lille katt Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #341 Skrevet 14. februar 2011 pluss en mann som også kunne tenke seg et ord eller to fra deg, tenker jeg. ...et positivt ord eller to . Har ikke vært mye av det i det siste, dessverre. Er fornøyd hvis jeg klarer 80% de siste fire ukene. Tror det skal gå. Jobber til litt varierte tider, det hjelper også.
Saeria Skrevet 14. februar 2011 #342 Skrevet 14. februar 2011 Huffda! jaja. han har jo fulgt deg gjennom to svangerskap før, og burde vite at gravid=hormoner. Dessuten er det jo alltids ett eller annet som skal irritere litt når en er på tjukka, som at man må opp om natta for å tisse, at ungen i magen har sirkus når DU vil sove, at ryggen eller bekkenet ikke vil gjøre det en selv vil...
*Joyce* Skrevet 15. februar 2011 #343 Skrevet 15. februar 2011 Heihei! Må fange deg opp på mine innlegg igjen! Høres rimelig intens ut, den hverdagen din nå. Godt du har gått ned til 80%. Må passe på deg selv også - ikke bare alle rundt deg!
lille katt Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #344 Skrevet 16. februar 2011 Huffda! jaja. han har jo fulgt deg gjennom to svangerskap før, og burde vite at gravid=hormoner. Dessuten er det jo alltids ett eller annet som skal irritere litt når en er på tjukka, som at man må opp om natta for å tisse, at ungen i magen har sirkus når DU vil sove, at ryggen eller bekkenet ikke vil gjøre det en selv vil... Man skulle tro at mannen var vant, ja - men det ser ikke sånn ut . Heihei! Må fange deg opp på mine innlegg igjen! Høres rimelig intens ut, den hverdagen din nå. Godt du har gått ned til 80%. Må passe på deg selv også - ikke bare alle rundt deg! Er ganske flink ti lå passe på meg selv, men jeg strekker meg nok litt lengre enn jeg bør nå siden jeg har begynt i ny jobb som høygravid. Ikke akkurat noe jeg anbefaler andre, selv om jeg er glad for at jeg gjorde det . I dag har jeg hatt avsindig mye kraftige kynnere, mye mer enn vanlig. Føler magen har stått i spenn nesten konstant i hele dag. Og jeg har stort sett sittet på ræva på jobben og tatt det med ro. Har også kraftig nedpress, ikke nedover mot bekkenbunnen, men bakover, slik man har når pressriene begynner.... Begynner å bli rimelig sliten av dette, håper det gir seg! Har ikke lyst på enda en tur til sykehuset...
lille katt Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #346 Skrevet 25. februar 2011 Lenge siden jeg har vært innom her, ja . Joda, Saeria, det roet seg etterhvert. Ting er litt så som så for tiden, så jeg har ikke så mye fornuftig å skrive her inne. Det har ihvertfall vært ganske mye lettere å være høygravid de andre gangene, altså! Men tre svangerskap på fire år er vel ikke bare-bare. Jeg må innrømme at jeg rett og slett er ekstremt sliten, har vel aldri vært så sliten over tid noen gang. Lurer på hvordan jeg skal klare fem uker til med dette? Søvnen har gått til helvete slik som i første svangerskap. Har hatt tre akupunkturbehandlinger med ganske laber (og forbigående) effekt. En typisk dårlig natt har bestått av oppvåkning etter 30-45 minutters søvn, etterfulgt av 3-4 våkne timer, etterfulgt av ca. en times søvn, med et nytt timelangt avbrudd, og så kanskje en liten time til, og så starter dagen halv 7-7... Har nå måttet ty til medisiner for å få sove... . Vil at babyen skal ut NÅÅÅÅÅÅÅ!
