Gå til innhold

Honning igang med ivf

honning

Anbefalte innlegg

Hallo :goodbye:

Her inne har jeg ikke vært før..

Måtte lese meg gjennom mesteparten, så nå er jeg oppdatert ;)

Lykke til med blodprøver, målinger og sædprøver framover..

Skrekkblandet fryd kan jeg tenke meg?

Kjekt å forhåpentligvis finne ut hva som gjør at det ikke klaffer, men skummelt kan jeg tenke meg...

Ha en fin kveld!!! :biggrin:

Hei Poizki!

Så koselig med besøk. Var innom boka di også i går og skreiv litt :)

Skrekkblandet fryd med testing og utredning ja. Er liksom så deilig når noe skjer nå, men jeg kommer til å grue meg til neste møte med gynekologen, for da får vi vite svar på prøvene. Det er ca en måned til enda da, så vi får prøve å kose oss i mellomtida og prøve å ikke tenke så mye på det (lettere sagt enn gjort) ;)

:hoppe: Spennende med el tider her ja :hoppe:

:sengekos: på, krysser fingerne for dere!

Ja EL er jo alltid morro!! Er litt usikker på om det var EL eller ikke, men fikk negativ test i går og i dag, så om puppene ikke blir ømme snart, så tror jeg at jeg skal EL-teste noen dager til... kanskje.. Er litt usikker, for testen såg så rar ut den første dagen da jeg lurte på om den var positiv.

Langhelg med maling fra morgen til kveld, det høres ut som min helg det, bortsett fra at vi har lakket lister. Litt kjedelig å bruke fridagene til sånt når det står på, men veldig deilig når det er gjort. :)

Spennende med EL. Dere får kose dere noen dager, så håper jeg på gode nyheter her om en to ukers tid. :lur:

:klemmer:

Uff, lakke lister er jo enda verre, for det er bare småpirk :gjeiper: . Vi har enda vinduskarmer og stakittgjerde igjen å male her, så det ser jeg ikke fram til nei... Veldig deilig å få det gjort ja, men ikke akkurat det morsomste å bruke fridagene på. Gode nyheter om et par uker hadde virkelig vært bra ja. Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To dager igjen til helg, og vi skal hjem til foreldrene mine til helga! Jippi! Vi burde vel heller ha brukt langhelga på maling igjen, men det får heller vente. Denne hjemturen har vi planlagt ei stund, og det blir godt å bare slappe av i stedet. Skal bare være hjemme fredag til søndag, så vi kan eventuelt male på mandag hvertfall.

Tror kanskje at puppene begynner å bli litt ømme igjen nå (får kjenne mer etter når jeg tar av bhen i kveld :fnise: ), så da var kanskje EL på mandag da, eller at det er rett rundt hjørnet. Tar en billigtest igjen i kveld uansett tror jeg, så får jeg heller sløse litt på EL-testene denne gangen. Merker de er litt mer å stole på de dyre testene, men etter å ha brukt de noen PPer så begynner jeg å kjenne kroppen mer og vet når EL er hvertfall. Var prøver i mange måneder uten å ane når jeg hadde EL, så det var på tide å få mer kontroll :)

Ellers så har de siste dagene på jobb vært ganske greie faktisk. Er vant til å være ekstremt stressa på jobb, og ikke klare å slappe skikkelig av på kveldstid heller, men jeg har prøvt å skjerpe meg i det siste og kutte jobb mer på kveldstid og heller la det stå til. Må jo ha et liv utenom jobb også, og viktig å ikke tenke på jobb døgnet rundt. Så jeg prøver å ta litt mer vare på megselv, og da er det ikke så dritt å gå på jobb heller lenger (er litt lei til tider).

Hm.. Lurer på om jeg skal ut og ta meg en sykkeltur nå. Har vært sløv med å trene i det siste, og ble veldig insprert av å lese et par andre dagbøker her med flinke syklere. Kom plutselig på at det bare er et par uker igjen til jeg skal på fjelltur med et par venninner (tida går så fort!), og kondisen min trenger å bli litt bedre før turen hvertfall. Gleder meg masse, masse til den turen!! :duskedame: Hadde vært deilig om det ble en tur uten tante rød.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg har vært innom her ser jeg :sjenert:

EL testing ja, noen ganger kan det være en utfordring å lese av stripsene. Denne gangen har jeg gått til innkjøp av digitale :) Begynner vel med billigstaver ret etter helgen siden syklusen min var så rar, så går jeg over på digitale når jeg ser at det er noen på gang om jeg er usikker på stavene ;)

Ellers venter vi på brevet fra sykehuset, håper det kommer snart :pls: Setter min lit til akupunktur i mellomtiden :jepp:

Håper på gode nyheter her inne i løpet av kort tid :klemmer:

God tur hjem, det blir nok kjekt :) (får besøk hjemmenfra i helgen jeg :hoppe: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med helgetur heim. :hoppe:

Det høyrest slitsomt ut med den jobben din. Heldigvis har eg ein 8-16-jobb, så det er sjelden eg treng tenkja på jobb på kveldstid. Det er veldig deilig etter mange år som student. Godt du klarar å leggja vekk jobben litt på kvelden nå. Det fører sikkert til at du blir meir effektiv på dagtid, sidan du er mindre lei og utslitt. :jepp:

:duskedame: for gode resultater denne PP. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lhinn

:goodbye:

innom og hilser på! ser du har hatt el disse dager- samme som meg jo! så var det "bare" de to ukene før testing da... huff, den første uka går som regel greit, men da siste uka kommer begynner jeg alltid å stresse. drømmer at jeg tester positivt, så negativt, så positivt...om igjen og omigjen. slitsomt.

tror det var Klematis som hadde testet allerede på 6DPO og hver dag etter- som ett prosjekt for å se når man får første positive test. tror jeg skal ha ett slik "prosjekt" jeg også :) en GOD unnskyldning er det iallfall! (og hvor stilig er det ikke om man faktisk får positiv test, slik klematis faktisk gjorde... :rødme: )

God tur hjem i helga da! :reise:

ha en fin dag videre! :sol:

Endret av Lhinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får en hyggelig tur hjem i helgen! Det skal ikke være så enkelt å være prøver, tenk om vi bare kunne tatt en tablett, og vips var vi gravide. Det hadde vært noe, det... *drømme* Snart helg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pusilus!

Godt tips det med å kjøpe digitale EL-tester og kun bruke de når du er i tvil om stripsene. Kanskje jeg også skal gjøre det etterhvert! Tok EL-test igjen i dag siden jeg var så i tvil den andre dagen, og jeg tror at denne ble positiv faktisk, så det var nok jeg som ikke såg skikkelig på den første billig-testen, for den såg helt rar ut igrunn og jeg stolte ikke helt på den. Da satser jeg på EL på lørdag og får kjøre på med mer :sengekos: noen dager til ;)

Åh, får håpe brevet snart kommer fra sykehuset til deg!! Håper på positiv nyhet hos deg også snart. Heier på deg, og er innom og må lese positiv-listene dine i mellomtida fram til positiv test :duskedame:

Hei Dreia :)

Det er slitsomt med for mye jobbing ja. Har egentlig en 8-16 jobb jeg også, men jeg har litt ansvar på jobben, og det blir forventa at man jobber en del utenom, så da føler jeg liksom at jeg må gjøre mer enn jeg bør. Begynner å få litt mer avslappa forhold til det nå heldigvis, og prøver å bli flinkere til å delegere litt til andre så jeg ikke sliter megselv ut.

Koselig med besøk Lhinn!

De to ukene før IKM er forferdelig lange ja. Ingen tvil om det! Merker jeg drømmer litt diverse de nettene jeg også. Skal du prøve deg på det "prosjektet" denne PP forresten?

Hei Blåmor!

Tabelett og vips så er vi gravide stemmer jeg for!!!! Hvis noen finner ut hvor jeg får kjøpt det, så kjøper jeg til enhver pris ;)

Nå var akkurat fiskebilen innom her, og vi handla kongekrabbe. Det er dyrt, men helt fantastisk godt (har bare smakt det en gang)!!! Heiv det i fryseren og gleder meg veldig til den dagen vi skal spise det.

