Gå til innhold

Honning igang med ivf


honning

Anbefalte innlegg

Hvor i all verden ble denne dagen av? Var ute en tur og handla planter og krukker til å pynte med, handla mat, kom hjem og begynte å pynte, og så fant jeg ut at jeg hadde glemt noe. Så var det ut igjen og kjøpe det jeg hadde glemt, begynne å eksperimentere med ny mat å lage, spise, litt KG, og nå er klokka plutselig over ni jo! Men det har vært en fin dag likevel, selv om den har gått fort :) Og maten ble veldig god, så det skal jeg lage igjen!

Tom kha gai er en av de beste suppene som finnes :sikle:

Suppe? Oppskrift? :lete::sikle:

Dagane, då spesielt helgene, går fryktelig fort! Eg føler nesten eg akkurat har stått opp og ete frokost, og så plutselig er det middagstid. :ler: Og eg står ikkje opp sååååå seint heller at eg ikkje skulle ha lagt merke til at dagen gjekk. :sjenert:

:duskedame: på klaff denne gongen! Tussi! har jo blitt gravid to gonger rett før ho skulle til utredning hos legen. :tommelsmil::pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og takk for koselige hilsener nok en gang Dreia, Pusilus og Lucky? :klemmer:

Her kommer oppskrift på Tom Kha suppe for de som er interesserte (3-4 porsjoner):

1 pose Tom Kha Soup Mix (Santa Maria)

1 boks Creamy Coconut Milk, 500 ml eller Coconut milk (Santa Maria)

4-6 dl vann

2-3 kyllingfiléer, i små biter

2-3 tomater, i små biter (eventuelt knuste tomater på boks)

5-7 ferske sjampinjonger, i skiver

1/2 rød paprika, i tynne strimler

Bland Tom Kha soup mix, kokosmelk og vann. Brun kyllingfiléen og tilsett denne (jeg kutta bare kyllingen i småbiter og heiv den rett oppi til å koke til den var hvit gjennom uten å steke først). La det koke til kyllingen er gjennomkokt (ca 2-3 min). Helt til slutt tilsettes tomater, sjampinjonger (de stekte jeg på forhånd) og paprika. Smaker nydelig!

Tips! En ekstra smaksopplevelse blir det med fersk koriander i suppen, og Santa Maria Fish sauce gir suppen en kraftigere saltsmak.

Lekkert å toppe med noen tynne strimler med chili rett før servering. Nb! Passer best for de som liker ekstra "spicy" mat.

Jeg prøvte ikke varianten med chilli på toppen, bare koriander. Utrolig godt!!!!

Ellers så er det nok en dag nærmere IKM her. Uff, jeg begynner å føle på meg at mensen nærmer seg, og gruer meg egentlig bare til den kommer. Men håper selvfølgelig at det blir som du sier dreia, og at det skjer noe positivt før gyn-timen ;)

Hvis-i-tilfelle mensen ikke kommer, så vil det ta tid før jeg får mulighet til å teste også. Er veldig fast bestemt på å ikke teste før IKM som er onsdag, og onsdag drar jeg rett hjemover til foreldrene mine etter jobb for å stikke på fjelltur med venninner torsdag til søndag. Hadde vært så deilig å slippe mensen på fjelltur... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingerne for at mensen ikke dukker opp og du får en fin fjelltur uten mens, men med spire i magen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingerne for at mensen ikke dukker opp og du får en fin fjelltur uten mens, men med spire i magen :rødme:

Det krysser jeg også fingrene for :rødme:

Nå sitter mannen her og psyker seg opp til sædprøve. Han må ta den i løpet av den neste uka en gang, og kan levere den i nærheten av hvor vi bor. Uff, jeg syns litt synd på han, men egentlig er det ikke akkurat det å runke på kommando det verste man kan gjennomgå heller :fnise:

Om det blir prøverør etterhvert, så er de visst veldig flinke på det samme sted her leste jeg nettopp, så det er en god trygghet å ha uansett :) Jeg hadde aldri trodd at det skulle bli prøverør på oss for et års tid siden, men nå begynner jeg å psyke meg opp til en sånn prosess. Er jo greit å være litt forberedt til det uansett, så jeg ikke blir for skuffa neste time med gynekologen.

Ellers så har jeg også lest litt om vitex igjen, og bestemt meg for å bestille det etter at tanta har kommet (håper jo at den ikke kommer, men jeg vet jo hvordan det pleier å være...). Er så mange positive historier med vitex, at det er uansett verdt et forsøk!

En del tanker som surrer i hodet for tida, så det var greit å få enda mer ned på "papir" igjen, men er hvertfall nokså positiv nå. Kom meg faktisk på trening også i kveld, for første gang på flere uker. Det gjorde veldig godt.

