sted for å trene ;)

Oida, du ramlet visst mellom der du! Velkommen skal du være :)

Ja det er veldig deilig å slippe å dra noe sted. Jeg er hjemmeværende pga. psyisk sykdom, så det er et veldig stort ork for meg å forlate huset, derfor er jeg veldig glad for å ha muligheten til å trene hjemme :)

Hei, gratulerer med trenings/ned i vekt-dagbok. Har laget en jeg og. Nå er det vår :sjarmor:

:ler: Nå skal vi bli hotte til bikinisesongen, eh! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...