Gå til innhold

Dele gjerrigknarkhistorier fra jobb og privatliv?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest hyggelig skrev (På 17.3.2009 den 14.16):

Jeg feira bursdagen min og hadde invitert en kompis. Han ga meg en billig flaske vin i gave, men hadde ingenting å drikke med seg. Da jeg spurte hvorfor, sa han at han visste jeg hadde så mye alkohol at han regna med jeg kunne avse litt. Det endte opp med at han drakk opp en halvflaske sprit pluss blandevannet...

 

En annen gang var vi på byen med en annen venn av oss. Vi kjøpte runder, men da det var kompisen min sin tur var han plutselig "ikke tørst" lenger.. Den andre vennen vi hadde med oss bestemte seg deretter for å kjøpe mer øl, og spurte høflig om noen andre også ville ha. Da svarte kompisen min "ja, gjerne det"....

 

Trenger vel ikke å si at vi ikke er særlig nære venner lenger ;)

Haha. En kamerat av en kamerat av meg var akkurat slik for 30 år siden. Alle visste det, og alle unngikk å sitte ved siden av ham eller ta taxi med ham.

Jeg har ingen kontakt med ham i dag, men han er en av landets mest kjente innen sitt yrke, så når jeg leser om ham, tenker jeg alltid at «jeg vet hvor liten du er som menneske».

  • Liker 17
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vært sammen med en type i ca 3 uker. Vi skulle en tur i butikken og kjøpe noe til lunsj. Jeg plukket litt salatmix, sånn fra salatbar og en en brus. Da sa han høyt og tydelig at dette måtte jeg bare betale selv og det var greit for min del.

Vi dro hjem til han og dekket bordet. Da delte han salaten og brusen i 2. Det eneste han spanderte var bruk av glass og bestikk. Jeg spiste fra salatbegeret og drakk av flaska. 
Det varte ikke lenge det forholdet, for å si det pent.

Det var ikke bare denne episoden som fikk meg til å droppe han. Han mente huset han bodde i var helt veldig pent både innvendig og utvendig. Veeel, det er vel en del år siden gulbrun marmorert badeomsplater var moderne. Det samme med beige, brun, orange og hvit stoff sofa. Alt var 70 tallstil. Jeg sa at han umulig kan følge med på hva som skjer ang møbler og oppussing. Han hadde vært hos meg en gang og syntes jeg hadde det veldig likt han interiørmessig og farger på vegger etc. Huset hans var vel ikke pusset opp siden attenpilogbue, mens leiligheten min var 2 år gammel i 2017. Han klarte ikke å se forskjellen på mitt og han sitt hjem.

Han var så gjerrig at jeg trur han gråt når han dreit.

Anonymkode: d07b9...90b

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde vært sammen med en type i ca 3 uker. Vi skulle en tur i butikken og kjøpe noe til lunsj. Jeg plukket litt salatmix, sånn fra salatbar og en en brus. Da sa han høyt og tydelig at dette måtte jeg bare betale selv og det var greit for min del.

Vi dro hjem til han og dekket bordet. Da delte han salaten og brusen i 2. Det eneste han spanderte var bruk av glass og bestikk. Jeg spiste fra salatbegeret og drakk av flaska. 
Det varte ikke lenge det forholdet, for å si det pent.

Det var ikke bare denne episoden som fikk meg til å droppe han. Han mente huset han bodde i var helt veldig pent både innvendig og utvendig. Veeel, det er vel en del år siden gulbrun marmorert badeomsplater var moderne. Det samme med beige, brun, orange og hvit stoff sofa. Alt var 70 tallstil. Jeg sa at han umulig kan følge med på hva som skjer ang møbler og oppussing. Han hadde vært hos meg en gang og syntes jeg hadde det veldig likt han interiørmessig og farger på vegger etc. Huset hans var vel ikke pusset opp siden attenpilogbue, mens leiligheten min var 2 år gammel i 2017. Han klarte ikke å se forskjellen på mitt og han sitt hjem.

Han var så gjerrig at jeg trur han gråt når han dreit.

Anonymkode: d07b9...90b

Jeg syns det er fantastisk med folk som ikke pusser opp og bytter ut interiøret sitt bare fordi det ikke er i motebildet. Det er jo bare bruk-og-kast, som vi ikke kan holde på med mye lenger. Ikke går det utover andre heller 😊

Anonymkode: 5d056...6c1

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde vært sammen med en type i ca 3 uker. Vi skulle en tur i butikken og kjøpe noe til lunsj. Jeg plukket litt salatmix, sånn fra salatbar og en en brus. Da sa han høyt og tydelig at dette måtte jeg bare betale selv og det var greit for min del.