Nå skal jeg herme etter Pusilus som setter et veldig bra eksempel med positiv-listene sine:

* Flott dag med sol ute

:sol:

* Deilig å endelig komme seg på trening igjen, og ikke minst å slappe av på sofaen med god samvittighet etterpå

* 3 dager til fjelltur på et veldig flott sted og med 2 kjempegode venninner som jeg ser alt for skjelden

* 5 uker til sommerferie og tur til langt-vekk-i-stan!!!

* 3 arbeidsdager igjen før jeg skal ha langhelg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææææh... Jeg holder på å bli gal!

Gruer med for å gå på do for å se noe rødt, og småkvalm i tillegg (sannsynligvis pga at mensen kommer og at jeg kjenner veldig godt etter nå). Håper at mensen kommer kjapt i morgen hvis den først skal komme, så jeg slipper å bli holdt noe særs mer på pinebenken nå ;)

Den skal jo ikke komme før i morgen uansett da, men dagene før IKM er ei pine...

Måtte bare få utløp for litt mens jeg sitter her på jobb! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt. :klemmer:

Skremmer tanta :pisk: så hun ikke tør å komme til deg på mange måneder.

Edit: Så fin "pusilus-liste" du har laget deg. :tommelopp:

Endret av Happy Feet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det krysser jeg også fingrene for :rødme:

Nå sitter mannen her og psyker seg opp til sædprøve. Han må ta den i løpet av den neste uka en gang, og kan levere den i nærheten av hvor vi bor. Uff, jeg syns litt synd på han, men egentlig er det ikke akkurat det å runke på kommando det verste man kan gjennomgå heller :fnise:

Om det blir prøverør etterhvert, så er de visst veldig flinke på det samme sted her leste jeg nettopp, så det er en god trygghet å ha uansett :) Jeg hadde aldri trodd at det skulle bli prøverør på oss for et års tid siden, men nå begynner jeg å psyke meg opp til en sånn prosess. Er jo greit å være litt forberedt til det uansett, så jeg ikke blir for skuffa neste time med gynekologen.

Ellers så har jeg også lest litt om vitex igjen, og bestemt meg for å bestille det etter at tanta har kommet (håper jo at den ikke kommer, men jeg vet jo hvordan det pleier å være...). Er så mange positive historier med vitex, at det er uansett verdt et forsøk!

En del tanker som surrer i hodet for tida, så det var greit å få enda mer ned på "papir" igjen, men er hvertfall nokså positiv nå. Kom meg faktisk på trening også i kveld, for første gang på flere uker. Det gjorde veldig godt.

Nå skal jeg herme etter Pusilus som setter et veldig bra eksempel med positiv-listene sine:

* Flott dag med sol ute

:sol:

* Deilig å endelig komme seg på trening igjen, og ikke minst å slappe av på sofaen med god samvittighet etterpå

* 3 dager til fjelltur på et veldig flott sted og med 2 kjempegode venninner som jeg ser alt for skjelden

* 5 uker til sommerferie og tur til langt-vekk-i-stan!!!

* 3 arbeidsdager igjen før jeg skal ha langhelg

Kan ikke du hjelpe mannen din med prøven da?? :) ta på det sykesøsteroutfit...*fnis* fun fun...

Tenk om ikke tanta dukker opp nå!!! ohh det hadde vært noe... :duskedame: for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser alt jeg har for at mensen ikke dukker opp i morgen :) Synes den bare har å holde seg veldig langt borte fra deg nå :kjefte:

Håper du har hatt en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt.

Skremmer tanta :pisk: så hun ikke tør å komme til deg på mange måneder.

Edit: Så fin "pusilus-liste" du har laget deg.

Tusen takk Happy Feet!

Satser på at litt pisking hjelper ;)

Kan ikke du hjelpe mannen din med prøven da?? :) ta på det sykesøsteroutfit...*fnis* fun fun...

Tenk om ikke tanta dukker opp nå!!! ohh det hadde vært noe... :duskedame: for deg

Haha, ja det hadde nok mannen satt stor pris på!!! Men han må ta den og levere på vei til jobb en dag, så jeg tviler litt på at jeg hadde orka å finne fram et sånn outfit (dersom jeg hadde hatt det) halv 8 på morgenen. Hihi :fnise: Absolutt et godt forslag da ;)

Krysser alt jeg har for at mensen ikke dukker opp i morgen :) Synes den bare har å holde seg veldig langt borte fra deg nå

Håper du har hatt en fin dag

Takk Lucky, det gjør jeg også! Krysser beina alt jeg kan her så det ikke er mulig at noe kommer ut. Hehehe.

Jeg har hatt en fin dag ja, utenom at jeg har grua meg for å gå på do hver gang... Hadde en ekstremt plagsom kunde på telefonen på jobb i dag forresten, så jeg prøvte så godt jeg kunne å sette han på plass og gi beskjed om at han måtte oppføre seg (jeg sa det ikke direkte, men jeg var utrolig irritert i stemmen og holdt på å klikke på han, så jeg snakka bra tilbake til han). Jeg lo godt av det etterpå da, for han trengte å bli satt på plass, og det er veldig skjelden at jeg blir så irritert og sier fra. Var rett og slett stolt av megselv etterpå, for man må kunne oppføre seg litt ;)

Når jeg satt med kalenderen min her nå, så ser det søren meg ut som at jeg har tatt feil og at IKM er på torsdag i stedet. Hele kontrollen jeg? Ikke akkurat... Jeg kan hvertfall ikke ta noe for gitt om ikke mensen kommer i morgen. Jammen godt at jeg oppdaga det i dag så jeg ikke begynner å få forhåpninger i morgen hvertfall. Torsdag kveld/fredag begynner nok heller håpet eventuelt å stige...

I morgen kveld drar jeg hjem til mine foreldre, og torsdag er det fjelltur!! Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Så artig med fjelltur.

God tur hjemover :klemmer:

:slår: tanta litt, slik at hun ikke våger seg i nærheten av deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ikke noe tante her.. Føler at denne dagen kommer til å bli utrolig lang :sjenert:

Skal jobbe fram til nesten to, og så er det fjelltur og ikke tilbake igjen før på søndag, så det blir ei stund til jeg får oppdatert her inne. Men det blir nok noen turer innom KG fram til jeg reiser tipper jeg. Er nok "litt" rastløs i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Happy Feet, og takk for det!

Hadde vært utrolig morro med gode nyheter denne gangen ja. Ingen TR her enda, og nå er det ikke så lenge til jeg drar, så jeg får oppdatere uansett på søndag eller mandag :) En fin tur blir det uansett!! Gleder meg masse, og været er fint så langt :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å oppdatere meg litt - og her var det jo spennende :popcorn:

Krysser fingrene for at tanta ikke har funnet deg på fjellet ja :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tanta kom snikende og fant meg på fjellet fredag morgen, så da kunne jeg ikke komme hjem med god nyhet som jeg veldig gjerne kunne ha tenkt meg. Jaja, det er bare å fortsette med utredninga da, og mannen får ta sædprøven sin i morgen tidlig. Håper virkelig at han har bra svømmere, for det blir et stort nederlag for han hvis ikke. Så nå er det bare å krysse fingrene for det :)

Fjellturen var uansett veldig bra. Gikk i 5 timer på fredag, og var ganske utslitt etterpå, mens lørdagen ble en roligere tur. Ikke ble det regn noen av dagene heller, og mye god mat. Og så kunne jeg jo nyte vin til maten også siden mensen først kom ;)

Nå som jeg er hjemme igjen så får jeg vel kanskje bare bestille vitex med en gang da! Alt er jo verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en koselig fjelltur da, tross dumt tantabesøk :(

Spennende med spermprøve da, håper alt er i orden med den :) Skjønner godt at sambo gruer seg til den ja :(

Vitex ja, ser jo ut som om det har hjulpet på en del her, så er nok verdt forsøket det! Tenkte bestille det selv jeg, men ikke kommet så langt ennå bare :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre at du har hatt en fin fjelltur, selv om tanta dukket opp. Dumma tanta, håper hun lærer snart! :kjefte:

Vitex høres spennende ut! Har lyst til å teste ut det selv når jeg er ferdig med hormonkuren (tør ikke blande, redd for å ødelegge hormoneffekten..). Det er jo bra for så mye, så da kanskje det kan hjelpe mot tynn livmorslimhinne også. Satser på at Vitexen har like god virkning på deg som den har hatt på så mange andre her.

Krysser fingrene for mannens svømmere! :tommel:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lucky og Happy Feet!

Jeg har ikke fått somla meg til å bestille vitexen enda, men skal prøve å få gjort det i morgen.

Sædprøven ble forresten utsatt til i morgen, for når mannen ringte ned i dag så fikk han beskjed om at han måtte ha time for å komme inn med den, så da skal han klokka to i morgen. Så da får han stikke hjem fra jobb en tur i morgen i ett-tida og ta seg en runk :fnise: Hehe, vi flira litt av det i dag, for det høres jo helt absurd ut ;)

Dagen i dag har gått i ett og jeg har såvidt vært hjemmom og spist middag før vi dro og golfa, og nå er jammen klokka halv tolv alt. Og vi som bråvåkna av brannalarmen klokka 6 i dag morres. Forferdelig måte å våkne på, men heldigvis så var det ikke noe brann eller noe, men bare den ene brannalarmen som klikka litt. Leggetid nå kjenner jeg.

God natt!! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...