Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ei venninne av meg kan unngå bestille mat på restaurant om vi er ute å spiser fordi hun ikke er sulten, men resulterer i at hun spør om å feks få et stykke pizza eller restene til andre når dem er forsynt/ikke spiser opp. 
Hun henter også tom flaskene sine dagen etter en fest, for å pante dem selv. 
Hun kjører aldri noen gratis, selv om det er samme vei. Feks, skal hjem fra sentrum, jeg fikk sitte på hvis jeg betalte 20kr. Ber om vippskrav hvis hun legger ut for noe, kan være snakk om 10-20kr.. hun kjøpte en redbull til meg, og jeg en burn til henne en annen gang. Burnen var 3-4kr billigere, fikk derfor et vippskrav på typ 4kr. Henger ikke mer enn jeg må me henne lengre.

Anonymkode: 831e2...858

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ei venninne av meg kan unngå bestille mat på restaurant om vi er ute å spiser fordi hun ikke er sulten, men resulterer i at hun spør om å feks få et stykke pizza eller restene til andre når dem er forsynt/ikke spiser opp. 
Hun henter også tom flaskene sine dagen etter en fest, for å pante dem selv. 
Hun kjører aldri noen gratis, selv om det er samme vei. Feks, skal hjem fra sentrum, jeg fikk sitte på hvis jeg betalte 20kr. Ber om vippskrav hvis hun legger ut for noe, kan være snakk om 10-20kr.. hun kjøpte en redbull til meg, og jeg en burn til henne en annen gang. Burnen var 3-4kr billigere, fikk derfor et vippskrav på typ 4kr. Henger ikke mer enn jeg må me henne lengre.

Anonymkode: 831e2...858

Haha, en venninne av meg skulle alltid snylte sånn mtp mat. Hun ble lyn forbanna da jeg sa jeg skulle spare pizzarestene til dagen etter. Hun var jo sulten og ville også ha pizza 😂

Anonymkode: 63539...f88

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 17.46):

Da jeg var i militæret, var vi ikke så langt fra svenskegrensen. Så det hendte vi tok en harrytur og kjøpte godteri og cola. En dag sto jeg sammen med en annen kar på kasernen, og jeg spør om han vil ha en colaboks. Han takker ja og jeg tar en selv og åpner. Merket jo at han ikke åpnet sin, men tenkte ikke så mye over det før vi kom til velferden. Der han begynte å tilby colaboks for 10 kroner til noen av de andre soldatene (som var lavere pris enn de 15 kronene det kostet på velferden). Må jo humre litt.

Selv svikter min egen gjerrighet som regel halvveis. Som da jeg gikk 3 kilometer på lørdag til Coop Mega fordi de hadde Jegerbrød til 20 kroner (som egentlig ikke er så godt brød heller, men jeg spiser uansett brød sjelden) og jeg fikk 8 kroner rabatt i Coop-appen. Kjøpte to brød for 32 kroner og var fornøyd med meg selv. Men tror grønnsakene jeg kjøpte var ganske mye dyrere relativt sett til Kiwi enn det jeg sparte på brødene og noen kremoster. Så det var litt fail i gjerrigheten der.

Anonymkode: 2f24a...ed2

Du er jo regelrett dum.

Anonymkode: 46595...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er jo regelrett dum.

Anonymkode: 46595...54a

Og du er en kjip stakkar som føler trangen til å påpeke feil som allerede er poengtert av innleggsforfatter. 

Anonymkode: 94b93...c1f

  • Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar denne som anonym, men jeg føler jeg til tider kan tippe litt 🤣🙈

 

Skal jeg ha brus på farten kjøper jeg store flasker på tilbud, og bruker kuponger på å kjøpe små, også etterfyller jeg de små for ` ha med meg rundt omkring. Har flasken i en sånn greie som jeg fryser for å holde den kald. Har med meg vann over alt også, og det er hovedsaklig det jeg drikker, men jeg nekter å kjøpe (lett)brus til full pris. 
 

Jeg kjøper ikke mat ute. Jeg planlegger. Jeg har alltid en bar (selvsagt kjøpt på tilbud), og noe tørket frukt i sekken, og kan strekke meg til å kjøpe en banan, det er det. Jeg pakker heller med meg mat som jeg spiser opp hjemme når jeg er usikker. 
 