Fantastisk flott vær ute, og det skal bli flott i helga også ser jeg. Jippi! Jeg kom meg ut og sykla en liten tur i går kveld, og i dag etter jobb har det gått i ett med maling. Og i morgen så er det rett hjemover til foreldrene mine. Livet er egentlig ganske herlig nå, og mangler bare en mini i magen ;) Får leve på det gode humøret fram til jeg kommer i deppe-hjørnet igjen etterhvert... :fnise:

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er glad når eg har lite ansvar på jobb, eg. Glad eg ikkje har nokon under meg. :fnise:

:hoppe: for :sol: , snart sommar, langhelg, godt humør og forhåpentlig snart klaff. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er glad når eg har lite ansvar på jobb, eg. Glad eg ikkje har nokon under meg. :fnise:

:hoppe: for :sol: , snart sommar, langhelg, godt humør og forhåpentlig snart klaff. :nigo:

Hei dreia!

Det hopper jeg også veldig gjerne for! :hoppe:

Hadde vært deilig med lite ansvar på jobb ja. Kunne jeg gjerne ha bytta med deg ;) Hehe.

Tilbake fra helgetur enda? Håper du har hatt det fint, med :sol:!

Hei Mayami!!

Jeg kom tilbake igjen søndag kveld, og slappa av hjemme i går før det var jobb igjen i dag. Det var veldig gøy å komme seg hjem igjen en tur, og hadde mye :sol:. Deilig. Fikk også snakka litt med ei venninne som er gravid (de har prøvt flere år og mista noen ganger, og nå er det endelig klaff hos de, så jeg er utrolig glad på deres vegne). Hun er den eneste jeg har fortalt at vi prøver til, så vi fikk prata litt sammen. Er liksom så greit når hun vet hvordan vi har det, men jeg har heldigvis ikke mista (enda) hvertfall.

Nei nå får vi ta oss en tur på søppelfyllinga med litt skrot, så ut og kjøpe golfballer, for jeg skal prøve å gå 18 hull i morgen for første gang! Regner med at det forsvinner en del baller i løpet av turen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... har aldri helt sett sjarmen med golf, men så har jeg aldri prøvd heller da! Ja, det er veldig fint å ha noen å snakke med om sånne ting, noen som vet hva man snakker om. Greit å snakke med sambo altså, men han er jo ikke så interessert i murringer og stikking og "ekle detaljer" at det gjør noe! :fnise: Jeg er glad jeg har dere på KG jeg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive under på at det er godt å ha KG!!

Min kjære er ikke interesert i å prate så mye om prøving i det hele tatt, han vil bare vite når han må til pers hver kveld istedenfor annehver...

Ikke har jeg noen venniner jeg vil fortelle det til heller, da blir det så stort press på oss føler jeg ;)

Da er det godt å kunne diskutere symptomer, heie på hverandre rundt EL, og spsise popcorn mens man venter på IKM :fnise:

Også er alle så positive!

Koselige KGjenter er dere :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i at det er godt å ha dere på KG! Jeg snakker ikke om symptomer hjemme i det hele tatt (uten at det er noe spesielt), for jeg syns at det er nok at jeg får opp mine egne forhåpninger hver måned og blir skuffa, om ikke mannen også skal begynne sånn som meg. Er nok om en av oss stresser oss opp ;) Og så har jeg så lyst at det skal bli en veldig stor overraskelse til han når det først skjer (for det SKAL skje ;)) Alle her på KG er så positive og heier på hverandre og trøster osv, så det er ingen problem å si hva man tenker.

I dag føler jeg meg skikkelig mørbanka etter å ha golfa både onsdag og i går denne uka. En runde er ca 1 mil + å bære på køllebag osv, så det er skikkelig trim. Deilig å være ute i mange timer i strekk og bruke kroppen litt, men jeg har heller aldri sett på megselv som en golfer :fnise:

Nå er faktisk mannen på golfkurs, så nå skal jeg nyte de neste timene i fred og ro. Ta meg en tur på plantasjen for å pynte opp litt ute (jeg er rimelig treig til det i år pga husmaling), og så skal jeg finne på noe nytt å lage til middag i dag. Har ikke bestemt meg for hva jeg skal lage enda, men tror jeg skal prøve ei suppe først, og så noen grove pizzaboller etterpå. Og heller fryse ned restene eller noe. Så får jeg se om jeg får tid til å male noen vinduskarmer også etterhvert.

Senere i dag skal jeg prøve å oppdatere meg i dere andres dagbøker... Har ikke blitt så mye tid til det i det siste.

