Gå til innhold

Drømmejenta har endelig kommet! <3


Drømmeren

Anbefalte innlegg

Å drømmeren! Så fantastisk! Nå skal jeg gå og tenke på deg i dag! :) Om ikke lenge har du gullet hos deg! :)

Det er helt fantastisk å få bli kjent med den lille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe::duskedame: For drømmebabyen :duskedame::hoppe:

Håper drømmebarnet har kommet, og om det ikke har skjedd til nå, må det ha skjedd i natt, var jo skikkelig heksenatt i trøndelag i natt!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)

I går kunne jeg og drømmemannen ta med oss drømmejenta vår hjem :) endelig!!!!! :)

Klokkeen 18.44, lørdag 31.10.2009 kom jenta vår på 52cm og 3780gram :) hun var da 33cm rundt hodet og er aldeles perfekt! :) desverre er hun navnløs enda, men vi jobber intenst med saken :) og det er lov til å komme med forslag!!

-------------------------------------

Klokken 09.30 var vi på sykehuset på lørdag da de skulle prøve å ta vannet. Først lå vi med registrering for å se om det kunne gjøres. Jordmora vi fikk ble litt usikker på om det gikk da hun undersøkte meg, men prøvde likevell. klokken 11 tror jeg at vannet gikk, men JM var mer usikker.., men det som er sikkert er at noe skjedde, for riene kom og ble meget inntense. da hadde jeg 2cm åpning.. etter en stund og klokken muligens nærmet seg 13.30 ble jeg i igjen undersøkt, men INGEN forandring!!! var da sliten, for jeg klarte ikke å slappe av.. riene kom mer eller mindre sammenhengene.. ingen pauser.. da kjente jeg at nå er det like før jeg ikke klarer mer, og det ble bestemt å legge en tidlig epidural. 14.15 var epiduralen lagt og jeg fikk enedelig til å slappe av og må si at jeg gledet meg litt til vaktskiftet klokken 15.00.. litt vanskelig jordmor, men endte opp med ei som var helt fantastisk dyktig! kunne snakke om alt fra A-Å. klokken 16.00 ble jeg undersøkt, etter å ha slappet av og sovet :) JM sa ojj, med det samme og jeg ble litt skremt, men hun mente det positivt :) da hadde jeg 6-7cm!!!! og motet kom mer og mer tilbake :) en time senere hadde jeg så og si full åpning og fikk beskjed om at, måtte jeg trykke så var det bare å gjøre det og trykketrangen meldte seg ikke lenge etterpå. enda hadde jeg epidural, men kjente etterhvert selv at riene kanskje var litt korte, men sa ingenting om det. da pumpa pep om at det var 10ml igjen hadde de skrudd den av.., uten at jeg ble infromert selvsagt.. :) men klokken 18.44 var hun ute :) og stolt var jeg! :) hadde aldri trodd at jeg skulle klare det :)

mange klemmer fra en veldig stolt drømmefamilie! :)

nå er det visst noen som vil ha mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: Til lykke med jenta!:)

Og tenk, da ble det jammen oktoberbarn på oss begge!

Godt jobba med fødsel!

Stor :klemmer:

Gratulerer så masse med jenta! :hjerte:

Åh! Gratulerer så mye! :blomst: Det høres ut som en kjempefin fødsel! :jepp:

:klemmer:

Tusen takk jenter! :):hjerte:

det er godt å få fødselen mer på avstand :) og jeg får en følelse i meg selv som sier at dette kan jeg gjøre flere ganger, men kanskje ikke akkurat enda.. :gjeiper:

--------------------------------------

Da er natt to hjemme overstått.. :) drømmemammen og drømmejenta ligger fremdeles og sover :)

Jenta vår sover godt på dagen, nesten litt for godt.. bare så vidt hun estimerer at vi skifter på henne og lignende, men når kvelden kommer og klokka begynner å nærme seg 22.00, 23.00 begynner alt å bli litt tussig.. blir fort en del sutring, men ikke gråting.. (enda)..

så fra ca. 22.00 går det mye i mating, raping og skifting av bleie.., men til ingen nytte.. aner ikke hva drømmejenta vil for noe.. hun ligger lenge og ammer og har ikke noe problem med å ta til seg mat, men hun ligger så lenge at hun så godt som sovner. vet ikke jeg.. hvordan gjør dere andre det? ligger de sammen med puppen selv når de bare spiser litt (om jeg kan si) av og til?

for i allefall så er hun ikke ferdig. Selv om det virker sånn når hun ligger der. og det værste på kveldene er at hun ikke raper. da er blir jeg jo skeptisk til om det er derfor hun gråter så sårt..

enda en ting er at hun nekter å sove i vugga vi har på soverommet.. om natten vil hun helst ligge på brystet til mor eller far å sove. men omsider etter noen timer som føles som de aller lengste i hele mitt liv, men stor fortvilelse så sovner vi.. på sofaen på brystet til mor eller far.. der ligger vi og sover helt til tja.. i dag ble det 05.30.. da var det på tide med mat.. og far kommer til unsettning til å ta i mot rap :) (hun raper helst hos far og ikke til mor..) vi tar henne med til senga vår der vi har en ammemadrass (liten madrass med høye kanter) som vi legger henne i. vi har også hatt den i vugga som hun ikke ville sove i, men vi fant ut at vi skulle prøve å legge henne mellom oss i den, for at hun kan kjenne igjen lukta av seg selv når i igjen kommer til å prøve å legge henne i vugga :)

omsider så sovnet hun og enda så ligger far og datter og sløver :)

ble kanskje litt mye og kanskje en del ting som ble litt uforståelige, men måtte bare få luftet det litt.. og ja.., det skal sies at på dagtid kan drømmejenta sove hvor som helst! da er det ikke noe nøye hvor det er vi legger henne.. hadde jeg lagt henne i vaskeservanten på badet ville hun sikkert ha sovet der også.., men har selvfølgelig ikke tenkt til å gjøre det da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan prøve å ha ho liggende i bagen til vogna, og så sette den ved senga deres, eller i vugga om det er plass? Her var det i alle fall bagen som var nøkkelen for å få lillemann til å sove på rommet.

Godt å høre at fødselen kommer litt på avstand, er jo en rimelig heftig opplevelse, så det er godt den blir litt duset ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...