Gå til innhold

Prosjekt ned i vekt!


Gjest Problematique

Anbefalte innlegg

Gjest Grafica

Hva? Det strider imot alt jeg noengang har blitt fortalt i gymtimene gjennom alle år på skolen! Der fikk vi streng beskjed om å tøye ut, ellers kom vi til å være dritstøle dagen etterpå :overrasket: Og det er flere forskjellige lærere på forskjellige skoler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest O-Ren Ishii
Hva? Det strider imot alt jeg noengang har blitt fortalt i gymtimene gjennom alle år på skolen! Der fikk vi streng beskjed om å tøye ut, ellers kom vi til å være dritstøle dagen etterpå :overrasket: Og det er flere forskjellige lærere på forskjellige skoler!

Det er faktisk bare tull. Man trodde det lenge, men det stemmer ikke. Tøying (som styrketrening) utsetter musklene for en balstning som gir små skader/rifter i muskelen, og dermed kan man bli mer støl dagen etter av å tøye.

Men det er veldig bra å tøye likevel, større bevegelighet har mange fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Treningslære er ingen eksakt vitenskap, og man kommer frem til nye ting hele tiden. At tøying gjør en mindre støl etter trening er en av de mest seiglivede mytene som fins innen treningslæren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Idag skulle jeg trene... Jeg kom 1/3 inn i styrkeprogrammet mitt og så kollapset jeg nesten på gulvet pga hodepine. Så da ble det ikke noe mer, gitt.

Mat idag:

Frokost: 3/4 av en ciabatta med kyllingskinke og smør

Middag: 1 laksefilet, 2 poteter, 3-4 revede gulrøtter /m smeltet smør over

De sedvanlige 3-4 koppene med Earl grey med melk + BonAqua og littegranne iste (1 glass tenker jeg)

også vurderer jeg å tine litt bær fra fryseren og spise sammen med melk (og littegrann sukker, men bare litt!)... For jeg trenger noe "godt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Tinte bær, og det ble grusomt :kvalm: Melka klumpa seg liksom og det så skikkelig disgusting ut og smakte enda verre. Bleh.

Så da ble det en kopp kakao istedet, spicet opp med litt ekstra sjokoladesaus :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii
Tinte bær, og det ble grusomt :kvalm: Melka klumpa seg liksom og det så skikkelig disgusting ut og smakte enda verre. Bleh.

Så da ble det en kopp kakao istedet, spicet opp med litt ekstra sjokoladesaus :sjenert:

Har du blender? Kjør dem frosne med melk, gjerne sammen med en banan, i den. Nam. Og littegrann sukker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blender? Kjør dem frosne med melk, gjerne sammen med en banan, i den. Nam. Og littegrann sukker. ;)

Jeg tror Grafica hater banan ;) Eller husker jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Jeg tror Grafica hater banan ;) Eller husker jeg feil nå?

Det stemmer! Og hun er jo allergisk, det glemte jeg. :sjenert: Da må man bare øke mengden med bær for å få digg konsistens. :tommelsmil:

Evt. prottispulver. Hehe. Min styrkedrikk etter styrketrening er melk + frosne jordbær + prottispulver med jordbærsmak i blenderen. :nigo:

(Prottispulver er min dårlige samvittighet når det kommer til hel- og halvfabrikata forresten. Jeg er jo helt opphengt i å lage ting fra bunnen av, men akkurat der gjør jeg et unntak. Er så sjelden jeg har en kyllingfilet liggende hjemme klar for innjafsing etter trening. :ler:)

Endret av O-Ren Ishii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jepp, både allergisk og hater banan ;) Jeg hadde ikke nok bær til å lage smoothie igår, ikke hadde jeg juice eller youghurt heller. Derfor prøvde jeg meg på å tine de og lage noe godt, men dengang ei, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Her er målene fra igår forresten:

1.04.09

Overarm 31.5

Pupper u/bh 97

Midje 86

Mage 99

Hofter 108

Lår 66,5

Legg 41

Vekt 82kg

15.04.09

Overarm 32

Pupper u/bh 96

Midje 86

Mage 97,5 (v/navle)

Hofter 107

Lår 66

Legg 41,5

Vekt 82kg

28.04.09

Overarm 33

Pupper u/bh 98

Midje 86

Mage 95 (v/navle)

Hofter 106.5

Lår 65

Legg 41,5

Vekt 81.9kg

Jeg har faktisk gått ned FIRE CM over magen fra jeg begynte! :strix: Også gått opp littegrann over puppene :fnise: Og gått ned 1.5cm rundt hoftene siden jeg begynte, og 1.5 rundt låret! :jepp: Men liker ikke helt det at jeg har gått OPP rundt armene :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Så fantastisk! :hoppe:

Jeg sier bare: drit i vekta, se på målene. :nigo:

Men liker ikke helt det at jeg har gått OPP rundt armene :glare:

Du har fortsatt mindre overarmer enn meg. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Ja men dine overarmer er sikkert muskler O-ren, mine er bare fett, og det er ikke noe fint altså! Har sånne "bingo wings" som de kaller det på engelsk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O-Ren Ishii
Ja men dine overarmer er sikkert muskler O-ren, mine er bare fett, og det er ikke noe fint altså! Har sånne "bingo wings" som de kaller det på engelsk :fnise:

Du har fått større muskler; siden du har gått ned ellers er faktisk den nesten den eneste plausibel forklaringen. Og muskler liker vi. Ihvertfall jeg da. :nigo:

Jeg synes egentlig dte er kliss umulig å måle overarmene; det er så vanskelig å treffe på samme målestedet hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Godt å se andre med psykiske "sykdommer" som ikke er glad i treningssentre. Vi er i samme båt, men jeg har litt flere kilo som bør komme seg vekk. :( Er veldig tungt når det er motgang på vekta, men prøver å innse at det er mulig det er fett som gjøres om til muskler. Muskler veier jo mer enn fett? Lykke til videre ihvertfall. Titter nok innom her i blant for å se hvordan det går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Du er jammen flink asså. Det er som andre sier, drit i vekta, se på målene.

Selv sliter jeg med treningsmotivasjonen om dagen, men i dag SKAL jeg trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Grafica
Du har fått større muskler; siden du har gått ned ellers er faktisk den nesten den eneste plausibel forklaringen. Og muskler liker vi. Ihvertfall jeg da. :nigo:

Jeg synes egentlig dte er kliss umulig å måle overarmene; det er så vanskelig å treffe på samme målestedet hver gang.

Ja jeg regner jo med at det er muskler, merkelig om jeg skal gå opp rundt armene i fett og ned resten av veien liksom... Merkelig at jeg har gått opp litt rundt puppene, men klager ikke :fnise:

Hei!

Godt å se andre med psykiske "sykdommer" som ikke er glad i treningssentre. Vi er i samme båt, men jeg har litt flere kilo som bør komme seg vekk. :( Er veldig tungt når det er motgang på vekta, men prøver å innse at det er mulig det er fett som gjøres om til muskler. Muskler veier jo mer enn fett? Lykke til videre ihvertfall. Titter nok innom her i blant for å se hvordan det går ;)

Hei på deg! Bruker du bare vekt, eller måler du også? Som du ser på lista mi har målene mine forandet seg en del selv om vekta ikke har det :) Og ja, muskler veier mer enn fett!

Lykke til videre til deg også :klemmer:

Du er jammen flink asså. Det er som andre sier, drit i vekta, se på målene.

Selv sliter jeg med treningsmotivasjonen om dagen, men i dag SKAL jeg trene.

Stå på! :trene: Jeg har sykla til byen idag, spørs om ikke det blir med det for trening for meg idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det går nedover :)

Jeg bruker vekt og målebånd jeg også, men jeg sliter forferdelig med å treffe samme punkt fra gang til gang... Det verste er lårene og armene, blir som regel bare opp og ned annenhver gang :P Hvordan husker du samme punktet? Vil gjerne måle der det er mest fett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med færre cm! Synes også det er vanskelig å måle sånn eksakt...har lyst til å måle fettprosenten, det hadde vært interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

trixis: Jeg måler der det er breiest :P Har ganske klare steder hvor det er breiest liksom.

Idag blir ingen slankekur. Øl og grilling av pølser i sola. Jaja, jeg har sykla idag, får trene mer i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...