Jeg har gått en del ned i vekt etter jeg sluttet på noen medisiner. Snakker om rundt 40kg. Det er nå blitt en del år siden jeg gikk ned. Jeg ser likevel ikke poenget med å oppgradere f.eks en del yttertøy, så jeg bruker en hårstrikk i livet for å få livet smalere og har jakke/topp utenpå og ingen ser det. Penger spart, og plagene virker. (Det er for mye stoff til å kunne sy pent inn, det er prøvd, og det gjør det lettere å få av og på på en del plagg)
 

Kan jeg kjøpe noe på barneavdelingen så gjør jeg det. Jeg er lav og har korte bein, så her spares det en del på det. 
 

Sekken jeg bruker er fra videregående, og er over 20 år gammel. Igjen den virker, tross slitt. 
 

Jeg bruker kuponger og medlemskap for det det er verdt. Kan jeg utnytte tilbud sammen med kupong gjør jeg det. Det betales ikke full pris for vaskemidler, protein, tilskudd, fryste grønnsaker, bær osv, og veldig mye annet. Jeg kjøpte havregryn for 6 måneder i januar til 63kr. Det var 6 pakker så ikke mye å lagre. 
 

Jeg vet når det er ulike tilbud i løpet av året og det utnyttes fra alt fra gaver til å ha et lager å ta av til neste tilbud. 
 

Jeg går fra butikk til butikk (nei jeg kjører ikke), for å få best mulig tilbud. 
 

Jeg har egne klær for hjemme, og egne klær for på farten. Jeg har til og med egne nattkjoler for når jeg skal sove borte. Klærne hjemme brukes til det fullt av hull. Ingen skal se dem, så jeg bryr meg ikke. Jeg har også egne håndklær jeg tar frem til gjester, så folk slipper mine gamle filler. 
 

Sokker kan selvsagt stoppes, og det gjøres også. 
 

Jeg plukker gratis bær hos en nabo og fryser ned for vinteren for å ha på havregrøt og yoghurt. 
 

Jeg har vært innlagt på sykehus, og skulle være litt og tatt en tur hjemom pga det var noen tilbud som var for gode til å gå glipp av. (Da følte jeg det tippet for meg, men tilbudet var bare helt fantastisk 🤣🙈)

Kommer jeg over ting på tilbud jeg vil trenge om en stund så kjøpes det når tilbudet er der. 
 

Når jeg var student ønsket jeg meg ett års forbruk av alt fra sokker, via strømpebukser, til shampoo, balsam og håndsåpe til jul, så jeg hadde til neste jul. Familien er glad i praktiske gaver, så det fungerte utmerket. 
 

Får jeg f.eks salt og pepper som jeg ikke bruker når jeg er på sykehus, eller det er rester av noe, så tar jeg det glatt med hjem og bruker det opp hjemme. Tom tatt med meg servietter hjem når jeg har fått ekstra tildelt, samme med teposer 🤣 
 

Jeg har noen flere, som nok er mer ekstreme, samt en del som nok enda flere gjør. Noen av disse gjør nok flere da, mens jeg har hørt flere bli satt ut over noen av disse. Fastlege kommenterte blant annet strikken i livet en gang 🤣🙈 Er mye planlegging hos meg, som jeg elsker 😁 Å være nøye med en del gir meg både muligheten til å spare, men også muligheten til å støtte opp om frivillig arbeid, og legge mer penger i ting som f.eks sko. Jeg er likevel der at de sjeldne gangene jeg sitter på med noen tilbyr jeg meg å betale for bensin/bom, jeg utnytter ikke andre for å spare penger. Det går litt sport i det. 

Anonymkode: 9a9b7...bc3

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tar denne som anonym, men jeg føler jeg til tider kan tippe litt 🤣🙈

 

Skal jeg ha brus på farten kjøper jeg store flasker på tilbud, og bruker kuponger på å kjøpe små, også etterfyller jeg de små for ` ha med meg rundt omkring. Har flasken i en sånn greie som jeg fryser for å holde den kald. Har med meg vann over alt også, og det er hovedsaklig det jeg drikker, men jeg nekter å kjøpe (lett)brus til full pris. 
 

Jeg kjøper ikke mat ute. Jeg planlegger. Jeg har alltid en bar (selvsagt kjøpt på tilbud), og noe tørket frukt i sekken, og kan strekke meg til å kjøpe en banan, det er det. Jeg pakker heller med meg mat som jeg spiser opp hjemme når jeg er usikker. 
 

Jeg har gått en del ned i vekt etter jeg sluttet på noen medisiner. Snakker om rundt 40kg. Det er nå blitt en del år siden jeg gikk ned. Jeg ser likevel ikke poenget med å oppgradere f.eks en del yttertøy, så jeg bruker en hårstrikk i livet for å få livet smalere og har jakke/topp utenpå og ingen ser det. Penger spart, og plagene virker. (Det er for mye stoff til å kunne sy pent inn, det er prøvd, og det gjør det lettere å få av og på på en del plagg)
 

Kan jeg kjøpe noe på barneavdelingen så gjør jeg det. Jeg er lav og har korte bein, så her spares det en del på det. 
 

Sekken jeg bruker er fra videregående, og er over 20 år gammel. Igjen den virker, tross slitt. 
 

Jeg bruker kuponger og medlemskap for det det er verdt. Kan jeg utnytte tilbud sammen med kupong gjør jeg det. Det betales ikke full pris for vaskemidler, protein, tilskudd, fryste grønnsaker, bær osv, og veldig mye annet. Jeg kjøpte havregryn for 6 måneder i januar til 63kr. Det var 6 pakker så ikke mye å lagre. 
 

Jeg vet når det er ulike tilbud i løpet av året og det utnyttes fra alt fra gaver til å ha et lager å ta av til neste tilbud. 
 

Jeg går fra butikk til butikk (nei jeg kjører ikke), for å få best mulig tilbud. 
 

Jeg har egne klær for hjemme, og egne klær for på farten. Jeg har til og med egne nattkjoler for når jeg skal sove borte. Klærne hjemme brukes til det fullt av hull. Ingen skal se dem, så jeg bryr meg ikke. Jeg har også egne håndklær jeg tar frem til gjester, så folk slipper mine gamle filler. 
 

Sokker kan selvsagt stoppes, og det gjøres også. 
 

Jeg plukker gratis bær hos en nabo og fryser ned for vinteren for å ha på havregrøt og yoghurt. 
 

Jeg har vært innlagt på sykehus, og skulle være litt og tatt en tur hjemom pga det var noen tilbud som var for gode til å gå glipp av. (Da følte jeg det tippet for meg, men tilbudet var bare helt fantastisk 🤣🙈)

Kommer jeg over ting på tilbud jeg vil trenge om en stund så kjøpes det når tilbudet er der. 
 

Når jeg var student ønsket jeg meg ett års forbruk av alt fra sokker, via strømpebukser, til shampoo, balsam og håndsåpe til jul, så jeg hadde til neste jul. Familien er glad i praktiske gaver, så det fungerte utmerket. 
 

Får jeg f.eks salt og pepper som jeg ikke bruker når jeg er på sykehus, eller det er rester av noe, så tar jeg det glatt med hjem og bruker det opp hjemme. Tom tatt med meg servietter hjem når jeg har fått ekstra tildelt, samme med teposer 🤣 
 

Jeg har noen flere, som nok er mer ekstreme, samt en del som nok enda flere gjør. Noen av disse gjør nok flere da, mens jeg har hørt flere bli satt ut over noen av disse. Fastlege kommenterte blant annet strikken i livet en gang 🤣🙈 Er mye planlegging hos meg, som jeg elsker 😁 Å være nøye med en del gir meg både muligheten til å spare, men også muligheten til å støtte opp om frivillig arbeid, og legge mer penger i ting som f.eks sko. Jeg er likevel der at de sjeldne gangene jeg sitter på med noen tilbyr jeg meg å betale for bensin/bom, jeg utnytter ikke andre for å spare penger. Det går litt sport i det. 

Anonymkode: 9a9b7...bc3

Synes du høres fornuftig ut, ikke gjerrig. Flere skulle tatt valg som deg. 

