Gå til innhold

Lille katts potespor


lille katt

Anbefalte innlegg

Gjest *Frida*
:grine:

Skulle ønske det var sant! Men i kveld har vi hatt puppenekt, flaskenekt, skjenekt...

Uffda!

(stalltips for de som sliter med å få baby til å ta flaske - tilby flasken mens babyen sover :fnise: )

:fnise:

Akkurat _det_ har me ikkje forsøkt!

Mi A nektar plent å ta flaske, men det er ingen problem med å amme henne. Me har forsøkt med både mme og morsmelk på flaske, det er det samme. Og så blir ho skikkelig sinna! Ikkje moro. :sukk:

Eg er invitert i utdrikningslag om 3 veker, og så skal me i bryllup seinare i sommar. Om A ikkje tek flaske, kan eg jo ikkje gå... Om 13 dagar skal eg ta ein undersøkelse, og då kan eg ikkje amme på 24 timar. Det er i alle fall utelukka om ho ikkje tek flaske snart!

*smøre seg med tålmodighet og skru ned frustrasjonsnivået*

Håpar sprayen hjelper deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått spray nå. Hadde egentlig sett for meg at den var hurtigvirkende, altså at man sprayet inn i nesa og vips, så kom melken rennende :ler:. Men man skal visst spraye fem minutter før amming.

Egentlig ikke rart at A er misfornøyd med puppen. Hun er jo ikke vant til å måtte suge for å få igang melken, så hun kan det jo ikke! Hennes jobb har vært å glubbe unna. Nå må hun sette igang utdrivningen, og det skjønner hun ikke. Så når det ikke kommer melk, blir hun fortvilet. Det samme skjer når puppen er halvtom og det kommer mindre melk.

Vi får se. Hun har hatt ganske få måltider i dag, og da har det gått bedre, siden puppene da har vært fullere.

*Frida*: dere må øve til dere blir tussete! Husk at hun ikke KLARER å ta flaske, det er ikke det at hun ikke VIL. De kan det ikke, og blir fortvilet når det kommer noe rart inn i munnen som de ikke vil ha der.

Mannen klarte å gi A flaske når han gav de første munnfullene med skje, slik at hun var i "spisemodus". Har dere prøvd med skje? Hvis det går, er det iallefall mulig å få i henne mat :).

Vi øver litt på grøtsmaksprøver også nå, så A begynner å bli fortrolig med skjeen. Det gjør det nok lettere å få i henne melken med skje også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare :hoppe: litt for en deilig natt! :strix:

A fikk nesten 120 ml ekstra pupp på flaske før leggetid. Jeg gav henne noen få skjeer først, men hun skjønte greia med flasketuten ganske kjapt, og slukte resten. Da jeg la meg ved 23-tiden, ble hun urolig og våknet. Jeg tok henne over i min seng og la meg inntil henne, da roet hun seg og sovnet igjen :rødme:. Og der sov hun resten av natta! Har et vagt minne av at jeg lurte i henne litt pupp ved halv fem-tiden, men jeg tror vi begge halvsov, og at hun ikke spiste så mye.

D våknet ti på syv og ville være sammen med pappaen sin, så jeg fulgte henne opp på badet, og så satt vi og tittet på mannen som dusjet :fnise:. Jeg fikk også dusje mens D, A og mannen spiste frokost - herlig å dusje uten babycall eller baby på badet! Sjelden vi er sammen en hverdagsmorgen, mannen stikker som regel på jobb før D (og dermed jeg) står opp.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Så bra med ei god natt!

D våknet ti på syv og ville være sammen med pappaen sin, så jeg fulgte henne opp på badet, og så satt vi og tittet på mannen som dusjet :fnise:.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! :hoppe:

Jaaa! :hoppe:

:fnise:

Hun har faktisk ikke begynt å kommentere de edlere deler, enda :fnise:. Hun nøyer seg med å peke på bakdelene våre og le. "Er det prompen din, pappa"? "Har du prompe, mamma?" "Der er prompen min" (peker). :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Mamma fortalte meg hvordan jeg reagerte når jeg så tisseluren til min far, når han ble tatt på fersken når han tisset på toalettet.

Jeg løp inn til mamma og utbrøt følgende:

:Mamma, mamma! Gutter har ledning, og jenter har stikkontakt!"

:sjenert:

:ler:

Som du ser så skjønte jeg tegninga alt den gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hahaha, du er jo genial, Saeria! Tipper du fniser mer enn andre når du skal kjøpe kabler og ledninger og sånt, og det står "han" og "hun" på pakkene :fnise:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*
Mamma, mamma! Gutter har ledning, og jenter har stikkontakt!

