Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

MarianneE skrev (1 time siden):

Ei venninne tok et lite bakeoppdrag fot meg: To brett med hveteboller. Jeg hadde ikke mulighet til å bake selv, men tilbød meg å betale for dette. Hun skulle ha 275 kroner PLUSS tips stod det i vippskravet. Tips faktisk...

Regnet hun med at strømmen for belysning i rommet og oppvarming til heving, bruk av kjøkkenmaskin og komfyr kostet 250kr da og så 25kr for ingrediensene? 😂

Anonymkode: 22602...9d6

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MarianneE skrev (1 time siden):

Klart det, greia er at jeg har en sykdom som gjør at det å være i et rom med melstøv gir meg utslett, kløe, luftveisproblemer ol så det å kjøpe boller er vanlig for meg, men denne gangen unnet jeg mann&barn hjemmebakst siden dette er noe de aldri får hjemme

Det var på ingen måte kritikk til deg dette 😊

Anonymkode: 96671...866

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svoger og svigerinne bor 7 timer vekk . Når de er på besøk hos oss får de alt av mat ,drikke og  snop . Når vi er hos de legger de inn handletur , der det blir lagt opp til at vi må være med å handle . Det er selv om vi har med brød og pålegg når vi kommer .Vi har barn , det har ikke de . Så jeg har latt det passere . Men synes det ble i drøyeste laget da tanta tok med ungene på butikken for å kjøpe lørdags snop , og kom med kvittering til meg etterpå så jeg skulle vippse . Da hadde ho først gjort dette til en stor greie, at de skulle avsted og kjøpe kos og virkelig kose seg . Ho lot de kjøpe masse smågodt og greier , og kom med kvitteringa som ingenting . Vi hadde kjøpt snop til de , så må si jeg ble litt sjokkert da 😝 Ungene var overlykkelige over tante xx som tok de med på tidenes butikktur, og snakker enda om det 😂🙈De er begge i full jobb btw

Anonymkode: 49493...5d4

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2022 den 15.30):

X-Svigerfar er kongen. Vet ikke om det går på nøysomhet eller gjerrig, men jeg mener nå det siste. Here goes:

-ved frokost må folk sende han glassene om de vil ha sjokomelk. Han tar i t-skjeer han mener er nok 

-skulle besøke de (5t kjøring) og får beskjed om å dra innom en butikk i byen deres for å kjøpe radio på tilbud til 150,- så de slapp en 10 min kjøretur og gjennom bomen. Gøy etter 5 t i bil med 2 små barn….

-på besøk vil de kjøres rundt så de slipper å bruke egen bil 🙈

-har fått meg til å kjøpe utallige billige verktøy på Biltema som jeg MÅ ha for deretter å låne det med seg 😂

-da vi fløy ned med barnebarn var det vanlig å måtte kjappe seg ut til hurtigparkeringen, da det satt en i bilen som ikke ville spandere på seg 20 kr for en halvtime. Da fikk man heller ikke hjelp med vogn, barn og bagasje 🙈

and The list goes on…..

Anonymkode: 7a331...e7b

Grøss. Du beskriver min mor til punkt og prikke. Needless to say, vi har ikke hatt kontakt på noen år nå.

Anonymkode: 75080...060

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 10.10):

Hun var veldig fornøyd med seg selv som kom på den løsningen... Det hadde vært greit å ta med egen mat og drikke om hun ikke hadde ønsket seg gaver, men det var hun veldig nøye på. At de skulle tjene på alkoholsalget fikk jeg hakeslepp av, det er vel heller ikke helt lov... Mannen er samme typen, så de har nok funnet hverandre, men de har ikke mange venner. Husker at det var for det meste familie i bryllupet. Har mange historier om henne, men det er disse som er verst og jeg kuttet vennskapet etter dette. 

Anonymkode: 29982...abe

Det er forbudt med mindre de har skjenkeløyve, hadde takket nei til bryllupet og ringt skjenkekontrollen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 19.26):

Fastkunder i matbutikken jeg jobber som kommer innom ens ærend for å pante flasker og evt handle noe utgått mat på tilbud, og så får de gjerne kroner til overs på panten også. Jeg er enig i at man bør pante flasker, men så grådig er det godt gjort å være.

Anonymkode: 15c3b...e8d

Det er ikke grådig, eller gjerrig, det er å være økonomisk 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 21.16):

Synes ikke det er noe galt å være sparsom. Hvem tar ikke ekstra salt og pepper poser når en kjøper take away?  Vi får take away mat når vi jobber overtid,tar bestandig ekstra krydderposer,kjøper hverken salt eller pepper hjemme. Bruker å fylle på sårt på en tom brusflaske, så slipper vi og kjøpe saft hjemme. Det drikkes mye brus av ungdommene på jobb, tar med tomflasker og panter de,blir mye lørdagsgodt til barna i helgene.

Anonymkode: 90f08...022

Om du tar med saft og tomflasker fra jobb er det ikke sparsommelig men tyveri

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (5 timer siden):

Oj. Jeg har åpenbart gått glipp av store summer 😂 Jeg er fast hobbybaker blandt familie og venner. Det har aldri falt meg inn å kreve en krone for det. Ingredienser til hveteboller koster jo ingenting! Jeg er litt fascinert av summen også. 275? Hvor hentet hun den summen fra egentlig? Det er i hvert fall ikke prisen på 18 hveteboller.

Jeg ville faktisk vært frekk nok til å spørre om kvittering/dokumentasjon på utleggene 😂

Jeg og, baker til de fleste men hadde ikke klart å være så frekk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn jeg ikke har alt formye med å gjøre lengre kan være litt gjerrig. Vedkommende skal helst samkjøre med alle andre, gjerne sitte på selv om vedkommende bor langt unna alle andre. Har hendt at vi har måtte ventet 2,5time for at vedkommende kom hjem fra jobb, noe som resulterte i at vi satt 1 time i kø, vi kunne vært fremme lenge før om vi bare hadde dratt. Denne personen kjører sjeldent selv, betaler ikke for å sitte på, liker ofte å snakke om hvor mye han har på kontoen sin, 600.000kr, samtidig vil alltid kjøpe inn first price produkter uansett anledning. 

Skal man lage middag med han og drar på butikken sammen, så går han konsekvent etter pris, jeg deriomt vil gjenre bruke litt ekstra penger på enkelte ting som kjøtt for å finne gode og bra kjøttstykker (indrefilet) eks. Da blir vedkommende litt stille, grensen til furt, men tør ikke si for mye. 

Han får en fint bonus av sjefen sin for å måtte bruke egen bil til jobb hvor reiseveien er litt lengre enn vanlig, greit nok, men nå har han kartlagt hvor folk bor for å samkjøre med disse, sjefen er uviten om dette så han betaler ut større beløp til sine ansatte som igjen faktisk ikke trenger det, riktig nok sjefens ansvar å følge opp det. Dette er jo selvfølgelig han jeg snakker om kjempe fornøyd med, for da sparer han bådre drivstoff og få betalt for det, gjerne skryte av det til alle andre. 

Reise utenlands er ikke interessant selv på tur med partner, det koster jo penger, bedre å bli hjemme og benytte seg av en hytte som en eller annen forening eier som er billig å leie. Den forrige kjæresten hans gikk fra han pga blandt annet dette, han har fått seg ny dame, har han lært noe? Nei, det samme om igjen, alle andre er dumme med pengebruken sin og han er best, fler og fler har begynt å gå lei, så får se hvor mange rundt seg han har til slutt.  

Anonymkode: d5cca...6b1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresskarkjernen skrev (1 time siden):

Har det ikke falt noen inn at det ikke er alle som har penger?

Det er mange som ikke har penger, men det er ikke de vi diskuterer her. Og selv om man har dårlig råd stjeler man f.eks ikke tipsen til servitørene, som det har vært mange innlegg om. Ei heller snylter man uhemmet på venner og kollegaer. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2019 den 12.44):

Vi ferierer på familiehytta. Faren min er mangemillionær. Eier stor villa og to hytter. I dag krevde han at jeg vipset 24 kroner for rundstykker han kjøpte til fellesfrokosten...! Faren min er sykelig gjerrig! Må legge til at jeg har handlet 99% av maten til hele familien mens vi har vært her, for jeg vet jo hvordan han er. 

Han ber meg også vipse for bom + bensin hvis det er krise og han må hente en av ungene på trening en gang i halvåret... snakk om fem minutters kjøretur... hans eget kjøtt og blod...! (Driver med en idrett med mye utstyr, så han må hentes) 

Ellers må alle mannfolk og gutter tisse bak hytta. Topp moderne hytte men har septiktank som koster 3,000kr i året å tømme... Skal spare på nedtrekk 😂 

Anonymkode: 9e358...216

Noen blir rike av å ikke bruke mer penger enn tvingende nødvendig. Jeg jobbet i samme bedrift som min far. 30min biltur hjemmefra. Hadde glemt lommeboken og spør om å få låne 50 kr til lunsj (50 kr rakk til lunsj på den tiden). Dette var kl 11. Jeg fikk aller nådigst låne dem. Han visste utmerket godt at jeg jobbet til 16. Kl 13 lurte han på om jeg kunne betale tilbake.....     Hans favorittsamtaleemne var alltid hvor mye penger han hadde og hvor mye han hadde tjent på aksjer... 

Anonymkode: ef2ef...035

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hele samfunnet blir så fattige, at de saumfarer denne tråden for tips på hva de kan spare på. Det var det ingen som så for seg da denne tråden ble opprettet i 2009.

Anonymkode: 571b1...364

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 16.21):

En venn jeg ikke har alt formye med å gjøre lengre kan være litt gjerrig. Vedkommende skal helst samkjøre med alle andre, gjerne sitte på selv om vedkommende bor langt unna alle andre. Har hendt at vi har måtte ventet 2,5time for at vedkommende kom hjem fra jobb, noe som resulterte i at vi satt 1 time i kø, vi kunne vært fremme lenge før om vi bare hadde dratt. Denne personen kjører sjeldent selv, betaler ikke for å sitte på, liker ofte å snakke om hvor mye han har på kontoen sin, 600.000kr, samtidig vil alltid kjøpe inn first price produkter uansett anledning. 

Skal man lage middag med han og drar på butikken sammen, så går han konsekvent etter pris, jeg deriomt vil gjenre bruke litt ekstra penger på enkelte ting som kjøtt for å finne gode og bra kjøttstykker (indrefilet) eks. Da blir vedkommende litt stille, grensen til furt, men tør ikke si for mye. 

Han får en fint bonus av sjefen sin for å måtte bruke egen bil til jobb hvor reiseveien er litt lengre enn vanlig, greit nok, men nå har han kartlagt hvor folk bor for å samkjøre med disse, sjefen er uviten om dette så han betaler ut større beløp til sine ansatte som igjen faktisk ikke trenger det, riktig nok sjefens ansvar å følge opp det. Dette er jo selvfølgelig han jeg snakker om kjempe fornøyd med, for da sparer han bådre drivstoff og få betalt for det, gjerne skryte av det til alle andre. 

Reise utenlands er ikke interessant selv på tur med partner, det koster jo penger, bedre å bli hjemme og benytte seg av en hytte som en eller annen forening eier som er billig å leie. Den forrige kjæresten hans gikk fra han pga blandt annet dette, han har fått seg ny dame, har han lært noe? Nei, det samme om igjen, alle andre er dumme med pengebruken sin og han er best, fler og fler har begynt å gå lei, så får se hvor mange rundt seg han har til slutt.  

Her er dere dumsnille han skulle ikke hatt kjøregodtgjørelse men vedkommende han ,,haiker’’ med skal ha forhøyet 

Ville faktisk meldt det inn til arb g og skattetaten

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2022 den 21.06):

Noen blir rike av å ikke bruke mer penger enn tvingende nødvendig. Jeg jobbet i samme bedrift som min far. 30min biltur hjemmefra. Hadde glemt lommeboken og spør om å få låne 50 kr til lunsj (50 kr rakk til lunsj på den tiden). Dette var kl 11. Jeg fikk aller nådigst låne dem. Han visste utmerket godt at jeg jobbet til 16. Kl 13 lurte han på om jeg kunne betale tilbake.....     Hans favorittsamtaleemne var alltid hvor mye penger han hadde og hvor mye han hadde tjent på aksjer... 

Anonymkode: ef2ef...035

50kr rekker da til lunsj nå også. Bruker sjelden over 25kr

Anonymkode: 37feb...cc3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

50kr rekker da til lunsj nå også. Bruker sjelden over 25kr

Anonymkode: 37feb...cc3

Ok

Anonymkode: 63539...f88

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man føler seg lite verdt når venner krever mer enn man selv krever; feks om jeg inviterer på mat(ikke ofte) tenker jeg ikke tanken på å skulle motta penger. Vi er to veninner der jeg er ufør, med store medisinske kostnader, og hun jobber deltid i butikkjobb. Men jeg kreves alltid; på krona🫣Vi har begge bil og vet hvor dyrt det er med bilhold. Skal vi på tur sammen er det en selvfølge at jeg betaler, fordi jeg mirakuløst nok har noe sparepenger.

Anonymkode: 087e5...412

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/24/2022 at 4:14 PM, Fru Uperfekt said:

Her er dere dumsnille han skulle ikke hatt kjøregodtgjørelse men vedkommende han ,,haiker’’ med skal ha forhøyet 

Ville faktisk meldt det inn til arb g og skattetaten

Vi har sluttet en del å være med han, inviterer han mindre da han sier nei til det meste (fordi det koster penger for han). Det med jobb kjøringen er meg bekjent delt slik at han kjører selv også, men hver tredje gang, så arbeidsgiver betaler for mye til han akuratt der. Jeg gidder ikke å melde han inn til noen, han har ikke så mange venner, typer maks  3 stk hvor alle er begynner å bli lei. Så da kan han til slutt sitte der alene og telle pengene sine :)

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresskarkjernen skrev (På 21.9.2022 den 16.22):

Har det ikke falt noen inn at det ikke er alle som har penger?

Å ha dårlig råd er en ting men det er forskjell på å være fattig og å være tjuv eller så gneten at det er latterlig

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden var vi en større gjeng, vi var på hytte tur med ca 10 stk. Av de 10 var det "lars", Lars spiste veldig mye i forhold til resten, siden middag var det eneste måltidet vi kjørte felles så handlet folk inn til seg selv eller med noen når det kom til resten. Jeg og 2 andre kjøpte inn 2 brød og pålegg som ville passe oss til frokost/lunsj for 2 dager.

Lars derimot kjøpte ett brød som han spiste opp med en gang, altså innen 15min var det borte. Da sa han høyt samtidig som han fant frem mitt brød, "jeg tar fra deg jeg", jeg svarte fort nei og forklarte at brødene vi hadde var for 3 stk fordelt på 2 dager etc. Da ble Lars fly forbannet, ville ikke forstå og han hadde jo ikke penger for å kjøpe ett til brød. De to andre jeg hadde kjøpt sammen med kastet seg inn i samtalen og forklarte Lars nok en gang at det ikke var greit. Lars gikk på rommet å sutret i noen timer da, vi var alle sammen 19år gamle. 

Ved en annen anledning skulle vi ha en sosial kveld med spill/film, prating etc. Jeg gikk i lære og tjente derfor penger, kjøpe inn en del snacks og brus som alle kunne nye av. Lars (samme person som før) merket seg dette og forsynte seg jo jevnlig, ikke noe problem for meg da det var ment at alle kunne få. Lars hadde kjøpt inn sitt eget som kom frem senere på kvelden, faktisk noen poser med godteri, så ikke bare noen få gram. Han kunne tilby meg litt, men ingen andre som var til stede, dette sa han i litt småhøy stemme. De andre til stede merket seg dette, men lot vær å kommentere det, men alle andre reagerte stille på det.

Lars er den dag i dag ikke så mye med lengre, ble faktisk ikke invitert noen gangen grunnet oppførselen sin, noe han ikke kunne selv forstå, han hadde jo spandert og vært grei med alle :)

• Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...