Anonymkode: 37feb...cc3

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist å lese at det er så mange kjipe folk, må leve kjipe liv. Jeg vil ikke ha en partner som er så gjerrig, min forrige dumpet jeg. Typisk studiene mange år etter ferdige studier. Jeg spanderte alltid, og om hun en gang i ny og ne dro opp kortet så forventet hun å få tilbake halvparten. Kunne aldri unne seg noe dyrt, eller unødvendig. Jeg er mer så sånn at ser jeg to like ting, og den dyreste ser best ut så tar jeg den. Skal jeg måle så kjøper jeg den grommeste malestangen selv om det er fem år til neste gang. Bruker du penger så tenker du også på å tjene penger, og jeg tror det er derfor jeg eier mer enn mange av fattiglusene som pakker inn rundstykker i servietter. Man skal kose seg litt også.

Vi hadde en kompis som alltid kom med en six-pack, var drita og dro hjem med en six-pack. Det er historien som følger han selv i dag. 

Anonymkode: 01e8e...450

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg tar denne som anonym, men jeg føler jeg til tider kan tippe litt 🤣🙈

 

Skal jeg ha brus på farten kjøper jeg store flasker på tilbud, og bruker kuponger på å kjøpe små, også etterfyller jeg de små for ` ha med meg rundt omkring. Har flasken i en sånn greie som jeg fryser for å holde den kald. Har med meg vann over alt også, og det er hovedsaklig det jeg drikker, men jeg nekter å kjøpe (lett)brus til full pris. 
 

Jeg kjøper ikke mat ute. Jeg planlegger. Jeg har alltid en bar (selvsagt kjøpt på tilbud), og noe tørket frukt i sekken, og kan strekke meg til å kjøpe en banan, det er det. Jeg pakker heller med meg mat som jeg spiser opp hjemme når jeg er usikker. 
 

Jeg har gått en del ned i vekt etter jeg sluttet på noen medisiner. Snakker om rundt 40kg. Det er nå blitt en del år siden jeg gikk ned. Jeg ser likevel ikke poenget med å oppgradere f.eks en del yttertøy, så jeg bruker en hårstrikk i livet for å få livet smalere og har jakke/topp utenpå og ingen ser det. Penger spart, og plagene virker. (Det er for mye stoff til å kunne sy pent inn, det er prøvd, og det gjør det lettere å få av og på på en del plagg)
 

Kan jeg kjøpe noe på barneavdelingen så gjør jeg det. Jeg er lav og har korte bein, så her spares det en del på det. 
 

Sekken jeg bruker er fra videregående, og er over 20 år gammel. Igjen den virker, tross slitt. 
 

Jeg bruker kuponger og medlemskap for det det er verdt. Kan jeg utnytte tilbud sammen med kupong gjør jeg det. Det betales ikke full pris for vaskemidler, protein, tilskudd, fryste grønnsaker, bær osv, og veldig mye annet. Jeg kjøpte havregryn for 6 måneder i januar til 63kr. Det var 6 pakker så ikke mye å lagre. 
 

Jeg vet når det er ulike tilbud i løpet av året og det utnyttes fra alt fra gaver til å ha et lager å ta av til neste tilbud. 
 

Jeg går fra butikk til butikk (nei jeg kjører ikke), for å få best mulig tilbud. 
 

Jeg har egne klær for hjemme, og egne klær for på farten. Jeg har til og med egne nattkjoler for når jeg skal sove borte. Klærne hjemme brukes til det fullt av hull. Ingen skal se dem, så jeg bryr meg ikke. Jeg har også egne håndklær jeg tar frem til gjester, så folk slipper mine gamle filler. 
 

Sokker kan selvsagt stoppes, og det gjøres også. 
 

Jeg plukker gratis bær hos en nabo og fryser ned for vinteren for å ha på havregrøt og yoghurt. 
 

Jeg har vært innlagt på sykehus, og skulle være litt og tatt en tur hjemom pga det var noen tilbud som var for gode til å gå glipp av. (Da følte jeg det tippet for meg, men tilbudet var bare helt fantastisk 🤣🙈)

Kommer jeg over ting på tilbud jeg vil trenge om en stund så kjøpes det når tilbudet er der. 
 

Når jeg var student ønsket jeg meg ett års forbruk av alt fra sokker, via strømpebukser, til shampoo, balsam og håndsåpe til jul, så jeg hadde til neste jul. Familien er glad i praktiske gaver, så det fungerte utmerket. 
 

