Gå til innhold

Celica skal bli mamma til en liten jente :)


Celica

Anbefalte innlegg

Ja, så vidt jeg har forstått så kan man godt sove i sprinkelseng til rundt 2-3årsalder. Siden vi kjøpte denne leiligheten i fjor vinter, så har vi jo ikke så lyst til å flytte med én gang heller. Jeg har på en måte tenkt at kanskje når den lille er rundt 2-3 år, og da flytter vi så klart til et større sted hvor h*n får sitt eget rom. (Jeg kan tenke meg det er etterlengtet etter å ha delt soverom med den lille i så lang tid. Gruer meg littebittegrann til hvor lite privatliv vi egentlig kommer til å få, for å si det sånn..) Men det er jo verdt det så klart! :strix:

Joggesko er jo alltids bedre å gå i enn pensko. :fnise: Du må sørge for at du velger god hæl på dem i alle fall!

Her er formen ganske varierende igrunn. Er ganske sliten og har vært mye kvalm. Det kommer i bølger igrunn. Mangler ikke apetitt av den grunn, da :sjenert::fnise: Har heldigvis ikke kastet så mye opp, da! Holdt på én natt, men det var det. Føler at jeg ikke mestrer jobben min, dessverre. Så jeg "håper" på sykemelding frem til jeg er over 12 uker på vei, og kan fortelle på jobben hvorfor jeg ikke kan være like "flink" som før. Jeg skal til legen på fredag i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh, har dere bare ett soverom? Så kjipt! Vi har heldigvis to. Lurer også litt på hvor mye privatliv en får med en liten på samme rom, hehe. Går nok fint det ;)

Jeg har ikke vært typen som går med finsko m/ hæler ol. Men etter jeg ble gravid begynte jeg faktisk å bli litt mer "feminin". Og da fant jeg fort ut at jeg manglet finsko. Så det må anskaffes ;)

Off, høres ikke helt bra ut med formen din da. Jeg var veldig mye kvalm selv. Kastet bare opp en gang, da. Men det som hjalp meg litt var te, saftis og kjeks! Jeg prøvde sånne seasick-bånd som du får kjøpt på apoteket, men følte ikke at disse hjalp! Godt du ikke mangler apetitt da- det gjorde jeg. Ja, det kan nok hjelpe med sykemelding. Er ikke lett å jobbe i en slik tilstand. Håper det går over snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at morkaka hadde flyttet på seg :hoppe:

Hvis den ikke hadde gjort det, har du fått keisersnitt da? Eller har du fått ny kontroll senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skribles det avgårde ser jeg! Så raske dere er! :gjeiper:

Bra at morkaka hadde flyttet på seg da. Da slipper du keisersnitt?

De knotte-greiene hørtes veldig fornuftige ut, må jeg si! Ikke dumt at du fant klær heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at morkaka hadde flyttet på seg :hoppe:

Hvis den ikke hadde gjort det, har du fått keisersnitt da? Eller har du fått ny kontroll senere?

Hvis morkaka ikke hadde flyttet seg måtte jeg gått videre til kontroll. Tror de hadde prøvd å flyttet den på en eller annen måte hvis ikke. Men hvis det ikke hadde vært mulig hadde de bestilt keisersnitt ja.

Så er veldig glad for at jeg slipper alt det. Nå er det så trangt inni magen at den kan ikke flytte seg ned igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skribles det avgårde ser jeg! Så raske dere er! :gjeiper:

Bra at morkaka hadde flyttet på seg da. Da slipper du keisersnitt?

De knotte-greiene hørtes veldig fornuftige ut, må jeg si! Ikke dumt at du fant klær heller ;)

Hehe, ja, det går fort i svingene her :ler:

Jepp, jeg slipper keisersnitt. Iallefall av den grunn. Kan jo selvsagt skje komplikasjoner under fødsel- slik at de må ta hastesnitt. Men det er jo noe som kan skje alle!

Ja, de knottene er geniale. Har ikke prøvd de med en baby oppi senga da, men vil tro at de skal klare å vugge henne til søvn forde :) Nei, er veldig glad for jeg fant klær. Hvis ikke hadde jeg vel nesten endt opp med å gå i joggebukse i konfirmasjonene. Har ikke hatt annet som passer før :ler:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du (mest sannsynlig) slipper keisersnitt da. Når du egentlig ikke ønsker det, mener jeg ;)

Bra du fant klær da i grunn, kanskje litt dumt å vandre i joggebukse i konfirmasjon :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, har aller mest lyst til å føde på den naturlige måten :)

Ja, vil også tro det hadde blitt litt dumt å komme i joggebukse i en konfirmasjon :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De knottene under senga hørtes geniale ut! Jeg skal heller ikke ha vugge så det spørs om jeg får kjøpe slike jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 30 uker på vei !! :hoppe: Nå er det bare 10 uker igjen- for en herlig følelse!

Fra babyverden:

I dag er det fredag 24. april, og du er 30 uker ut i svangerskapet. Det er 10 uker og 2 dager igjen til din termin, søndag 5. juli.

Fra 30 uker og 0 dager til 30 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 1600 g

CRL: 26,5 cm

Full lengde: 36 cm

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 28 uker gammelt. Hjernens overflate blir stadig mer rynkete etter hvert som vindingene dannes. Forskere mener intelligensen kommer fra dette laget. Når vindingene snor og bukter seg på overflaten, maksimeres antallet hjerneceller og overflaten blir større. Nå kontrollerer hjernen den rytmiske pusteøvelsen og regulerer temperaturen selv!

Lanugohårene begynner å forsvinne, men forblir lengst på ryggen og skuldrene. Fosteret har nå ordentlige hår på hodet. Fettlaget under huden blir tykkere og glatter ut huden. Fettet isolerer og fungerer som energikilde.

Fosteret fortsetter å bevege seg så mye som mulig på den begrensede plassen og sparker med føttene og dunker med hendene. Noen fostre begynner også å snu seg med hodet ned nå. Dette kjenner du når fosteret sparker og dunker mot mellomgulvet og ribbeina, og hodet presser mot bekkenbunnen.

Synes det er så spennende å lese om utvikling.. Klarer knapt å vente! Gleder meg kjempe masse til å få henne ut, men gruer meg uendelig til fødsel, da. Har så stor fødselsangst at jeg blir gal. Prøver å ikke tenke på det, men det er igrunnen helt umulig :P Nå kan det jo skje hva tid som helst, sånn egentlig.

Nå er jeg sulten også. Får "feire" med en pizza til kveldsmat da! Ha en fin natt folkens :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det! Skal på svangerskapskurs på tirsdag, så håper det gjerne kan roe ned litt nerver ;)

Ha en fin kveld du også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:popcorn:

Du får komme med referat fra svangerskapskurset da, jeg skal på det om ca 3 uker.

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom endelig med referat! Jeg har også lyst til å melde oss på det, men er usikker på om vi skal ha det som går over flere kvelder eller det som er over en helg(?) (evt. bare lørdag tror jeg :klø:)

Fortell i alle fall! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres mer morsomt ut med svangerskapskur enn engelsktentamen :/

Håper det går greit i morgen da! :)

Hehe, ja, det vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Du får komme med referat fra svangerskapskurset da, jeg skal på det om ca 3 uker.

Ha en fin kveld!

Ja, skal komme med referat i morgen kveld :) Ha en fin kveld du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom endelig med referat! Jeg har også lyst til å melde oss på det, men er usikker på om vi skal ha det som går over flere kvelder eller det som er over en helg(?) (evt. bare lørdag tror jeg :klø:)

Fortell i alle fall! :hoppe:

Ja, kommer med referat så kan du melde deg på etterpå isåfall :)

Jeg har valgt det kurset som er fordelt på 3 dager. Det er pga de bruker mer tid på det, og det er mer utfyllende. + det er litt slitsomt å sitte ca. 6 timer i strekk- da er det bedre å gå 3 dager @ 3 timer hver gang :)

3 dagers kurset er fordelt på 3 uker (f.eks tirsdag i hver uke), så har de også lørdagskurs, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært på svangerskapskurs. Det var utrolig nyttig! Fikk masse god informasjon. Vi snakket om fødsel- de tre fasene: Latent-, aktiv- og utdrivningsfasen. Neste gang skal vi snakke om tiden etter fødsel og amming!

Må si at det hjalp meg en god del- men er enda livredd for å føde :P

Jeg anbefaler alle som er usikre på hvordan ting foregår osv til å melde seg på ett slikt kurs :) Hvis dere har noen spørsmål må dere bare spørre! Ha en fin kveld :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...