Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Må også nevne min søster, som alltid forventer at andre skal spandere på henne, men hun gjør det aldri tilbake.

En gang var jeg og hun alene hjemme i en periode, og begge jobbet. Da skulle man jo tro at begge skulle handle mat, men neida da måtte jeg kjøpe alt. Skal vi ut så unngårhun gjerne å betale og forventer at foreldrene våre skal kjøpe alt mulig til henne.

Kom også frem at hun hadde masse sparepenger, og trenger ikke lure på hvordan hun har fått til det. Hvis hun bruker penger, så er det bare på seg selv stort sett.

Er litt lei av at hun utnytter andre til å betale for seg og ser ikke ut til å bry seg.

Anonymous poster hash: b96e9...493

Jeg har en lillebror som er 8 år yngre enn meg. Han var 19 og (siste år på vgs) og hadde alltid fått alt betalt av foreldrene våre.

Jeg studerer i en annen by, og han besøkte meg en helg. Og du kan tro han var sjokkert da han måtte betale for seg selv på byen og da vi spiste på (en relativt rimelig) restaurant!

Jeg spurte om han kunne ta med seg 1 stk. paprika på vei fra flybussen da han kom (jeg lagde middag til han skulle komme, og butikken er like ved bussholdeplassen, men ti min fra leiligheten min). All mat og drikke som ble fortært i leiligheten min i løpet av helga hadde jeg selvfølgelig kjøpt og ordnet. Men da han dro søndag kveld ville han seriøst ha tilbake de ti kronene den paprikaen kostet. Paprikaen som ble brukt til en middag han spiste.

Anonymous poster hash: 09863...1d6

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en lillebror som er 8 år yngre enn meg. Han var 19 og (siste år på vgs) og hadde alltid fått alt betalt av foreldrene våre.

Jeg studerer i en annen by, og han besøkte meg en helg. Og du kan tro han var sjokkert da han måtte betale for seg selv på byen og da vi spiste på (en relativt rimelig) restaurant!

Jeg spurte om han kunne ta med seg 1 stk. paprika på vei fra flybussen da han kom (jeg lagde middag til han skulle komme, og butikken er like ved bussholdeplassen, men ti min fra leiligheten min). All mat og drikke som ble fortært i leiligheten min i løpet av helga hadde jeg selvfølgelig kjøpt og ordnet. Men da han dro søndag kveld ville han seriøst ha tilbake de ti kronene den paprikaen kostet. Paprikaen som ble brukt til en middag han spiste.

Anonymous poster hash: 09863...1d6

Det skyldes vel ikke gjerrighet, men at han har vært fullstendig isolert fra virkeligheten. Regner med at du ga ham en regning for oppholdet i retur.

Anonymous poster hash: 4e2be...2e9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes vel ikke gjerrighet, men at han har vært fullstendig isolert fra virkeligheten. Regner med at du ga ham en regning for oppholdet i retur.

Anonymous poster hash: 4e2be...2e9

Han fikk nok ikke noen regning, men jeg informerte han på en vennlig måte om hva jeg hadde betalt for ham som min gjest (ca. overslag på hva middager, frokoster, vin, brus og godteri faktisk kostet). Jeg tror hans helgebesøk hos meg var første gang noen faktisk hadde behandlet han som en VOKSEN. Med alle fordeler og ulemper det innebærer.

Han besøkte meg aldri igjen.

Anonymous poster hash: 09863...1d6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som jeg avtjente verneplikt med i militæret stjal et billass med doruller. Han kjørte ut med en liten varebil som var stappet med store pakker med doruller. Man er vel gjerrig når man stjeler dasspapir ?



Anonymous poster hash: 05f7a...052
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt ikke normalt, men det er ikke gjerrig. Hvem går det utover at de velger å ha tre frysere med mat?

Anonymous poster hash: 6d300...8ea

Ja det er jo dårlig økonomi.... altså kapital som er bundet lang tid fremover.

Anonymous poster hash: 05f7a...052

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av mine venner jobber faktisk som servitører på store og fine restauranter, og JA, tipsen er inkludert i prisen, dette sier de selv. Men de får jo ofte tips utenom dette fra kunder som synes de fortjener det. Jeg mener ikke jeg at de faktisk få en drøss med penger fra selve selskapet, men tipsen ligger faktisk i prisen ja. Det står det jo til og med ofte på kvitteringen eller regningen det :)

Jeg sier ikke at man absolutt ikke skal tipse i Norge, har gjort det selv ved flere anledninger. Men det er faktisk ikke en nødvendighet.

Kan umulig stå på regningen at tips er inkludert siden det er ulovlig. Servitøren har fast lønn uavhengig av hvor mye h*n selger og hvor god service det blir gitt. tips er frivillig, men blir stadig mer vanlig. er selv servitør og hadde ikke giddet det uten tips som fort utgjør 1/4 av lønnen. Irriterer meg over de som tar det på kort og stjeler all tipsen, men også dem som har fått veldig god service, spist og drukket for noen tusenlapper osv.

Min historie er en dame som skulle betale med kort, ungen på ca 3-4 år skulle få lov å slå beløp og kode for henne men trykte bare feil og feil (jeg var egentlig stressa og hadde ikke tid til det). Når moren forstår hun må gjøre det selv kommenterer hun at jeg skal få litt tips siden de roter sånn. Når jeg så ser ned på kvitteringen etterpå har jeg fått en hel krone av henne på en rekning på nesten 4000....

Anonymous poster hash: 0af39...d66

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par jeg kjenner har delt økonomi, til de grader! De handler alltid hver for seg, og dersom en av dem kjøper en sjokolade til begge, skylder den andre vedkommende 15 kr. Det er delt på kronen!!

Det som tok kaka var da jeg fikk vite at de ikke bare deler alt 50/50. Nei, for enkelte ting bruker han mer enn henne, eller omvendt. Det var flere eksempler, men for å nevne noen: Dopapir bruker hun mer av, derfor betaler hun 2/3 av det. Vaskepulver bruker han mest av, så han betaler 2/3 av det. Han spiste også mer av fellesosten, så han betalte mest på den. Osv osv. Holdt på å le meg ihjel:p

Begge er enige om denne løsningen, så de får bare holde på:P



Anonymous poster hash: a7dee...26d
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke like gode historier som jeg finner her inne, men hun her tar troner gjerrig lista mi hvertfall.

Det begynte i det små, 5 kr her og 10 kr der. Ingen problem ovenfor venner som trenger det i ny og ne. ( dette er fra videregående, så er snart 11 år siden) Fra 5 til 10 kr ble det over til 50-lapp for å handle i kantina. Om ikke jeg hadde, tok hun runden i klassen og spurte alle. Slik var det hver eneste dag. Folk ble jo leie, men hun var jo så snill. Alle begynte å si nei. Etter en tid, følte hvertfall jeg at hun fulgte godt med når jeg betalte, for da så hun om jeg hadde penger/ikke penger og spurte deretter.

Det som var en gang en koselig 5 minutters røykepause, ble til en flukt fra en grådig venninne. "Skal vi ta en røyk?" Klart det. "Jeg glemte røyken i klasserommet, kan jeg bomme av deg?" Klart det. Så ble det neste friminutt da, min tur å få igjen. Nei.. Hun hadde bare 2 igjen. (må nevne at jeg ikke røyker lenger) og sånn var det hele tiden. Det endte opp med at vi fant på alle mulige unnskyldninger, ville jo ikke være slem og ta det opp med henne vel.

Jeg var aldri på besøk hos henne, fikk ikke komme. Så vi var hos meg. Oppvarting med brus, chips og godteri. Var borte i 2 minutt, og når jeg kommer inn døra ser jeg hun tømmer cheese doodlez posen ved å helle posen i munnen. Yess.

Etter et par år fikk hun egen leilighet. På innflytningsfesten sa hun at vi måtte ta med popcorn og chips (hadde det vært noen av mine andre venninner hadde det ikke vært noe problem, men hun er jo grådig for meg så grådigere blir hun bare ved å spør) endte opp med at hun gjemte den ene chipsen i skapet sånn hun kunne kose seg neste dag. Andre ganger vi var på besøk, så sa hun det var vann i springen på toaletter hvis vi var tørste.

Var mye av den slag "Jeg er litt sulten jeg.." og "Kan jeg låne penger". Men når jeg hørte "Ehm.. Du?" Ja da visste jeg med en gang at det var noe hun ville ha.

Så etter noen år, når vi hadde fått oss jobb og jeg visste hun hadde penger spurte jeg henne om vi ikke kunne kjøpe noe mat og ta en liten catch-up. Hentet henne, og vi spiste noe som simpelt som mcdonalds. "Jeg har ikke kontanter. Betal du så får du etterpå" fikk jeg noe? Nei. Etter det anså jeg ikke henne som venn lenger da det ikke var håp for at hun skulle endre seg.

Ja, vi var dumme hele gjengen som ikke sa noe. Fullt klar over det :-))

Anonymous poster hash: d2c31...635

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg syntes det er gjerrig.

Jeg hadde engang et stort vors der en av jentene (kjente henne ikke så godt) stjal en hel pakke med 12 doruller mens hun var på vorset!

Det som ble utrolig kleint for hennes del, var at det plutselig ble tomt på badet og jeg sa høyt til alle gjestene at jeg hadde nettopp kjøpt inn en stor pakke.

Mistenkelig nok var hun den eneste som hadde med seg en større veske, så alle forstod at hun kanskje hadde tatt dorullene. Og tro meg, det ble skikkelig klein stemning...

Hun forsvarte seg med at "Når du absolutt må kjøpe Lambi toalettpapir for å vise at du har penger, har du vel råd til at en student som meg kan ta med noen ruller hjem. Da slipper jeg first price for en gangs skyld."

Holdte på å le meg ihjel :fnise:

Da har du en enorm veske, hvis du har plass til 12 doruller i veska.

Anonymous poster hash: a22f6...82e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på de jeg har kjørt på oppigjennom om de ville gjirt det samme for megEi venninne og jeg har som tradisjon dra hver sommer til nabobyen for å spise.

Siden hun ikke hadde bil eller sertifkat ble det til at jeg kjørte og krevde da ingenting for det siden det ikje skjedde så ofte

Så begynte jegå regne på det bare foreslo lett neste gang vi skulle dra om vi heller skulle ta bussen, nei det synes hun ble for dyrt.

Når hun heller ikke tilbyr seg i forkant av turer å dele kostnader velter hun transport ansvaret over på meg og setter meg i den posisjon at jeg må be om at vi deler utgiftene. Synes hun kunne tilby seg .

Anonymous poster hash: 0b30d...d3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var med i en "venninneklubb" for flere år siden, der opplegget gikk ut på at vi byttet på å ha selskapet hjemme, og dette gikk på rundgang. Da stod vertinnen for mat og drikke. Hun ene hadde nettopp flyttet og ikke kommet helt i orden, så hun valgte å holde venninnekvelden på en restaurant. Hun hadde forhåndsbestilt bord OG mat, 3 retter- som hun hadde valgt fra menyen. Det var en hyggelig kveld, helt til vi skulle betale og det viste seg at hun mente at alle betalte selv. Vi andre ble så paffe! Helt greit å velge å holde selskapet ute, men da måtte hun stått for regningen. Det koster jo penger å lage god mat og kjøpe inn vin til en venninnekveld for 5 damer og. Hun ble ikke invitert igjen etter dette..

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet om en kar som var redd for å slite ut starteren på bilen sin, så han parkerte konsekvent i nedoverbakker for å trille i gang. Resultatet ble at starteren rustet fast, så han måtte kjøpe en ny startmotor tidligere enn han måtte ha gjort hvis han hadde brukt den normalt.

Samme mann kjøpte et billig parti med sjokolade som var gått ut på dato. Han knakk en tann på en hard sjokolade, og måtte da til tannlegen.

Han skulle også spare diesel, så han fylte på brukt matolje. På vinteren frøs det og tettet til dieselfilteret slik at han fikk motorstopp i kulda...

Det kan bli dyrt å være gjerrig.

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et vennepar som har konstant dårlig råd. Og skjønner det selvfølgelig om man da velger å leve sparsommelig, men det gjør de ikke (sløser på røyk, brus og lignende).

Bilen deres ble ødelagt og de spurte pent om å låne en av våre. Når vi spurte om å få bilen tilbake etter en uke (trengte den da vi skulle reise bort med barnet vårt, og den andre bilen er kun en Toseter Toseter). Først begynte de å diskutere på når de skulle levere den tilbake, bilen var nesten tom for bensin, kjørt i bommen en haug av ganger og attpåtil har hatt dyrene i bilen og røykt i deNå. Fikk ikke et takk for lånet eller en godtgjørelse for bensintanken som de tømte eller de 500 som røyk i bom.

Vi måtte vaske hele bilen og bruke mange hundrelapper på det, i tillegg til alt annet For å kunne ha med Kidden.

Endret av weetos
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et vennepar som har konstant dårlig råd. Og skjønner det selvfølgelig om man da velger å leve sparsommelig, men det gjør de ikke (sløser på røyk, brus og lignende).

Bilen deres ble ødelagt og de spurte pent om å låne en av våre. Når vi spurte om å få bilen tilbake etter en uke (trengte den da vi skulle reise bort med barnet vårt, og den andre bilen er kun en Toseter Toseter). Først begynte de å diskutere på når de skulle levere den tilbake, bilen var nesten tom for bensin, kjørt i bommen en haug av ganger og attpåtil har hatt dyrene i bilen og røykt i deNå. Fikk ikke et takk for lånet eller en godtgjørelse for bensintanken som de tømte eller de 500 som røyk i bom.

Vi måtte vaske hele bilen og bruke mange hundrelapper på det, i tillegg til alt annet For å kunne ha med Kidden.

Er det mulig? Skjønner ikke hva enkelte tenker med. Dere låner vel ikke bilen deres til igjen, tenker jeg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjefen min lagde en konkurranse at det var om å gjøre å ha minst garnityr på pizzaen for å spare penger.. dette ble målt i hvor mye vi gikk i pluss.

en veninne delte tyggisene sine i to så de varte lenger.

Når jeg gikk på barneskolen så fikk jeg ikke mat når jeg var på besøk hos en venninne. Foreldrene ringte i en bjelle når det var mat og da måtte jeg fint sitte der og sulte i kjelleren uansett hvor lenge jeg var der.

jeg som student betalte over 1000 kr for å komme hjem til hjembyen min. Venninnene mine ville ikke møtes fordi det kostet 50 kr å ta buss til meg.



Anonymous poster hash: 88300...56c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...