Vi dro hjem til han og dekket bordet. Da delte han salaten og brusen i 2. Det eneste han spanderte var bruk av glass og bestikk. Jeg spiste fra salatbegeret og drakk av flaska. 
Det varte ikke lenge det forholdet, for å si det pent.

Det var ikke bare denne episoden som fikk meg til å droppe han. Han mente huset han bodde i var helt veldig pent både innvendig og utvendig. Veeel, det er vel en del år siden gulbrun marmorert badeomsplater var moderne. Det samme med beige, brun, orange og hvit stoff sofa. Alt var 70 tallstil. Jeg sa at han umulig kan følge med på hva som skjer ang møbler og oppussing. Han hadde vært hos meg en gang og syntes jeg hadde det veldig likt han interiørmessig og farger på vegger etc. Huset hans var vel ikke pusset opp siden attenpilogbue, mens leiligheten min var 2 år gammel i 2017. Han klarte ikke å se forskjellen på mitt og han sitt hjem.

Han var så gjerrig at jeg trur han gråt når han dreit.

Anonymkode: d07b9...90b

Det fascinerer meg litt, at du bare lar han ta halve salaten og brusen din. Jeg hadde nok sagt klart fra.

Kjenner egentlig ingen gjerrige, med unntak av en bekjent som alltid runder nedover. Blir veldig komisk når han runder opp for alle utlegg han selv har, mens han forandrer vipsen og runder ned om andre har utlegg. Blir noen tikroner hver gang. Flere som har sagt fra, og han har faktisk bedret seg litt. Siden han er en hyggelig kar ellers, holder vi kontakten.

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 7.45):

Jeg syns det er fantastisk med folk som ikke pusser opp og bytter ut interiøret sitt bare fordi det ikke er i motebildet. Det er jo bare bruk-og-kast, som vi ikke kan holde på med mye lenger. Ikke går det utover andre heller 😊

Anonymkode: 5d056...6c1

Jeg er enig med deg, men personen i denne historien har jo ingen selvbevissthet rundt slike valg.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Har ei venninne uten lappen  som jeg drar på jevnlige utflukter sammen med.

Samtalen mellom oss foregår slik etter vi har avtalt å treffes: Jeg: Hvor skal  vi?Hun: Bestem du, det er du som kjører..

 

Hvorfor synes jeg det er så vanskelig å be om bensinpenger når hun hele tiden klager på dårlig råd og jeg så rik?

Jeg har noen gamle ukeblader du kan få, sier hun. Hun begriper ikke at det koster å drifte maskineriet . Det skal jeg fortelle henne. Jeg gjorde det engang men hun har en tendens til å glemme slikt.

 

 

Anonymkode: 720e7...ab8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Min ex pleide å ha med seg sånn avbitertang i butikken. Fordi han klipte av halen/stilken på bananene. Som han sa, det er ille nok å betale kilopris for skallet om man ikke skal betale for denne helt unyttige delen av bananen også.

Anonymkode: ad023...e35

  • Liker 25
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollega som støvsuger fruktbollen på jobb. Hun har stort sett ikke med seg mat og spiser i stedet opp frukten som jobben betaler.

Anonymkode: b5a39...649

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en!

For en del år siden jobbet jeg som helgevakt i et bofellesskap. Der ble det hver dag laget en felles middag, som pasientene og de ansatte spiste sammen. Helgevaktene måtte betale noe sånt som 20 kroner per middag, så det var jo ganske billig, men samtidig føltes noenlunde innenfor som kostpris for en porsjon fiskepinner med ris og frosne grønnsaker. Da økonomiansvarlig sluttet, kom det frem at de faste ansatte i full stilling hadde betalt type 100 kroner i måneden for 3-4 middager i uken, mens pasientene måtte betale 2000 i måneden for 6 middager i uken - dvs at pasientene subsidierte de ansattes middager. Pasientene levde jo da av uføretrygd og hadde kanskje 50-100 kroner igjen i lommepenger når de faste utgiftene var betalt. Da dette ble presisert var det en del av de ansatte som ble flaue - de hadde jo vært fornøyd med billige middager, men ikke helt tenkt over hvordan det hele hang sammen. Bortsett fra en! Han ble ikke flau, han ble rasende, fordi hans personlige økonomi kunne tydeligvis ikke tåle at han faktisk måtte betale kostpris for maten han spiste på jobb. Etter at nytt system for betaling var innført, «sluttet» han å spise på jobb, eller, han spiste ikke sammen med pasientene, men meldte seg alltid til å vaske opp, og sto så på kjøkkenet og spiste opp restene. Da mente han at han at han ikke skulle betale noe, for restene hadde jo blitt kastet uansett..  

(Restene ble forøvrig ellers ofte fryst ned og brukt til lapskaus eller restemiddag senere)

Anonymkode: 448eb...af6

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har en!

For en del år siden jobbet jeg som helgevakt i et bofellesskap. Der ble det hver dag laget en felles middag, som pasientene og de ansatte spiste sammen. Helgevaktene måtte betale noe sånt som 20 kroner per middag, så det var jo ganske billig, men samtidig føltes noenlunde innenfor som kostpris for en porsjon fiskepinner med ris og frosne grønnsaker. Da økonomiansvarlig sluttet, kom det frem at de faste ansatte i full stilling hadde betalt type 100 kroner i måneden for 3-4 middager i uken, mens pasientene måtte betale 2000 i måneden for 6 middager i uken - dvs at pasientene subsidierte de ansattes middager. Pasientene levde jo da av uføretrygd og hadde kanskje 50-100 kroner igjen i lommepenger når de faste utgiftene var betalt. Da dette ble presisert var det en del av de ansatte som ble flaue - de hadde jo vært fornøyd med billige middager, men ikke helt tenkt over hvordan det hele hang sammen. Bortsett fra en! Han ble ikke flau, han ble rasende, fordi hans personlige økonomi kunne tydeligvis ikke tåle at han faktisk måtte betale kostpris for maten han spiste på jobb. Etter at nytt system for betaling var innført, «sluttet» han å spise på jobb, eller, han spiste ikke sammen med pasientene, men meldte seg alltid til å vaske opp, og sto så på kjøkkenet og spiste opp restene. Da mente han at han at han ikke skulle betale noe, for restene hadde jo blitt kastet uansett..  

(Restene ble forøvrig ellers ofte fryst ned og brukt til lapskaus eller restemiddag senere)

Anonymkode: 448eb...af6

FOLK!!! :sjokkert: Hva er det med disse folka?! Hva er det de tenker?! 

Anonymkode: 346ee...279

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å denne tråden hadde jeg nesten glemt! 

Anonymkode: d8ab7...68f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (På 21.12.2022 den 9.34):

Jeg er enig med deg, men personen i denne historien har jo ingen selvbevissthet rundt slike valg.

Har du tenkt over at noen kan ha vanskelig for å si nei når han bare helte halvparten over i sin bolle og glass?

Den siste gangen han var hos meg så ringte jeg han på jobb og spurte når Hsn kom hjem, så middagen kunne være klar. 
Han visste ikke når han ville komme. Barna mine var sultne og vi spiste pølser og lompe.

Da han kom hjem i 20 tiden på kvelden så ville han ha middag og jeg tilbød meg å varme opp pølser. Det var ikke aktuelt å spise sånn drittdag, så han dro på McDonald’s istede. Jeg gjorde det slutt der og da. Så han aldri igjen og aldri savnet han heller.

Anonymkode: d07b9...90b

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 30.10.2010 den 13.42):

 

Hehe, har hørt et par historier om en av de virkelig rike i landet . Faren til en kamerat jobbet for denne karen på et prosjekt, og fortalte at når de tok taxi overlot alltid vedkommende regninga til de andre.

Olav Thon tar frem ei gulrot og begynner å knaske på den under styremøter🤣🤣

Endret av Jokke89
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jokke89 skrev (8 timer siden):

Olav Thon tar frem ei gulrot og begynner å knaske på den under styremøter🤣🤣

Det er en powermove.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/9/2023 at 5:11 AM, AnonymBruker said:

Kollega som støvsuger fruktbollen på jobb. Hun har stort sett ikke med seg mat og spiser i stedet opp frukten som jobben betaler.

Anonymkode: b5a39...649

Det må være greit om det er fredag kl 15 og frukten ikke overlever til mandag.

Anonymkode: ad023...e35

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min farmor tok alltid vare på innpakningspapiret etter hver julaften og bursdager. Strøk det og brukte det på nytt. 

Jeg syntest det var såååå flaut og gnient på 90-tallet.

Nå synes jeg det er genialt ❤️ 

Anonymkode: e6ff4...677

  • Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest skrev (På 16.3.2009 den 18.26):

Sikkert mange her inne som har erfaring med gjerrige mennesker, enten fra jobb, familie eller vennekrets. Personlig har jeg sett kolleger stjele bind fra jobben (jeg er sykepleier), og annet som f.eks håndkrem. De synes at det er naturlig at de kan ta med fuktighetskrem hjem, siden jobben medfører stor slitasje på håndhud.

Jobber på resturant. Når vi skjærer paprika og skal skylle vekk frøene får vi aldri ha vannet rennende, må skru av og på for hver paprika. «VANN KOSTER PENGER»

Anonymkode: 03cda...11e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...