Gå til innhold

Lille katts potespor


lille katt

Anbefalte innlegg

:ler: Vi har kun testet den på katten, og du kan tro han ble forvirret når prikken bare ble borte! Han ble litt fornærma når vi lo av han også. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Vi har kun testet den på katten, og du kan tro han ble forvirret når prikken bare ble borte! Han ble litt fornærma når vi lo av han også. ;)

Sikkert minst like hysterisk morsomt å se katten frike ut av en laserpeker :ler:.

Jeg har en veldig, veldig sulten baby, og nesten ikke noe melk i puppen :(. Hun vil ikke ta flaske. HJELP??!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd å pumpe? Ja, det har du sikkert. :klaske: Jeg er ingen ammeguru heller. Kanskje det er noen tips å få på ammehjelpen sine nettsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd øking i snart 2,5 døgn. Har gitt begge pupper til hvert måltid, dag og natt. Jeg har alltid hatt for mye melk og har aldri behøvd å gi mer enn én pupp. Men det virker bare som om det blir mindre og mindre melk. Antall måltider har økt enormt, og A virker bare misfornøyd og sulten.

Pumping, ja... Prøvde å pumpe i går, men fikk ikke til noen utdrivning, så det ble bare 30-40 ml tilsammen. Mannen prøvde å gi henne det på flaske i dag, men hun får det ikke til. Vi prøvde sukkervann på flaske også... Til slutt prøvde han med skje, først sukkervann, så melk, og til slutt prøvde han melk på flaske igjen. Det gikk tilslutt på et vis - hun fikk i seg noen få ml uten å hyle.

Vi må øve videre! *løper ned i frysen for å ta opp mer melk* (heldigvis har jeg masse melk i frysen, problemet er bare at det er så vanskelig å få det i henne...)

Hun har også fått tre grøtsmaksprøver, og det har gått ganske bra. Hun strever naturlig nok litt med teknikken, men er interessert og lager ikke grimaser. Tenker vi prøver to teskjeer grøtpulver i morgen...

Ammehjelpen? Jeg har brukt ammehjelpen flere ganger, og har alltid fått god hjelp. Denne gangen fikk jeg følgende råd: pump litt for å øke produksjonen....

Jadda... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss2:

Det KAN se ut som om ting begynner å snu seg til det bedre :). A har vært mye mer tilfreds etter måltidene, og puppene virker litt fullere. Kanskje det endelig har blitt litt økings her?

Og A har tatt flaske! :strix:

Øvelse gjør mester :). For ikke å snakke om en tålmodig pappa med teskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Jeg vet! Jeg ble rørt til tårer da mannen sa "kom og se" i dag, og hun satt lykkelig og fornøyd og suttet på melkeflasken. Hun fikk bare 40 ml, for vi driver jo tross alt med øking her :), og hun var litt snurt da hun ikke fikk mer.

Jeg har jogget i dag også! :strix:

Og nå begynner jeg virkelig å få dreisen på det. Det gikk overraskende lett i dag, og ikke fikk jeg sting heller (noe jeg ALLTID får). Nå kan jeg nesten si at jeg jogger ni kilometer sammenhengende, med drikkepause på midten, da :nigo:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg har ingen råd angående amming og slikt, men hei kan jeg jo si likevel :)

Hei! Lenge siden jeg har vært innom hos deg... :sjenert:

Klarer rett og slett ikke holde meg oppdatert hos alle, ihvertfall ikke etter at jeg snublet innom terminklubben her på KG :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Jeg har ikke sjans til å følge med alle jeg ønsker.... Dagene fyker avgårde og prøver å prioritere litt mer enn bare KG i livet :fnise:

Jeg er sporadisk oppdatert rundt om, og slik er det jo noen ganger. Sånn er det for oss alle. Selv er jeg innimellom så innmari lei av å lese om prøving, babyer og slik ting, så da er jeg mindre her på KG.

Nå synes jeg bare det er koselig å lese om det :)

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 kilometer! Herre, du er flink! :pls:

I know! :nigo:

Her fikk lillejenta forresten 100 ml ekstra morsmelk på flaske i går kveld. Hun våknet kl. 23 og ble ikke fornøyd selv om hun fikk begge puppene, så vi varmet litt ekstra som vi lurte i henne (først med skje, så fikk hun til flasken). Hun glubbet det i seg og fikk antakelig litt vondt i magen, for hun gråt til midnatt, og gulpet en del på det nyvaskede sengetøyet...

Til slutt sovnet hun i armkroken min, og sov faktisk helt til halv syv. Da hadde hun søkt litt tre-fire ganger og fått smokk, men halv syv lurte jeg i henne litt pupp i håp om at hun skulle sove litt til. Og det gjorde hun - vi stod ikke opp før D ropte på meg klokken 0740 :).

Litt ekstra mat gjør tydeligvis susen! Skal prøve å gi henne litt ekstra før leggetid fremover. I går var hun så trøtt at vi knapt fikk i henne pupp, og hun sovnet omtrent oppreist (søøøt!). Jeg pumpet litt før leggetid, og klarte å få i gang utdrivningen, så det ble ca. 90 ml tilsammen. Dessverre våknet hun jo like etter, så det er ikke så rart at hun var misfornøyd når hun bare fikk rester :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at det begynner å ordne seg for deg og lille A. :)

:grine:

Skulle ønske det var sant! Men i kveld har vi hatt puppenekt, flaskenekt, skjenekt... Svett mamma uten utdrivningsrefleks og en hysterisk baby. Etter en lang og vanskelig halvtime endte vi med en overtrøtt baby som spiste en halv pupp og 100 ml norsmelk på flaske i søvne.

Dette er ikke gøy. Og jeg sier det rett ut - hadde det ikke vært for ammefri, hadde jeg aldri i livet orket å fortsette med ammingen...

(stalltips for de som sliter med å få baby til å ta flaske - tilby flasken mens babyen sover :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:tristbla:

Er litt oppgitt nå, ja. Men nå har jeg ringt legen for å få nesespray. Kanskje det hjelper om utdrivningen kommer raskere i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...