Gå til innhold

Celica skal bli mamma til en liten jente :)


Celica

Anbefalte innlegg

Det står bare fint til med meg. Var hos jordmor idag og hodet hadde festa seg! :) Hovedtemaet på kontrollen idag var fødsel. Det gikk forsåvidt helt greit.

Her er en liten oversikt fra kontrollen idag:

03.06.09, 36-ukerskontroll hos jordmor:

Vekt: 73,8 kg

BT: 110/60

Symfyse fundusmål: 33 cm

Notater fra jordmor: Kynnere, bra m/liv.

I morgen skal jeg på journalinnskriving på sykehuset! Så det kommer nok en liten oppdatering da kan jeg tenke meg :)

Hvordan står det til med deg, forresten, evs?

Endret av Celica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow. Det merkes vel at det ikke er lenge igjen nå ;) Det blir veldig spennende fremover vil jeg tro :)

Vel, det går da fint med meg; bortsett fra kvalme og vondt i magen. :gjeiper: Deilig med skolefri i alle fall! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner at det ikke er så lenge igjen nå. Det skal bli godt :)

Huff, vondt i magen og kvalme er da ikke noe godt. Iallefall ikke når en endelig har skolefri :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten på journalskriving igår. Det gikk helt fint. Hadde håpet å fått sitt en fødestue med vinduer, men uheldigvis så var alle opptatt :(

Jeg fikk kommet med mine store ønsker, hehe. Har veldig lyst på en fødestue med vindu (synes det virker så innestengt å skummelt uten vinduer), akupunktur og badekar i åpningsfasen. Så håper å få innviglet noen av disse :)

Idag er jeg 36 uker på vei, så nå er det bare 4 uker og 2 dager igjen til termin!

36 uker:

Fra 36 uker og 0 dager til 36 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2700 g

CRL: 32 cm

Full lengde: 44 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 34 uker gammelt. Morkaken som lenge var tyngre enn fosteret, veier nå en sjettedel av fosterets vekt.

Fordøyelses- og tarmsystemet er fremdeles relativt umodent, og vil ikke være helt modent før barnet er tre til fire år gammelt. Nå utgjør fettlaget omtrent 15 prosent av fosterets vekt, og vil gjøre det lettere å regulere kroppstemperaturen etter fødselen. Huden ser lyserosa ut til tross for fettlaget. Årsaken er at blodårene ligger så nær hudoverflaten. Hudfolder rundt blant annet knær, håndledd og nakke utvikles.

Veldig spennendes. Hun kan jo komme når som helst nå ;) Men satser på hun ikke kommer før om to uker iallefall, for da har samboer kommet hjem fra jobb. Har ikke så veldig lyst til å føde uten han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på at de får ønskene dine til å gå i oppfyllelse da ;)

Jobber samboeren din to uker på og to uker av? Da er det i så fall greit å satse på at hun bestemmer seg å komme rundt den tid ja :gjeiper: Kan vel kanskje bli kjipt for dere begge om hun kommer tidligere :S

Men det ordner seg vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han jobber to uker på og fire uker av :)

Så han er hjemme igjen 17. juni og skal være hjemme helt til siste uka i august eller noe sånn. Så det er heldigvis VELDIG stor sannsynlighet for at han er hjemme når det skjer. Hvis ikke så har jeg notert meg nummeret til jobben hans- og nøler ikke med å ringe hvis noe skulle skje :P

Idag var jeg hos legen og fikk sykemelding. Så nå er jeg sykemeldt 50% frem til 21. juni pga store plager med bekkenløsning og halsbrann. Etter 21. juni har jeg 3 ukers ferie også, så da har jeg litt tid til å studere samt å forberede meg til fødsel. Må vel snart begynne å pakke sykehusbagen slik at alt er klart. Hele leiligheten skal også få en GRUNDIG vask før termin- slik at alt er rent og pent til vi kommer hjem fra sykehuset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow. Jobbinga hans må jo være en ganske grei ordning? Det tror i hvert fall jeg :gjeiper: Men skjønner jo at det kan være litt kjedelig mens han er på jobb...