:ler: Den var fin!

Sambo er bekymra for dette, for når han/me må slutte å vere nakne rundt jenta. (Det er ikkje sånn at me berre går rundt nakne altså...)

Eg trur kanskje det er best å ikkje gjere et poeng av å skjule seg, at det ikkje er 'farlig' å vere naken liksom. På badet for eksempel.

Det er sjølvsagt ikkje stas å sjå foreldra sine nakne som tenåring altså, men kor går grensa?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, si det? Jeg er ikke den som sprader mest rundt naken, for å si det slik, men synes foreløpig det er helt naturlig å f.eks. dusje mens D er på badet sammen med meg, eller gå uten klær fra bad til klesskap etc. Synes ikke det gjør noe at hun kommenterer ting hun ser, heller. Det er jo en grei måte å lære om kroppen på :). Tror kanskje mannen synes det er litt flauere :fnise:, men han lager ikke noe nummer ut av det.

Man må vel bare gjøre det man er mest komfortabel med selv... Jeg håper ikke jeg begynner å skjule meg for barna mine, ihvertfall, i og med at vi sprader såpass lite. Noe nakenhet må de jo utsettes for, tenker jeg :ler:.

Barna kommer jo etterhvert også i en alder der de begynner å skjule seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, si det? Jeg er ikke den som sprader mest rundt naken, for å si det slik, men synes foreløpig det er helt naturlig å f.eks. dusje mens D er på badet sammen med meg, eller gå uten klær fra bad til klesskap etc. Synes ikke det gjør noe at hun kommenterer ting hun ser, heller. Det er jo en grei måte å lære om kroppen på :). Tror kanskje mannen synes det er litt flauere :fnise:, men han lager ikke noe nummer ut av det.

Man må vel bare gjøre det man er mest komfortabel med selv... Jeg håper ikke jeg begynner å skjule meg for barna mine, ihvertfall, i og med at vi sprader såpass lite. Noe nakenhet må de jo utsettes for, tenker jeg :ler:.

Barna kommer jo etterhvert også i en alder der de begynner å skjule seg.

Jeg er av den oppfatning at det der går seg til helt av seg selv, egentlig.

Saeria, for en fantastisk beskrivelse! :ler: Jeg fikk meg en god latter da kjørelæreren min presterte å si at jeg jo kunne øve på giring på mannen... :fnise: Han hadde hatt en (kvinnelig) elev tidligere som hadde sverget til den metoden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Den var fin...Tror jeg skal huske på den til den gangen mannen skal ha meg på kjøreskole. ;)

Godt mine barnlige observasjoner vakte litt latter også. Selv husker jeg det ikke. Kanskje like greit. :fnise: Min far var visst passe flau når han kom ut etter ærendet sitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk meg en god latter da kjørelæreren min presterte å si at jeg jo kunne øve på giring på mannen... :fnise:

:overrasket:

:fnise:

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Det blir ikke noen dagbok på meg med det første, katt. ;) Men jeg kan røpe at jeg har handla to t-skjorter, to cardigans og en gensertopp (? veit ikke hva jeg skal definere den som) i dag. Det meste på salg. :tommelopp:

Håper dere får sove godt! :kgbaby:

Endret av hverdagslykke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! Jeg trenger også å få shoppet litt snart... Men det er lite tid igjen før ferien. Kanskje jeg kan få dra ut på shopping alene når mannen skal være hjemme? :nigo:

Jeg skal prøve å legge meg litt tidlig! Håper på en god natt - A fikk 80 ml ekstra før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, men her var det tre nattmåltider...

Jeg gir opp, jeg! *riversegihåret*

Nå gidder jeg ikke gnåle mer om A og hennes nattlige eskapader :ler:. Den babyen er bare så utrolig sulten, så jeg kommer vel til å nattamme henne til hun er to år :fnise:. Hun har fått smaken på grøt, så vi får øke på til full porsjon. Og forresten - var på helsestasjonen i dag på hodekontroll. Gjett hvem som hadde lagt på seg et halvt kilo på 14 dager? OMG. Det er bra vektøkning for nyfødte, liksom. Og hun er snart fem måneder. Hun er nå 7,5 kg, mot en fødselsvekt på 3,2. Ikke rart hun er sulten! (D var 8 måneder da hun nådde 7,5....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg syntes D var enklere :). Hun spiste stort sett aldri i mer enn fem minutter, la på seg helt fint i henhold til kurven sin, og vokste nesten ikke ut av klærne :ler:. Jeg ammet henne om nettene til hun var 6-7 måneder, men hun spiste så fort og sov så greit at det ikke var særlig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...