Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Blyanten

En gammel dame som bodde her i bygda før, pleide alltid å ha nøtter som hun gav til barn på nyttårsaften og ellers når folk kom på besøk. En dag skulle far min hjelpe henne med noe, og når han kom inn ble han tilbudt noen sjokoladekuler i stedet. Ettersom damen alltid hadde slike nøtter og hadde hatt det i alle år, kommenterte han spøkefullt om hun hadde endret på vanene sine. Da svarte hun smilende at neida, det var de samme som alltid, hun bare likte ikke nøttene så hun sugde av sjokoladen og la nøttene tilbake.

Anonymous poster hash: 5a24a...b04

:hakeslepp::kvalm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok bussen hjem fra skolen i går. Lå 1 kr mellom beina mine, på gulvet. Kommer en dame, går inn i setet mitt, bøyer seg ned for å ta den, og går vekk igjen :sjokkert:

MELLOM BEINA MINE!?

Unnskyld! Men jeg sparer på 1 kroner ;):fnise:

Jeg så en mann som gikk og plukket opp sigaretter fra askebeger i Oslo i går. Han puttet dem i en pose. Skulle vel hjem og lage seg nye sigaretter av de. Det tror jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok bussen hjem fra skolen i går. Lå 1 kr mellom beina mine, på gulvet. Kommer en dame, går inn i setet mitt, bøyer seg ned for å ta den, og går vekk igjen :sjokkert:

MELLOM BEINA MINE!?

Sjokkert :sjokkert:

Jeg har også sett de som omtrent tar brusflasken ut av hendene på deg før du har drukket tom flasken...

Anonymous poster hash: 890ea...c4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor kaster man halve papirposen og de grønne stilkene fra gulerøttene?

Mine butikker har ikke søppelbøtte annet enn trolig bakpå lageret, samt ved panteautomaten nesten ved/utenfor utgangen.

Tar man det med i lomma? :ler: Eller legger folk det fra seg rundt omkring i butikken? :kjefte:

Jeg vet ikke hvordan det er i andre butikker, men hos oss setter vi fram en ifco-kasse til gulrotgresset, og likevel klarer folk å kaste det fra seg alle andre steder.

Den halve papirposen fra smågodthylla havner som oftest på gulvet eller stappes inn i en eller annen hylle. For det er jo livsfarlig å bære med seg den vesle papirbiten hele veien til kassen og spørre om kassereren kan kaste det. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi er en vennegjeng på 6 stk som ofte drar på turer og festivaler sammen. En gang vi skulle på festival tok jeg på meg oppdraget med å bestille campingplass. Det ble ikke så mye på hver, men når summen ble delt på 6 så ble det 87,33 kr på hver. Alle betalte 90 kr bortsett fra ei. Hun betalte selvfølgelig 87 kr og 33 øre. Det er ikke det at jeg vil ha de 3 ekstra kronene altså, men det er da måte på å være gjerrig!

Det samme når vi er ute å spiser. Alle betaler litt ekstra til servitøren. Er prisen 245, betaler vi andre kanskje 300, men hun her, hun betaler 245 hun :) det verste er at hun har mest penger i banken av oss i vennegjengen :P

Anonymous poster hash: a72ca...7f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er en vennegjeng på 6 stk som ofte drar på turer og festivaler sammen. En gang vi skulle på festival tok jeg på meg oppdraget med å bestille campingplass. Det ble ikke så mye på hver, men når summen ble delt på 6 så ble det 87,33 kr på hver. Alle betalte 90 kr bortsett fra ei. Hun betalte selvfølgelig 87 kr og 33 øre. Det er ikke det at jeg vil ha de 3 ekstra kronene altså, men det er da måte på å være gjerrig!

Det samme når vi er ute å spiser. Alle betaler litt ekstra til servitøren. Er prisen 245, betaler vi andre kanskje 300, men hun her, hun betaler 245 hun :) det verste er at hun har mest penger i banken av oss i vennegjengen :P

Anonymous poster hash: a72ca...7f7

Man trenger ikke å tipse i Norge.

Jeg blir forskrekket av hvor mange gjerrigknarker det finnes der ute! En ting er at man selv er sparsommelig (velger den billigste såpen, dopapit ol.) men når det går utover andre, da er det slettes ikke ok.

Anonymous poster hash: 2f809...2d2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min spiser temmelig ofte middag hos oss.

Om det viser seg at jeg har feilberegnet oglaget for mye, men ikke så mye at det er nok til både meg og mannen dagen etter, har det hendt at jeg har spurt min bror om han vil ha det med seg (hvis jeg ikke sparer det til lunsj dagen etter). Han takker aldri nei.

Så spurte jeg om han ville spise komper hos oss. Det ville han gjerne. Når han kom hadde han med seg en boks, og sa "hvis det blir rester i dag vil jeg gjerne ha dem, for stekte komper er så godt dagen etterpå".

Den følte jeg ble litt drøy. Det er liksom en ting at kanskje 50% av gangene når det blir rester så har jeg tilbudt ham å få det (for han lager uansett aldri mat til seg selv, hvis ikke han spiser hos oss eller har rester fra oss så blir det brødskive med leverpostei til middag), men jeg syns det er snodig å FORVENTE å få med seg restene - og til og med ha med egen boks :-)

Anonymous poster hash: 285da...b1e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jul jobbet jeg nesten ikke på tre uker pga eksamenstid og skulle på fjellet med familien i romjulen.

Alle på jobben fikk hver sin Möet som takk for bra innsats for året som var. Dette visste ikke jeg, ettersom jeg var borte fra jobb.

Når jeg kom på jobb etter nyttår, spurte jeg hun ene kollegaen min om vi hadde fått noe gave fra jobben (bare på fleip).

Da sa hun "Ja, vi fikk en ganske dyr champange hver. Men ettersom jeg visste at du var opptatt med eksamen og skulle henge med familien i jula, tok jeg champangeflasken din. Hehehe, håper det gikk bra. Jeg trengte den sårt til en fest skjønner du :) "

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en vennegjeng på 6 stk som ofte drar på turer og festivaler sammen. En gang vi skulle på festival tok jeg på meg oppdraget med å bestille campingplass. Det ble ikke så mye på hver, men når summen ble delt på 6 så ble det 87,33 kr på hver. Alle betalte 90 kr bortsett fra ei. Hun betalte selvfølgelig 87 kr og 33 øre. Det er ikke det at jeg vil ha de 3 ekstra kronene altså, men det er da måte på å være gjerrig!

Det samme når vi er ute å spiser. Alle betaler litt ekstra til servitøren. Er prisen 245, betaler vi andre kanskje 300, men hun her, hun betaler 245 hun :) det verste er at hun har mest penger i banken av oss i vennegjengen :PAnonymous poster hash: a72ca...7f7

Da vil jeg heller kalle henne sparsommelig fremfor gjerring. Det går jo ikke ut over noen at hun sparer på de ekstra kronene. Kanskje en grunn til at hun har mer penger i banken enn dere. ;)

Anonymous poster hash: c339c...cf5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jul jobbet jeg nesten ikke på tre uker pga eksamenstid og skulle på fjellet med familien i romjulen.

Alle på jobben fikk hver sin Möet som takk for bra innsats for året som var. Dette visste ikke jeg, ettersom jeg var borte fra jobb.

Når jeg kom på jobb etter nyttår, spurte jeg hun ene kollegaen min om vi hadde fått noe gave fra jobben (bare på fleip).

Da sa hun "Ja, vi fikk en ganske dyr champange hver. Men ettersom jeg visste at du var opptatt med eksamen og skulle henge med familien i jula, tok jeg champangeflasken din. Hehehe, håper det gikk bra. Jeg trengte den sårt til en fest skjønner du :) "

Å ta en annens gave er ikke greit. Jeg hadde krevd at hun kjøpte en ny identisk Möet til meg:)

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en studievenninne hadde laget middag hos meg mange ganger, der jeg hadde betalt. Da hun foreslo vi skulle lage middag sammen sa jeg derfor at "det kan vi! Du betaler vel denne gangen?" Jorda, hun skulle betale, men om det var greit at vi var hos meg, siden roomaten hennes hadde besøk der hun bodde? Joda, det skulle gå greit, sa jeg, og så avtalte vi å møtes hos meg klokken 5, hun skulle ta med mat.

Klokken 5 dukket hun opp, uten matvarer. Hun sa hun ikke hadde rukket å handle, og spurte om vi kunne handle sammen. Jeg sa at det kan vi godt, og at jeg bare skulle en kjapp tur på badet først.

Når jeg kommer ut fra badet sier hun "jeg gikk bare igjennom og så hva du hadde! Du har spagetti, løk, hvitløk, hermetiske tomater og krydder og sånn, så vi lager bare en vegetar-spagetti-rett og så slipper vi å handle". Ooookei... Der vrei hun seg unna å betale da også.

Anonymous poster hash: 285da...b1e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg har en venninne som inviterer sine venner hjem til seg på kaffe og kaker, og hun tar inngangspenger (for at de skal spleise på maten.

Selv inviterer hun seg hjem til venner og bekjente på tidspunkt hun vet at det er mat på gang, for å spise seg mett...(og da er det ikke snakk om å være med på å betale)



Anonymous poster hash: 890ea...c4e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er en vennegjeng på 6 stk som ofte drar på turer og festivaler sammen. En gang vi skulle på festival tok jeg på meg oppdraget med å bestille campingplass. Det ble ikke så mye på hver, men når summen ble delt på 6 så ble det 87,33 kr på hver. Alle betalte 90 kr bortsett fra ei. Hun betalte selvfølgelig 87 kr og 33 øre. Det er ikke det at jeg vil ha de 3 ekstra kronene altså, men det er da måte på å være gjerrig!

Det samme når vi er ute å spiser. Alle betaler litt ekstra til servitøren. Er prisen 245, betaler vi andre kanskje 300, men hun her, hun betaler 245 hun :)det verste er at hun har mest penger i banken av oss i vennegjengen :P

Anonymous poster hash: a72ca...7f7

Det er vel nettopp derfor at hun har mest penger? :)

Anonymous poster hash: 890ea...c4e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jul jobbet jeg nesten ikke på tre uker pga eksamenstid og skulle på fjellet med familien i romjulen.

Alle på jobben fikk hver sin Möet som takk for bra innsats for året som var. Dette visste ikke jeg, ettersom jeg var borte fra jobb.

Når jeg kom på jobb etter nyttår, spurte jeg hun ene kollegaen min om vi hadde fått noe gave fra jobben (bare på fleip).

Da sa hun "Ja, vi fikk en ganske dyr champange hver. Men ettersom jeg visste at du var opptatt med eksamen og skulle henge med familien i jula, tok jeg champangeflasken din. Hehehe, håper det gikk bra. Jeg trengte den sårt til en fest skjønner du :) "

I morgen sier du: "Den champagneflasken du skylder meg, jeg trenger den sårt til helgen, så det er fint om du kjøper og tar den med på jobb i morgen"

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en vennegjeng på 6 stk som ofte drar på turer og festivaler sammen. En gang vi skulle på festival tok jeg på meg oppdraget med å bestille campingplass. Det ble ikke så mye på hver, men når summen ble delt på 6 så ble det 87,33 kr på hver. Alle betalte 90 kr bortsett fra ei. Hun betalte selvfølgelig 87 kr og 33 øre. Det er ikke det at jeg vil ha de 3 ekstra kronene altså, men det er da måte på å være gjerrig!

Det samme når vi er ute å spiser. Alle betaler litt ekstra til servitøren. Er prisen 245, betaler vi andre kanskje 300, men hun her, hun betaler 245 hun :) det verste er at hun har mest penger i banken av oss i vennegjengen :P

Anonymous poster hash: a72ca...7f7

Er dette gjerrig? :vetikke: Hvis noen legger ut et eller annet i min vennegjeng og skriver på melding/facebook at det blir feks 54,4 på alle overfører jeg det, trodde ikke det var gjerrig å la være å runde opp. :klo:

Tipser jeg også, men 55 kr er jo ganske mye i Norge, hvertfall hvis dere er mange som gjør det.

Anonymous poster hash: b4bcf...b1f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner en som har en delvis ødelagt mobil. Det vil si at det fortsatt er mulig å sende/motta mld, men dersom man prøver å ringe får man ofte ikke kontakt. Blir opplyst om at mobilen er slått av selv om den ikke er det også bryter det ofte når man snakker med vedkommende. Så jeg forslo at det kanskje er på tide å skifte sen ut siden den er gammel.. Og det er absolutt meningen og det hadde det vært lenge, men vedkommende gikk bare å ventet på at det skulle komme noen gode tilbud på mobiler...jizzes! Så i mellomtiden skal man være helt utilgjengelig, bare for å spare noen lapper.. Vedkommende har god økonomi!

Anonymous poster hash: 87580...5b4

Kan det hende at denne personen har telefonskrekk? Jeg har det, så jeg kan fort komme med unnskyldningen om at mobilen ikke funker ordentlig o.s.v. Jeg hater sterkt å snakke i telefonen, men å sende smser går helt greit.

Anonymous poster hash: d00f4...3fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en vennegjeng på 6 stk som ofte drar på turer og festivaler sammen. En gang vi skulle på festival tok jeg på meg oppdraget med å bestille campingplass. Det ble ikke så mye på hver, men når summen ble delt på 6 så ble det 87,33 kr på hver. Alle betalte 90 kr bortsett fra ei. Hun betalte selvfølgelig 87 kr og 33 øre. Det er ikke det at jeg vil ha de 3 ekstra kronene altså, men det er da måte på å være gjerrig!

Det samme når vi er ute å spiser. Alle betaler litt ekstra til servitøren. Er prisen 245, betaler vi andre kanskje 300, men hun her, hun betaler 245 hun :) det verste er at hun har mest penger i banken av oss i vennegjengen :P

Anonymous poster hash: a72ca...7f7

Ang festivalcampen syns jeg det er helt fair å overføre 88kr. I cash er det mer naturlig å runde opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent har ei vennine og hun hadde vært på vors hos noen. Og dagen etter hadde den venninen dratt dit vorset vært å hentet panten sin! Var virkelig de 5 ølflaskene verdt å hente? :P



Anonymous poster hash: 06402...388
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent har ei vennine og hun hadde vært på vors hos noen. Og dagen etter hadde den venninen dratt dit vorset vært å hentet panten sin! Var virkelig de 5 ølflaskene verdt å hente? :P

Anonymous poster hash: 06402...388

Jeg synes panten er det minste man kan få når man har vors hos seg. Gjestene bruker jo strøm, vann (man går ofte på toalettet når man drikker), såpe, er til bry for naboene til de som arrangerer vorset, osv. Virkelig smålig å hente 5 kroner i pant da as!

Anonymous poster hash: 94de3...8d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...