lille katt Skrevet 27. februar 2011 Forfatter #348 Skrevet 27. februar 2011 Huff. Føler med deg. Takk . Kjenner nå at jeg er i tenkeboksen i forhold til jobb. Har to uker igjen, og er 20% sykemeldt, altså bare 8 arbeidsdager. Jeg tenker i utgangspunktet at jeg kan "holde ut" de dagene. Samtidig er det jo et spørsmål om hva det vil koste, både for meg og familien min. Til tross for at jeg nå har fått økt antall søvntimer ved hjelp av medisiner, er jeg fremdeles svært sliten både fysisk og psykisk. Kroppen min hadde nok hatt godt av mer hvile, som igjen kanskje kunne gitt meg litt overskudd til å f.eks. gå en tur hver dag. Nå får jeg jo ikke bevegd meg noenting fordi jobb, familie og hvile står høyere oppe på prioriteringslisten... Kjenner at jeg stivner mer og mer for hver dag, bekkenet liker neppe at jeg er så stillesittende og kondisjonen er på et bunnivå. Æsjameia. Er det verdt det å holde ut de skarve dagene? Legen min hadde ikke nølt et sekund med å sykemelde meg fullt - hun har ikke vært særlig positiv til at jeg har jobbet så mye. Det har ikke noe å si for arbeidsgiver og kolleger - de er greit bemannet. Men spørsmålet er hvor mye jeg oppnår med å bare være hjemme. Det er jo også positivt for meg å ha noe å holde på med, slik at tiden går frem til termin, og det er positivt å beholde kontakten med arbeidsplassen min.
*Joyce* Skrevet 27. februar 2011 #349 Skrevet 27. februar 2011 Vet du, jeg synes du skal ta hensyn til at du er sliten. Jeg er imponert over hvor lenge du har holdt ut, til tross for ny jobb. Greit nok at det er greit å ha noe å gjøre på dagtid, men jeg vil tro at du klarer å finne ting å gjøre likevel? Eller er det en mulighet for å jobbe noen få prosent og være på jobb noen timer hver dag, eller en dag eller to i uka? Så du har tid og ork til å holde bekkenet i sjakk, tilbringe tid med jentene dine disse siste ukene før lillebror kommer, kanskje tilogmed ha ork til å være en allright kone? (Kjenner veldig at det skorter på sistnevnte her om dagen. )
Saeria Skrevet 27. februar 2011 #350 Skrevet 27. februar 2011 Du trenger hvile, og det får du hvis du sykemeldes.
lille katt Skrevet 28. februar 2011 Forfatter #351 Skrevet 28. februar 2011 Kroppen min sa ihvertfall fra for meg i dag. Sov ekstremt dårlig i natt (valgte å ikke ta medisiner for å begrense bruken, og for å slippe hangover på jobben), og var temmelig kvalm store deler av natta. Måtte også opp en tur med dårlig mage. Kvalmen var fortsatt til de grader tilstede da jeg våknet siste gangen klokken seks, og ikke fikk sove igjen, men jeg hadde bestemt meg tidligere på natten at det ikke var aktuelt å gå på jobb i dag. I morgen har jeg planlagt sykedag (ut fra at jeg er 20% sykemeldt), så jeg holder på den, og prøver heller å gå på jobb på onsdag. Kaster inn håndkleet og sier at jeg ikke kan jobbe mer enn to dager denne uken og to dager i neste uke. Så er det permisjon. To av disse dagene er "lette" med tanke på arbeidstid, mens de to andre er vanlige 8-1530. Det tror jeg skal gå, men jeg får selvsagt se det an. Har bestilt meg legetime til onsdag for å skaffe ny sykemelding.
*Joyce* Skrevet 28. februar 2011 #353 Skrevet 28. februar 2011 Bra at du lytter til kroppen. God bedring, håper kvalmen gir seg og at du får sovet litt gjennom dagen!
