Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er barnas mor som sender vippskrav til meg som er barnas stemor.

Anonymkode: bc9b4...215

Det er jo meget spesielt. :klo:

Hva er begrunnelsen hennes for at hun tenker at du skal betale for klær til hennes barn? 🤔 Hvorfor sender hun ikke evt. kravet til barnas far?

Anonymkode: f90f4...feb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mer mer. :)

 Min elskede, nå døde, farmor vasket potetgullposer for å bruke til innpakning og tok julegavene ut fra hennes skap bugnende av gammel nips og lignende og surret bånd med knuter rare steder fra året for som pynt. Hennes datter fikk en jul ett altfor stort gammeldags undertøy til overkropp ( ikke helt sikker på hva men ganske forseggjort da )fra skapet og ett anretningsfat i sølvfarget plast, av typen en får fra firmaer når en bestiller koldtbord. (aner ikke hvor hun hadde tatt med seg det..) Hun hadde greit ,god råd, men var av den nøysomme krigs-generasjonen og savner henne og de rare gavene.  Behandlet seg selv likt da. Alle fikk de samme to seigmenn til dessert... ha ha. Så det var ikke slik at hun gjorde forskjell eller egentlig var kjip ( eller så så jeg det gjennom ett skjær av kjærlighet) Men tenkte hun så bare på hva som var av verdi forskjellig enn mange andre. I tynne strømper ble hull tettet med sytråd,  laken som var så tynne på midten at de spjæret ble endevendt ( ja altså delt og sydde sammen igjen. ganske vanlig for tror jeg. ) Mat hadde grader fra litt til mye muggent og harskt. Vi var innom og kastet så hun ikke skulle bli syk og da ble det rabalder gitt.

Bare på eeeeett punkt avvek hun fra formelen nøysomhet i alle ting: da hun var med i matbutikken og hun skjønte datter skulle betale så var det myyyyye hun skulle ha og trengte plutselig.  Ha ha. Hun syns datteren tjente så godt hun hadde da råd til det og plikt til det.

Anonymkode: ef47f...346

  • Liker 16
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en grådig eks. Han var på besøk hos meg, og spurte om han kunne åpne en flaske ingefærøl jeg hadde i kjøleskapet. Jeg sa «Nei, den har jeg kjøpt for å ha til festen på fredag. Jeg har Pepsi i kjøleskapet du kan ta, eller så har jeg saft». Han sa: «Jeg har drukket så mye Pepsi idag at jeg orker ikke mer, og saft er bare kjipt å drikke. Jeg skal bare ta et lite glass.» «Men kullsyren går jo ut» svarte jeg. «Greit, jeg kan ta med en ingefærøl på fredag om det er så big deal». Så da sa jeg det var greit. På fredag hadde han «glemt å kjøpe ingefærøl». Jeg sa «Null problem, er en butikk rett borti her du kan gå til». «Det er jo stress da, nå satt jeg så godt. Hosten har sikker noe saft du kan få». Jeg måtte bare le og sa «Jaha, så saft er bra nok for meg men ikke for deg?».

Endte med at jeg gikk selv på butikken og kjøpte ingefærøl. Ti minutter etterpå gikk han på butikken for å kjøpe snus 😜

Anonymkode: ebeb5...bc0

  • Liker 31
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde en grådig eks. Han var på besøk hos meg, og spurte om han kunne åpne en flaske ingefærøl jeg hadde i kjøleskapet. Jeg sa «Nei, den har jeg kjøpt for å ha til festen på fredag. Jeg har Pepsi i kjøleskapet du kan ta, eller så har jeg saft». Han sa: «Jeg har drukket så mye Pepsi idag at jeg orker ikke mer, og saft er bare kjipt å drikke. Jeg skal bare ta et lite glass.» «Men kullsyren går jo ut» svarte jeg. «Greit, jeg kan ta med en ingefærøl på fredag om det er så big deal». Så da sa jeg det var greit. På fredag hadde han «glemt å kjøpe ingefærøl». Jeg sa «Null problem, er en butikk rett borti her du kan gå til». «Det er jo stress da, nå satt jeg så godt. Hosten har sikker noe saft du kan få». Jeg måtte bare le og sa «Jaha, så saft er bra nok for meg men ikke for deg?».

Endte med at jeg gikk selv på butikken og kjøpte ingefærøl. Ti minutter etterpå gikk han på butikken for å kjøpe snus 😜

Anonymkode: ebeb5...bc0

Det handler ikke om grådighet - det er latskap og dårlige manerer.

Anonymkode: 70d0f...e65

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det handler ikke om grådighet - det er latskap og dårlige manerer.

Anonymkode: 70d0f...e65

… oooog mangel på respekt for kjæresten sin! 
 

glad for å høre han er en eks!

Anonymkode: a7b85...5d5

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hadde en grådig eks. Han var på besøk hos meg, og spurte om han kunne åpne en flaske ingefærøl jeg hadde i kjøleskapet. Jeg sa «Nei, den har jeg kjøpt for å ha til festen på fredag. Jeg har Pepsi i kjøleskapet du kan ta, eller så har jeg saft». Han sa: «Jeg har drukket så mye Pepsi idag at jeg orker ikke mer, og saft er bare kjipt å drikke. Jeg skal bare ta et lite glass.» «Men kullsyren går jo ut» svarte jeg. «Greit, jeg kan ta med en ingefærøl på fredag om det er så big deal». Så da sa jeg det var greit. På fredag hadde han «glemt å kjøpe ingefærøl». Jeg sa «Null problem, er en butikk rett borti her du kan gå til». «Det er jo stress da, nå satt jeg så godt. Hosten har sikker noe saft du kan få». Jeg måtte bare le og sa «Jaha, så saft er bra nok for meg men ikke for deg?».

Endte med at jeg gikk selv på butikken og kjøpte ingefærøl. Ti minutter etterpå gikk han på butikken for å kjøpe snus 😜

Anonymkode: ebeb5...bc0

Uff,godt det er en eks.😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 18.18):

mer mer. :)

 Min elskede, nå døde, farmor vasket potetgullposer for å bruke til innpakning og tok julegavene ut fra hennes skap bugnende av gammel nips og lignende og surret bånd med knuter rare steder fra året for som pynt. Hennes datter fikk en jul ett altfor stort gammeldags undertøy til overkropp ( ikke helt sikker på hva men ganske forseggjort da )fra skapet og ett anretningsfat i sølvfarget plast, av typen en får fra firmaer når en bestiller koldtbord. (aner ikke hvor hun hadde tatt med seg det..) Hun hadde greit ,god råd, men var av den nøysomme krigs-generasjonen og savner henne og de rare gavene.  Behandlet seg selv likt da. Alle fikk de samme to seigmenn til dessert... ha ha. Så det var ikke slik at hun gjorde forskjell eller egentlig var kjip ( eller så så jeg det gjennom ett skjær av kjærlighet) Men tenkte hun så bare på hva som var av verdi forskjellig enn mange andre. I tynne strømper ble hull tettet med sytråd,  laken som var så tynne på midten at de spjæret ble endevendt ( ja altså delt og sydde sammen igjen. ganske vanlig for tror jeg. ) Mat hadde grader fra litt til mye muggent og harskt. Vi var innom og kastet så hun ikke skulle bli syk og da ble det rabalder gitt.

Bare på eeeeett punkt avvek hun fra formelen nøysomhet i alle ting: da hun var med i matbutikken og hun skjønte datter skulle betale så var det myyyyye hun skulle ha og trengte plutselig.  Ha ha. Hun syns datteren tjente så godt hun hadde da råd til det og plikt til det.

Anonymkode: ef47f...346

Uff. Dette er ikke sjarmerende. Sånn var min mormor også, men hun var bare nøysom hva angikk henne selv. Oss rundt unnet hun det beste. Og så var hun litt mer hygienisk enn din også, men mat skulle ikke kastes.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 18.9.2022 den 18.45):

Mener det var ca 50 kr pr pall eller noe i den duren 🙂 

Trodde det var rundt 70, men ser på vedlegget at de koster 69,- ex mva. Om de er b-klasse.

989A58FA-83C8-4AD9-ABFF-EC015C2C3078.png

Anonymkode: 8b63c...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde det var rundt 70, men ser på vedlegget at de koster 69,- ex mva. Om de er b-klasse.

989A58FA-83C8-4AD9-ABFF-EC015C2C3078.png

Anonymkode: 8b63c...bb7

Du har prisliste ja :) økt med 36,25 ink mva da siden 2005-2006 :) 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2020 den 18.56):

Kjeden jeg jobber i har prismatch. Om en vare er billigere hos en av konkurrentene matcher vi den prisen. Det er imidlertid sjelden noen benytter seg av det hos oss, siden vi ikke akkurat selger kapitalvarer, vi driver med kjøkkenutstyr, glass, serviser etc. Rett før jul hadde jeg imidlertid en kunde som forlangte prismatch på en vare. Noe som er helt greit.

Det som gjorde at jeg reagerte var at det var snakk om en pakke dessertskåler vi hadde på tilbud til 175 kr som var på tilbud til 169 kr hos en konkurrent. Det var altså seks kroner som skilte og nærmeste butikk i den andre kjeden er over en mil unna, så det ville kostet kunden mer enn de seks kronene prisdifferansen var på å reise til konkurrenten for å handle.

Anonymkode: 7d6af...b16

Jeg er en slik kunde 🙂 

Har en butikk et slikt løfte så må de nesten holde det. Hadde ikke reist ens ærend til konkurrenten men tatt det da når jeg evt skulle forbi likevel 🙂

Det er ikke gjerrig, men pengebevisst.

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2021 den 18.07):

Vet ikke helt hva jeg egentlig skal kalle meg selv og samboer. Prisbevisst er kanskje det beste ordet men litt gjerrigknark tendenser. Virkelig hater å kjøpe gaver til andre, mat budsjettet vårt er ganske lite, kjøper sjeldent mat som ikke blir brukt opp. Får endel kommentarer på at kjøleskapet vårt er litt stusselig. Og er jeg på restaurant med andre får jeg spader hvis de foreslår at vi bare deler opp regningen istede for å regne og kunn betale for det vi selv har bestilt. Men har i 2020 begynt å kjøpe dyrere gaver for å "gjøre opp for meg" etter år der jeg kunn har handlet for avtalt beløp og ikke en krone mer. 

Vi har ganske så rommelig økonomi og har klart å jobbe oss opp ganske grei formue og eiendeler. Så tenker at jeg MÅ tvinge meg selv til å bli litt mer spandabel, for det ser jo bare dumt ut når jeg tropper opp med porschen og LV vesken min men en litt "kjip" gave. Men det gjør vondt langt inn i sjelen. Især når jeg bruker mye penger på meg selv 🤣

Anonymkode: dc45d...9ad

Jeg er nøysom hjemme, men elsker å gi gaver til andre. Rett nok er mye hjemmelaget (Bunads utstyr m m) men det er lagt mye tid og omtanke i det. Har ikke budsjett på kjøpegaver men handler inn ting jeg vet mottaker vil sette pris på.

Har moderat bil, foretrekker å busse, og mye vintage klær og vesker (men de er arvet, og ikke noe jeg liker å bruke siden jeg er redd for å ødelegge de)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 0.57):

Ved å legge ting opp i ting som har lokk. Til og med koffertene stapper de ting oppi. De må være helt tette i pappen. Som om ikke vi kjenner at det er noe i kofferten når de legger ting oppi.

Anonymkode: f002f...5c9

Det er ikke gjerrighet men kriminalitet (forsøk på tyveri) jeg kunne funnet på å kun ta betalt for koffert for så få en annet til å stoppe de rett utenfor butikken (Jupp sånne fortjener et rulleblad)

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/2/2022 at 8:37 PM, AnonymBruker said:

Ah, skjønner tolkningen din nå. :) Jeg forsto det slik at mor sendte vippskrav til stemor, men det lager mer mening dersom mor sender krav til stefar, altså partneren sin. :) Eller; Det lager vel egentlig null mening. :ler: 

Så mor sender vippskrav til samboeren sin når hun shopper til egne særkullsbarn. Den var fin. :ler: 

Anonymkode: f90f4...feb

Aha! Der falt det på plass hos meg og😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (6 timer siden):

Jeg er en slik kunde 🙂 

Har en butikk et slikt løfte så må de nesten holde det. Hadde ikke reist ens ærend til konkurrenten men tatt det da når jeg evt skulle forbi likevel 🙂

Det er ikke gjerrig, men pengebevisst.

Men ærlig talt, gidder du virkelig å sjekke priser på sånne småbeløp? Jeg hadde skjønt det hvis det var snakk om en vaskemaskin, sofa eller noe annet relativt dyrt, men med sånne småbeløp går vel vinninga opp i spinninga ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mousj skrev (10 timer siden):

Aha! Der falt det på plass hos meg og😄

Det var feil tolkning... AB...215 har svart selv.

AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 22.21):

Moren til mine stebarn vil gjerne ta med barna på shopping og kjøpe fine klær til dem. Men det er meg som får vippskrav etterpå.. 

Anonymkode: bc9b4...215

AnonymBruker skrev (På 2.11.2022 den 23.05):

Det er barnas mor som sender vippskrav til meg som er barnas stemor.

Anonymkode: bc9b4...215

Anonymkode: 6f8f1...04f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snuppe skrev (På 2.11.2022 den 12.52):

Jeg har en gammel "filletante" som bruker "til og fra"-lapper om igjen på julegavene. Hun bare krysser over navnene og skriver nye. 🤣   

Dette må være et av trådens beste innlegg. Makan! 🤣🤣

Anonymkode: 62d91...294

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (16 timer siden):

Men ærlig talt, gidder du virkelig å sjekke priser på sånne småbeløp? Jeg hadde skjønt det hvis det var snakk om en vaskemaskin, sofa eller noe annet relativt dyrt, men med sånne småbeløp går vel vinninga opp i spinninga ...

Ja jeg sjekker prisene på produkter jeg skal kjøpe.  1kr her og 1kr der blir til slutt endel kr

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene tanta mi er ekstremt gjerrig, hun krevde alltid porto for sending av gaver, tilogmed frimerke på kort kunne hun kreve tilbakebetaling for.

Jeg var med henne på bingo en gang som barn og vant tilfeldigvis hovedpremien, 1200kr. Det var mye penger for meg som bare var et barn, tante krevde halve summen for kost og losji og den andre halvdelen for å ha tatt meg med på bingo.

Mamma konfronterte henne med akkurat dette, da mente tante at hun hadde beskyttet meg fra spillegalskap med å ta ansvar for premien.
Tante er langt unna fattig, hun arva både mann og egne foreldre, eier nedbetalt hus, hytte og bil samt har mye penger på bok.

Anonymkode: 76bc9...5cf

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2022 den 2.16):

Bodde i fosterhjem som fikk 15.000 i mnd for meg og de brukte ikke en krone av det på meg for å si det sånn. Fikk 100 kroner i ukelønn for å rydde rommet og det var det. Eventuell sminke, godteri osv måtte jeg kjøpe for de pengene. 

En gang fikk jeg låne 2000 kroner for å kjøpe en jakke som jeg hadde siklet på lenge. Så fikk jeg 500 i bursdag (av biologisk bestemor) og sparte alle ukepengene mine og klarte å skrape sammen de 2000 kronene på under 2 mnd og ga de til dem. Da forventet jeg egentlig at de skulle si jeg kunne beholde de, men tror du ikke de tok dem ? 

De betalte frisør og lege, men hudlege måtte jeg betale selv av min sparekonto fra konfirmasjon og dåp som skulle gå til billappen og sånt senere som på en måte var sperret 🙈 og jeg hadde ekstreme hudproblemer, Så ut som jeg var brent i ansiktet på et tidspunkt. Folk ville ikke gi meg klem engang fordi de var redde for å bli smittet...så det var både psykisk og fysisk belastende. Veldig smertefullt også. 

Hadde et besøkshjem jeg måtte til en gang i mnd og de var helt sjokkerte etter et møte de hadde med dem sammen med BV. Besøkshjemmet fortalte meg at de hadde sittet der og krevd kompensasjon for kjøreturen på nøyaktig 3 minutter og sa "mange bekker små lager en stor Å". 

Fikk aldri bestemme middag, og fikk aldri frukt eller noe annet enn brødskiver med ost eller salami utenom middagene og fikk kun ta med 2 brødskiver på skolen. Disse menneskene snakket aldri med meg og lagde ikke "rom" for meg i stua. De hadde hver sin stol og jeg var bare på rommet mitt, eller ute med venner. 

Anonymkode: 48853...91d

Og slike fosterhjem går norske skattebetaleres penger til, heia Norge! Skulle ønske du bodde i fosterhjem hos meg, så skulle du fått både jakker og sko, gode middager og din egen selvvalgte godstol i stua 🥰

Anonymkode: c23b2...393

  • Liker 9
  • Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...