Får jeg f.eks salt og pepper som jeg ikke bruker når jeg er på sykehus, eller det er rester av noe, så tar jeg det glatt med hjem og bruker det opp hjemme. Tom tatt med meg servietter hjem når jeg har fått ekstra tildelt, samme med teposer 🤣 
 

Jeg har noen flere, som nok er mer ekstreme, samt en del som nok enda flere gjør. Noen av disse gjør nok flere da, mens jeg har hørt flere bli satt ut over noen av disse. Fastlege kommenterte blant annet strikken i livet en gang 🤣🙈 Er mye planlegging hos meg, som jeg elsker 😁 Å være nøye med en del gir meg både muligheten til å spare, men også muligheten til å støtte opp om frivillig arbeid, og legge mer penger i ting som f.eks sko. Jeg er likevel der at de sjeldne gangene jeg sitter på med noen tilbyr jeg meg å betale for bensin/bom, jeg utnytter ikke andre for å spare penger. Det går litt sport i det. 

Anonymkode: 9a9b7...bc3

Men gjør du dette fordi du må, eller fordi du velger det? Og hvis det er det siste, hva skal du med pengene du sparer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tar denne som anonym, men jeg føler jeg til tider kan tippe litt 🤣🙈

 

Skal jeg ha brus på farten kjøper jeg store flasker på tilbud, og bruker kuponger på å kjøpe små, også etterfyller jeg de små for ` ha med meg rundt omkring. Har flasken i en sånn greie som jeg fryser for å holde den kald. Har med meg vann over alt også, og det er hovedsaklig det jeg drikker, men jeg nekter å kjøpe (lett)brus til full pris. 
 

Jeg kjøper ikke mat ute. Jeg planlegger. Jeg har alltid en bar (selvsagt kjøpt på tilbud), og noe tørket frukt i sekken, og kan strekke meg til å kjøpe en banan, det er det. Jeg pakker heller med meg mat som jeg spiser opp hjemme når jeg er usikker. 
 

Jeg har gått en del ned i vekt etter jeg sluttet på noen medisiner. Snakker om rundt 40kg. Det er nå blitt en del år siden jeg gikk ned. Jeg ser likevel ikke poenget med å oppgradere f.eks en del yttertøy, så jeg bruker en hårstrikk i livet for å få livet smalere og har jakke/topp utenpå og ingen ser det. Penger spart, og plagene virker. (Det er for mye stoff til å kunne sy pent inn, det er prøvd, og det gjør det lettere å få av og på på en del plagg)
 

Kan jeg kjøpe noe på barneavdelingen så gjør jeg det. Jeg er lav og har korte bein, så her spares det en del på det. 
 

Sekken jeg bruker er fra videregående, og er over 20 år gammel. Igjen den virker, tross slitt. 
 

Jeg bruker kuponger og medlemskap for det det er verdt. Kan jeg utnytte tilbud sammen med kupong gjør jeg det. Det betales ikke full pris for vaskemidler, protein, tilskudd, fryste grønnsaker, bær osv, og veldig mye annet. Jeg kjøpte havregryn for 6 måneder i januar til 63kr. Det var 6 pakker så ikke mye å lagre. 
 

Jeg vet når det er ulike tilbud i løpet av året og det utnyttes fra alt fra gaver til å ha et lager å ta av til neste tilbud. 
 

Jeg går fra butikk til butikk (nei jeg kjører ikke), for å få best mulig tilbud. 
 

Jeg har egne klær for hjemme, og egne klær for på farten. Jeg har til og med egne nattkjoler for når jeg skal sove borte. Klærne hjemme brukes til det fullt av hull. Ingen skal se dem, så jeg bryr meg ikke. Jeg har også egne håndklær jeg tar frem til gjester, så folk slipper mine gamle filler. 
 

Sokker kan selvsagt stoppes, og det gjøres også. 
 

Jeg plukker gratis bær hos en nabo og fryser ned for vinteren for å ha på havregrøt og yoghurt. 
 

Jeg har vært innlagt på sykehus, og skulle være litt og tatt en tur hjemom pga det var noen tilbud som var for gode til å gå glipp av. (Da følte jeg det tippet for meg, men tilbudet var bare helt fantastisk 🤣🙈)

Kommer jeg over ting på tilbud jeg vil trenge om en stund så kjøpes det når tilbudet er der. 
 

Når jeg var student ønsket jeg meg ett års forbruk av alt fra sokker, via strømpebukser, til shampoo, balsam og håndsåpe til jul, så jeg hadde til neste jul. Familien er glad i praktiske gaver, så det fungerte utmerket. 
 

Får jeg f.eks salt og pepper som jeg ikke bruker når jeg er på sykehus, eller det er rester av noe, så tar jeg det glatt med hjem og bruker det opp hjemme. Tom tatt med meg servietter hjem når jeg har fått ekstra tildelt, samme med teposer 🤣 
 

Jeg har noen flere, som nok er mer ekstreme, samt en del som nok enda flere gjør. Noen av disse gjør nok flere da, mens jeg har hørt flere bli satt ut over noen av disse. Fastlege kommenterte blant annet strikken i livet en gang 🤣🙈 Er mye planlegging hos meg, som jeg elsker 😁 Å være nøye med en del gir meg både muligheten til å spare, men også muligheten til å støtte opp om frivillig arbeid, og legge mer penger i ting som f.eks sko. Jeg er likevel der at de sjeldne gangene jeg sitter på med noen tilbyr jeg meg å betale for bensin/bom, jeg utnytter ikke andre for å spare penger. Det går litt sport i det. 

Anonymkode: 9a9b7...bc3

Du høres ut som om du er fattig.   Bruker håndklær som er fillete. 😆

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes du høres fornuftig ut, ikke gjerrig. Flere skulle tatt valg som deg. 

Anonymkode: 37feb...cc3

Takk! 💛

ti10 skrev (6 timer siden):

Men gjør du dette fordi du må, eller fordi du velger det? Og hvis det er det siste, hva skal du med pengene du sparer?

 

Djungelvrål skrev (3 minutter siden):

Du høres ut som om du er fattig.   Bruker håndklær som er fillete. 😆

Til dere to siste: jeg er nå ufør, og sparer til bolig. Jeg har også noen større regninger som kommer til tannlege. Det har gått sport i det, og jeg bruker ting til det er godt slitt før det byttes, og det plager ikke meg. Ingen besøk får filler da 🤣 Det gjør nesten vondt å kaste bort penger på ting jeg kunne planlagt bedre for, men jeg koser meg også 🥰 Å være nøye på en god del gir rom i budsjettet både til å spare, men også til å prioritere det jeg har (mer) lyst å bruke penger på. Det være seg gode sko, eller yoghurten jeg liker best (dog likevel gjerne kjøpt på tilbud, men ikke alltid). Jeg føler meg ikke fattig, heller «rik» som har muligheten til å spare, og rom i budsjettet til å prioritere en del jeg ønsker. Det er en luksus ikke alle har i dag, og det vet jeg å sette pris på. 

Anonymkode: 9a9b7...bc3

  • Liker 11
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 8.04):

Da ene slektningen min slet økonomisk og holdt på å gå personlig konkurs så stilte resten av familien opp og bidro masse med mat, klær og penger.  Nå har vedkommende en svært god jobb og tjener mye, da vi var på McDonald's så fikk jeg en meny til 120kr og senere et vipps oppgjør. 

Takk for lunsj:himle:

Anonymkode: 0feed...512

Uff, sånne folk. Noen burde sende vedkommende en sms eller ta en prat og spurt hva hen tenkte om den tiden hen fikk hjelp av familien uten å kreve penger tilbake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (8 timer siden):

 Pappa og bestefar og onkel og tante har alltid vært rause 😀

hvorfor velger du egentlig å skrive om den i denne tråden da??    

Anonymkode: c0401...e35

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (9 timer siden):

Pappa og bestefar og onkel og tante har alltid vært rause 😀

Fantastisk bidrag 👏

Alle 114 som følger en tråd med historier om gjerrige folk blir nok fra seg av begeistring.

Anonymkode: 8415a...ea2

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fantastisk bidrag 👏

Alle 114 som følger en tråd med historier om gjerrige folk blir nok fra seg av begeistring.

Anonymkode: 8415a...ea2

Ja ikke sant ? 😀👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvorfor velger du egentlig å skrive om den i denne tråden da??    

Anonymkode: c0401...e35

Det hørte med en gladhistorie også 😀

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk! 💛

 

Til dere to siste: jeg er nå ufør, og sparer til bolig. Jeg har også noen større regninger som kommer til tannlege. Det har gått sport i det, og jeg bruker ting til det er godt slitt før det byttes, og det plager ikke meg. Ingen besøk får filler da 🤣 Det gjør nesten vondt å kaste bort penger på ting jeg kunne planlagt bedre for, men jeg koser meg også 🥰 Å være nøye på en god del gir rom i budsjettet både til å spare, men også til å prioritere det jeg har (mer) lyst å bruke penger på. Det være seg gode sko, eller yoghurten jeg liker best (dog likevel gjerne kjøpt på tilbud, men ikke alltid). Jeg føler meg ikke fattig, heller «rik» som har muligheten til å spare, og rom i budsjettet til å prioritere en del jeg ønsker. Det er en luksus ikke alle har i dag, og det vet jeg å sette pris på. 

Anonymkode: 9a9b7...bc3

Det med å ha fintøy og hjemmetøy er en smart ting jeg også praktiserer og er vokst opp med. 

Anonymkode: 720e7...ab8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp lutfattig og har vært psykisk syk og ute av stand til å jobbe store deler av voksenlivet. Så jeg er nok ikke en som regnes som veldig sløsete. Jeg passer alltid på å heller betale for mye enn for lite når man spleiser på ting. Men jeg går i klær og sko til det detter fra hverandre, går aldri til frisør, spiser på restaurant kanskje 3-4 ganger i året. Har flere ganger blitt fortalt av venner at de syns jeg lever for asketisk, men sannheten er at jeg ikke savner sløseri. Overhodet ikke. Ser venner med annet forhold til penger og med en helt annen økonomi spise på dyre restauranter, kler seg i dyre klær, reiser flere ganger i året og pusser opp hele tida og drikker for 1500-3000 kr pr måned. Helt ærlig så savner jeg ikke deres livsstil. Jeg har spinket og spart på en lav inntekt over mange år og har nedbetalt leiligheten på nesten 1/3 av nedbetalingstiden, har snart flere hundre tusen i banken og jeg har et godt liv. All skrekk i barndommen som følge av fattigdom sitter i meg ennå, og jeg tror ikke jeg har noe sløse-gen.

Anonymkode: f96bb...9bf

  • Liker 4
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vokste opp lutfattig og har vært psykisk syk og ute av stand til å jobbe store deler av voksenlivet. Så jeg er nok ikke en som regnes som veldig sløsete. Jeg passer alltid på å heller betale for mye enn for lite når man spleiser på ting. Men jeg går i klær og sko til det detter fra hverandre, går aldri til frisør, spiser på restaurant kanskje 3-4 ganger i året. Har flere ganger blitt fortalt av venner at de syns jeg lever for asketisk, men sannheten er at jeg ikke savner sløseri. Overhodet ikke. Ser venner med annet forhold til penger og med en helt annen økonomi spise på dyre restauranter, kler seg i dyre klær, reiser flere ganger i året og pusser opp hele tida og drikker for 1500-3000 kr pr måned. Helt ærlig så savner jeg ikke deres livsstil. Jeg har spinket og spart på en lav inntekt over mange år og har nedbetalt leiligheten på nesten 1/3 av nedbetalingstiden, har snart flere hundre tusen i banken og jeg har et godt liv. All skrekk i barndommen som følge av fattigdom sitter i meg ennå, og jeg tror ikke jeg har noe sløse-gen.

Anonymkode: f96bb...9bf

Ingen bryr seg om du er sparsom på egne vegne, good for you. Det er når det begynner å gå ut over andre at man er gjerrig.

Anonymkode: 5d056...6c1

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen bryr seg om du er sparsom på egne vegne, good for you. Det er når det begynner å gå ut over andre at man er gjerrig.

Anonymkode: 5d056...6c1

Jeg prøvde på en roundabout-måte å si noe om hva som kan ligge bak gjerrigknarkers tankegang. Men kan godt være innlegget mitt ikke passet i tråden, da jeg absolutt ikke er gjerrig mot andre. Jeg er har bare ikke anlegg for sløsing.

Anonymkode: f96bb...9bf

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...