Ha en fin dag jenter!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden ble denne dagen av? Var ute en tur og handla planter og krukker til å pynte med, handla mat, kom hjem og begynte å pynte, og så fant jeg ut at jeg hadde glemt noe. Så var det ut igjen og kjøpe det jeg hadde glemt, begynne å eksperimentere med ny mat å lage, spise, litt KG, og nå er klokka plutselig over ni jo! Men det har vært en fin dag likevel, selv om den har gått fort :) Og maten ble veldig god, så det skal jeg lage igjen!

Nå er mannen på vorspiel hos noen venner, mens jeg gadd ikke bli med og være edru. Sannsynligvis så kommer TR uansett neste uke, og jeg har veldig lyst å ta meg et glass rødvin nå, men jeg får vel holde meg unna for sikkerhetsskyld nok en gang ;) Skal gå og finne meg en chipspose nå, og prøve å ikke spise den opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: honning ;)

:duskedame: inne å heier for at denne gang er du faktisk :gravid:

Ikke tenk på chipsen, det er lov å spise hele for det er FAKTISK lørdag :hoppe:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

heihei Honning.... nå ble jeg veldig usikker på om jeg har lagt igjen ord her før, men NÅ skriver jeg iallfall. Vil gjerne ha deg med på mine innlegg.. :)

Kjenner til det der med at helgene går fort.. særlig lørdager med masse handling og farting og matlaging. Digger lørdager, det er favorittdagen min.. søndag kan bli litt kjedelig liksom (men er deilig å slappe av, trenger nok det..)

Og akkurat DET skal iallfall jeg gjøre masse idag... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei *Netta*

Håper at heiinga di hjelper ;)

Jeg spiste "bare" opp litt over halve chipsposen i går + rester av smash-sjokolade. Mmmm så godt det er!

Hei Aurelia!

Ja, lørdager er min favorittdag også! Da er det vanligvis en god frokost med enten omelett eller stekte egg, gjøre litt ærend i byen, gå på kafè, og ellers bare slappe av og kose oss. Søndager så har som regel min kjære lyst å sløve med en film, mens jeg heller vil ut en tur og ikke er gira på å se på film på dagtid. Bra at han også begynner å golfe nå, så kan vi kanskje bruke søndagene til den type ut på tur... :sjenert:

I dag har jeg fått potta blomster i et par potter til, og hengt opp potte på veggen ved inngangsdøra, så nå begynner det endelig å se litt mer koselig ut her. Har blitt noen dyre turer til plantasjen i det siste, men men... Og så klippa jeg plenen etterpå selv om det egentlig ikke er min jobb. Den blir så høy mellom hver gang mannen gidder å klippe den, at denne gangen klarte jeg ikke å vente lenger.

Nå har jeg spist rester av suppa fra i går (Tom kha suppe - anbefales!!), og begynt å lage moussaka til i kveld. Føler meg som DEN husmora denne helga... Hihi. Mannen er ute mens jeg er hjemme og steller i hagen og lager mat. Godt det ikke er sånn ofte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er godt å ha dere på KG! Jeg snakker ikke om symptomer hjemme i det hele tatt (uten at det er noe spesielt), for jeg syns at det er nok at jeg får opp mine egne forhåpninger hver måned og blir skuffa, om ikke mannen også skal begynne sånn som meg. Er nok om en av oss stresser oss opp ;) Og så har jeg så lyst at det skal bli en veldig stor overraskelse til han når det først skjer (for det SKAL skje ;)) Alle her på KG er så positive og heier på hverandre og trøster osv, så det er ingen problem å si hva man tenker.

I

Akkurat sånn har jeg det også :) Skulle jeg snakket med sambo om alt som skjer og hva jeg tror osv... tror jeg det hadde klikket for han for lenge siden :fnise: Kg er helt supert!!

De ukene fra el til ikm er ikke morsomme nei :( Alltid noe fest eller noe og ikke noe moro å sitte der edru "uten grunn" liksom... Blir jo alltid spekulasjoner dersom man ikke drikker på en fest :)

Flink du har vært som har plantet ute i dag da! Koselig med masse friske blomster ute, hjelper på humøret det ;) Selvom det fort blir dyrt ja :sjenert:

Ha en super søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom kha gai er en av de beste suppene som finnes :sikle: *suppemenneske*

Må prøve og lage det en gang :jepp: Litt mer utfordrene enn å gå på resteuranten borte i gaten :)

KG jentene er supre å ha :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...