Da blir det nok til at han er til stede ja :)

Kjedelig når man blir så "krøplete" at man blir nødt til å sykemelde seg. Jeg føler meg på en måte lat. :gjeiper:

Men er man gravid, så er man jo gravid :)

Kan vel være greit å pakke bag og vaske ja, man vet jo aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske grei ordning. Skal ikke klage. Men er veldig ensomt når han ikke er hjemme. Men det vil jo snart forandre seg :)

Hehe, ja, men jeg har jo ikke så lenge igjen nå heldigvis. Er ikke så kjekt å være sykemeldt, men sånn er det jo bare.

Regner med jeg begynner å pakke tinga neste uke når samboer kommer hjem, slik at alt er klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske så greit. Var å kjøpte hentesett igår. En fin rosa sparkebukse, hvit body og en hvit "jakke" til å ha på. Gleder meg kjempe masse nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hun sikkert fin i :rødme:

Skjønner at du gleder deg altså, sikkert utålmodig etter å treffe henne på "ordentlig" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :)

Jeg var på kontroll idag. Jordmor mente at jeg begynte å bli klar og ville egentlig begynne å røske litt. Men sålenge samboer ikke er hjemme før i morgen ville hun utsette det til neste uke- da det kunne modne fødselen veldig. Hun mente at sålenge jeg har mye vann i kroppen, vil vannet / riene komme fortere om hun røsket. Er greit at samboer er hjemme da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ogå nærmer deg slutten.

Utrolig hvor fort tida går som gravid. :) En poff og en smell så er det snart termin.

La oss nyte den tida vi har som gravid. :)

Lykke til!

Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at du ogå nærmer deg slutten.

Utrolig hvor fort tida går som gravid. :) En poff og en smell så er det snart termin.

La oss nyte den tida vi har som gravid. :)

Lykke til!

Anna

Ja, er ikke lenge igjen nå. Og du har jammen meg ikke lenge igjen nå :) Takk skal du ha- og lykke til selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten oppdatering fra siste kontroll..

16.06.09, 37(38?) ukerskontroll hos jordmor:

Vekt: 76,3 kg

BT: 120/80

Symfyse fundusmål: 34 cm

Notater fra jordmor: Regelmessig, rask puls. Litt kynnere

Har fått veldig masse vann i kroppen også. Sokkene strammer veldig :P Så nå bruker jeg ikke andre sko enn Crocs ;)

Gleder meg til det er unnagjort, så jeg kan bli kvitt vannet i kroppen, komme oppi skikkelige klær osv.

Neste kontroll er forøvrig på onsdag, 24. juni. Og da skal jordmor begynne å "røske".. Can't wait :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Nå har jeg vært lenge uten data, og jammen har jeg vært spent på hvordan det går med deg!

Det ser da ut til at det går ganske bra? :)

Hva betyr forresten " å røske"? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det her da? Ikke lenge til termin nå!

Hei, her går alt bra. Har begynt å få kraftige menssmerter og sammentrekninger nå, så blir spennende å se i morgen om jeg gjerne har fått noe åpning :) Nei, er ikke lenge til termin- men håper å få litt før da ;)

Hvordan står det til med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg vært lenge uten data, og jammen har jeg vært spent på hvordan det går med deg!

Det ser da ut til at det går ganske bra? :)

Hva betyr forresten " å røske"? :gjeiper:

Hei, huffa- det er kjedelig uten data. Det går fint her ja- utenom de forferdelige menssmertene, da. Er veldig spent på kontrollen i morgen- håper det har begynt å skje ting ;)

Å røske vil si at jordmor stapper inn noen fingre inn i skjeden og "roter/tøyer" litt rundt inni der for å få fortgang i sakene. Hun sjekker også åpning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her går alt bra. Har begynt å få kraftige menssmerter og sammentrekninger nå, så blir spennende å se i morgen om jeg gjerne har fått noe åpning :) Nei, er ikke lenge til termin- men håper å få litt før da ;)

Hvordan står det til med deg da?

Oi,oi! Høres ut som det nærmer seg fødsel snart!????

Alt bra med meg. Merker at det begynner å bli tyngere, men er ikke lei ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...