AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2941 Del Skrevet 7. mai 2019 En kollega på jobben som hele tiden klager og sutrer over hvor forbanna mye penger hun bruker på maten sin. Flere av oss tar vanligvis med nistemat hjemmefra, i steden for å kjøpe på kiosk eller bestille fra kantinen. Men hun bruker vel ikke så spesielt med penger, sammenlignet med andre som i tillegg har barn (hun selv er foreløpig barn-løs) og hun tar for eksempel ALLTID det billigste pålegget hun kan finne på butikken. Deretter bruker hun hele lunsj-pausen sin på jobb med å klage over at for eksempel salami smaker så vondt, og maser på at alle andre burde bytte mat med henne - slik at hun slipper dette pyton pålegget sitt. Dersom noen spør henne hvorfor hun gadd å kjøpe mat som hun tydeligvis ikke liker, så svarer hun selvfølgelig at dette var "First Price" og det aller billigste hun klarte å få tak i. Og nei, denne oppførselen hennes er selvfølgelig ikke fordi hun er fattig. Hun er faktisk mellomleder, og tjener hakket mer enn flere av oss andre. Men hun er tydeligvis helt ekstremt opptatt av å bruke minst mulig penger... Anonymkode: 9ba79...c13 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 7. mai 2019 #2942 Del Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En kollega på jobben som hele tiden klager og sutrer over hvor forbanna mye penger hun bruker på maten sin. Flere av oss tar vanligvis med nistemat hjemmefra, i steden for å kjøpe på kiosk eller bestille fra kantinen. Men hun bruker vel ikke så spesielt med penger, sammenlignet med andre som i tillegg har barn (hun selv er foreløpig barn-løs) og hun tar for eksempel ALLTID det billigste pålegget hun kan finne på butikken. Deretter bruker hun hele lunsj-pausen sin på jobb med å klage over at for eksempel salami smaker så vondt, og maser på at alle andre burde bytte mat med henne - slik at hun slipper dette pyton pålegget sitt. Dersom noen spør henne hvorfor hun gadd å kjøpe mat som hun tydeligvis ikke liker, så svarer hun selvfølgelig at dette var "First Price" og det aller billigste hun klarte å få tak i. Og nei, denne oppførselen hennes er selvfølgelig ikke fordi hun er fattig. Hun er faktisk mellomleder, og tjener hakket mer enn flere av oss andre. Men hun er tydeligvis helt ekstremt opptatt av å bruke minst mulig penger... Anonymkode: 9ba79...c13 HAHAHAHAHAH er det sant?! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2943 Del Skrevet 7. mai 2019 2 timer siden, Sugar&Spice skrev: HAHAHAHAHAH er det sant?! Ja, dessverre! Man tror nesten ikke at slike mennesker faktisk eksisterer, og så møter man dem selv... Anonymkode: 9ba79...c13 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2944 Del Skrevet 7. mai 2019 Når vi e på hyttetur med et vennepar, så får vi ikke låne internettet i sommethuset deres. Det skal kun brukes av de og barna deres. Synes det er litt morsomt. Jeg hadde ikke brydd meg om det selv 😅 Anonymkode: e9ad8...25e 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 7. mai 2019 #2945 Del Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dessverre! Man tror nesten ikke at slike mennesker faktisk eksisterer, og så møter man dem selv... Anonymkode: 9ba79...c13 "har du lyst til å bytte den varme og digge lunsjen du har kjøpt i kantinen for 70 kr med min dvasse, ekle First Price Salami og First Price-kneipp-brødskive? " 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2946 Del Skrevet 7. mai 2019 Èn historie til. Mannen ble invitert til øl smaking hos en kompis. Dama til kompisen hans tømte litt øl i hvert glass. De smakte på til sammen 6-8 øl. De fikk 5 cm fylt opp i glsset, hver gang de smakte på en øl. Mannen koste seg, og det vet ho hyggelig. Så gikk det noen dager, og mannen fikk en melding om å føre over 180 kroner for ølen. Vi lo godt, og lenge! 180 kr 😂 Vi hadde aldri sendt ut melding om å få tilbake pengene for en hyggelig aften blandt venner. Ble så pinlig berørt på deres vegne 😂 Anonymkode: e9ad8...25e 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2947 Del Skrevet 7. mai 2019 En jeg datet spiste til han nesten kastet opp hver gang han fikk tilbud om gratis mat, uavhengig av om han likte det eller ikke. Når jeg spurte hvorfor svarte han at det tok lenger tid før han ble sulten igjen, så da sparte han penger på mat. Det ble ikke oss! Anonymkode: efb20...d23 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 7. mai 2019 #2948 Del Skrevet 7. mai 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kollega på jobben som hele tiden klager og sutrer over hvor forbanna mye penger hun bruker på maten sin. Flere av oss tar vanligvis med nistemat hjemmefra, i steden for å kjøpe på kiosk eller bestille fra kantinen. Men hun bruker vel ikke så spesielt med penger, sammenlignet med andre som i tillegg har barn (hun selv er foreløpig barn-løs) og hun tar for eksempel ALLTID det billigste pålegget hun kan finne på butikken. Anonymkode: 9ba79...c13 Jeg har en på jobben som nesten er likeledes men han tar en del avgjørelser som gjør at andre får ekstraarbeid, kun for at arbeidsplassen skal kunne spare litt penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2949 Del Skrevet 7. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: En jeg datet spiste til han nesten kastet opp hver gang han fikk tilbud om gratis mat, uavhengig av om han likte det eller ikke. Når jeg spurte hvorfor svarte han at det tok lenger tid før han ble sulten igjen, så da sparte han penger på mat. Det ble ikke oss! Anonymkode: efb20...d23 Haha, dette er hver eneste student på et arrangement der det er gratis pizzaservering. Anonymkode: ef7d0...b8b 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. mai 2019 #2950 Del Skrevet 7. mai 2019 På 26.3.2019 den 22.15, AnonymBruker skrev: Butikkene har ikke mulighet til å kjøpe inn bæreposer som ikke ligger i bestillingsortimentet, så nei, de kan ikke kjøpe helt hvite poser med mindre det har skjedd en feil i produksjonen og posene enten mangler logo eller logoen er smørt utover, og folk ville ikke betale for de posene heller, for øvrig. Anonymkode: 558db...d16 Det stemmer men kjedene kan utvide sitt bestillingssortiment. Jeg er forøvrig hun ratingen som lett betaler 5 kr for en pose uten logo, noe som ble lovet på tv for flere år tilbake uten at det kom, har stort sett med egne poser/nett 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. mai 2019 #2951 Del Skrevet 7. mai 2019 På 1.4.2019 den 13.07, AnonymBruker skrev: Herregud denne posediskusjonen. Det er LOVPÅLAGT å ta betalt for plastposer nå folkens. Så enkelt er det. Anonymkode: df96a...542 Nei det er ikke lovpålagt, tror du må lese deg opp litt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #2952 Del Skrevet 7. mai 2019 7 timer siden, Sugar&Spice skrev: "har du lyst til å bytte den varme og digge lunsjen du har kjøpt i kantinen for 70 kr med min dvasse, ekle First Price Salami og First Price-kneipp-brødskive? " Nei, fullt SÅ ille er hun heldigvis ikke da! Men dersom noen kollegaer har med seg brødskiver, og hun også har med seg brødskiver - da kan hun finne på å spørre om sånn "bytting" av nistematen sin. Da kan det jo være noen andre som har mer digg pålegg på sine brødskiver, enn det hun selv har. Anonymkode: 9ba79...c13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 7. mai 2019 #2953 Del Skrevet 7. mai 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, fullt SÅ ille er hun heldigvis ikke da! Men dersom noen kollegaer har med seg brødskiver, og hun også har med seg brødskiver - da kan hun finne på å spørre om sånn "bytting" av nistematen sin. Da kan det jo være noen andre som har mer digg pålegg på sine brødskiver, enn det hun selv har. Anonymkode: 9ba79...c13 Jobber du i fjerdeklassen? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girlygirl9 Skrevet 8. mai 2019 #2954 Del Skrevet 8. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, fullt SÅ ille er hun heldigvis ikke da! Men dersom noen kollegaer har med seg brødskiver, og hun også har med seg brødskiver - da kan hun finne på å spørre om sånn "bytting" av nistematen sin. Da kan det jo være noen andre som har mer digg pålegg på sine brødskiver, enn det hun selv har. Anonymkode: 9ba79...c13 Sånn gjorde vi i begynnelsen av barneskolen........ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2955 Del Skrevet 8. mai 2019 På 31.3.2019 den 17.50, AnonymBruker skrev: Da noen i familien skulle ha dåp, ble blant annet kusinen til dåpbarnets mor og hennes mann og baby inviterert til selskapet. Kusinen presterte med å dukke opp og si at dette godt kunne være hennes barns dåpsselskap også, familien var jo den samme og barnets familie på farssiden var få og bodde på et annet sted av landet så de ville nok ikke hatt mulighet til å komme uansett. Men kun hadde tatt seg friheten til å invitere to faddere - "det blir jo alltids mat til overs uansett". Ikke var babyen hennes døpt enda heller, men ble døpt noen uker senere. Anonymkode: 22602...9d6 Håper virkelig at foreldrene til dåpsbarnet sa NEI til "deling" av selskapet? Anonymkode: 70202...27a 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #2956 Del Skrevet 15. mai 2019 Lillesøstren til min samboer bor her ofte, over flere , og vi betaler stort sett alt av mat og drikke, ikke takeaway eller resturantbesøk. Hun hadde kjøpt en sushi til 65 kr, hvor vi fikk en bit hver, hun fikk igså biter av oss, da dro hun fram mobilen å regnet ut slik at hun kun betalte 32. 50 , og ikke 65 kr Synes det er ganske smålig, når vi lar henne bo gratis opptil flere ganger i året, og spandere alt mat og drikke. Men som samboer sier, hun er lillesøstren, og bortskjemt Anonymkode: 342b3...4fc 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fjollefyr Skrevet 15. mai 2019 Populært innlegg #2957 Del Skrevet 15. mai 2019 Min svigerinne og hennes kjæreste var på besøk i én uke, betalte ikke for noe mat. Spiste mat på nyttårsaften blandt annet, som vi betalte for. Jeg tenkte ikke mye over det, før jeg sendte han på butikken noen dager senere for å kjøpe en pose ertestuing til fiskemiddag. Han kom tilbake med posen, slengte den på disken og sa: Du skylder meg 17kr, for vi liker ikke ertestuing. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #2958 Del Skrevet 16. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde kjøpt en sushi til 65 kr, hvor vi fikk en bit hver, hun fikk igså biter av oss, da dro hun fram mobilen å regnet ut slik at hun kun betalte 32. 50 , og ikke 65 kr Hva kan du forvente av noen som må dra fram mobilen for å regne ut hva 65 : 2 blir? Anonymkode: e8287...c7e 46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #2959 Del Skrevet 16. mai 2019 Mulig jeg har skrevet denne før altså: I slutten av tenårene var vi en jentegjeng som dro på hyttetur sammen. Vi handlet inn felles mat og delte summen for maten på alle. Det var avtalt på forhånd. Da vi skulle pakke og reise hjem, kom den ene jenta og sa at hun skulle ha tilbake penger, fordi hun ikke hadde spist av smøret og osten. Hun regnet ut at disse to varene kostet 40kr, og vi fire andre skulle da betale henne 10kr hver... Da vi andre kommenterte at utgiftene for maten var felles og at ikke alle av oss hadde smakt på alt heller, ble hun så dritsur at vi bare ga henne pengene. Hun syns vi var sære og vanskelige. 🙄 I hennes tilfelle handler det nok like mye om sosiale antenner som gjerrighet. Anonymkode: edef3...b55 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2019 #2960 Del Skrevet 16. mai 2019 En dame kjøpte 80pakker med oppvaskmaskintabletter på tilbud til 20kr pakka i 2014 og hun har igjen av disse fremdeles Det var meg selv.Jeg er kjempegjerrig men jeg har ikke alltid vært det. Trives med å være mer økonomisk og forutseende- det gir en viss tilfredstillelse og trygghet å være fornuftig. Tenk alle pengen jeg har sløst bort på å leve fra hånd til munn- dro på kjøpesenteret og kjøpte masse juggel Anonymkode: 80413...45b 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå