Saeria Skrevet 25. oktober 2009 #281 Del Skrevet 25. oktober 2009 Det høres lurt ut! Om ikke babyshop har, får man kjøp brukte pumper til en grei pris på finn. Har hørt rykter om at Medela swing er en super pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #282 Del Skrevet 25. oktober 2009 Babyshop har Medela Symphony, det er den jeg vil ha. Må ha dobbeltpumpe, ellers kommer jeg ikke til å orke. Lånte en slik i barselperioden da jeg skulle prøve å bli donor, og den er helt suveren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 26. oktober 2009 #283 Del Skrevet 26. oktober 2009 Lykke til med pumping, håper det går bedre om ikke lenge. Ha en flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aimee Skrevet 26. oktober 2009 #284 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hei! Jeg visst legge et lite spor her, for du dukker ikke opp på mine innlegg. Jeg har bare fire tråder på miine innlegg, det sier vel litt om aktivitetsnivået for tiden.. Veldig gøy å få en oppdatering på hvordan det går med dere hjemme, og om lillemor som har begynt å reise seg! Og storesøster da? Hvordan går det med henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter #285 Del Skrevet 26. oktober 2009 Lykke til med pumping, håper det går bedre om ikke lenge. Ha en flott uke! I like måte! Skal titte innom hos deg også snart . Hei! Jeg visst legge et lite spor her, for du dukker ikke opp på mine innlegg. Jeg har bare fire tråder på miine innlegg, det sier vel litt om aktivitetsnivået for tiden.. Veldig gøy å få en oppdatering på hvordan det går med dere hjemme, og om lillemor som har begynt å reise seg! Og storesøster da? Hvordan går det med henne? Hyggelig at du stikker innom . Kan ta en liten oppdatering på pumpefronten først. Har nå fått Symphonyen i hus, og har ambisjoner om å pumpe tre ganger på ettermiddag/kveld noen uker fremover. Det er et dyrt prosjekt, så jeg håper det funker. 25 kroner dagen i leie + 500 kroner for de der lusne flaskene og pumpedingsene. Ihvertfall har jeg fått bekreftet at pumpingen er nødvendig, men det var likevel ikke så tomt som jeg fryktet. Etter endt arbeidsdag (og ergo et langt opphold etter morgenamming) klarte jeg å skvise ut 35+50 ml. Tre timer senere 20+30. Skal pumpe en gang til før jeg legger meg. Så lillejenta har bare fått pupp én gang i dag. Tenkte å holde på morgenpuppen for at hun ikke skal glemme det helt. Det er utrolig stas med A's utvikling for tiden. Artig hvor iherdig hun er med sitt nye stå-prosjekt. Hun stråler fra øre til øre når hun klarer å finne noe å holde seg i, og enten kommer seg på knærne eller helt opp på de altfor sjanglete beina . Men faktisk har hun blitt stødigere bare på et par dager, og ifølge mannen har hun blitt flinkere til å falle med stil . Det går bra med storesøster også. Hun er blitt så stor og flott! En ordentlig liten jente, skravler i vei og kommer med sine finurlige betraktninger om det meste . Og det er nyyyydelig å se de to jentene sammen. D har en fantastisk omsorg for A. Hun er oppmerksom og flink, og veldig ofte litt for sjefete . Og noen ganger litt hardhendt, men A ser ikke ut til å bry seg det minste. Sukk..... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. oktober 2009 #286 Del Skrevet 26. oktober 2009 Så bra at du fikk pumpe, selv om det koster. Det høres ut som om A er ei herlig jente også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 1. november 2009 Forfatter #287 Del Skrevet 1. november 2009 Så bra at du fikk pumpe, selv om det koster. Det høres ut som om A er ei herlig jente også. Det kan se ut som om pumpingen funker, ja. Har økt litt. Men nå ser det ut som om jeg kan ha fått den berømmelige svineinfluensaen, så da får vi se hvor gunstig det er for melkeproduksjonen. Begynte å bli dårlig på lørdag, våknet med sår hals og øreverk og etterhvert skikkelig hodepine og stiv nakke. Utover dagen ble det så vondt i nakken og hodet at jeg hadde problemer med å nikke. Jeg hadde litt feberfølelse, men fortsatt grei form og OK matlyst. I dag har formen vært skikkelig elendig. Har hatt pverkommelig feber, litt over 38, men generelt ganske slækk allmenntilstand. Har sovet en god del på sofaen til tross for full rulle rundt meg. Det irriterer meg at det ikke er mulig å finne ut om det er svineinfluensa. Jeg har aldri hatt influensa, så jeg aner ikke hvordan det føles. Kjenner ikke igjen de berømmelige muskelsmertene, men er nok ikke så hardt angrepet heller. Jeg mistenker andre sykdommer siden jeg har så stiv nakke og øreverk, men det kan jo hende at halsen er så sår og vond at det føles som om det sitter i ørene og nakken også. Umulig å vite. Det som får meg til å mistenke svineinfluensa er at jeg er så sinnsykt slækk og dårlig - noe jeg aldri pleier å være. Er nok ganske mildt rammet, men ganske syk til meg å være. Må begynne å planlegge en hel ukes fravær fra jobben, antar jeg. Det kommer til å bli sært, spesielt hvis jeg kommer meg raskt, og ikke aner om jeg virkelig har hatt svineinfluensa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #288 Del Skrevet 1. november 2009 Ingen vits å ta sjanser. Det kan jo hende at det er nøffen som har tatt deg! Jeg har køpt meg brukt pumpe. Venter på den i posten. Så skal jeg prøve å pumpe opp mengden litt. Det som pumpes opp, skal da gis til kvelden, som siste måltid før det er natt. Da er han nemlig ikke fornøyd med det som er i puppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 1. november 2009 Forfatter #289 Del Skrevet 1. november 2009 Ingen vits å ta sjanser. Det kan jo hende at det er nøffen som har tatt deg! Jeg har køpt meg brukt pumpe. Venter på den i posten. Så skal jeg prøve å pumpe opp mengden litt. Det som pumpes opp, skal da gis til kvelden, som siste måltid før det er natt. Da er han nemlig ikke fornøyd med det som er i puppen. Jeg gjorde det samme i flere måneder. Begynte vel før sommeren og ga opp for noen uker siden, for da var det så godt som tomt. A fikk som regel en full liten Avent-flaske, 125-140 ml, før leggetid. Hjalp veldig på nattesøvnen, og et veldig godt alternativ til NAN. Men gud bedre så kjedelig og slitsomt i lengden . ... nå gir vi en stor flaske NAN om kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #290 Del Skrevet 1. november 2009 Han får Nan nå, men satser på at pumping kan hjelpe. Hvertfall de siste tre månedene det er snakk om såkalt fullamming. Så håper jeg at jeg har nok melk til et par måltider når han begynner med fast føde. da må jeg uansett pumpe litt til å blande i middagen hans. *har tenkt å lage barnemat selv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 1. november 2009 Forfatter #291 Del Skrevet 1. november 2009 *har tenkt å lage barnemat selv* Flink du! Mine barn har vokst opp på Nestle, Hipp og Småfolk . Og pulvergrøt. Jeg fikk spart opp et godt fryselager de første månedene jeg pumpet. Kjøpte de der fempakkene med plastbarnekopper fra Ikea til å fryse i, for jeg trengte jo en hel haug. En periode kom det glatt 2 dl tilsammen da jeg pumpet på kvelden. Men utover høsten ble det skralt. Nå spiser jeg is for å lindre den vonde halsen min . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. november 2009 #292 Del Skrevet 1. november 2009 Skal jo ikke se bort i fra at det blir ferdigmat også da. Kose deg med isen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. november 2009 #293 Del Skrevet 1. november 2009 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 1. november 2009 Forfatter #294 Del Skrevet 1. november 2009 Skal jo ikke se bort i fra at det blir ferdigmat også da. Kose deg med isen! Den var god, og lindret litt. God bedring! Takk! Sender smittefrie og tilbake. Nå: 2 paracet og natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 3. november 2009 #295 Del Skrevet 3. november 2009 Siden det er helt risikofritt, så sender jeg deg en stor godbedring klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 3. november 2009 Forfatter #296 Del Skrevet 3. november 2009 Siden det er helt risikofritt, så sender jeg deg en stor godbedring klem! Takk! Godt å være smittefri her, iallefall . Er ellers på bedringens vei, men spørs om jobben vil ha meg tilbake denne uken. Skikkelig dritt, for arbeidsoppgavene mine hoper seg jo bare opp, og jeg får ikke akkurat noen glede av de ekstra sykedagene sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 4. november 2009 Forfatter #297 Del Skrevet 4. november 2009 Verre igjen i dag . Kjedelig dette her. Har ikke vært utenfor huset siden lørdag, og er rimelig sliten av sofalivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. november 2009 #298 Del Skrevet 4. november 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 4. november 2009 Forfatter #299 Del Skrevet 4. november 2009 Det er ikke spesielt gunstig for melkeproduksjonen heller, dette. Hadde jeg ikke hatt symphonyen i hus hadde det nok blitt tomt i løpet av denne uka. Har pumpet som en gærning, og det har likevel gått litt nedover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. november 2009 #300 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg kommer til å selge mini electricen, og kjøpe swing i stedet. etter 25 minutter med pumping hadde jeg fått 15 ml. Fikk vite av "min ammeekspert" at syntocinin ikke er udelt positivt. Den får fart på utdrivingen, men kan virke hemmende produksjonen av melk, så jeg har besluttet å vente med den sprayen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå