Gå til innhold

Honning igang med ivf


honning

Anbefalte innlegg

Etter ca 13 måneder med prøving så fant jeg ut at det var på tide å skrive dagbok jeg også. I lang tid har jeg prøvt å holde meg unna KG for å ikke tenke på barn hele tida, men det gjør jeg jo uansett nå etterhvert.. Så nå har jeg gitt megselv "lov" likevel. Hehe. :fnise:

Vi har vel egentlig ikke stresset så veldig og tenkt at det fort kan ta noen måneder, og de første månedene så gikk det mellom 5 og 9 uker mellom hver mens, så da var det umulig å vite når EL kom. Har ikke oversikt over hvor mange PP jeg har hatt, men syns at det begynner å bli mange nok hvertfall ;)

Nå begynner syklusene å bli noenlunde stabile heldigvis, og jeg hadde EL i helga og begynte med Wild Yam på mandag. Så da er det bare å krysse fingrene igjen. Blir spennende å se hvordan WY fungerer.

I mai har jeg fått time og skal på full gynekologisk undersøkelse, så er det vel videre utredning derfra. Håper ikke det drøyer ut i et år eller mer til.

Gjerne kom med innlegg i dagboka mi! :-)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linnah

hei hei og :velkommen: hit!

kjekt at syklusene begynner å stabilisere seg nå. har slitt med det samme selv..men nå begynner de å bli kortere :) hadde ikke klart meg uten EL tester iallfall..

ser du har hatt el i helga, blir spennende fremover da :) godt påska kommer så vi får noe annet å tenke på enn IKM..

lykke til!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :velkommen:

Gratulerer med dagbok, koselig med dagbok da, dele tankene sine med oss som er i samme situasjon :hoppe:

Skal bli artig å følge deg videre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!!! :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: Vi startet jo på WY samtidig - har du sett noe til bivirkninger enda? Jeg ble plutselig veldig svimmel i dag, men vet ikke om det var en bivirkning eller om det kom av at jeg hadde ligget på magen i 20 minutter hos akupunktør... Let us know! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og tusen takk for hyggelige velkomster allerede! Veldig morro å følge med på hverandre sine dagbøker :)

Velkommen!!! Vi startet jo på WY samtidig - har du sett noe til bivirkninger enda? Jeg ble plutselig veldig svimmel i dag, men vet ikke om det var en bivirkning eller om det kom av at jeg hadde ligget på magen i 20 minutter hos akupunktør... Let us know! Happy.gif

Jeg har ikke merket noen bivirkninger av WY enda nei. Er øm i brystene, men det pleier jeg å være etter EL uansett. Oppblåst i magen i dag også, men noen dager er bare sånn, så jeg tror ikke det kommer av WY. Vi får holde hverandre oppdatert på den fronten ;)

Nå skal jeg lage oss smoothie her. Namme :)

Klemmer fra meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Innom og hilser på!

Gratulerer så mye med dagbok. Blir mange tanker rundt prøvingen, så godt å ha et sted å skrive av seg litt. :)

Så bra at syklusene dine begynner å bli stabile! Krysser fingrene for at spira sitter snart. :duskedame:

Ha en fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med masse hilsener her. Tusen takk! Det er veldig morro :)

Hva er Wild Yam?

Hilsen Blåmor (fersk prøver i PP1)

Hei Blåmor! Wild Yam er piller eller krem som kan kjøpes på helsekostbutikker. Det kommer av en type søtpotet og har visst vist seg å være meget viktig i behandlingen av mange kvinner med infertilitetsproblemer. Har en progesteronlignende effekt. (Dette sto det da jeg søkte på det). Jeg har også sett i ulike forum at flere som har vært prøvere lenge har blitt gravide når de har begynt med Wild Yam, men det er nok veldig forskjellig fra person til person også, og det hjelper ikke for alle da. Blir uansett spennende å se.

Noen som forresten har gode tips til unnskyldninger for å ikke drikke mellom EL og TR? Jeg føler at alle forventer at jeg snart skal bli gravid, selv om det ikke er alle som sier noe. Vi har ikke lyst å fortelle at vi prøver heller, for jeg tror det bare vil føre til enda mer spørsmål enn nå. Vi er 29 og 30 år og gifta oss for 1 1/2-2 år siden, og merker virkelig forventningspresset. Jeg drikker vanligvis ikke vin hver helg uansett altså, men syns det er vanskelig å på en måte komme med unnskyldninger når det skjer noe spesielt og jeg normalt sett ville ha drukket et glass eller to ;) Hvertfall nå som våren og sommeren kommer!

Sånn ellers så er jeg vet godt mot for tida, og føler at jeg har våknet litt opp fra dvale etter vinteren igjen :ler: Det går nok mer opp for meg at jeg faktisk har prøvt ganske lenge når jeg skal på GU, og får ta det derfra. Hva innebærer forresten full underlivsundersøkelse tro? Jeg er litt usikker og glemte å spørre da jeg fikk time til gynekolog.

Ha en fin kveld jenter, så er det snart helg!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og tusen takk for hyggelige velkomster allerede! Veldig morro å følge med på hverandre sine dagbøker :)

Jeg har ikke merket noen bivirkninger av WY enda nei. Er øm i brystene, men det pleier jeg å være etter EL uansett. Oppblåst i magen i dag også, men noen dager er bare sånn, så jeg tror ikke det kommer av WY. Vi får holde hverandre oppdatert på den fronten ;)

Nå skal jeg lage oss smoothie her. Namme :)

Klemmer fra meg :klemmer:

Å, smoothie er GODT!!! Det skal jeg også lage i helga.. oppskrifter? :) Jeg bruker bestandig å ha det sånn som deg med ømme bryst og oppblåst, men denne PP (etter jeg startet med akupunktur) har det vært mye mer behagelig!! Anbefales altså! Hun sa at det kom av dårlig sirkulasjon av energier.. ikke vet jeg, men det virker hvertfall!

Når det gjelder unnskyldninger for å ikke drikke har jeg sluttet å lage noen. Jeg sier bare nei takk - holder meg til Farris jeg! Ellers går det an å drikke alkoholfri vin om man har mulighet til det. Personlig synes jeg ikke at den er særlig god, i alle fall ikke rødvinen! Folk lurer sikkert på hvorfor jeg ikke vil ha vin, men det får de bare gjøre. Så langt er det ingen som har spurt noe mer! :) Fint at du har en dagbok med fres i! Men du... lag en lin til dagboka i signaturen din, så blir det lettere å holde følge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg!! Ingen planer for helga, og det er deilig kjenner jeg. Skal jobbe igjen mandag til onsdag, så er det påskeferie! Skal en tur på hytta til foreldra mine et par dager i påskeferien, og der skal hele familien min være. Gleder meg masse til det. De bor så langt unna at da er det ekstra morro.

Å, smoothie er GODT!!! Det skal jeg også lage i helga.. oppskrifter?

Angående smoothies, så pleier jeg alltid å se på tine.no og finne oppskrifter der. Kjøper sånne ferdig fryste bær i butikken, og med banan og yoghurt (naturell eller vanlilje) så blir det alltid en god smoothie syns jeg :)

Når det gjelder unnskyldninger for å ikke drikke har jeg sluttet å lage noen. Jeg sier bare nei takk - holder meg til Farris jeg!

Det var nok lurt ja. Det bør ikke være nødvendig å komme med unnskyldninger, så folk får tro det de vil. Og om de spør om jeg er gravid, så er det jo bare å svare ærlig nei, for om jeg faktisk skulle ha vært det en gang ,så vet jeg det ikke enda. Jeg har egentlig ikke kommet med noe særs unnskyldninger så langt, men begynner nok bare å bli lei av maset fra visse personer ;) Helt enig i at den alkoholfrie rødvinen ikke er noe god, så jeg får heller kjøpe den om jeg blir gravid og "pine" i meg en gang eller to :fnise:

Ellers må jeg si at jeg er nok veldig optimistisk denne pp, kanskje litt for optimistisk, så jeg kommer nok til å bli veldig skuffa når (jeg tør ikke si om) TR kommer. Jeg får bruke den neste uka til å prøve så godt jeg kan å få ned forhåpningene mine. Hehe.

Ha ei fin helg folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må jeg si at jeg er nok veldig optimistisk denne pp, kanskje litt for optimistisk, så jeg kommer nok til å bli veldig skuffa når (jeg tør ikke si om) TR kommer. Jeg får bruke den neste uka til å prøve så godt jeg kan å få ned forhåpningene mine. Hehe.

Ha ei fin helg folkens!!

Jeg er også litt ekstra optimist denne mnd, både pga hostesaft/Wild Yam og pga akupunktur. Har også tenkt å senke forventningene, så det kan vi godt hjelpe hverandre med...! Har prøvd før, uten særlig hell... Koselig med hyttetur! Jeg skal også til langt-vekk-foreldrene mine, og treffe lillesøster og lillebror, og en ny hund! Gamle hund døde før jul... :sukk: Men ny hund er visst veldig hyggelig! God tur, honning! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Velkommen til oss :)

Håper det snart ordner seg for dere :jepp: Trodde ikke 12 mnd gikk så sakte jeg :riste:

Hvordan ligger du an i syklusen? *nyskjerrig*

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss

Håper det snart ordner seg for dere. Trodde ikke 12 mnd gikk så sakte jeg

Hvordan ligger du an i syklusen? *nyskjerrig*

Tusen takk pusilus! Og takk det samme :) 12 mnd går alt for seint ja...

Jeg hadde EL forrige helg, testa positivt fredagskvelden, og går nå bare og venter. Den siste uka har vært fryktelig lang, og så må jeg vente ei hel uke til.... Hehe. Dere kjenner til det regner jeg med ;) 3 dager til med jobb, så kan vi prøve å slappe av noen dager etterpå hvertfall. Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe graviditetstest før ferien, så jeg får heller gå og vente på TR og regne med at den kommer. Prøver å psyke meg ned for tida...

Er det forresten noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan legge til signatur og link til dagboka mi i linken? Regner med det er "Sett inn link"-knappen, men jeg finner ikke noe sted å legge til signatur. Er kanskje litt blind :P

Får vel komme meg til sengs. Tidlig opp i morgen... Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) og velkommen :)

Her blir det spennende og følge med fremover :jepp:

Fåt man kjøpt Wild Yam på vanlige helsekostbutikker ?? Er dette tabeletter man tar hver dag eller bare en spesiell periode ? :lete:

Tror jeg må gå til innkjøp...

Er i PP4 nå, men mannen jobber på båt og er lenge vekke, så blir noen EL uten små friere til stede :sjenert:

Har IKM til helga, så om :kosteskaft: kommer da, tror jeg at jeg må gå litt hardere til verks neste gang mannen er hjemme :fnise:

Håper det går fort med deg og ønsker deg en fin mandag :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei og velkommen

Her blir det spennende og følge med fremover

Fåt man kjøpt Wild Yam på vanlige helsekostbutikker ?? Er dette tabeletter man tar hver dag eller bare en spesiell periode ?

Tror jeg må gå til innkjøp...

Er i PP4 nå, men mannen jobber på båt og er lenge vekke, så blir noen EL uten små friere til stede

Har IKM til helga, så om kosteskaft.gif kommer da, tror jeg at jeg må gå litt hardere til verks neste gang mannen er hjemme

Håper det går fort med deg og ønsker deg en fin mandag

Takker så mye :)

Jeg skal innom og sjekke dagboka di senere i dag og titte litt. Prøve å vente til etter jobb kanskje, men vanskelig å bare konsentrere seg om jobb når det er fint vær ute og lyst til å være inne på KG ;) Så kjedelig at mannen din er borte noen PPer, men får håpe det snart klaffer for dere! IKM samtidig vi da. Blir spennende å følge med på deg også :popcorn:

Man får kjøpt Wild Yam på vanlige helsekostbutikker ja. Jeg tror jeg kjøpte min boks med piller på sunkost. Det er piller man tar hver dag i ca ei uke etter EL. Det er visst veldig viktig å ta de etter at EL er ferdig, og heller ikke å ta de for lenge tror jeg. De finnes i krem også, men det har jeg ikke testa eller sett hvordan det fungerer.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. signatur: Du bare trykker på "endre signatur" (eller noe i den duren), og skriver inn det du vil! :) God mandagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går så utrolig seint på jobb for tida... Jeg vil bare ha påskeferie og ingen TR mot slutten av påska ;) Uff, det er lettere sagt enn gjort å ikke tenke på å bli gravid altså. Har drømma om det de siste par nettene nå... Jaja...

Jeg kom meg på trening i går da, og skal trene igjen i dag, så jeg får tankene litt på andre ting hvertfall en liten periode.

Jeg får forresten ikke til den signaturen for alt i verden... Ingen sted her hvor det står noe signatur på noen knapper. Merkelig, for jeg er sikker på at jeg såg det for noen uker siden, og nå har jeg brukt ei god stund både i går og i dag på å lete etter det. Jobber faktisk mye med data på jobb, men skulle ikke tro det nå :fnise: Om jeg forresten trykker på "sidepanel på/av" så skjer det heller ingenting, men mulig det ikke er der det skal være. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg klikker på navnet mitt (slik at jeg får se profilen min), står det en link nederst på siden som heter "endre min signatur". Virker ikke det heller?? Hmm.... ikke alltid det hjelper å være god på data! Av og til lurer jeg på om jeg har nisser i PCen min... som tar vekk sånne ting og setter dem på plass igjen neste gang jeg leter... tror kanskje de ikke bare er i PCen heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...