Gå til innhold

Prosjekt ned i vekt!


Gjest Problematique

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Litt over 5 km, mesteparten er bortover, men det er en lang bakke på kanskje 1 km på slutten der. Den triller jeg opp da :ler:

Jeg hadde blitt svett, helt klart. :ler:

Jeg kom på at jeg har glemt å sende deg Fedonboka.. :flau: Litt mye som svirrer i hodet mitt nå, men skal prøve å huske å gjøre det ila helgen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Rapport for gårsdagen:

Frokost:

1 skive grovt speltbrød m/agurksalat, kalkunskinke og et par tomatskiver

1 stort glass frokostjuice

Mellommåltid:

En handfull sukkererter

1 kjøttsak av et eller annet slag fra vamrtdisken på Meny (akutt sulten! Det stor svinekotelett på posen, men verken smakte eller så sånn ut. Godt var det da.)

Middag:

Ikkeekstirende

Nattmat:

En skål is og et par biter mørk sjokolade :sjenert:

Drikke:

Vann

Pepsi Max

En Battery

Juice

Te

Trening:

15 minutter hard ellipseøkt

Gåtur frem og tilbake til butikken (2km til sammen? Ene veien lang, tung bakke)

Igår ble ganske ødelagt, gitt...

Jeg fikk ikke målt og veid i går, så det skal jeg gjøre idag. Idag stod vekta på 79.2. Men jeg tør ikke helt tro på det, siden jeg spiste så veldig lite i går. Om jeg veier meg i morgen har jeg helt sikker hoppet opp igjen, etter en dag med normalt mat-inntak. Men skal måle og ta bilder senere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Dagsrapport:

Frokost:

2 skiver grovt speltbrød, 1 med philadelphpia, en med agurksalat, begge med et salatblad, kalkunskinke og tomatskive.

Mellommåltid:

En neve sukkererter

3 små tomater

1/2 skive grovt speltbrød med kalkunskinke, agurksalat og en tomatskive

Middag:

Sommerkotelett med "grillpoteter" og rømme

Mellommåltid:

1 boks ananas (ikke hermetisk)

Dessert:

1 skål is

Trening:

10 minutter ellipse-hardkjør

50 situps

Til å være en sånn møkkadag, så er jeg jævlig stolt over hva jeg har fått til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

1.04.09

Overarm 31.5

Pupper u/bh 97

Midje 86

Mage 99

Hofter 108

Lår 66,5

Legg 41

Vekt 82kg

27.05.09

Overarm 32

Pupper u/bh 97

Midje 83,5

Mage 92,5 (v/navle)

Hofter 105,5

Lår 65,5

Legg 41

Vekt 80.9kg

11.06.09

Overarm 31

Pupper u/bh 96

Midje 84,5

Mage (v/navle) 94

Hofter 107

Lår 64

Legg 41,5

Vekt 79.2kg

Hvordan i helvete kan jeg gå ned i vekt, men opp i cm?!!! Og så innmari mye også :grine: Det kan liksom ikke være bare oppblåsthet heller, siden jeg har gått opp over hoftene over. Helvete heller da, dette funker jo ikke! Hva hjelper det å gå ned over lårene og puppene?! Det får bare magen min til å se ENDA større ut! Forbanna urettferdig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jaja, jeg fortsetter å snakke til meg selv her jeg... Hehe.

Har vært på vekta hver dag de siste dagene, og jeg holder meg stabilt på 79,noe. Deilig! :)

Etter 5 dagen med "planen" min må jeg innrømme at jeg har ikke vært så flink som jeg skulle, men jeg har likevel vært flink! Jeg føler meg hvertfall bedre med meg selv. Jeg har beveget meg ganske mye denne uka, jeg har spist bra, om enn ikke perfekt, og jeg har ikke rørt vanlig brus én eneste gang. Veldig fornøyd med at det har gått så bra å bytte over! Sikkert fordi jeg var så veldig innstilt på det nå. Jeg har innsett at å kutte ut brus kommer jeg aldri til å greie. Men det er tross alt litt bedre å drikke Max, uansett hvor skeptisk jeg er til light-greier. Men når jeg aldri får i meg noe som helst annet som er light-ting så er det ok.

Har fem dager igjen, og forventer egentlig samme nivået de dagene. Det jeg kommer til å ta med meg videre er bedre frokostvaner, ingen vanlig brus mer, og at jeg generelt har vært flink til å kutte ut usunne småting. Jeg har spist endel is denne uka (ulempen med at Sondre jobber på en kaffebar med verdens beste italienske is... Mmmmm!), men det er sommer og noe godt skal jeg unne meg altså! Og jeg føler meg bedre når jeg spiser is enn sjokolade f.eks. Jeg får mye mer glede ut av en bolle is for det første, og for det andre så er det "bedre" på en eller annen måte i mitt hode. Noe av det viktigste med denne "planen" var jo også å bli kvitt all den dårlige samvittigheten jeg bar på over hva jeg spiste og slikt.

Siden det er sommer blir det mye "lik" middagsmat. Enigma minte meg jo på hvor utroooolig godt og billig sommerkoteletter er, og det har vi hatt 3 ganger denne uka :ler: Kyllingfilét er noe vi aldri går lei, og om sommeren smaker det så godt med en stoor porsjon salat ved siden av kjøttet. De fleste andre ville kanskje syntes vi spiser kjedelig og lite variert, men vi er godt fornøyd, for det er mat vi er kjempeglad i!

Men det jeg MÅ bli flinkere på, er å finne tid og overskudd til styrketreningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt hva du mener når det kommer til styrketrening, er noe jeg sliter med selv. Men jeg vet at kroppen blir mindre av dietten, men samtidig er den jo like slapp for musklene er små under.. Men jeg skal prøve hardere på det jeg også!

Synes det virker veldig fornuftig det du har gjort så langt, og er jo kjempeflott at vekta (endelig!) går nedover :) Hvertfall for meg så er det i begynnelsen av slike "planer", det er viktig å være tålmodig. Det er ikke lett å finne ut hvordan kroppen vår fungerer og hva som gjør at den begynner å ta av fettreservene. I begynnelsen gikk jeg ned 100 g på to uker, og nå er det nesten 1 kilo i uken...

Så hvis det går dårlig en uke, så prøv å gi programmet ditt en uke til, det er så kjedelig å skal gå tilbake til den dårlige samvittigheten (har hatt den jeg også ovenfor mat og trim).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Vel jeg kommer ikke til å gå tilbake slik jeg var før, målet med den planen var å gi meg et spark i ræva til å endre rutinene mine for godt :) Og så langt virker det hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har gått ned litt og at vekta holder seg stabilt der :) Synes du er flink jeg :) Fortsett slik! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...