lille katt Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #354 Skrevet 2. mars 2011 Da er jeg fullt sykemeldt. Blir litt fascinert av legen min - hun tror alltid at jeg er så skjør . Jeg tok til tårene da jeg kom til henne i dag fordi jeg er så sliten, og av en eller annen grunn tror hun at jeg er helt på bristepunktet psykisk hvis jeg gråter en skvett. Hallo - hvem føler vel ikke for å gråte en skvett når man er utslitt? Ihvertfall spurte hun meg forsiktig, veide virkelig sine ord - om det ikke kanskje kunne være sånn at jeg innerst inne kanskje lå og bekymret meg for ting om nettene. Jeg ristet på hodet, og da sa hun "du vet ikke, nei". Og jeg måtte bare si "eh, nei, jeg ristet på hodet, så jeg mente nei" . Natt til i dag var virkelig horribel. La meg 22, men sovnet ikke før drøyt 23. Våknet igjen klokken 2. Og fikk ikke sove. Opp og ned, på do, opp og lese litt, på do, finne på noe... og så sovnet jeg vel igjen ca. 5. Da A våknet 0610 og ville opp, var jeg inne i en skikkelig god søvn . Da gråt jeg mine fortvilte tårer, altså. Heldigvis fulgte mannen barna i barnehagen, slik at jeg kunne legge meg igjen litt før 8, og sov til 11. Det hjalp litt. Legen henviste meg til sykehuset, da. Vekstkontroll pga. manglende vektoppgang og avflating av SF-mål, samt vurdering av søvnvanskene mine.
*Joyce* Skrevet 2. mars 2011 #355 Skrevet 2. mars 2011 Håper alt er bra mtp vekst og sånt, og at du finner ut av søvnen. Høres uendelig slitsomt ut!
lille katt Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #357 Skrevet 2. mars 2011 (endret) Takk Tror nok det blir vanskelig å finne ut av søvnen, *Joyce*, det er det som er så fortvilet. Hadde sånne ekstreme søvnplager i første svangerskap også, og måtte ta medisiner til slutt. De funker forøvrig ikke så bra nå, fordi de gir en betydelig hangover og slitenhet som ikke er helt forenlig med småbarnsmammatilværelsen. Funket veldig bra sist, da jeg kunne sove så lenge jeg ville om morgenen. Status nå: Magesjau og intens kvalme. Må innrømme at jeg ber til høyere makter om at det er fødselsforberedende tømming og at fødselen er like rundt hjørnet . Storesøster er også klar for fødsel. Hun spurte meg i dag hva som skjedde hvis hun bet meg hardt i magen, på lillebror (!). Da sa jeg at det nok var verst for mamma, men hvis hun bet hull på ballongen til lillebror så kom vannet til å renne ut, og da må mamma på sykehuset for å få hjelp til å få lillebror ut. Da fikk hun store øyne og litt sånn "eureka"-blikk, og sa: "mamma, skal vi lage hull på ballongen slik at lillebror kommer ut?????!!!" I wish! Endret 2. mars 2011 av lille katt
lille katt Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #359 Skrevet 3. mars 2011 Æsja, det var visst bare magesjau, og ingen fødsel i sikte . Jaja. Denne natten har faktisk ikke vært så verst, og jeg kjenner at hjernen nesten fungerer litt og klarer å tenke på 1-2 ting samtidig. Jeg brukte laaang tid på å sovne, la meg vel halv 11 og sovnet nok ikke før nærmere halv 1, men fikk drøyt fire timers sammenhengende søvn. Det er noe av det lengste jeg har sovet sammenhengende (uten medisiner) på laaang tid. Våknet kvart på 5 og brukte vel en times tid på å sovne igjen, og ble vekket 7 av resten av familien, men mannen fulgte barna i barnehagen slik at jeg kunne legge meg igjen. Har nå sovet 3 timer til. Regnestykket viser: 8 timer søvn totalt! Jippi!! Er så utrolig glad for at jeg ikke skal på jobb mer... Takk til meg selv for at jeg tok til fornuft. Har forresten glemt å skrive at jeg de siste 4-5 nettene har hatt én stk. ri etter leggetid. Helt sært. Legger meg ned, finner en sovestilling, og begynner å slappe av. Etter noen minutter kommer det så en helt vaskeekte ri. Sært! Og så kommer det ikke flere. Slik har det altså vært i flere netter, helt på samme måte, rett etter leggetid. Krysser fingrene for modning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå