Gå til innhold

Honning igang med ivf


honning

Anbefalte innlegg

Hei honning!! Koselig med blomster - det skal jeg også så til helga! Også så jeg noen billige rosebusker på Plantasjon (tror jeg), så skal plante noen sånne også i solveggen her! Fint med blomster!! Bør ut og labbe tur med biskeliten jeg...! ha en hyggelig fredag i morgen! SKÅL!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen folkens.

Ikke en dag uten KG... ;)

Det er vanskelig å holde seg unna merker jeg.

Hei honning!! Koselig med blomster - det skal jeg også så til helga! Også så jeg noen billige rosebusker på Plantasjon (tror jeg), så skal plante noen sånne også i solveggen her! Fint med blomster!! Bør ut og labbe tur med biskeliten jeg...! ha en hyggelig fredag i morgen! SKÅL!! :klem:

Hei Mayami!

Det frisker opp med litt blomster og pynte opp litt ja. Jeg har vært litt sløv med det tidligere år, men har funnet ut at jeg skal bli mye flinkere.

Ha en fin fredag i morgen du også. Vi har invitert et par på middag og skal kjøpe oss vin og kose oss. Bare litt usikker på hvordan jeg skal lage saus til en som er allergisk mot alt mulig... :klø: Får få litt tips fra de i kveld/morgen så ordner nok det seg. SKÅL ja! Vi skulle nesten ha tatt oss et glass eller to sammen for å trøstedrikke litt.

Når forventer du forresten EL igjen? Er usikker på når jeg skal EL-teste igjen siden TR kom for tidlig også denne gangen. Har hatt litt lange sykluser som har stabilisert seg på 31-36 dager de siste månedene, men tror kanskje jeg skal begynne testinga litt før det.

Oi... jeg lagde side 3 i dagboka di! :duskedame: for side 3!! :hoppe:

Jippi for side 3 i dagboka mi!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en bok jeg ikke hadde fått med meg :) Spennende med WY da, har en flaske her hjemme jeg også, men ikke fått brukt den ennå da...

Håper dette er mnd for dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hatt en bra helg, Honning? Med vin? :fnise: Ble ikke noe her, i og med at sambo er på andre runde med penicillin.. ikke så lurt å blande piller og alkohol, har jeg hørt! Og jeg føler ikke akkurat for å drikke en hel flaske vin alene! Da hadde jeg jo blitt helt fyllebøtte! Men du kan jo alltids ta et glass for meg...! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok ei helg som snart er over...

Her var det en bok jeg ikke hadde fått med meg :) Spennende med WY da, har en flaske her hjemme jeg også, men ikke fått brukt den ennå da...

Håper dette er mnd for dere ;)

Hei Lucky? :)

Koselig med besøk i dagboka mi! Nå er jeg klar for ny PP ja, og så mer inntak av WY. Håper på litt "flaks" snart nå ;)

:vinke:

Hatt en bra helg, Honning? Med vin? :fnise: Ble ikke noe her, i og med at sambo er på andre runde med penicillin.. ikke så lurt å blande piller og alkohol, har jeg hørt! Og jeg føler ikke akkurat for å drikke en hel flaske vin alene! Da hadde jeg jo blitt helt fyllebøtte! Men du kan jo alltids ta et glass for meg...! :klem:

Hei Mayami!

Jeg har hatt ei veldig bra helg ja. Flott vær har det vært også. Hadde middagsbesøk med god vin på fredag, og ble invitert til vorspiel i går og ble vin igjen da gitt :fnise: . Hadde ikke planer om to dager med alkohol akkurat, men det ble veldig koselig. Håper nok en gang at det ble siste gang på lenge ;)

I dag har jeg fått raka litt i hagen (masse steiner på plenen etter vinterens snømåking), fått ut sykkelen og sykla ned til byen, spiste middag med svigers og ellers slappa av. Nå har jammen sommerblomstene som jeg sådde også begynt å spire! Det var litt morro, så jeg håper de blir fine.

Ellers må jeg si at jeg har vært veldig humørsyk den siste uka. Det pleier jeg ikke å være, og håper virkelig at det snart går over. Ikke noe særs å være sånn småsur altså... Uten å være irritert over at TR kom igjen og at jeg fremdeles ikke er gravid, så har jeg det jo veldig fint igrunn. Skal snart bestille sommerferie også nå, så da får jeg noe å se fram til hvertfall :hoppe:

2 1/2 uke til GU og så blir det vel videre utredning... Får bare begynne å psyke meg opp, men det er jo hvertfall hjelp å få da. *Prøver å si til megselv at det kommer til å gå bra*

Nå er det hvertfall endelig vår og lyse tider framover, og grillsesongen må snart settes igang merker jeg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I borettslaget er det en dum (men sikkert fornuftig) regel om at vi ikke kan grille på balkongen :tristbla: Savner gamle hagen og uteplassen, men utover er det topp her. Men grilling er heeeerlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så hyggelig det var å titte innom boka di og finne deilig vårstemning. :sol: Godt å lese at du har det fint for tida. Det er litt lettere å ikke fokusere så mye på graviditet når det er så mye annet hyggelig som skjer. Lett er det jo ikke uansett, men føler at våren og alt det hyggelige som følger med den i alle fall gjør det litt lettere. Dette er en nydelig tid! :strix:

Ønsker deg en strålende uke. :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en mandag overstått. 4 dager igjen til helg! :fnise:

Må ellers si at jeg er litt lei av å konstant bomme på disse dagbøkene. Går inn på graviditetsdagboka veldig ofte når jeg skal inn på prøverdagboka, og der står det bare om alle som er på vei. Det er nok noe i bevisstheten som sier at jeg heller vil inn i graviditetsboka :biggrin:

I borettslaget er det en dum (men sikkert fornuftig) regel om at vi ikke kan grille på balkongen :tristbla: Savner gamle hagen og uteplassen, men utover er det topp her. Men grilling er heeeerlig!

Hei Blåmor!

Så dumt dere ikke har lov til å grille. Dere får invitere dere selv på litt grilling hos familie og venner framover ;) Hehe. Det er godt å sitte ute og nyte god grillmat ja.

Å, så hyggelig det var å titte innom boka di og finne deilig vårstemning. :sol: Godt å lese at du har det fint for tida. Det er litt lettere å ikke fokusere så mye på graviditet når det er så mye annet hyggelig som skjer. Lett er det jo ikke uansett, men føler at våren og alt det hyggelige som følger med den i alle fall gjør det litt lettere. Dette er en nydelig tid! :strix:

Ønsker deg en strålende uke. :sol:

:klemmer:

Hei Happy Feet!

Nå har vårstemninga kommet hit ja. Gjør mitt beste på å tenke litt positivt, for det gjør det bare verre å deppe. Men det er lov å deppe iblant også når man ser at så mange andre treffer på få forsøk...

Ha ei flott uke du også! :sol:

I kveld er jeg forresten hvertfall veldig glad, for nå er sommerferien til langtvekkistan bestilt!! :skya: Hvis-i-tilfelle-jeg-skulle-blitt-gravid så må vi kanskje avbestille igjen siden vi skal dra veldig langt med fly og muligens pga annen bakteriekultur, men det virker som at det er meningen at vi skal på en forhåpentligvis siste langtur på noen år... Gjør godt å ha noe sånt å se fram til :) Håper en tur og litt avkobling gjør at det skjer noe "der nede" i sommer! :fnise:

Får snart lade opp og komme meg avgårde og trene, selv om det frister å sløve på sofaen akkurat nå. Gjør godt så fort jeg har kommet meg ut da :)

Ha en fin kveld folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som trener da ;)

Deilig med ferien i boks kan jeg tenke meg :) Godt å ha noe positivt å se frem imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duuu... :sjenert: Kan jeg få være med i kofferten til langtvekkistan hvis det er :sol: og varmt der? Er så inmari lei av kulden her i landet. *håper på varm sommer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, honning!

Godt at det begynner å våres! Jeg tror sykkelen må ut snart her også! :jepp:

Det skal visst være lettere å bli gravid i lyse måneder og det hadde vært kjekt om vi kunne "bevise" at er sant! :sol: I mellomtiden er det jo utrolig kjekt å ha noe å glede seg til, som f.eks. en eksotisk ferie!

"Snart" helg igjen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag nærmere helga.... Flott vær ute, og litt reising og møte med jobben i dag. Gjør godt med en dag ute fra kontoret! :)

Flink du er som trener da ;)

Deilig med ferien i boks kan jeg tenke meg :) Godt å ha noe positivt å se frem imot :)

Hei Lucky? :)

Prøver å komme meg på trening av og til ja. Vet at jeg blir mer opplagt av det og føler meg mer vel da, men det er utrolig tiltak syns jeg. Deilig å ha ferie å se fram til ja :hoppe:

Duuu... :sjenert: Kan jeg få være med i kofferten til langtvekkistan hvis det er :sol: og varmt der? Er så inmari lei av kulden her i landet. *håper på varm sommer*

Bare å bli med, pusilus!! Har akkurat fått hjem en koffert på 100 liter, holder det? ;) Hihi. Vi skal ikke være på samme sted hele ferien, så det ene stedet blir det hvertfall skikkelig sommer (der skal vi være lengst), mens to steder blir det nesten litt mer vinter der da tror jeg, men ikke som norsk vinter uansett. Er morro å reise til nye steder. Skulle hatt ferie og penger til å gjøre det mye, mye oftere ;)

Hei, honning!

Godt at det begynner å våres! Jeg tror sykkelen må ut snart her også! :jepp:

Det skal visst være lettere å bli gravid i lyse måneder og det hadde vært kjekt om vi kunne "bevise" at er sant! :sol: I mellomtiden er det jo utrolig kjekt å ha noe å glede seg til, som f.eks. en eksotisk ferie!

"Snart" helg igjen! :klemmer:

Hei Missiw!

De neste månedene skal vi bli gravide ja! Det bestemmer jeg her og nå :Nikke: Første halvår 2010 bør det bli fødsler på oss!!!

Ellers lurer jeg veldig for tida når jeg skal starte EL-testinga igjen denne måneden. De siste 3 PP, så har syklusene mine vært på 36, 31 og 33 dager (og det er ganske jevnt til å være meg). Siden jeg prøvte meg med WY forrige gang så kom mensen før forventa, så da lurer jeg på om EL vil komme før forventa også. Burde vel egentlig kommet igang med temping kanskje, for det er litt kjedelig å bruke opp 6-7 EL-tester hver PP. Får vente til torsdag-fredag med å teste tror jeg, og heller prøve å være ivrige med sengekosen disse dagene før testinga :fnise:

At det skal være så mye planlegging med testing og prøving for å bli gravid altså. Sånn hadde jeg ikke trodd at det kom til å bli. Jeg regna i utgangspunktet med at det kom til å ta et halvt år å bli gravid sånn pluss/minus, og har tok det lenge veldig med ro sånn sett, og har forsåvidt nettopp starta med EL-testing. Blir testing hver PP framover tenker jeg. Må vite at jeg faktisk får EL når jeg skal til utredning og kunne forklare at vi faktisk prøver på riktige tidspunkter ;) Er det veldig vanskelig å lese av de billig-stripsene? Har ikke kjøpt de enda jeg, men blir dyrt i lengda å fortsette med CB digital eller hva det var jeg kjøpte sist.

Det var nok tenking for en dag. Nå blir det sløving på sofaen resten av kvelden og tenke så lite som mulig :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Lenge siden jeg var innom her nå ser jeg... :sjenert: ikke meningen det altså! :) Så stas med ferie!!! Vi skal vel ikke på noen ferie i år vi, bare på slektning-besøk en ukes tid. Sånn er det når man må bruke tid og penger på huset! Men oi så bra det blir når høsten kommer å kunne krølle tærne sine ned i et mykt baderomsteppe på det nye badet sitt!! Når det gjelder første halvdel av 2010 (og forsåvidt resten av det året også), så er det nok ingen her inne som bør legge noen planer, nei! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag nærmere helga.... Flott vær ute, og litt reising og møte med jobben i dag. Gjør godt med en dag ute fra kontoret! :)

Hei Lucky? :)

Prøver å komme meg på trening av og til ja. Vet at jeg blir mer opplagt av det og føler meg mer vel da, men det er utrolig tiltak syns jeg. Deilig å ha ferie å se fram til ja :hoppe:

Bare å bli med, pusilus!! Har akkurat fått hjem en koffert på 100 liter, holder det? ;) Hihi. Vi skal ikke være på samme sted hele ferien, så det ene stedet blir det hvertfall skikkelig sommer (der skal vi være lengst), mens to steder blir det nesten litt mer vinter der da tror jeg, men ikke som norsk vinter uansett. Er morro å reise til nye steder. Skulle hatt ferie og penger til å gjøre det mye, mye oftere ;)

Hei Missiw!

De neste månedene skal vi bli gravide ja! Det bestemmer jeg her og nå :Nikke: Første halvår 2010 bør det bli fødsler på oss!!!

Ellers lurer jeg veldig for tida når jeg skal starte EL-testinga igjen denne måneden. De siste 3 PP, så har syklusene mine vært på 36, 31 og 33 dager (og det er ganske jevnt til å være meg). Siden jeg prøvte meg med WY forrige gang så kom mensen før forventa, så da lurer jeg på om EL vil komme før forventa også. Burde vel egentlig kommet igang med temping kanskje, for det er litt kjedelig å bruke opp 6-7 EL-tester hver PP. Får vente til torsdag-fredag med å teste tror jeg, og heller prøve å være ivrige med sengekosen disse dagene før testinga :fnise:

At det skal være så mye planlegging med testing og prøving for å bli gravid altså. Sånn hadde jeg ikke trodd at det kom til å bli. Jeg regna i utgangspunktet med at det kom til å ta et halvt år å bli gravid sånn pluss/minus, og har tok det lenge veldig med ro sånn sett, og har forsåvidt nettopp starta med EL-testing. Blir testing hver PP framover tenker jeg. Må vite at jeg faktisk får EL når jeg skal til utredning og kunne forklare at vi faktisk prøver på riktige tidspunkter ;) Er det veldig vanskelig å lese av de billig-stripsene? Har ikke kjøpt de enda jeg, men blir dyrt i lengda å fortsette med CB digital eller hva det var jeg kjøpte sist.

Det var nok tenking for en dag. Nå blir det sløving på sofaen resten av kvelden og tenke så lite som mulig :eeeh:

Hei hei, inne og snoker litt jeg på de som er prøvere:)

Lykke til allesammen;) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ca 13 måneder med prøving så fant jeg ut at det var på tide å skrive dagbok jeg også. I lang tid har jeg prøvt å holde meg unna KG for å ikke tenke på barn hele tida, men det gjør jeg jo uansett nå etterhvert.. Så nå har jeg gitt megselv "lov" likevel. Hehe. :fnise:

Vi har vel egentlig ikke stresset så veldig og tenkt at det fort kan ta noen måneder, og de første månedene så gikk det mellom 5 og 9 uker mellom hver mens, så da var det umulig å vite når EL kom. Har ikke oversikt over hvor mange PP jeg har hatt, men syns at det begynner å bli mange nok hvertfall ;)

Nå begynner syklusene å bli noenlunde stabile heldigvis, og jeg hadde EL i helga og begynte med Wild Yam på mandag. Så da er det bare å krysse fingrene igjen. Blir spennende å se hvordan WY fungerer.

I mai har jeg fått time og skal på full gynekologisk undersøkelse, så er det vel videre utledning derfra. Håper ikke det drøyer ut i et år eller mer til.

Gjerne kom med innlegg i dagboka mi! :-)

Hei. :) Første gang gikk jeg 8 mnd før jeg ble gravid, kunne ha ikm annen hver mnd. Med nr 2 gikk jeg 4 mnd før jeg ble gravid, da hadde jeg ikm 2 ganger på 4 mnd altså . Nå har jeg vært prøver på nr 3 siden september og har faktisk hatt ganske så regelmessige sykluser(bortsett fra denne da ) / som enda ikke er kommet i boks :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare å bli med, pusilus!! Har akkurat fått hjem en koffert på 100 liter, holder det? ;) Hihi. Vi skal ikke være på samme sted hele ferien, så det ene stedet blir det hvertfall skikkelig sommer (der skal vi være lengst), mens to steder blir det nesten litt mer vinter der da tror jeg, men ikke som norsk vinter uansett. Er morro å reise til nye steder. Skulle hatt ferie og penger til å gjøre det mye, mye oftere ;)

Er nok plass der regner jeg med ;) Blir igjen der det er varm jeg da når dere reiser videre :fnise:

:rope: *Ja til 3 mnd ferie i året, med bedre lønn enn det jeg har nå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Nok en kveld med sløving på sofaen og tenker på ting jeg egentlig burde ha gjort i huset. Utrolig så trøtt jeg har vært de siste dagene. Håper det snart går over så jeg er opplagt igjen når EL kommer ;)

:hallo:

Lenge siden jeg var innom her nå ser jeg... :sjenert: ikke meningen det altså! :) Så stas med ferie!!! Vi skal vel ikke på noen ferie i år vi, bare på slektning-besøk en ukes tid. Sånn er det når man må bruke tid og penger på huset! Men oi så bra det blir når høsten kommer å kunne krølle tærne sine ned i et mykt baderomsteppe på det nye badet sitt!! Når det gjelder første halvdel av 2010 (og forsåvidt resten av det året også), så er det nok ingen her inne som bør legge noen planer, nei! :klem:

Hei Mayami!

Det er ikke lett å få tid til å besøke alle dagbøkene hele tida. Er jammen travelt å følge med på KG :fnise:

Vi skal male huset utvendig i vår/sommer, men skal gjøre det selv med mye hjelp fra familie, så da håper vi at det ikke blir alt for dyrt og at vi har mulighet til å spare penger til tur i stedet. Er veldig morro å pusse opp hus, og ikke minst nyte det når det er ferdig. Vi pussa opp badet i leiligheten vi hadde før, og det ble knallfint. Det er det eneste med leiligheten jeg savner... ;)

Hei. :) Første gang gikk jeg 8 mnd før jeg ble gravid, kunne ha ikm annen hver mnd. Med nr 2 gikk jeg 4 mnd før jeg ble gravid, da hadde jeg ikm 2 ganger på 4 mnd altså . Nå har jeg vært prøver på nr 3 siden september og har faktisk hatt ganske så regelmessige sykluser(bortsett fra denne da ) / som enda ikke er kommet i boks :sjenert:

Hei gunnilla :)

Koselig med besøk av deg også (skal innom og sjekke dagboka di snart). Får håpe at det snart klaffer med nr 3 for deg!!

Er nok plass der regner jeg med ;) Blir igjen der det er varm jeg da når dere reiser videre :fnise:

:rope: *Ja til 3 mnd ferie i året, med bedre lønn enn det jeg har nå*

Det er en avtale, pusilus! Hihi. 3 mnd ferie i året og bedre lønn hadde vært fantastisk :biggrin:

Travelt på jobb for tida her, og veldig mye å gjøre. Så jeg har sittet på sofaen med tven foran meg og jobbet overtid i 2-3 timer i kveld. Er godt å kunne sitte hjemme og jobbe litt av og til (og hvertfall sløve på sofaen med tven på), men vanskelig å koble av fordi at jeg føler at jeg må jobbe...

Ellers så har jeg akkurat bestilt meg billigtester på nettet. Håper de kommer kjapt i posten. Har igjen noen få av de dyre testene som jeg kan begynne med hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Nok en kveld med sløving på sofaen og tenker på ting jeg egentlig burde ha gjort i huset. Utrolig så trøtt jeg har vært de siste dagene. Håper det snart går over så jeg er opplagt igjen når EL kommer ;)

Hei Mayami!

Det er ikke lett å få tid til å besøke alle dagbøkene hele tida. Er jammen travelt å følge med på KG :fnise:

Vi skal male huset utvendig i vår/sommer, men skal gjøre det selv med mye hjelp fra familie, så da håper vi at det ikke blir alt for dyrt og at vi har mulighet til å spare penger til tur i stedet. Er veldig morro å pusse opp hus, og ikke minst nyte det når det er ferdig. Vi pussa opp badet i leiligheten vi hadde før, og det ble knallfint. Det er det eneste med leiligheten jeg savner... ;)

Hei gunnilla :)

Koselig med besøk av deg også (skal innom og sjekke dagboka di snart). Får håpe at det snart klaffer med nr 3 for deg!!

Ja du er hjertelig velkommen :klemmer:

Det er en avtale, pusilus! Hihi. 3 mnd ferie i året og bedre lønn hadde vært fantastisk :biggrin:

Travelt på jobb for tida her, og veldig mye å gjøre. Så jeg har sittet på sofaen med tven foran meg og jobbet overtid i 2-3 timer i kveld. Er godt å kunne sitte hjemme og jobbe litt av og til (og hvertfall sløve på sofaen med tven på), men vanskelig å koble av fordi at jeg føler at jeg må jobbe...

Ellers så har jeg akkurat bestilt meg billigtester på nettet. Håper de kommer kjapt i posten. Har igjen noen få av de dyre testene som jeg kan begynne med hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

1 dag igjen så er det helg! Håper det fine været fortsetter i helga også, så det er mulig å være mye ute. Ser ut som at det er meldt fint hvertfall :hoppe:

Jeg starta med EL-testing i dag, og den var negativ. Klarte ikke å vente lenger siden syklusen er uberegnelig. Tror det blir EL en eller annen gang i løpet av den neste uka eller noe sånt. Nå er det bare å vente spent...!

Uff, skulle egentlig ha gjort mye i huset og jobba litt i kveld, men nå er klokka halv elleve alt og jeg har nesten ikke gjort noen ting... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...