lille katt Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #361 Del Skrevet 4. mars 2011 Denne natten har også vært bedre enn tidligere. Søvnen har fortsatt dårlig kvalitet, med altfor hyppige oppvåkninger og altfor lang innsovning etterpå (1-2 timer), men med de timene ekstra jeg får på formiddagen, blir jeg ihvertfall totalt sett mer uthvilt. Har merket det tidligere at dess mer sliten jeg blir, dess dårligere blir søvnen. Så jeg håper på en viss effekt av at jeg nå slipper å ha andre planer om dagene enn å evt. følge barn i barnehagen (hvis ikke mannen kan gjøre det), sove og gå en liten tur før barnehagehenting. Jeg kan nok ikke regne med fantastisk god søvn, all den tid lillebror herjer i magen på nattestid, jeg er kvalm halve natten og det er umulig å finne en god liggestilling (kjipt å være magesover når man er høygravid ), men jeg satser på at begrepet "søvn avler søvn" også har en viss effekt her i heimen. Nå - tid for dagens prosjekt - en spasertur til nærmeste apotek. Ca. 20-25 minutter hver vei, det blir en bra strekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #362 Del Skrevet 6. mars 2011 Takk gud for at jeg ble sykemeldt. Begynner sakte, men sikkert å virke litt igjen. Sover gradvis bedre, og merker at jeg har litt å gi her hjemme også. Har lavt ambisjonsnivå, men kan ihvertfall delta litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. mars 2011 #363 Del Skrevet 6. mars 2011 Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #364 Del Skrevet 8. mars 2011 Trenger ikke å bekymre meg for om jeg kjenner nok liv i magen, ihvertfall. Lillebror turner som en gal, spesielt om kvelden og natta, men kjenner ham stort sett hele tiden nå. Skulle tro han hadde tenkt å sprenge seg ut gjennom mageskinnet. Antar at han ligger riktig vei, men er ikke helt sikker. Sov dårlig i natt, men fikk sovet en del på formiddagen. Satser på en grei natts søvn i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 11. mars 2011 #365 Del Skrevet 11. mars 2011 Koselig å titte innom her! Bra du får litt mere overskudd (hvis det kan kalles det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #366 Del Skrevet 11. mars 2011 Koselig å titte innom her! Bra du får litt mere overskudd (hvis det kan kalles det!) Hyggelig at du titter innom . Klarer ikke å være så aktiv i dagbøker som jeg skulle ønske. Ting gikk bedre her en ukes tid, men går nå gærne veien igjen . Har sovet 2-3 timer usammenhengende de siste nettene. Sover litt ekstra på formiddagen, men det blir dessverre for langt ut mot ettermiddagen, noe som jeg mistenker bare gjør vondt verre med tanke på nattesøvnen. I natt sov jeg vel fra 2330 til 0030, altså én time, før jeg våknet første gangen, og sovnet ikke igjen før i firetiden! Kvart over fem ble jeg vekket av D som hadde tisset i sengen, så da ble det opp og hopp og klesvask og styr. D la seg i vår seng pga. sengetøymangelen hos seg selv, og da blir det vanskelig for meg å sove. Det blir for tett, jeg blir forstyrret av pusten hennes og ikke minst smattelydene fra tottingen hennes (stakkars, er jo ikke hennes feil!). Men dyttet inn ørepropper og sovnet faktisk likevel. Snille mannen tok da begge barna alene i dag tidlig slik at jeg fikk sove litt til - så jeg våknet kvart på 8. Nå skal jeg prøve å gå en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. mars 2011 #367 Del Skrevet 14. mars 2011 Håper formen er brukbar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #368 Del Skrevet 14. mars 2011 Håper formen er brukbar! Har tenkt så masse på deg, *Joyce*. Formen er ikke så bra, dessverre. Fysisk er det OK, men det er den jævla søvnen, da. Våken mellom 2 og 5 i natt, opp igjen halv 7, og klarte bare sove en time på formiddagen. Har en pille jeg kan ta om kvelden for å få sove, men bivirkningene er så forferdelige at det nesten ikke er et alternativ en gang. Får kraftig hangover hele neste dag, noe både jeg og omgivelsene blir utslitt av. Får bare få med meg mannen på mest mulig modningsaktiviteter fremover . Men det spørs om det hjelper så lenge før termin. Jeg har masse kynnere, en god del mensmurringer om nettene, og de tidligere nevnte småriene har økt i frekvens fra 1 pr. natt til 2-3 pr. døgn... Jeg håper det er modning som pågår, og at lillebror har tenkt seg ut litt før tiden. D kom på termindagen, og A kom 6 dager før. Lillebror må gjerne komme NÅ. Jeg skal ut og gå tur, og på veien hjem skal jeg sørge for å hoppe ned den bratteste bakken her. Skal tusle en tur bort på babyshop for å se om jeg kan få litt nyfødtklær til lillebror. Gikk gjennom babytøyet her en kveld, og det er en beskjeden mengde kjønnsnøytrale klær, må jeg si. Høy rosafaktor! Må ihvertfall ha noen bodyer og noen strømpebukser. Skal også prøve å ordne fødebag snart. Stresser ikke med å pakke så mye, men skriver ihvertfall en liste over hva vi må ha med + pakker noen småting som jeg ikke bruker (amme-BH, ammeinnlegg etc.). Vi har ikke engang søkt om foreldrepenger... Her er energinivået så labert at ingenting blir gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #369 Del Skrevet 18. mars 2011 Har vært på sykehuset i dag. Ble heldigvis tatt på alvor mtp. hvor nedkjørt jeg er, og får ny vurdering på tirsdag - hvis jeg er like nedkjørt kan jeg bli satt i gang. Har vært ekstremt kvalm og dårlig i hele går og i hele dag, kastet opp et par ganger, det hjelper ikke akkurat på. Ble tøyd av legen, håper det har en viss effekt. De ønsker jo selvfølgelig helst at jeg skal komme i gang av meg selv, men de hadde virkelig (en uventet) forståelse for at man ikke kan gå i fødsel når man er så nedkjørt. Kjenner at jeg er litt lettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. mars 2011 #370 Del Skrevet 18. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 18. mars 2011 #371 Del Skrevet 18. mars 2011 Uff, lille katt - jeg har ikke helt ord til deg. Godt du blir tatt på alvor, møtt på en god måte, og håper at du nå får den hjelpen du så åpenbart har behov for. Og så håper jeg at lillebror finner veien ut av seg selv i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 20. mars 2011 Forfatter #372 Del Skrevet 20. mars 2011 Takk, Saeria og *Joyce*. Har hatt en tung helg. Kvalmen har vedvart nå helt siden torsdag. Har fått i meg en del knekkebrød og nok drikke, men ikke noe mer. Har følt meg svimmel og generelt dårlig. Fikk beskjed på fødeobsposten at jeg kunne ta Postafen mot kvalmen, men det har ikke hatt særlig effekt . Har sendt ut/bort mann og barn så mye som mulig for å få være i fred - har ikke dugd i det hele tatt som mamma. Ser frem til hverdag i morgen, og at barna skal i barnehagen. Har hatt mye mensmurringer i kveld, men det er vel bare modning - selv om jeg håper intenst at det skal bli til noe mer. All respekt til de som har barna hjemme samtidig som de er (høy)gravide. Jeg hadde ikke overlevd. Så forresten "Gullungene" på TVNorge i dag. Jeg har bare følgende kommentar: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 20. mars 2011 #373 Del Skrevet 20. mars 2011 Uff. Dette høres ikke noe moro ut. Håper lillemann vil ut snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 21. mars 2011 #374 Del Skrevet 21. mars 2011 Håper lille gutten har tenkt seg ut snart, slik at du slipper å ha det sånn! Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. mars 2011 #375 Del Skrevet 24. mars 2011 Gratulerer, kjære deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. mars 2011 #376 Del Skrevet 24. mars 2011 Har gutten blitt født? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. mars 2011 #377 Del Skrevet 24. mars 2011 Har gutten blitt født? Jepp, hun oppdaterte på FB for et par timer siden om at han kom i går kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. mars 2011 #378 Del Skrevet 24. mars 2011 Gratulerer med gutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 25. mars 2011 Forfatter #379 Del Skrevet 25. mars 2011 Gratulerer, kjære deg! Gratulerer med gutten! Trenger ikke oppdatere her, nei . Takk, takk! Dere som vanligvis titter innom her har jo allerede sett det på FB, men en god ting kan jo godt sies om igjen - lillebror er her! Kort fortalt: jeg ble innlagt mandag kveld, bestemt igangsatt på tirsdag, men måtte vente hele dagen. Fikk først Foleykateter tirsdag kveld, og første modningspille onsdag formiddag. I totiden var det hele i gang. Var egentlig kurant å bli igangsatt - hadde bare noen skarve rier før jeg fikk epidural. Det lå an til å bli en supergrei fødsel, men jeg var ikke helt heldig med doseringen av epiduralen da pressriene satte inn. Var derfor en god stund der jeg var aldeles satt ut av plutselige smerter. I tillegg ble det en pressefase fra helvete, som endte med vakum tilslutt fordi babyen satt fast. Men nå er det hele over. Føler at jeg har våknet til liv igjen. Selv om jeg selvfølgelig er sliten, øm og mørbanket etter fødselen, kan det ikke sammenlignes med hvordan jeg hadde det før jeg ble innlagt. Babyen er jo selvfølgelig også veldig søt og perfekt . Blir spennende å se hvordan det går med ammingen da - har jo ikke vært helt heldig på den fronten tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. mars 2011 #380 Del Skrevet 25. mars 2011 Så herlig å endelig være ferdig med svangerskapet da! Og om ammingen ikke skulle gå som smurt, så har du da to stk.som beviser at det blir da folk av ungene for det om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå