Drømmeren Skrevet 17. august 2009 Forfatter #141 Del Skrevet 17. august 2009 Hei frøken! Hvordan går det? Nå kan det ikke være for varmt i Trøndelag:p heihei! huff.. får darlig samvittighet hver gang jeg er innom KG.. er så forferdelig dårlig til å bruke dagboka.. :/ her er alt i skjønneste orden og det er faktisk ganske behagelig å være til og ja, dette også med tanke på tepmeraturen i trøndelag ja hehe ellers kan jeg ikke si noe annet at det å gå gravid har vært og er en herlig fornøyelse ingen plager ikke noe meget fornøyd med det vet det er mange som har det ganske mye værre enn meg jeg har i allefall det ganske lettvint forrige onsdag var jeg flink og vasket nesten hele hovedetasjen det som står igjen er badet og kjøkkenet. lillerommet som skal bli barnerom er ikke gjort noe med enda, men kjøre har ferie de tre ukene før termin, så da er det store sjanser for at det blir gjrot noe der også i morgen skal jeg ivei å prøve å ta teorien for bil... er jo forsåvidt ferdig med alle kjøretimene, men ikke turt å tatt teorien, men nå er jeg bare nødt til å gjøre det har ikke vært hjemme på dagtid så har ikke fått gjrot så mye de siste dagene.. :gjeiper: men i gårkveld og i dag har det kommet opp nye gardiner på stua det er også fått tak i nye til vårt soverom, men de kommer ikke opp riktig enda.. det skal males først ellers? er alt bra med dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 20. august 2009 Forfatter #142 Del Skrevet 20. august 2009 er så lei av å måtte gjøre ALT her i hjemmet..!! det er ikke snakk om at sambo har tenkt å hjelpe meg med noe!!! alt ligger strødd rundt han! og jeg orker ikke se på det! det er så irriterende! OG det hjelper ikke at det faktisk holder på å bli tyngre å stelle huset til enhver tid! han klarer ikke å ta med søplet ut eller sette i ny søppelpose i søplekassa en gang! jeg er bare møkkalei! og hver gang jeg prøver å si at jeg trenger litt hjelp med rydding og vasking, snakker han seg bort..! jeg er så utrolig lei! og ikke minst alt verktøyet som ligger på KJØKKENBORDET!!! hva har hamn garasjen og "snekkerboden" der til? ARG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 20. august 2009 #143 Del Skrevet 20. august 2009 Ja det er ikke greit med disse karene! I allefall ikke nå når vi nærmer oss høygravid og høyeksplosiv fase. Det hadde ikke skadet om de parallelt med graviditeten kunne utviklet en intuitiv forståelse for hva de burde og ikke burde gjøre Og verktøy på kjøkkenbordet... Jeg hadde sikkert blitt rasende og hevet det eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 20. august 2009 Forfatter #144 Del Skrevet 20. august 2009 Ja det er ikke greit med disse karene! I allefall ikke nå når vi nærmer oss høygravid og høyeksplosiv fase. Det hadde ikke skadet om de parallelt med graviditeten kunne utviklet en intuitiv forståelse for hva de burde og ikke burde gjøre Og verktøy på kjøkkenbordet... Jeg hadde sikkert blitt rasende og hevet det eller noe Ja, verktøyet som ligger og slenger på kjøkkenbordet og egentlig litt overalt er meget frustrerende, selv om verandaen vår blir veldig fin da... men selv om det bygges trenger ikke verktøyet ligge på bordet.. :gjeiper: og det er små ting som hadde hjulpet såå mye! som å kunne ta ut søplet og sette på plass kopper og kar etter seg.. og hjulpet litt mer til når jeg prøver å gjøre noe... jaja.. menn kan være noe herk, men vi klarer oss ikke uten dem heller.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 20. august 2009 #145 Del Skrevet 20. august 2009 Det kommer bedre dager! Noen ganger er de (eller til og med vi) bare ikke så flinke til å tenke på husarbeid og slik. Her har verktøy blitt så dagligdags på alt av flater at jeg nesten ikke ser det selv lenger. (Vi tendenserer til å være rotehoder begge to). Derfor har jeg gitt mannen til dispensasjon til å ha en liten verktøykasse stå litt fremme i gangen med alt av småstuff som er ofte fremme. En liten stemningsrapport fra spisestuebordet: en hammer, to lommelykter, en hodelykt, en liten eske med spiker, lappesaker til sykkel, en bremsekloss til sykkel... Og så har jeg selv bidratt litt da: Permisjonsinfo fra lånekassen, en badeand, plenty bryllupsbilder, et damesmykke, sammenlagte klær og et tørkle... Men kjenner meg litt sånn gravidsløva så jeg sitter heller her på KG enn å ta i et tak... Håper mannen din blir likar! Her er vi begge sånne rotehoder at terskelen er tålelig høy! (Selv om vi begge opplever hormonene mine til tider som kan forkjellsbehandle veldig!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 30. august 2009 Forfatter #146 Del Skrevet 30. august 2009 Ting faller på plass etter hvert i går var vi på ikea og skaffet oss tre skuffekommoder to til vårt soverom og en dobbel en til badet og i kveld har vi montert de veldig stas så nå er det bare å begynne å vaske småklær, kluter og diverse som skal i den nå mangler vi hovedsaklig vogna og bilstolen. og selvsagt senga og vugga. vugga som jeg må få tak i en ny madrass til. svigers må bare få r***a i gir å få tatt det frem!! tida går fort! sambo holder på å kjenne det at nå er det ikke særlig lenge igjen også kanskje litt fordi vi har et lite barnerom som skal gjøres noe med.. heldigvis har han ferie de tre ukene før termin og har mulighet for å gjøre istand ting og tang da snart er det bare lillegullet som mangler! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 31. august 2009 #147 Del Skrevet 31. august 2009 Hehe! Så herlig å komme mer og mer på plass, og å ordne og gjøre det klart til den lille kommer! Er ikke så verst å bygge rede! Snart er det bare barnet som mangler, bra sagt! Hvordan har det gått med deg i oppkjøringa? Og hva skjedde egentlig med alle graviditetstestene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 31. august 2009 Forfatter #148 Del Skrevet 31. august 2009 Hehe! Så herlig å komme mer og mer på plass, og å ordne og gjøre det klart til den lille kommer! Er ikke så verst å bygge rede! Snart er det bare barnet som mangler, bra sagt! Hvordan har det gått med deg i oppkjøringa? Og hva skjedde egentlig med alle graviditetstestene dine? Graviditetstestene har jeg ikke sett noe til og akkurat nå så er ikke de min største bekymring.. :gjeiper: og angående oppkjøringa så skal dere få vitge når det har skjedd... hehe. :gjeiper: var å tok teorien for fjorten dager siden så dere skal få beskjed ting tar bare litt tid med meg. :gjeiper: Har sånn smått begynt å vaske litt klær i dag også hånklær, kluter og diverse også da det er så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 31. august 2009 Forfatter #149 Del Skrevet 31. august 2009 Ojj.. :gjeiper: ser nå at jeg leste feil Estrella med meg har det gått strålende ikke noe som helst plager av noe slag bare litt halsbrann som forsvant da jeg gikk på apoteket og kjøpte meg flytende gavicon. Har ikke trengt å bruke den heller..! men må si at jeg blir litt oppgitt over sambo enkelte ganger, men han prøver så godt han kan kjøpte denne hakkespettboka til sambo, som han sitter og koser seg med stadig vekk jeg hører han humre godt over det som står Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 31. august 2009 #150 Del Skrevet 31. august 2009 Den hakkespettboka er ganske underholdende for mor også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 31. august 2009 #151 Del Skrevet 31. august 2009 Ja, det er ei snedig bok! Det er jo litt av ei omstilling for begge to å få barn, så det kan være vanskelig av og til. Det er jo kjempebra han gjør så godt han kan. Jeg kjenner selv at terskelen ang. mannen ikke er den høyeste alltid. Veldig flaut de gangene jeg kjenner det er hormonene og ikke jeg som tar ting ille opp Koselig med å vaske saker til småen! Her skal jeg vente et par uker til jeg kommer litt lengre avgårde. Men gleder meg! Tingene står fremme og er fine, så jeg ser mye på dem! Ser på de bittesmå plaggene. Strømpebuksa og lua, snart kommer lillemannen som skal bruke dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 2. september 2009 Forfatter #152 Del Skrevet 2. september 2009 Æsj... nå har alt som heter for energi forduftet.. Ingenting! i allefall energien som tilhørte husarbeidet.. borte.. som tatt av vinden! blææææ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 2. september 2009 #153 Del Skrevet 2. september 2009 Æsj... nå har alt som heter for energi forduftet.. Ingenting! i allefall energien som tilhørte husarbeidet.. borte.. som tatt av vinden! blææææ! Høres deilig ut Jeg har fått redebyggerinstinkter deluxe og rydder og sorterer og flytter rundt. Jeg har kommet til bunns i årgangsrot! Og jeg hater virkelig å rydde altså! Men klarer ikke å la være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 3. september 2009 Forfatter #154 Del Skrevet 3. september 2009 Høres deilig ut Jeg har fått redebyggerinstinkter deluxe og rydder og sorterer og flytter rundt. Jeg har kommet til bunns i årgangsrot! Og jeg hater virkelig å rydde altså! Men klarer ikke å la være hehe! kan jo være litt deilig av og til, men når det er en del ting som skulle vært gjort er det litt kjipt også.. :gjeiper: man kommer liksom ikke noe lengre da.. :gjeiper: er ikke så lenge siden jeg nesten envendte alt jeg fant jeg heller, men det gikk liksom over.. :gjeiper: nå sitter jeg og slækker med PC og TV, mens kjære har fått seg et ryddefauk..! litt deilig at sambo også ser rotet.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 3. september 2009 Forfatter #155 Del Skrevet 3. september 2009 Var foresten hos jordmor i dag alt så bra ut og jeg er visst ganske så "gjennomsnittlig" i forhold til mål osv alt var bare supert og lille lå da med hodet ned.. jeg kjente det jeg også men nå tror jeg likevell at den lille røveren har snudd seg litt igjen.. kjenner i allefall ikke hodet der det var i halv elleve tiden i dag.. :gjeiper: og så blir det svangerskapskurs om ikke så lenge blir spennende en "klasse" med jordmor, en gang med omvisning på føden og barsel, en gang med fysioterapaut og en siste gang med helsesøster blir spennende jormor fortalte meg i dag at de ikke hadde noen film om selve fødselen, men hun skulle likevell gå igjennom den måtte le litt når hun fortalte det.., begynte å tenke på noe sambo leste fra hakkespettboka si.. :gjeiper: den sa i allefall noe som "uansett hva..., Ikke se den!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 3. september 2009 #156 Del Skrevet 3. september 2009 Var foresten hos jordmor i dag alt så bra ut og jeg er visst ganske så "gjennomsnittlig" i forhold til mål osv alt var bare supert og lille lå da med hodet ned.. jeg kjente det jeg også men nå tror jeg likevell at den lille røveren har snudd seg litt igjen.. kjenner i allefall ikke hodet der det var i halv elleve tiden i dag.. :gjeiper: og så blir det svangerskapskurs om ikke så lenge blir spennende en "klasse" med jordmor, en gang med omvisning på føden og barsel, en gang med fysioterapaut og en siste gang med helsesøster blir spennende jormor fortalte meg i dag at de ikke hadde noen film om selve fødselen, men hun skulle likevell gå igjennom den måtte le litt når hun fortalte det.., begynte å tenke på noe sambo leste fra hakkespettboka si.. :gjeiper: den sa i allefall noe som "uansett hva..., Ikke se den!" Ja vi skal på kurs neste uke og der var det satt opp filmvisning til slutt. Vi bare så på hverandre og "Næsj tro'kke det" Tror nok det blir en stille sorti før filmen snurres ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 7. september 2009 Forfatter #157 Del Skrevet 7. september 2009 I morgen er vi 34 uker og nå synes jeg det erp åtide med en tippeliste..! noen som har lyst til å gjette på hva det er vi venter? vi vet ikke selv, så det er morsomt å se hva andre tror overse de der fine røde merkene da.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 7. september 2009 #158 Del Skrevet 7. september 2009 Fin mage Jeg tror det er en liten gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmeren Skrevet 7. september 2009 Forfatter #159 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Tippeliste Gutt Svipa Jente Estrella 84 Endret 7. september 2009 av Drømmeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 7. september 2009 #160 Del Skrevet 7. september 2009 fin mage! (Minner meg på at vi må komme oss i gang og ta magebilder her i gården, før det blir for sent!) Jeg tipper jente jeg:) Skulle til å si at vi må også ha tippeliste, før jeg kom på at med mindre tre UL har løyet så skal vi jo ha gutt. Godt å se at du er litt mer her inne! Er forresten imponert at du driver og ordner med lappen, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå