Gå til innhold

Celica skal bli mamma til en liten jente :)


Celica

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest i mange forskjellige graviditetsdagbøker i ett par mnd, og fikk endelig til å prøve å skrive en selv :)

Aner egentlig ikke hva jeg skal skrive om, men kan prøve.

Tenkte jeg kunne skrive litt om meg selv og hvordan jeg har opplevd svangerskapet til nå:

Jeg er ei jente på 18år (blir 19 i sommer). Har samboer og er forlovet. Tar deltidsutdanning, og er ferdig med dette til sommeren.

Jeg har termin 5. juli 2009, skal få ei lita prinsesse som skal hete Sunniva :)

Graviditeten var ikke planlagt, men gleder meg kjempe masse nå som det har skjedd :D

Var på UL uke 17+4 og da viste det seg at jeg hadde foranliggende morkake, så skal til ny UL i uke 28 (20.april) for å sjekke om den har trukket seg oppover (håper virkelig det!) :)

Frem til nå har svangerskapet vært helt greit. Var veldig mye kvalmen og trett i begynnelsen, men det gikk over i rundt uke 10! Nå for tiden er jeg ofte "slapp" og har ikke så mye energi til å gjøre alt jeg skulle ønske jeg kunne gjort. Kjenner det er veldig tungt å f.eks stå i dusjen å vaske håret, da det er slitsom å holde hendene oppforbi hodet. Men regner med dette er helt normalt. :gjeiper:

Sånn ellers så synes jeg at tiden går ENORMT sent. Synes godt tiden kunne gått myye fortere. Gleder meg sånn til å få holde henne!! Og lurer veldig på hvordan den lille spiren ser ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Velkommen hit:D! Enig i at tiden går sent ja, men syntes tiden gikk fortere etter den ordinære ultralyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med :babyjente: i magen! Du får "registrere" deg i terminklubben for juli/august mødre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk til dere begge :)

Går bare å venter på uke 30 nå, å håper at tiden gjerne går litt fortere da :P

Ja, jeg skal gjøre det, effy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er barnerommet ferdig ;)

Begynte å male det hvitt i forrige uke. Igår var vi å kjøpte seng, gardiner, hyller og diverse småting til å innrede det med.

Så idag ble jeg ferdig med hele rommet, så nå er alt på plass :)

Har innredet med rosa ikea-hyller. Hvit seng, hvite gardiner, Ole Brumm bilder på veggen, rosa ikea-vegglampe osv.

Det ble kjempefint :D

Imorgen reiser samboeren min i nordsjøen i to uker, så da "flytter" jeg til moren min i mens (er så kjedelig å være alene). Så når han kommer hjem igjen skal vi på 3D-ultralyd. Det blir spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnerommet høres veldig fint ut! Gleder meg til vi skal innrede rom, regner med at vi skal begynne med malingen rundt påsketider..

Så koselig at du allerede har navnet klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, det er kjempe kjekt å pusse opp rom. Nå kan jeg bruke tida på å fylle det med hva jeg vil :)

Ja, etter mye om og men kom vi fram til et navn begge likte =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med baby i magen! :)

Siden vi er like gamle, syns jeg nesten at jeg må få lov til å følge med dagboken din. Så utrolig spennende! :)

Jeg er veeeeldig babysyk, men siden jeg har igjen ca. 4 år med utdanning, synes jeg og forloveden at det er nok best å vente med baby. Men det er jammen ikke lett for meg som er såpass babysyk! Hehe.. :gjeiper:

Gleder meg til å følge med videre her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk, evs :)

Så hyggelig at du følger med. Er ikke så flink til å oppdatere, men skal prøve så godt jeg kan ;)

Jeg forstår godt at du er babysyk. Jeg klarer nesten ikke å vente lenger. Gleder meg så masse.

Var på H&M idag å så at de hadde fått inn litt sommerklær, så det var godt at jeg la lommeboka igjen i bilen, hvis ikke hadde jeg gått berserk :ler:

Vil gjerne anbefale å vente til du er ferdig med utdanning, ja. Er ikke ferdig selv, så skal gå videre på skole til høsten, bare at da tar jeg kveldskurs. Er nok en fordel å ha fast jobb/fullført læretiden :) Så kan du "øve" deg på andre i mens (hvis du har noen venninner som har f.eks) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var første dag i ny jobb. Hadde gått å gruet meg til å begynne, men det var veldig imøtekommende folk som jobbet der, så det gikk kjempe fint :) Har fått jobb som Telemarketing i Lyse, som går ut på å booke møter og diverse. Helt grei kontorjobb med tanke på at jeg er gravid og at jeg da slipper hardt arbeid.

Så idag har jeg vært å kikket litt i butikker, og så jobbet fra 16.00-19.30. Helt greit å ha noe å gjøre om dagene, for da slipper jeg å gå hjemme å savne samboeren så mye.

Tror jeg skal ta meg et godt, varmt bad nå. Såå- god kveld alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Misunner deg, må jeg si ;)

Mulig jeg har lest det, men når har du termin da?

Apropos det å gå berserk med klær; det er rett og slett en tabbe at jeg handler klær på nettet. Handlet på ellos.no for ikke så lenge siden, det ble fort noen tusenlapper ja! :gjeiper:

Hva skal du utdanne deg til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har termin 5. juli :)

Ja, jeg går ikke inn på ellos, h&m og slike sider lenger. Finner alltid så masse da, og det blir fort mye penger utav det :P

Hmm, har jo snart 3 år med utdannelse- men vet ikke hva jeg vil bli. Har gått Elektro GK, så Nettverk- og systemadministrasjon (IT) og nå går jeg deltid for å ta allmennfag. Men rekner med jeg ender opp med å ta noe kveldskurs å begynne som lærling i barnehage eller noe. Aaaner ikke for å være ærlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ok :)

Går allmenfag jeg. Tenker å begynne på allmenlærerutdanning til høsten, har så utrolig lyst til å bli lærer ;)

Barnehage er jo spennende det og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei :)

Hehe, ja. Men min største drøm er å bli psykolog, men tror nok det forblir drøm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er bra med magen. Litt nysgjerrig: Har du søkt og fått deg jobb mens du var gravid? Så bra at de er imøtekommende da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her står alt bra til med magen. :)

Ja, jeg søkte mens jeg var gravid og fikk jobben! Det var en lettelse for meg å komme meg litt ut å være litt sosial med andre mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå nermer det seg sommer! Gleder meg..

Kjenner at kroppen ikke er helt som den pleiet å være. Blir sliten for hver minste ting, klarer ikke å trene lenger pga det gjør vondt (ubehag i underlivet) osv. Så fra og med idag av skal jeg gå tur hver dag i minimum en time. Utrolig hva frisk luft gjør med humøret :)

Igår fikk vi stellekommoden som vi har ventet på i 3 uker. Den var kjempefin- akkurat slik vi ville ha den. Så nå er så å si alt klart (bare litt småting igjen)- mangler bare den lille jenta vår nå! På fredag er det bare 13 uker til termin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg utrolig til sommer jeg også! Tenk at det bare er 13 uker igjen snart da? :) Selv om jeg ikke kjenner deg, synes jeg det er utrolig spennende! Må være deilig å føle at nesten alt er klart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke deilig med sånt vær som er nå for tiden? Det mangler bare at de enorme brøytekantene blir borte her, så er det vår og sommer for alle penga! :D

Så deilig å ha ferdig barnerom og slikt snart da, og gratulerer så mye med jobben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig hvor fort tiden egentlig går (selvom det føles som om alt går utrolig sent til tider). Når jeg ser tilbake på den dagen jeg fant ut at jeg var gravid, føles det som om tiden har flydd avgårde :) Og etter at jeg var komt til 22 uker føltes det som om tiden gikk fortere nå også! Og det er jo bare bra :D

Ja, er deilig at alt nesten er klart. Så nå går jeg bare å kikker for kjekt i butikkene. Finner noe nytt hver gang (kan tro samboer er lei av å dra kortet hele tiden :P) Men det er en veldig spennende tid- og jeg vil tro det blir enda mer spennende når hun kommer ut! ;)

Hvordan går det med deg da?

Har du noen planer for påsken eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...